Marketing specjalistyczny w edukacji - budowanie pozycji i oferty szkoły
Możliwość dofinansowania
Marketing specjalistyczny w edukacji - budowanie pozycji i oferty szkoły
Numer usługi 2025/05/22/21247/2764728
3 000,00 PLN
brutto
3 000,00 PLNnetto
200,00 PLNbrutto/h
200,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa marketingu specjalistycznego w edukacji, skupiająca się na budowaniu pozycji i oferty szkoły, jest skierowana do wszystkich instytucji edukacyjnych, niezależnie od ich statusu prawnego, poziomu nauczania czy specjalizacji, które dążą do strategicznego rozwoju i skutecznego konkurowania na rynku edukacyjnym.
W ujęciu ogólnym, głównymi odbiorcami są:
- Placówki Edukacyjne: Obejmuje to szkoły, przedszkola, żłobki, uczelnie wyższe, szkoły policealne, centra kształcenia zawodowego, szkoły językowe, a także inne podmioty oferujące edukację formalną i pozaformalną. Kluczowe jest, że są to instytucje, które aktywnie poszukują sposobów na zwiększenie swojej rozpoznawalności, przyciągnięcie i utrzymanie uczniów/studentów oraz wzmocnienie swojej pozycji rynkowej.
- Kadra Zarządzająca i Decyzyjna: To dyrektorzy, rektorzy, właściciele, menedżerowie ds. marketingu i rekrutacji oraz wszystkie osoby w instytucji, które są odpowiedzialne za strategię, rozwój i wizerunek placówki. Są to osoby świadom
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji06-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik usługi będzie przygotowany do samodzielnego:Projektowania i wdrażania skutecznych strategii marketingowych dla instytucji edukacyjnych, służących budowaniu silnej pozycji rynkowej.
Optymalizowania oferty edukacyjnej szkoły w odpowiedzi na potrzeby rynku i oczekiwania grupy docelowej.
Rozwijania i zarządzania pozytywnym wizerunkiem placówki edukacyjnej w środowisku konkurencyjnym.
Zwiększania efektywności działań promocyjnych i rekrutacyjnych w celu osiągnięcia celów strategicznych sz
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje orientację w specyfice rynku edukacyjnego oraz kluczowych elementach strategii marketingowej szkoły. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie definiuje pojęcie UVP w kontekście szkoły oraz wskazuje min. 3 elementy analizy SWOT istotne dla placówki edukacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik dokonuje wstępnej analizy strategicznej i identyfikuje kluczową grupę docelową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje kluczowe segmenty grupy docelowej oraz wskazuje podstawowe dane do analizy strategicznej dla wybranej placówki edukacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje wiedzę o roli marki w edukacji i zasadach budowania spójnego wizerunku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia znaczenie misji i wartości w kontekście marki edukacyjnej oraz wymienia min. 2 czynniki wpływające na jej wizerunek. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje elementy wyróżniające markę szkoły. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera najlepsze sformułowania opisujące unikalne cechy marki edukacyjnej spośród kilku propozycji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik demonstruje wiedzę o metodach analizy oferty edukacyjnej i potrzebie jej dostosowania do rynku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia min. 3 aspekty, które należy wziąć pod uwagę przy optymalizacji oferty edukacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy przekaz komunikacyjny dla kluczowych elementów oferty. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera najskuteczniejszy przekaz marketingowy dla określonej usługi edukacyjnej spośród kilku wariantów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik posiada wiedzę o różnorodnych kanałach komunikacji marketingowej w edukacji, w tym cyfrowych i tradycyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje min. 4 skuteczne kanały dotarcia do potencjalnych uczniów/rodziców oraz ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje podstawową kampanię promocyjną z wykorzystaniem wybranych kanałów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przyporządkowuje odpowiednie narzędzia marketingowe do wskazanych celów kampanii rekrutacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje świadomość znaczenia budowania relacji i lojalności w kontekście placówki edukacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia pojęcie "ambasadora marki szkoły" i wskazuje min. 2 działania budujące długoterminowe relacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik proponuje proste działania mające na celu zwiększenie zaangażowania społeczności szkolnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia efektywność działań mających na celu zwiększenie zaangażowania społeczności szkolnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik posiada wiedzę o podstawowych miernikach efektywności działań marketingowych (KPI) i metodach analizy danych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje min. 2 kluczowe wskaźniki efektywności dla kampanii rekrutacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wyciąga wnioski z danych marketingowych i proponuje optymalizację strategii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybiera najlepsze wnioski i propozycje optymalizacji strategii na podstawie przedstawionych danych marketingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
I. Strategia i Fundamenty Marketingu Edukacyjnego
- Specyfika rynku edukacyjnego i rola marketingu.
- Analiza SWOT i identyfikacja unikalnej propozycji wartości (UVP) szkoły.
- Określenie i segmentacja grupy docelowej (uczniowie/rodzice/studenci).
- Ćwiczenie: Warsztat strategicznego pozycjonowania szkoły.
II. Budowanie Silnej Marki i Wizerunku Szkoły
- Kluczowe elementy marki edukacyjnej (misja, wartości, identyfikacja wizualna).
- Spójna komunikacja marki i jej wyróżniki.
- Zarządzanie reputacją i relacje z otoczeniem.
- Ćwiczenie: Kreowanie narracji marki.
III. Optymalizacja i Komunikacja Oferty Edukacyjnej
- Analiza i dostosowanie oferty do potrzeb rynku i oczekiwań grup docelowych.
- Projektowanie atrakcyjnych programów nauczania/kierunków.
- Efektywne prezentowanie wartości i korzyści płynących z oferty.
- Ćwiczenie: Warsztat tworzenia przekazów o ofercie.
IV. Skuteczne Kanały Komunikacji i Rekrutacji
- Wykorzystanie marketingu cyfrowego: strona internetowa, media społecznościowe, SEO/SEM, e-mail marketing.
- Dni otwarte, targi edukacyjne i lokalne działania promocyjne.
- Proces rekrutacji: od pierwszego kontaktu do zapisu.
- Ćwiczenie: Planowanie kampanii w wybranych kanałach.
V. Zarządzanie Relacjami i Lojalnością
- Budowanie długoterminowych relacji z uczniami, rodzicami i absolwentami.
- Programy ambasadorów i wykorzystanie rekomendacji.
- Obsługa klienta i komunikacja kryzysowa.
- Ćwiczenie: Scenariusze budowania zaangażowania.
VI. Monitoring, Analiza i Rozwój Strategii Marketingowej
- Mierzenie efektywności działań marketingowych (KPI).
- Analiza danych i raportowanie wyników.
- Optymalizacja strategii w oparciu o zebrane dane.
- Tworzenie indywidualnego planu działania dla własnej placówki.
- Ćwiczenie: Analiza danych i projektowanie planu dalszego rozwoju.
- walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 7
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Strategia i Fundamenty Marketingu Edukacyjnego | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Budowanie Silnej Marki i Wizerunku Szkoły | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Optymalizacja i Komunikacja Oferty Edukacyjnej | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Skuteczne Kanały Komunikacji i Rekrutacji | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Zarządzanie Relacjami i Lojalnością | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Monitoring, Analiza i Rozwój Strategii Marketingowej | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Łukasz Kopczyński
Łukasz Kopczyński to doświadczony trener i praktyk marketingu, specjalizujący się w budowaniu pozycji i oferty firm. W ciągu ostatnich pięciu lat zdobywał cenne doświadczenie, pracując na rzecz dynamicznego rozwoju różnorodnych przedsiębiorstw. Pomaga firmom wyróżnić się na rynku, efektywnie dotrzeć do grup docelowych i z sukcesem realizować cele biznesowe. Jego podejście łączy głęboką wiedzę o specyfice rynku z najnowszymi trendami w marketingu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Adres
Adres
ul. bł. Królowej Jadwigi 27/28
70-262 Szczecin
woj. zachodniopomorskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Weronika Brzostowska
E-mail
weronika.brzostowska@synergia-pm.pl
Telefon
(+48) 793 087 684