Scrum Master
Scrum Master
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osób chcących zostać Scrum Masterem – planujących karierę w Agile i chcących zdobyć praktyczną wiedzę.
- Członków zespołów Scrum (developerów, testerów, analityków) – którzy chcą lepiej rozumieć zasady Scrum i efektywnie pracować w zwinnych projektach.
- Menedżerów i liderów zespołów – którzy chcą skutecznie wspierać swoje zespoły w pracy zgodnej z Agile i Scrum.
- Osób pracujących w tradycyjnych projektach – które chcą wdrożyć podejście Agile w swojej organizacji.
- Osób zainteresowanych rozwojem w obszarze zarządzania projektami – chcących zdobyć praktyczne umiejętności w nowoczesnych metodykach zwinnych.
- Specjalistów IT i spoza IT – którzy chcą zrozumieć, jak działa Scrum i jakie korzyści przynosi w różnych branżach.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi122
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych „Scrum Master” jest kompleksowe przygotowanie uczestników do efektywnego pełnienia roli Scrum Mastera – lidera wspierającego zespoły w stosowaniu zasad Scrum i Agile. Program koncentruje się na rozwijaniu umiejętności facylitacji, komunikacji oraz eliminowania przeszkód, co umożliwia zespołom samoorganizację i skuteczne dostarczanie wartości biznesowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: 1. Rozróżnia różnice między podejściem tradycyjnym a zwinnym w zarządzaniu projektami. 2. Wyjaśnia rolę Scrum Mastera w zespole scrumowym oraz jego odpowiedzialności. 3. Analizuje zastosowanie wybranych frameworków (Scrum, Kanban, SAFe) w pracy projektowej. | Kryteria weryfikacji 1. Charakteryzuje kluczowe cechy podejść kaskadowego i zwinnego w kontekście zarządzania projektami.2. Uzasadnia znaczenie Scrum Mastera jako facylitatora w kontekście realizacji sprintów. 3. Rozróżnia główne elementy i zasady działania frameworków Scrum, Kanban oraz SAFe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: 1. Stosuje narzędzia z toolboxu Scrum Mastera w praktyce zespołowej. 2. Planuje działania projektowe z wykorzystaniem metodyki Agile Project Management. 3. Wdraża podejście Kanban do uporządkowania pracy zespołu. | Kryteria weryfikacji 1. Obsługuje narzędzia wspierające komunikację i planowanie sprintów (np. tablice scrumowe, backlogi).2. Projektuje iteracyjny plan projektu zgodnie z zasadami Agile. 3. Organizuje przepływ zadań przy użyciu zasad systemu Kanban. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: 1. Wykazuje inicjatywę w moderowaniu spotkań zespołu scrumowego. 2. Dba o przejrzystą i efektywną komunikację w zespole projektowym. 3. Reaguje elastycznie na zmieniające się potrzeby projektu i zespołu. | Kryteria weryfikacji 1. Facylituje wydarzenia scrumowe (Daily Scrum, Sprint Review, Retrospective) zgodnie z zasadami Scrum.2. Monitoruje przepływ informacji oraz identyfikuje bariery komunikacyjne w zespole. 3. Ocenia wpływ zmian na cele zespołu oraz proponuje dostosowanie metod pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
- Zarządzanie projektami – podejście zwinne a tradycyjne (10 godz.)
- Rola Scrum Mastera – przygotowanie do egzaminu Professional Scrum Master (20 godz.)
- Agile Project Management – metodyka zwinnego zarządzania projektami (20 godz.)
- Toolbox Scrum Mastera (10 godz.)
- Facylitacja i komunikacja - sposób na poprawę efektywności (20 godz.)
- Kanban – opanowanie chaosu i szumu w projektach (10 godz.)
- Design Thinking (10 godz.)
- SAFe – framework do zarządzania złożonymi projektami/programami (10 godz.)
- AI w pracy Scrum Mastera (10 godz.)
- Egzamin (2 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 122 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Test końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 122 godzin dydaktycznych = 91,5 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 050,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 050,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto49,59 PLN
- Koszt osobogodziny netto49,59 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych udostępnionych na platformie Microsoft Teams. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Platforma Microsoft Teams stanowi główne narzędzie komunikacji Uczelni WSB Merito. Jej celem jest uproszczenie formalności oraz usprawnienie przepływu informacji między studentami a uczelnią. Dzięki niej uczestnicy studiów mają całodobowy dostęp – z dowolnego miejsca na świecie – do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji o zmianach w planie zajęć, ogłoszeń i bieżących aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).