Kurs prawo jazdy kat. D po B oraz kwalifikacja wstępna D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminami państwowymi.
Kurs prawo jazdy kat. D po B oraz kwalifikacja wstępna D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminami państwowymi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 21 lata, posiadające prawo jazdy kategorii B, zainteresowane uzyskaniem uprawnień kategorii D oraz pragnące uzyskać Świadectwo Kwalifikacji Zawodowej, uprawnienia do przewozu osób.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi360
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńW zakresie prawa jazdy kategorii: AM, A1, A2, A, B1, B, C, D, T, BE, CE
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Kurs prawa jazdy kat. D po B oraz kwalifikacja wstępna D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) wraz z egzaminami państwowymi” przygotowuje do samodzielnego poruszania się po drogach publicznych autobusami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba szkolona prawidłowo charakteryzuje zasady poruszania się autobusem. | Kryteria weryfikacji Osoba szkolona prawidłowo omawia zasady poruszenia się autobusem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Osoba szkolona prawidłowo obsługuje i prowadzi autobus. | Kryteria weryfikacji Osoba szkolona prawidłowo sprawdza stan techniczny pojazdu oraz porusza się bezpiecznie po drodze autobusem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Osoba szkolona prawidłowo planuje czas pracy kierowcy zawodowego. | Kryteria weryfikacji Osoba szkolona sprawdza zaplanowany czas pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy,
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym wraz z późniejszymi zmianami.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Zgodnie z rozporządzeniem na temat szkolenia oraz egzaminowania kandydatów na kierowców.
Prawo jazdy kat. D - program szkolenia
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 27 października 2005 roku szkolenie na prawo jazdy kat. D składa się z 20 godzin szkolenia teoretycznego oraz 60 godzin szkolenia praktycznego.
Ramowy program:
1. Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej
2. Zagrożenia związane z ruchem drogowym
3. Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych
4. Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu
5. Plac manewrowy
6. Ruch drogowy
Program szkolenia teoretycznego
● Budowa, obsługa i eksploatacja autobusu
● Zasady poruszania się po drodze autobusem: zachowanie ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego, zasady zachowania bezpiecznych odległości między pojazdami
● Środki wpływające na percepcję i szybkość reakcji (alkohol, narkotyki, leki), wpływ zmęczenia i stanu emocjonalnego na zachowanie kierowcy
● Ocena warunków na drodze - warunki atmosferyczne, widoczność, nawierzchnia, bezpieczna jazda autobusem w różnych warunkach
● Transport osób na trasach krajowych i międzynarodowych
● Manewrowanie autobusem w ruchu miejskim
● Szczególne znaki, ograniczenia i nakazy dotyczące autobusów
● Planowanie trasy przejazdu
● Czas pracy kierowcy, karta kierowcy, tachograf
● Dokumentacja pojazdu, kontrola drogowa
● Ekonomia jazdy
● Błędy najczęściej popełniane przez kierowców autobusów
● Przygotowanie do egzaminu teoretycznego
Program szkolenia praktycznego
● Przygotowanie autobusu do jazdy - czynności kontrolne
● Ruszanie, obsługa biegów, bezpieczne hamowanie
● Manewrowanie autobusem
● Cofanie
● Plac manewrowy - ćwiczenie umiejętności manewrowania pojazdem
● Jazda w terenie (dostosowanie prędkości do warunków na drodze, hamowanie awaryjne, zachowanie bezpiecznych odległości)
● Jazda w ruchu miejskim, manewrowanie, zatrzymanie, parkowanie
● Czynności kontrolne na drodze
Program szkolenia Kwalifikacja wstępna przyśpieszona - przewóz osób
Podstawa prawna doboru zawartości merytorycznej kursu: załącznik nr 1 do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących
przewóz drogowy (Dz. U. Nr 53, poz. 314 z późn. zmianami)
Opis kursu
Kurs przygotowany został dla kierowców pragnących zdobyć uprawnienia do wykonywania zawodu na pojazdach kategorii D, D1, D+E, D1+E. Na kursie zostanie przedstawiona gruntowna wiedza z zakresu racjonalnej jazdy, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowania obowiązujących przepisów, bezpieczeństwa, obsługi i logistyki w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska.
Celem kursu i prezentowanego na nim materiału jest przygotowanie kursanta do zdania państwowego testu kwalifikacyjnego i otrzymania przez niego karty kwalifikacji kierowcy.
Program szkolenia kwalifikacji wstępnej - przewóz rzeczy:
260h - zajęcia teoretyczne (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Każda przerwa w programie jest wliczona w czas trwania usługi.
16h - jazd w ruchu drogowym (godziny zegarowe)
4h - jazd na płycie poślizgowej/1h symulator jazdy (godziny zegarowe)
Zakres tematyczny kursu zgodny jest z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia
2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (Dz. U. Nr 53, poz. 314 z późn.
zmianami) i podzielony został, zgodnie z załącznikiem nr 1 niniejszego rozporządzenia, na dwie części:
I. Część podstawowa
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania
– Liczba godzin: 30
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem techniki samochodowej
i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym, porządku,
zużycia paliwa, olejów oraz eksploatacji pojazdu od znajomości zasad funkcjonowania poszczególnych
urządzeń pojazdu.
Blok 1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu
w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego
zużycia i zapobiegania awariom – Liczba godzin: 25
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem funkcjonowania urządzeń
bezpieczeństwa czynnego samochodu i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa
w ruchu drogowym od znajomości zasad funkcjonowania tego rodzaju urządzeń.
Blok 2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących
nim zasad – Liczba godzin: 30
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z wpływem transportu drogowego na bezpieczeństwo
i porządek w ruchu drogowym, ekologię, natężenie w ruchu drogowym, infrastrukturę
nie tylko drogową.
Blok 3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy – Liczba godzin:
30
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem problematyki bezpieczeństwa
w ruchu drogowym, znaczeniem profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, odróżnieniem
profilaktyki od prewencji.
Blok 3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
– Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z taktyką i strategią działań przestępczych,
mających związek z przemytem nielegalnych imigrantów, rolą międzynarodowych grup
przestępczych, odpowiedzialnością prawną i karną za pomocnictwo i udział w grupach
przestępczych lub działaniach incydentalnych.
Blok 3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym – Liczba godzin: 20
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z ogólnie pojętą ergonomią, jej wpływem na
bezpieczeństwo w ruchu drogowym, wpływem warunków psychofizycznych, socjalnych
na bezpieczne zachowania w ruchu drogowym.
Blok 3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych – Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z anatomiczną i psychofizyczną rolą kierowcy
w procesie przewozu, bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym.
Blok 3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
– Liczba godzin: 20
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z pojęciami prawnymi wypadku i kolizji drogowej,
odpowiedzialności prawno-karnej, zależności pomiędzy prędkością dopuszczalną
i bezpieczną, szeroko pojętą problematyką związaną ze skutkami zdarzeń na drogach.
Blok 3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika – Liczba
godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę dotyczącą z estetyki (wizualizacji) kierującego i pojazdu,
szeroko pojętej kultury zachowań, funkcjonowania, a przede wszystkim – przy oczywistej
identyfikacji marketingowej – kultury na drodze.
II. Cześć specjalistyczna
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.5. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych
– Liczba godzin: 20
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z techniką jazdy, ekologicznym zużyciem
paliwa, zasadami funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego i ich zachowania
w różnych warunkach drogowych.
Metodyka T/C/J
Blok 1.6. Umiejętność zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa – Liczba godzin: 18
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z komfortem i bezpieczeństwem pasażerów,
z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w czasie transportu i odpowiednim wykorzystaniem
posiadanej infrastruktury.
Metodyka T/C/J
Blok 1.7. Umiejętność równomiernego obciążenia pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów
bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu – Liczba godzin: 15
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze skutkami oddziaływania sił i czynników
środowiskowych na pojazd, który nie spełnia wymogów przepisów bhp. Szczególną uwagę
zwrócono na zasady zachowania stabilności, rozłożenia obciążenia i bezpieczeństwa
pojazdu oraz pasażerów.
Metodyka T/C/J
Blok 2.3. Poznanie przepisów regulujących przewóz pasażerów – Liczba godzin: 20
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z przewozem pasażerskim krajowym i międzynarodowym,
w tym również poznanie przepisów krajowych i międzynarodowych normujących
pasażerski przewóz drogowy.
Metodyka T
Blok 3.8. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących pasażerskiego przewozu drogowego
i organizacji rynku – Liczba godzin: 10
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z poznaniem zasad ekonomi i uwarunkowań
rynkowych, które mają bezpośredni wpływ na pasażerski transport drogowy. Omówione
zostaną podstawowe reguły podziału i wykorzystania rynku transportowego, regulacje
prawne i warunki środowiskowe mające wpływ na kształ rynku przewozów pasażerskich.
Metodyka T
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 294,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto12 294,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,15 PLN
- W tym koszt walidacji brutto394,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto394,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ryszard Małecki
Marek Smoliński
Ryszard Partyka
Marek Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują na własność odpowiednie materiały dydaktyczne (książki, płyty).
Warunki uczestnictwa
- osoby w wieku minimum 21 lat posiadające prawo jazdy kat. B
- badania lekarskie
- badania psychologiczne
- PKK (Profil Kandydata na Kierowcę)
W razie problemów służymy poradą.
Informacje dodatkowe
W razie problemów służymy poradą.
W cenie usługi jest ujęty koszt egzaminu państwowego w WORD.
Część praktyczna oraz indywidualna teoretyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 25.07.2025r. do 16.12.2025r Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Egzaminy WORD są ustalane indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędą się w okresie od 25.07.2025 do 16.12.2025 Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Naszym pojazdem się szkolisz i naszym zdajesz egzamin państwowy.
Jazdy praktyczne przeprowadzane są pojazdami marki MAN oraz TEMSA SAFARI.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
- sala wykładowa, komputerowa w Akademia Nauki Jazdy, ul. ks. Jerzego Popiełuszki 1B, 37-450 Stalowa Wola
Zajęcia praktyczne - Plac Manewrowy ul. Energetyków 5, 37-450 Stalowa Wola, drogi powiatu stalowowolskiego, sandomierskiego, tarnobrzeskiego, województwa podkarpackiego.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe