Wprowadzenie do coachingu - część 1.
Wprowadzenie do coachingu - część 1.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona dla osób, które chcą zacząć realizować profesjonalnie sesje coachingowe. Przygotowuje do dalszego rozwoju na ścieżce coachingowej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „ Wprowadzenie do coachingu” prowadzi do nabycia kwalifikacji- Założenia podstawowe (zasady etyki i postawa);
- Współtworzenie relacji (kontraktowanie, budowanie zaufania, obecność);
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia zasady etyki | Kryteria weryfikacji Omawia definicje, typy coachingu, zasady i standardy pracy coacha. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Planuje budowanie kontaktów z klientami, sponsorami i interesariuszami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia poziomy neurologiczne Diltsa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje poufność i dobrowolność w procesie coachingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia różnice pomiędzy coachingiem, konsultingiem, psychoterapią oraz innymi formami wsparcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, kiedy klient wymaga pomocy innego specjalisty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje wcielanie w życie postawy coachingowej | Kryteria weryfikacji Definiuje granice odpowiedzialności coacha i klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje rozwój osobisty coacha. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje role samoświadomości i intuicji coacha w pracy z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje umiejętność zarządzania emocjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje sesje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje zawieranie i realizowanie ustaleń kontraktu. | Kryteria weryfikacji Kontraktuje proces coachingowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje proces coachingowy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia różnice pomiędzy coachem a klientem i sponsorem jeśli występuje | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje cele coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje wskaźniki sukcesu dla celów procesu coachingu i pojedynczej sesji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zakończenie relacji coachingowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Omawia budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje szeroki kontekst klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje komunikację do tożsamości, poglądów, stylu i języka klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uznaje unikalne talenty klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje wsparcie, empatie i troskę w procesie coachingu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje ekspresję klienta w procesie coachingu, pracując z emocjami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy relację opartą o wzajemne zaufanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Utrzymuje obecność | Kryteria weryfikacji Wykazuje skupienie, uważność, empatię oraz wrażliwość na klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykazuje ciekawość podczas procesu coachingowego. Zadaje pytania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje własne emocje i obecność przy kliencie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje pewność siebie podczas pracy z silnymi emocjami klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje komfort w pracy w sferze tego, co nieznane. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Zauważa moment, w którym trzeba dać przestrzeń na ciszę, zatrzymanie się lub refleksję. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dzień 1
Założenia podstawowe:
Działanie zgodnie z zasadami etyki:
- Definicje, typy coachingu, zasady i standardy pracy coacha.
- Budowanie kontaktów z klientami, sponsorami i interesariuszami.
- Poziomy neurologiczne Diltsa.
- Poufność i dobrowolność w procesie coachingu.
- Różnice pomiędzy coachingiem, konsultingiem, psychoterapią oraz innymi formami wsparcia.
- Rozpoznawanie, kiedy klient wymaga pomocy innego specjalisty.
Wcielanie w życie postawy coachingowej:
- Granice odpowiedzialności coacha i klienta.
- Rozwój osobisty coacha.
- Rola samoświadomości i intuicji coacha w pracy z klientem.
- Umiejętność zarządzania emocjami.
- Przygotowanie sesji.
Dzień 2
Współtworzenie relacji:
Zawieranie i realizowanie ustaleń kontraktu:
- Kontraktowanie procesu coachingu.
- Planowanie procesu coachingu.
- Dopasowanie pomiędzy coachem a klientem i sponsorem jeśli występuje.
- Definiowanie celów coachingu.
- Definiowanie wskaźników sukcesu dla celów procesu coachingu i pojedynczej sesji.
- Zakończenie relacji coachingowej.
Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa
- Rozumienie klienta i jego szerokiego kontekstu.
- Dostosowanie komunikacji do tożsamości, poglądów, stylu i języka klienta.
- Uznawanie unikalnych talentów klienta.
- Wsparcie, empatia i troska w procesie coachingu.
- Ekspresja klienta w procesie coachingu, praca z emocjami.
- Tworzenie relacji opartej o wzajemne zaufanie.
Utrzymywanie obecności
- Skupienie, uważność, empatia oraz wrażliwość na klienta.
- Ciekawość podczas procesu coachingowego.
- Zarządzanie własnymi emocjami, obecność przy kliencie.
- Wykazywanie pewności podczas pracy z silnymi emocjami klienta.
- Komfort w pracy w sferze tego, co nieznane.
- Dawanie przestrzeni na ciszę, zatrzymanie się lub refleksję.
Egzamin
Szkolenie kończy się walidacją w dniu 06.07.2025 r., w godzinach 14:15-15:15 oraz egzaminem w tym samym dniu w godzinach 15:15-16:00 .
ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI: Rozdzielność szkolenia od walidacji - rozdzielność osobowa. Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację prowadzi odrębna osoba.
Certyfikacja jest przeprowadzana przez Fundację My Personality Skills.
1 godzina = godzina dydaktyczna.
Przerwy nie są wliczone w usługę. Istnieje możliwość zmiany godzin przerw na prośbę uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Działanie zgodnie z zasadami etyki | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Poufność i dobrowolność w procesie coachingu. | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Wcielanie w życie postawy coachingowej. | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Rola samoświadomości i intuicji coacha w pracy z klientem. | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zawieranie i realizowanie ustaleń kontraktu. | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Utrzymywanie obecności. | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin/certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto300,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto300,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Pławska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma tematyczne materiały dydaktyczne w postaci skryptów oraz prezentację w formacie pdf.
Informacje dodatkowe
1 godzina = godzina dydaktyczna.
Przerwy nie są wliczone w usługę.
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2-13 r. (Dz. U. 2018 poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi