Kurs prawo jazdy kat. D po B oraz kwalifikacja wstępna przyśpieszona D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminami państwowymi.
Kurs prawo jazdy kat. D po B oraz kwalifikacja wstępna przyśpieszona D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminami państwowymi.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 24 lat posiadające zainteresowane uzyskaniem prawa jazdy kat. D oraz uprawnień kierowcy zawodowego - przewóz osób.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi223
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńW zakresie prawa jazdy kategorii: AM, A1, A2, A, B1, B, C, D, T, BE, CE
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Kurs prawo jazdy kat. D po B oraz kwalifikacja wstępna przyśpieszona D, D1, D+E, D1+E (przewóz osób) - wraz z egzaminami państwowymi.” przygotowuje do samodzielnego poruszania się po drogach publicznych autobusami oraz do pracy na stanowisku kierowcy zawodowego. Wybór tej usługi rozwojowej podnosi kwalifikacje / kompetencje w zawodzie kierowca autobusu (kod zawodu: 833101).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba szkolona prawidłowo charakteryzuje zasady poruszania się autobusem. | Kryteria weryfikacji Osoba szkolona prawidłowo omawia zasady poruszenia się autobusem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Osoba szkolona prawidłowo obsługuje i prowadzi autobus. | Kryteria weryfikacji Osoba szkolona prawidłowo sprawdza stan techniczny pojazdu oraz porusza się bezpiecznie po drodze autobusem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Osoba szkolona prawidłowo planuje czas pracy kierowcy zawodowego. | Kryteria weryfikacji Osoba szkolona sprawdza zaplanowany czas pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy,
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym wraz z późniejszymi zmianami.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
RAMOWY PROGRAM
Zgodnie z rozporządzeniem na temat szkolenia oraz egzaminowania.
Program szkolenia teoretycznego kat. D - 20 godzin oraz 1 dodatkowa godzina przewidziana na egzamin wewnętrzny teoretyczny.
Program jest prowadzony w trybie dydaktycznym godzin lekcyjnych (45 min) bez przerw.
Przepisy ruchu drogowego:
Wiadomości ogólne.
Podstawowe pojęcia.
Przepisy ogólne o ruchu pojazdów.
Przepisy szczegółowe o ruchu pojazdów.
Znaki i sygnały na drogach Ogólne warunki używania pojazdu.
Kierowca pojazdu.
Obowiązki i odpowiedzialność kierowcy i posiadacza pojazdu
Technika kierowania pojazdem
Zarys budowy pojazdu i zasady obsługi technicznej
Budowa pojazdu – wiadomości ogólne.
Silniki i układy napędowe. Układ kierowniczy. Układ hamulcowy. Ogumienie. Amortyzatory i stabilizatory. Wyposażenie elektryczne.
Czynności obsługowe.
Zachowanie na miejscu wypadku i pomoc przedlekarska
Wypadkowość i ratownictwo drogowe.
Zasady postępowania na miejscu wypadku
Podsumowanie materiału
Zajęcia praktyczne 60 godzin zegarowych bez przerw, oraz 1 godzina przewidziana na egzamin wewnętrzny.
Metoda walidacji: Egzamin wewnętrzny teoretyczny oraz praktyczny
Program szkolenia kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej - przewóz osób:
130h - zajęcia teoretyczne (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Każda przerwa w programie jest wliczona w czas trwania usługi.
8h - jazd w ruchu drogowym (godziny zegarowe)
2h - jazd na płycie poślizgowej/1h symulator jazdy (godziny zegarowe)
Oraz jedna godzina przewidziana na egzamin wewnętrzny teoretyczny.
Zakres tematyczny kursu zgodny jest z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy (DzU Nr 53, poz.
314 z 2010 r. z późn. zmianami) i podzielony został, zgodnie z załącznikiem nr 1 tego rozporządzenia na dwie części:
I. Część podstawowa
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania
– Liczba godzin: 15 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem techniki samochodowej
i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym, porządku,
zużycia paliwa, olejów oraz eksploatacji pojazdu od znajomości zasad funkcjonowania poszczególnych
urządzeń pojazdu.
Blok 1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu
w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego
zużycia i zapobiegania awariom – Liczba godzin: 15 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem funkcjonowania urządzeń
bezpieczeństwa czynnego samochodu i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa
w ruchu drogowym od znajomości zasad funkcjonowania tego rodzaju urządzeń.
Blok 2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących
nim zasad – Liczba godzin: 15 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z wpływem transportu drogowego na bezpieczeństwo
i porządek w ruchu drogowym, ekologię, natężenie w ruchu drogowym, infrastrukturę
nie tylko drogową.
Blok 3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy – Liczba godzin: 15 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem problematyki bezpieczeństwa
w ruchu drogowym, znaczeniem profilaktyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, odróżnieniem
profilaktyki od prewencji.
Blok 3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
– Liczba godzin: 7 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z taktyką i strategią działań przestępczych,
mających związek z przemytem nielegalnych imigrantów, rolą międzynarodowych grup
przestępczych, odpowiedzialnością prawną i karną za pomocnictwo i udział w grupach
przestępczych lub działaniach incydentalnych.
Blok 3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym –
Liczba godzin: 10 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z ogólnie pojętą ergonomią, jej wpływem na
bezpieczeństwo w ruchu drogowym, wpływem warunków psychofizycznych, socjalnych
na bezpieczne zachowania w ruchu drogowym.
Blok 3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych –
Liczba godzin: 5 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z anatomiczną i psychofizyczną rolą kierowcy
w procesie przewozu, bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym.
Blok 3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
– Liczba godzin: 10 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z pojęciami prawnymi wypadku i kolizji drogowej,
odpowiedzialności prawno-karnej, zależności pomiędzy prędkością dopuszczalną
i bezpieczną, szeroko pojętą problematyką związaną ze skutkami zdarzeń na drogach.
Blok 3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika
– Liczba godzin: 5 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę dotyczącą z estetyki (wizualizacji) kierującego i pojazdu,
szeroko pojętej kultury zachowań, funkcjonowania, a przede wszystkim – przy oczywistej
identyfikacji marketingowej – kultury na drodze.
II. Cześć specjalistyczna
obejmująca następujące bloki programowe:
Blok 1.5. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych
– Liczba godzin: 12 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z techniką jazdy, ekologicznym zużyciem
paliwa, zasadami funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego i ich zachowania
w różnych warunkach drogowych.
Metodyka T/C/J
Blok 1.6. Umiejętność zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa – Liczba godzin: 13 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy z zajęć teoretycznych, jazdy praktyczne autobusem bez przerw)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z komfortem i bezpieczeństwem pasażerów,
z uwzględnieniem aktualnej sytuacji w czasie transportu i odpowiednim wykorzystaniem
posiadanej infrastruktury.
Metodyka T/C/J
Blok 1.7. Umiejętność równomiernego obciążenia pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów
bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu – Liczba godzin: 7 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy z zajęć teoretycznych, jazdy praktyczne autobusem bez przerw)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze skutkami oddziaływania sił i czynników
środowiskowych na pojazd, który nie spełnia wymogów przepisów bhp. Szczególną uwagę
zwrócono na zasady zachowania stabilności, rozłożenia obciążenia i bezpieczeństwa
pojazdu oraz pasażerów.
Metodyka T/C/J
Blok 2.3. Poznanie przepisów regulujących przewóz pasażerów
– Liczba godzin: 6 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy z zajęć teoretycznych, jazdy praktyczne autobusem bez przerw)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z przewozem pasażerskim krajowym i międzynarodowym,
w tym również poznanie przepisów krajowych i międzynarodowych normujących
pasażerski przewóz drogowy.
Metodyka T
Blok 3.8. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących pasażerskiego przewozu drogowego
i organizacji rynku – Liczba godzin: 5 (godziny zegarowe, każda godzina przewiduje od 5 do 10 minut przerwy z zajęć teoretycznych)
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z poznaniem zasad ekonomi i uwarunkowań
rynkowych, które mają bezpośredni wpływ na pasażerski transport drogowy. Omówione
zostaną podstawowe reguły podziału i wykorzystania rynku transportowego, regulacje
prawne i warunki środowiskowe mające wpływ na kształ rynku przewozów pasażerskich.
Metoda walidacji: Egzamin wewnętrzny teoretyczny
Walidacja zewnętrzna: WORD Tarnobrzeg (egzaminy teoretyczne oraz praktyczne)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 694,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto10 694,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto47,96 PLN
- Koszt osobogodziny netto47,96 PLN
- W tym koszt walidacji brutto394,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto394,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ryszard Małecki
Marek Smoliński
Marek Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują na własność odpowiednie materiały dydaktyczne.
Warunki uczestnictwa
- osoby w wieku minimum 24 lat
- badania lekarskie
- badania psychologiczne
- PKK (Profil Kandydata na Kierowcę)
W razie problemów służymy poradą.
Informacje dodatkowe
Część praktyczna oraz indywidualna teoretyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 25.07.2025r. do 16.12.2025r Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Egzaminy WORD są ustalane indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędą się w okresie od 25.07.2025 do 16.12.2025 Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
W razie problemów służymy poradą.
W cenie usługi jest ujęty koszt egzaminu państwowego w WORD.
Zajęcia praktyczne będą realizowane według indywidualnego harmonogramu ustalonego z uczestnikiem szkolenia.
Osoby szkolone będą ćwiczyć na placu manewrowym umieszczonym w centrum Stalowej Woli z bardzo dobrą komunikacją.
Zajęcia przeprowadzane są z wykwalifikowaną kadrą instruktorską.
Naszym pojazdem się szkolisz i naszym zdajesz egzamin państwowy.
Jazdy praktyczne przeprowadzane są pojazdem marki MAN oraz TEMSA SAFARI.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
- sala wykładowa, komputerowa w Akademia Nauki Jazdy, ul. ks. Jerzego Popiełuszki 1B, 37-450 Stalowa Wola
- sala wykładowa, komputerowa w Akademia Nauki Jazdy, pl. Wolności 10, 37-400 Nisko
Zajęcia praktyczne - Plac Manewrowy ul. Energetyków 5, 37-450 Stalowa Wola, drogi powiatu stalowowolskiego, sandomierskiego, tarnobrzeskiego, województwa podkarpackiego.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe