Intensywny kurs wakacyjny języka angielskiego na potrzeby rynku pracy na poziomie B1+
Intensywny kurs wakacyjny języka angielskiego na potrzeby rynku pracy na poziomie B1+
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe początkujące, rozpoczynające naukę języka angielskiego.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji30-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Opanowanie języka na poziomie B1+, który oznacza samodzielnego użytkownika języka, potrafiącego i funkcjonować w większości codziennych sytuacji komunikacyjnych bez większego wysiłku. Efekty uczenia się na tym poziomie dotyczą podstawowych sprawności:- rozumienia ze słuchu wypowiedzi
- rozumienia prostych tekstów pisanych
- interakcji z rozmówcą
- budowania wypowiedzi
- pisania tekstów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozumie główne myśli zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie językawypowiedzi na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, czasu wolnego itd. Rozumie główne wątki wielu programów radiowych i telewizyjnych traktujących o sprawach bieżących lub o sprawach interesujących go prywatnie lub zawodowo – wtedy, kiedy te informacje są podawane stosunkowo wyraźnie i powoli. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Identyfikuje kluczowe informacje w rozmowach na tematy codzienne (np. plany na weekend, opisy miejsc). - Rozumie ogólny sens nagrań radiowych/telewizyjnych o sprawach bieżących lub zawodowych, gdy tempo jest umiarkowane. Metody weryfikacji: - Testy rozumienia ze słuchu z pytaniami otwartymi/ wielokrotnego wyboru (np. streszczenie głównych wątków audycji o podróżach). - Zadania polegające na wskazaniu tematu nagrania lub intencji mówiącego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozumie teksty składające się głównie ze słów najczęściej występujących,dotyczących życia codziennego lub zawodowego. Rozumie opisy wydarzeń, uczuć i pragnień zawarte w prywatnej korespondencji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Wyciąga konkretne informacje z artykułów, instrukcji lub listów (np. daty, przyczyny wydarzeń). - Rozpoznaje emocje i intencje w korespondencji prywatnej. Metody weryfikacji: - Czytanie tekstów autentycznych (np. e-maili, ogłoszeń) z pytaniami o szczegóły lub kontekst. - Analiza listu prywatnego pod kątem identyfikacji uczuć nadawcy (np. radość, niezadowolenie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia radzi sobie w większości sytuacji, w których można się znaleźć w czasie podróży po kraju lub regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi – bez uprzedniego przygotowania – włączać się do rozmów na znane mu tematy prywatne lub dotyczące życia codziennego (np. rodziny, zainteresowań, pracy, podróżowania i wydarzeń bieżących). | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Prowadzi rozmowy np. w restauracji, na dworcu, pytając o informacje lub wyrażając preferencje. - Reaguje na pytania dotyczące doświadczeń, planów lub opinii bez wcześniejszego przygotowania. Metody weryfikacji: - Symulacje sytuacyjne (np. reklamacja w hotelu, kupowanie biletów). - Nagrania krótkich dialogów z oceną płynności i adekwatności odpowiedzi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia łączy wyrażenia w prosty sposób, by opisywać przeżycia i zdarzenia, a także swoje marzenia, nadzieje i ambicje. Potrafi krótko uzasadniać i objaśniać własne poglądy i plany. Potrafi relacjonować wydarzenia i opowiadać przebieg akcji książek czy filmów, opisując własne reakcje i wrażenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Tworzy spójne opowieści o przeżyciach (np. podróż, ważne wydarzenie). - Krótko argumentuje wybory (np. „Dlaczego wolę pracę zdalną?”). Metody weryfikacji: - Prezentacje ustne na tematy osobiste (np. marzenia zawodowe) z oceną struktury i klarowności. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia potrafi pisać proste teksty na znane mu lub związane z jego zainteresowaniami tematy. Potrafi pisać prywatne listy, opisując swoje przeżycia i wrażenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:- Tworzy spójne e-maile, listy lub krótkie eseje na znane tematy (np. opis wakacji). - Stosuje podstawowe spójniki (np. „ponieważ”, „dlatego”) i unika poważnych błędów gramatycznych. Metody weryfikacji: - Pisanie listu z podziękowaniem lub opisu ulubionego miejsca. - Ocena poprawności językowej i bogactwa słownictwa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Struktura kursu: 48 godzin dydaktycznych, 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne i jedno spotkanie poświęcone walidacji osiągniętych efektów.
- Metody i materiały:
- podręcznik wiodący „BUSINESS PARTNER B1+”
- słownictwo i struktury gramatyczne
- ćwiczenia praktyczne rozwijające wszystkie kompetencje językowe (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie
- materiały dodatkowe, takie jak nagrania audio, platformy i aplikacje online
3.Rodzaje zadań:
Rozumienie ze słuchu
- Zadania wyboru wielokrotnego na podstawie krótkich dialogów lub wypowiedzi (np. zaznacz poprawną odpowiedź po wysłuchaniu nagrania)
- Dopasowywanie wypowiedzi do ilustracji (np. połącz usłyszane informacje z odpowiednim obrazkiem)
- Prawda/fałsz – słuchanie tekstu i zaznaczanie, które zdania są zgodne z nagraniem
- Uzupełnianie luk – wpisywanie brakujących słów w tekście na podstawie wysłuchanego nagrania
- Zadania praktyczne – np. zaznaczenie trasy na mapie zgodnie z instrukcją z nagrania
Rozumienie tekstu pisanego
- Wyszukiwanie informacji – znajdowanie konkretnych danych w krótkich tekstach informacyjnych, ogłoszeniach, e-mailach
- Dopasowywanie nagłówków do akapitów – sprawdzanie rozumienia głównej myśli fragmentów tekstu
- Prawda/fałsz – ocenianie zgodności zdań z treścią tekstu
- Uzupełnianie luk – wybieranie właściwych słów lub fraz do tekstu
- Odpowiadanie na pytania otwarte dotyczące przeczytanego tekstu
Swobodne wypowiadanie się (mówienie) i wchodzenie w interakcję
- Wypowiedzi monologowe – opisywanie siebie, swoich zainteresowań, doświadczeń, planów, relacjonowanie wydarzeń, streszczanie artykułu z krótkim komentarzem
- Dialogi intencjonalne – odgrywanie scenek (np. propozycja, prośba, rada, rozmowa telefoniczna)
- Dialogi tematyczne – rozmowy na tematy codzienne, np. rodzina, praca, mieszkanie, podróże
- Dyskusje w małych grupach – wymiana opinii, uzasadnianie swojego zdania
- Ćwiczenia na kontrolę rozmowy – proszenie o powtórzenie, wyjaśnienie, upewnianie się, czy zostało się dobrze zrozumianym
- Symulacje sytuacyjne – odgrywanie codziennych sytuacji komunikacyjnych (np. zakupy, pytanie o drogę, umawianie się na spotkanie)
- Krótkie dialogi – ćwiczenie reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań, wyrażanie zgody/niezgody, prośby, sugestie
- Rozwiązywanie problemów w parach/grupach – wspólne podejmowanie decyzji, negocjacje
Pisanie krótkich i nieco dłuższych tekstów
- Krótkie formy użytkowe – życzenia, pozdrowienia, zaproszenia, zawiadomienia, ogłoszenia
- Listy prywatne i formalne – pisanie listów do znajomych lub instytucji, z zachowaniem odpowiedniej formy i stylu
- Opisy – osób, miejsc, przedmiotów
- Opowiadania i sprawozdania – relacjonowanie wydarzeń, wakacji, wycieczek
- Recenzje i krótkie eseje – wyrażanie opinii o książce, filmie, wydarzeniu
- Ćwiczenia na poprawność ortograficzną i interpunkcyjną – zadania na uzupełnianie luk, poprawianie błędów
Gramatyka i słownictwo
- Ćwiczenia transformacyjne – przekształcanie zdań, uzupełnianie luk odpowiednią formą gramatyczną
- Zadania na dobieranie synonimów/antonimów – poszerzanie zasobu słownictwa
- Tworzenie własnych zdań z nowymi wyrazami – aktywne użycie słownictwa
- Testy wyboru i uzupełnianie – sprawdzanie znajomości struktur gramatycznych i leksyki
Dodatkowe formy aktywności
- Zadania interaktywne i ćwiczenia online dostępne na platformach towarzyszących podręcznikom
- Powtarzanie i utrwalanie materiału za pomocą testów i powtórek zgodnie z krzywą zapominania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bożena Ziemniewicz
Coach (akredytacja Noble Manhattan Coaching Institute) i mentor z doświadczeniem zwłaszcza w zarządzaniu i w samorządzie gospodarczym (wiceprzewodnicząca Rady Gospodarczej Województwa Łódzkiego, wiceprezes Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej).
Ekonomistka, absolwentka Handlu Zagranicznego na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwentka Akademii Dyplomacji i Studium Doktoranckiego Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe – podręcznik BUSINESS PARTNER B1+ (materiały papierowe książka i ćwiczenia oraz dostępy online) w cenie usługi.
Usługa obejmuje 48 godzin dydaktycznych, realizowanych w czasie 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne, w tym ostatnie spotkanie poświęcone jest ewaluacji efektów uczenia się. Trener nie będzie ingerować w jakikolwiek sposób w ocenę wypowiedzi uczestnika, nie będzie obecny na spotkaniu walidacyjnym.
Osoba walidująca dokona oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestnika.
Zastrzegamy, że osoba prowadząca oraz osoba walidująca mogą ulec zmianie.
Warunki uczestnictwa
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik rozwiązuje test diagnostyczny, pozwalający określić poziom wyjściowy.
Obowiązuje podpisanie umowy z BRITISH CENTRE Sp. z o.o.
Po obustronnym uzgodnieniu, istnieje możliwość zmiany terminu zajęć.
Po wykonanej usłudze zostanie też przeprowadzona ankieta satysfakcji oraz analiza efektów.
Informacje dodatkowe
Usługa obejmuje 48 godzin dydaktycznych, realizowanych w czasie 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne. Szkolenie odbywa się wg harmonogramu ustalonego przed rozpoczęciem zajęć. Szkolenie prowadzone jest online na żywo z lektorem.
Wymagane jest aktywne uczestnictwo w minimum 85% zajęć czasu trwania usługi.
Kolejność realizowanych zagadnień lub ich modyfikacja może ulec zmianie na życzenie kursanta. Przerwa w trakcie zajęć może zostać zrealizowana w innym momencie czasu ich trwania na życzenie kursanta lub prowadzącego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi