Big Data. Inżynieria danych
Big Data. Inżynieria danych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bazy danych
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do wszystkich zainteresowanych zwiększeniem kompetencji w zakresie zarządzania danymi, wizualizacją i analizą oraz do specjalistów i inżynierów posiadających doświadczenie we wdrażaniu narzędzi IT oraz osób chcących nabyć praktyczną wiedzę dotyczącą raportowania i wizualizacji danych.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi186
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do wdrażania oraz utrzymywania rozwiązań Big Data w przedsiębiorstwach, które już takie rozwiązania posiadają, bądź zamierzają zintegrować dane. Niezaprzeczalną korzyścią jest możliwość analizy danych, m.in. sprzedażowych czy marketingowych, pochodzących z różnych źródeł, co może bezpośrednio przełożyć się na rozwój firmy oraz wzrost sprzedaży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Charakteryzuje architekturę hurtowni danych oraz zasady ich projektowania. 2. Definiuje role i zależności między warstwą metadanych, OLAP oraz procesami ETL. 3. Rozróżnia modele zarządzania projektami i usługami IT (Agile, Scrum, ITIL, Prince2). | Kryteria weryfikacji 1. uzasadnia wybór konkretnej architektury hurtowni danych w zależności od potrzeb organizacji.2. charakteryzuje zależności pomiędzy komponentami systemu analitycznego (ETL, OLAP, metadane). 3. ocenia zastosowanie danego modelu w kontekście wdrażania systemów BI. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Projektuje relacyjne bazy danych zgodnie z zasadami normalizacji. 2. Obsługuje narzędzia do wizualizacji danych, takie jak Power BI, Tableau i Qlik Sense Cloud. 3. Programuje zadania przetwarzania danych z użyciem języków Python i R. | Kryteria weryfikacji 1. projektuje schemat bazy danych spełniający warunki 3. postaci normalnej.2. obsługuje narzędzie BI do stworzenia raportu analitycznego na podstawie zadanych danych. 3. organizuje kod programu analizującego zbiór danych z wykorzystaniem Pythona lub R. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Współpracuje w zespole projektowym zgodnie z przyjętą metodyką zarządzania. 2. Angażuje się w rozwiązywanie problemów analitycznych, wykazując odpowiedzialność za wspólny rezultat. 3. Doskonali własne kompetencje w zakresie analizy i zarządzania danymi, wykazując inicjatywę w uczeniu się. | Kryteria weryfikacji 1. kontroluje przebieg realizacji zadań w projekcie zespołowym według wybranej metodyki (Agile/Scrum).2. planuje sposób rozwiązania problemu analitycznego w ramach współpracy zespołowej. 3. monitoruje postępy w realizacji zadań projektowych oraz identyfikuje obszary wymagające dalszego rozwoju. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Relacyjne bazy danych (8 godz.)
- Projektowanie i normalizacja baz danych (8 godz.)
- Zarządzanie bazami danych (8 godz.)
- Język SQL (6 godz.)
- Architektura hurtowni danych (8 godz.)
- Proces ETL (8 godz.)
- Analityczne przetwarzanie OLAP (6 godz.)
- Warstwa metadanych (4 godz.)
- Język DAX (4 godz.)
- Język Python i język R (16 godz.)
- Microsoft PowerBI i Raporty SSRS (16 godz.)
- Zarządzanie projektami (Agile, Scrum, Prince 2) (10 godz.)
- Zarządzanie usługami ITIL (8 godz.)
- Wprowadzenie do Qlik Sense Cloud (10 godz.)
- Tableau (10 godz.)
- Inżynieria wymagań (8 godz.)
- Praca z kodem modelu (8 godz.)
- Hadoop (8 godz.)
- Spark (8 godz.)
- HBase Hive (8 godz.)
- Kafka (8 godz.)
- Seminarium dyplomowe (6 godz.)
- Projekt (1 godz.)
- Egzamin połączony z obroną projektu (1 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 186 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Projekt, egzamin końcowy połączony z obroną projektu
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 186 godzin dydaktycznych = 139,5 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto44,89 PLN
- Koszt osobogodziny netto44,89 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych udostępnionych na platformie Microsoft Teams lub Moodle. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Uczestnicy studiów mają dostęp do platformy Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Rekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu odbywa się poprzez wypełnienie formularza online dostępnego na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a następnie dostarczenie kompletu dokumentów do Biura Rekrutacji w Warszawie.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi