Akademia menedżera sprzedaży - studia podyplomowe
Akademia menedżera sprzedaży - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Studia dedykowane są:
pracownikom, którzy zajmują się organizacją sprzedaży, zarządzaniem sprzedażą oraz koordynacją prac biur obsługi klienta
osobom, które niedawno objęły albo mają to w zaplanowanej ścieżce kariery, funkcję kierowniczą na poziomie kierownika zespołu sprzedażowego, szefa rejonu, key account managera oraz na podobnych stanowiskach
dyrektorom handlowym, którzy chcą udoskonalić swój warsztat menedżerski oraz usystematyzować i rozwinąć wiedzę o aktualnych trendach w zarządzaniu sprzedażą. - Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Naszym celem jest wyposażenie Cię, jako przyszłego menedżera sprzedaży, w praktyczne kompetencje, które są kluczowe w nowoczesnym zarządzaniu zespołem sprzedażowym, rozwój osobistych zasobów i kompetencji w kierowaniu ludźmi, poznanie nowoczesnych koncepcji, dzięki którym stworzysz skuteczny zespół sprzedażowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Rozpoznaje i interpretuje uwarunkowania skuteczności realizacji funkcji przywódczych. 2. Interpretuje strategiczne projekcje biznesowe i potrafi ja powiązać ze strukturą organizacyjną. 3. Wyjaśnia normy i reguły zwiększające skuteczność zarządzania. 4. Dostrzega powiązania pomiędzy przyczynami a skutkami ludzkich zachowań w organizacji. 5. Wskazuje kluczowe kompetencje niezbędne z punktu widzenia pełnionej roli organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności.Ćwiczenia pisemne. Dyskusja - burza mózgów. Analiza tekstu źródłowego. Case studies. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Przeprowadza analizę strategiczną i projektuje przedsięwzięcia biznesowe. 2. Wyjaśnia, identyfikuje zachowania człowieka w organizacji. 3. Wykorzystuje narzędzia psychologiczne do osiągania założonych celów z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. 4. Oblicza i interpretuje wskaźniki finansowe, ekonomiczne i marketingowe. 5. Wykorzystuje wiedzę do analizy i oceny poprawności realizacji procesu zarządzania w ujęciu funkcjonalnym i procesowym. | Kryteria weryfikacji Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności.Ćwiczenia pisemne. Dyskusja - burza mózgów. Analiza tekstu źródłowego. Case studies. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Wprowadza synergizację działań w organizacji. 2. Uczestniczy w pracy zespołowej niezbędnej z punktu widzenia zadanego projektu. 3. Identyfikuje priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. 4. Rozpoznaje własne umiejętności menedżerskie i podejmuje działania doskonalącę. | Kryteria weryfikacji Dyskusja - burza mózgów. Analiza tekstu źródłowego. Case studies.. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MENEDŻER SPRZEDAŻY XXI W. (70 godz.)
1. Komunikacja (16 godz.)
2. Analiza transakcyjna w praktyce menedżera (16 godz.)
- podstawowe pojęcia analizy transakcyjnej – stany JA (Rodzic, Dorosły, Dziecko)
- analiza wzorców transakcyjnych – ćwiczenia praktyczne
- Drivery VS Stałe w pracy – świadome wykorzystanie swojego potencjału w kierowaniu ludźmi
- analiza gier psychologicznych – gry władzy: tworzenie konstruktywnych wzorców funkcjonowania z
- innymi ludźmi / pracownikami
- autodiagnoza własnego potencjału i kompetencji.
3. Dynamika grupy (10 godz.)
- zewnętrzny i wewnętrzny proces grupowy
- Imago grupy: zjawiska zachodzące w grupie, cele jawne i niejawne, normy grupowe
- role w grupie: jawna i niejawna struktura grupy, interwencja i wpływ lidera na proces grupowy.
4. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą (8 godz.)
- identyfikowanie przyczyn oporów własnych i podwładnych wobec zmian
- uczestnictwo w zmianach i przystosowanie się do nowych wymagań
- efektywna komunikacja w procesie zmiany
- określenie celów wprowadzanych zmian
- rozpoznawanie najczęstszych błędów w procesie zarządzania zmianą.
5. Konflikty w relacjach, jego źródła, dynamika i sposoby rozwiązywania (8 godz.)
- czym jest konflikt – różne spojrzenia
- przyczyny konfliktu
- detektory konfliktu
- dynamika rozwijania się sytuacji konfliktowej
- cechy charakterystyczne w konflikcie
- jak zabrać się do rozwiązywania konfliktu?
- nasze przekonania towarzyszące rozwiązywaniu konfliktu
- sposoby rozwiązywania konfliktów.
6. Umiejętności negocjacyjne (12 godz.)
EMOCJONALNA SPRZEDAŻ (16 godz.)
1. Emocje jako bezpośrednia przyczyna działania sprzedażowego (8 godz.)
2. Emocje w reklamie, procesie ofertowania, sprzedaży, obsłudze klienta (4 godz.)
3. Inteligentny emocjonalnie menedżer sprzedaży (4 godz.)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I MARKETINGOWE (48 godz.)
1. Praca z handlowcem w terenie / coaching handlowców (8 godz.)
- planowanie coachingu w terenie
- coaching w sprzedaży - na ile ma być "coachingowy" a na ile "dyrektywny"
- jak się przełączyć z roli szefa na rolę coacha
- cele coachingu zasady wspólnej pracy u klientów (jak powinien się zachowywać szef)
2. Narzędzia w coachingu handlowym (8 godz.)
- standard wizyty handlowej, standard pracy coachingowej - kontrakt, formularz obserwacji, model grow w sprzedaży + podstawowe narzędzia coachingowe (pytania, zmiana perspektywy, "chińskie menu")
- coaching w praktyce – ćwiczenia
- błędy w coachingu sprzedażowym
- coaching sprzedażowy jako system w firmie
- przekładanie targetów liczbowych na konkretne działania sprzedażowe.
3. Gra strategiczna SALES SIMULATION (16 godz.)
Uczestnicy na zmianę wchodzą w role handlowców i klientów. Jako handlowcy walczą o zdobycie jak największego udziału w rynku. Zadania jakie zostają przed nimi postawione, to znaleźć najlepszy, najefektywniejszy sposób dotarcia do klienta i sfinalizowanie jak największej ilości transakcji. Klienci są bardzo wymagający, mają czas na wybór i z całą pewnością wybiorą handlowca, który najbardziej przekonał ich ofertą oraz podejściem do Klienta. Gracze mogą stosować różne strategie.
4. Finansowe aspekty sprzedaży (16 godz.)
- podstawowe pojęcia finansowe (marża, narzut, P&L, bilans) jako elementarna wiedza menedżerów sprzedaży
- rentowność klientów, CLV
- mechanizmy zarządzania ceną: tworzenie cenników, obniżki i podwyżki cen i ich implikacje finansowe
- finansowe konsekwencje zmian w strukturze sprzedaży (struktura klientów i produktów)
- trategie cenowe, negocjacje cenowe, matematyka finansowa (co menedżer sprzedaży powinien umieć wyliczyć)
- sprzedażowo-finansowe KPI
- dystrybucja czyli wybór modelu i specyfika zarządzania poszczególnymi modelami od strony sprzedaży, dystrybucja bezpośrednia, mieszana, pośrednia, numeryczna, sposób budowania dystrybucji
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻY (40 godz.)
1. Dobór członków zespołu handlowego – rekrutacja i selekcja oraz narzędzia oceny kandydatów (8 godz.)
- proces rekrutacji w sprzedaży
- rola działu personalnego i jego wsparcie w procesie rekrutacji
- analiza i opis stanowiska pracy oraz budowa profilu kandydata do pracy w sprzedaży
- metody, techniki oraz narzędzia selekcji
- zatrudnienie oraz adaptacja na stanowisku pracy.
2. Budowa zespołu sprzedaży (8 godz.)
- definiowanie oczekiwanego potencjału zespołu
- role zespołowe a dobór członków zespołu
- typologie pracowników ze względu na ich osobowość
- synergia i współpraca w zespole.
3. Zarządzanie zespołem sprzedaży (8 godz.)
- menedżer zespołu jego liderem – efektywne kształtowanie przywództwa
- przywództwo sytuacyjne a etapy rozwoju zespołu i jego jednostek
- organizacja pracy zespołowej
- style zarządzania oraz style komunikacji lidera
- narzędzia rozwojowe pracowników – od wykładu po mentoring, coaching i wymianę doświadczeń
- ewaluacja, kontrola i rozliczanie pracowników zespołu
- zarządzanie zmianą i konfliktami w zespole.
4. Motywacyjne systemy wynagrodzeń sprzedawców (8 godz.)
- rola lidera w motywowaniu
- źródła motywacji oraz hierarchia potrzeb jednostki
- dynamika zespołu a sposoby motywowania
- osobowość a motywacja
- motywacja a zaangażowanie
- systemy motywacyjne i programy wynagrodzeń.
5. Rozliczanie pracy sprzedawcy na bieżąco oraz rola systemu ocen okresowych (8 godz.)
- bieżąca ocena pracy, czyli informacja zwrotna oraz stała ocena potencjału pracowników
- znaczenie systemu ocen pracowniczych
- organizacja procesu oceny
- wykorzystanie wyników oceny a rozwój pracownika w kontekście jego ścieżki kariery.
6.Egzamin (2 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 176 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Test semestralny i końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 176 godzin dydaktycznych = 132 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 29,26 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 29,26 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jerzy Paśnik
Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą i kierowaniu dużymi zespołami.
Specjalizuje się w szkoleniach dla menedżerów oraz ze sprzedaży (umiejętności kierownicze, zarządzanie zespołem, motywowanie, rozwój pracowników, przywództwo, coaching, zarządzanie procesem sprzedaży, sprzedaż doradcza, negocjacje handlowe).
Prowadzi warsztaty dla trenerów. Jest kierownikiem merytorycznym szkoły trenerów Training Partners.
Posiada wieloletnie doświadczenie w coachingu handlowców i menedżerów.
Wykładowca zdobywał doświadczenie również w ciągu ostatnich 5 lat.
Tomasz Otawa
Socjolog, wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito Poznań, członek PTTB. Współautor programu „Double Agent”, który wspierał zespoły sprzedażowe w efektywnym wdrażaniu wyników badań w procedurach związanych z poprawą poziomu jakości obsługi Klienta i zwiększania potencjału sprzedażowego.
Autor dedykowanych handlowcom i doradcom serwisowym materiałów i szkoleń multimedialnych z zakresu technik sprzedaży, standardów obsługi i wywierania wpływu społecznego.
Specjalizuje się w projektach szkoleniowo – doradczych dla firm z branży Automotive, łącząc wiedzę z psychologii, obsługi Klienta z własnymi doświadczeniami menedżerskimi i sprzedażowymi. Prowadzi szkolenia z takich tematów jak: techniki sprzedaży, profesjonalna obsługa Klienta, komunikacja interpersonalna, techniki wywierania wpływu, negocjacje sprzedażowe oraz szkolenia produktowe i certyfikacyjne.
Wykładowca zdobywał doświadczenie również w ciągu ostatnich 5 lat.
Tomasz Przewoźnik
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Uniwersytetu WSB Merito Chorzów, gdzie ukończył studia MBA. Przede wszystkich praktyk i entuzjasta zagadnień związanych ze sprzedażą.
Prelegent wielu prestiżowych konferencji m.in. konferencji „Marketing Mix”, konferencji „B2B to Ludzie a Ludzie to emocje” czy „Silesia Marketing Day”.
Wykładowca zdobywał doświadczenie również w ciągu ostatnich 5 lat.
mgr Kamil Zieliński
Jako popularyzator wiedzy psychologicznej udzielał komentarzy m.in. dla Newsweek Polska, TVN, Polsat, ZOOM TV, Radio ESKA, Radio Katowice, TOK FM, Radio Wrocław oraz Radio RAM.
Wykładowca zdobywał doświadczenie również w ciągu ostatnich 5 lat.
Ilona Stawczyk
Członek i założyciel PITAT/ Polskiego Integratywnego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej/, członek Europejskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej /EATA /, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Wykładowca zdobywał doświadczenie również w ciągu ostatnich 5 lat.
mgr Agnieszka Michalska-Rechowicz
Od 2003 r. pracuje z liderami, specjalistami i przedsiębiorcami w obszarze skuteczności oraz sposobów jej osiągania czyli współpracy, relacji i przywództwa. Towarzyszy też w drodze po odporność psychiczną, witalność i dobrostan (life and corporate wellbeing).
Jest autorką bestsellera „Odpocznij 5 życiowych lekcji dla zabieganych, przepracowanych i zestresowanych” oraz " Wypalenie zawodowe w procesie zarządzania".
Wykładowca zdobywał doświadczenie również w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych udostępnionych na platformie Microsoft Teams lub Moodle. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Uczestnicy studiów mają dostęp do platformy Extranet, to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
ZRekrutacja na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu odbywa się poprzez wypełnienie formularza online dostępnego na stronie: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a następnie dostarczenie kompletu dokumentów do Biura Rekrutacji w Chorzowie.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).
Adres
Adres
1. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu Filia w Chorzowie
ul. Armii Krajowej 10-12, 41-506 Chorzów
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe