Racjonalna Terapia Zachowania (RTZ) w pracy coachingowej - szkolenie
Racjonalna Terapia Zachowania (RTZ) w pracy coachingowej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Coachowie, osoby zainteresowane rozwojem w obszarze coachingu, osoby zarządzające ludźmi (managerowie, właściciele firm), trenerzy, psycholodzy.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji11-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem warsztatów jest przygotowanie uczestników do stosowania elementów Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ) w pracy coachingowej, w tym rozróżniania emocji od przekonań, stosowania zasad zdrowego myślenia, projektowania planów działania oraz monitorowania postępów klienta. Uczestnicy nauczą się także technik regulacji emocji, zdrowej semantyki i racjonalnej samo-analizy, aby wspierać zmiany w nawykach i komunikację z klientem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia emocje podstawowe i przekonania mylone z "uczuciami" w pracy coachingowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia emocje podstawowe od przekonań mylonych z uczuciami, wskazując na przykładach klientów, które elementy są emocjami, a które są przekonaniami.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnik przeprowadza sesję coachingową, w której identyfikuje emocje i przekonania klienta. Test teoretyczny zamknięty – pytania, które sprawdzają zdolność uczestnika do rozróżniania emocji od przekonań na podstawie przykładów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Definiuje zasady Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ) i uzasadnia ich zastosowanie w praktyce coacha. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje 5 zasad zdrowego myślenia oraz uzasadnia ich praktyczne zastosowanie, wskazując przykłady z pracy z klientem.Metoda walidacji: Test teoretyczny zamknięty / otwarty – pytania dotyczące definicji zasad oraz ich zastosowania w praktyce. Prezentacja – uczestnik przedstawia sytuację coachingową, w której stosuje zasady RTZ i uzasadnia swój wybór. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje proces regulacji emocji i proponuje odpowiednie techniki w pracy z klientem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje proces regulacji emocji i wskazuje odpowiednie techniki w zależności od sytuacji emocjonalnej klienta, dostosowując je do jego indywidualnych potrzeb.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnik prowadzi symulowaną sesję coachingową, w której stosuje odpowiednie techniki regulacji emocji w zależności od wyzwań klienta. Oceniana jest również zdolności uczestnika do dostosowania technik regulacji do różnych przypadków przedstawionych przez klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uzasadnia wybór strategii zmiany nawyków u klienta w oparciu o założenia RTZ. | Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wybór strategii zmiany nawyków, wskazując, w jaki sposób techniki i narzędzia RTZ pomagają w realizacji celów klienta.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnik przedstawia w praktycznym ćwiczeniu sesji zaprojektowaną strategię zmiany nawyków i uzasadnia jej zastosowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Obsługuje narzędzia i techniki racjonalnej samo-analizy (RSA) w praktyce coachingowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik obsługuje narzędzia RSA, identyfikując niezdrowe przekonania oraz wprowadzając zmiany w myśleniu i zachowaniu klienta.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnik prowadzi sesję coachingową, stosując narzędzia RSA do analizy i zmiany przekonań klienta. Test teoretyczny zamknięty / otwarty – pytania dotyczące znajomości narzędzi RSA i ich zastosowania w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Projektuje plan działania w oparciu o model ABC(D) i 5 zasad zdrowego myślenia, dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje plan działania, uwzględniając indywidualne potrzeby klienta, model ABC(D) i zasady zdrowego myślenia, oraz uzasadnia swój wybór.Metoda walidacji: Prezentacja – uczestnik przedstawia zaprojektowany plan działania i uzasadnia jego zgodność z zasadami RTZ i potrzebami Klienta. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Monitoruje postępy klienta w procesie zmiany nawyków oraz analizuje efektywność zastosowanych strategii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje postępy klienta w procesie zmiany nawyków, dokonując analizy efektywności zastosowanych strategii.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych -uczestnik monitoruje postępy klienta i dostosowuje strategię na podstawie wyników. Test teoretyczny – pytania dotyczące metod monitorowania postępów oraz oceny efektywności działań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Organizuje sesje coachingowe, stosując techniki echo i zdrową semantykę w rozmowie z klientem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje sesje coachingowe, stosując zdrową semantykę oraz technikę echo, zgodnie z założeniami RTZ, aby wspierać klienta w rozwoju.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnik prowadzi sesję coachingową, wykorzystując echo i zdrową semantykę w pracy z klientem. Wywiad swobodny – rozmowa o zastosowanych technikach i ich wpływie na komunikację z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Ocenia skuteczność zastosowania modelu RTZ w pracy coachingowej, identyfikując obszary wymagające poprawy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia skuteczność modelu RTZ w pracy coachingowej, wskazując mocne strony procesu oraz obszary wymagające poprawy na podstawie wyników pracy z klientem.Metoda walidacji: Obserwacja w warunkach symulowanych– analiza skuteczności modelu RTZ podczas prowadzonej sesji coachingowej. Test teoretyczny – pytania dotyczące oceny efektywności modelu oraz identyfikowania obszarów do poprawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęAnna Cywińska LEADER BUSINESS INSTITUTE
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAnna Cywińska LEADER BUSINESS INSTITUTE
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Usługa realizowana w godzinach zegarowych. Czas przerw wliczony w czas trwania szkolenia. Czas walidacji nie wliczony w czas szkolenia.
Metody szkoleniowe stosowane podczas zajęć to: wstępy teoretyczne, ćwiczenia w parach, dyskusja grupowa, sesja pytań i odpowiedzi.
Program warsztatów przygotowuje do wykorzystywania elementów RTZ w pracy coachingowej i składa się z następujących modułów.
- Zapoznanie się grupy, wprowadzenie, podstawowe definicje.
- Założenia Racjonalnej Terapii Zachowania: model ABC (D) emocji (przykłady, rozróżnienie myśli i uczuć).
- Psychoedukacja Klienta w obszarze emocji (emocje podstawowe, przekonania mylone z "uczuciami", regulacja emocji).
- Założenia Racjonalnej Terapii Zachowania: 5 zasad zdrowego myślenia (pytania na podstawie zasad, kiedy przekonanie jest "zdrowe"?).
- Zdrowa Semantyka (na co zwrócić uwagę w sposobie mówienia Klienta i coacha, jak i kiedy stosować echo).
- Racjonalna Samo-Analiza (RSA) (zastosowanie, przykłady)
- Wsparcie Klienta we zmianie nawyków (edukacja i reedukacja, przykłady z praktyki coacha)
- Praktyczne zastosowanie modelu RTZ w pracy coacha. Ćwiczenia.
- Podsumowanie, wnioski.
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia sesji, dostarcza wskazówek odnośnie pracy z przekonaniami i ich modyfikacją. Pozwala lepiej radzić sobie z tematami związanymi ze wspieraniem Klientów w zakresie budowania stabilnego poczucia własnej wartości. Zwiększa to skuteczność oferowanej pomocy.
Szkolenie ma charakter warsztatowy, kolejność i czas poświęcony na poszczególne moduły może ulec drobnym modyfikacjom ze względu na dynamikę pracy grupy.
Aby osiągnąć cel szkolenia, zachęcamy do aktywnego uczestnictwa w nim. Dodatkowo konieczne będą:
- udział w początkowym i końcowym sprawdzeniu wiedzy i umiejętności,
- wypełnienie ankiety oceniającej szkolenie w BUR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 113,82 PLN
- Koszt osobogodziny brutto185,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,99 PLN
- W tym koszt walidacji brutto200,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto162,60 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto162,60 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Binias-Wilga
Superwizor i mentor coach. Przedsiębiorca z doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach, posiada doświadczenie managerskie. Wieloletnia wolontariuszka ICF Polska, organizacji zrzeszającej profesjonalnych coachów, w tym przez ponad dwa lata prezeska stowarzyszenia.
Psycholog, doświadczony, akredytowany coach MCC ICF, dyplomowany trener, ukończyła specjalistyczne szkolenia w zakresie RTZ.
Kształci coachów na różnych etapach rozwoju zawodowego, jest autorką akredytowanej przez ICF szkoły coachingu. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie w roli coacha i trenera, zrealizowała ponad 3000 godzin coachingu. W ostatnich 5 latach zrealizowała ponad 1500 godzin szkoleniowych jako trener rozwijający kompetencje coachingowe, zarówno na poziomie podstawowym jak i w zakresie life i biznes coaching, coachingu grupowego i zespołowego, warsztatów w oparciu o kompetencje i narzędzia coachingowe oraz w zakresie Racjonalnej Terapii Zachowania (RTZ) w coachingu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- Arkusze do wykorzystania podczas pracy z Klientami (narzędzia opracowane na podstawie założeń RTZ).
- Materiały edukacyjne zawierające kluczowe informacje z zakresu RTZ.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień Rozdział 2 par. 3 ust. 1 pkt 14 w przypadku otrzymania przez przedsiębiorcę dofinansowania na niniejszą usługę dla konkretnego uczestnika w wysokości co najmniej 70%.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie realizowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy zoom.us.
Obecnie nie planujemy wykorzystania dodatkowego oprogramowania, które uczestnik musiałby instalować na swoim sprzęcie przed udziałem w usłudze. Jeśli taka potrzeba się pojawi, poprosimy uczestnika o przygotowanie w postaci instalacji dodatkowego oprogramowania.
Wymagania systemowe
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
Uwaga: sprawdź listę obsługiwanych urządzeń: https://support.zoom.com/hc/en/article?id=zm_kb&sysparm_article=KB0064819
Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
Uwaga: klient Zoom w wersji 5.1.1 lub nowszej jest wymagany dla systemu operacyjnego macOS.
Obsługiwany system operacyjny
- System operacyjny macOS X w wersji 10.10 lub nowszej
- System Windows 11*
- *Uwaga: system Windows 11 jest obsługiwany w wersji 5.9.0 lub nowszej.
- Windows 10*
- *Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem operacyjnym Windows 10 obowiązuje wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
- System operacyjny Windows w wersji 8 lub 8.1
- System operacyjny Windows 7
- System operacyjny Ubuntu w wersji 12.04 lub nowszej
- System operacyjny Mint w wersji 17.1 lub nowszej
- System operacyjny Red Hat Enterprise Linux w wersji 6.4 lub nowszej
- System operacyjny Oracle Linux w wersji 6.4 lub nowszej
- System operacyjny CentOS w wersji 6.4 lub nowszej
- Oprogramowanie Fedora w wersji 21 lub nowszej
- Oprogramowanie OpenSUSE w wersji 13.2 lub nowszej
- System operacyjny ArchLinux (tylko w wersji 64-bitowej)
Obsługiwany tablet i urządzenia mobilne
- Urządzenia z systemem Android i iOS
- Urządzenia BlackBerry
- Urządzenie Surface w wersji PRO 2 lub nowszej z systemem operacyjnym Windows w wersji 8.1 lub nowszej
- Uwaga:
- W przypadku komputerów typu tablet z systemem operacyjnym Windows 10 obowiązuje wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
- Komputery tabletowe obsługują tylko klienta Desktop Client.
Obsługiwane przeglądarki
- Windows: Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Uwaga: niektóre funkcje w kliencie internetowym nie są obsługiwane w przeglądarce Internet Explorer.
Zalecana przepustowość dla panelistów uczestniczących w spotkaniach i webinarach:
- Dla połączeń wideo 1:1:
- Wideo wysokiej jakości: 600 kb/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wideo o rozdzielczości 720 p w jakości HD: 1,2 MB/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wideo o rozdzielczości 1080 p w jakości HD: 3,8 MB/s / 3,0 MB/s (wysyłanie/pobieranie)
- Link zostanie przesłany uczestnikom przed rozpoczęciem usługi i będzie obowiązywał do końca jej trwania, zgodnie z terminem zakończenia usługi.
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM
Minimum | Zalecane | |
Procesor | Procesor jednordzeniowy o taktowaniu co najmniej 1Ghz | Procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD) |
Pamięć RAM | Nd. | 4 Gb |