Menedżerskie studia podyplomowe - poziom MBA - online
Menedżerskie studia podyplomowe - poziom MBA - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menedżerskie studia podyplomowe - poziom MBA to intensywny program dla wszystkich branż menedżerów, którzy potrzebują ukierunkowania wiedzy z szeroko pojętego zarządzania i skonfrontowania doświadczeń z najnowszymi trendami w biznesie. Studia skierowane są zarówno do osób zajmujących stanowiska kierownicze, jak również zamierzających w przyszłości awansować na stanowiska kierownicze.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery oraz innych projektów.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestników do skutecznego inicjowania i prowadzenia działań biznesowych poprzez zdobycie kluczowych kompetencji menedżerskich. Program umożliwia zastosowanie nowoczesnych koncepcji zarządzania w praktyce oraz zrozumienie ich wdrażania. Studia oparte o modułowy program kształcenia współczesnego menedżera. Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane poprzez egzamin końcowy oraz prezentację projektu wdrożeniowegoEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA1. Słuchacz definiuje i charakteryzuje zasady zarządzania zasobami ludzkimi 2. Słuchacz rozróżnia różne systemy jakości, ocenia ich skuteczność oraz w stopniu podstawowym projektuje i nadzoruje działania audytowe, wdrożeniowe oraz certyfikacyjne 3. Słuchacz charakteryzuje systemy ocen, motywacji i rekrutacji personelu | Kryteria weryfikacji 1. Kryterium weryfikacji: Uczestnik rozróżnia główne zasady zarządzania zasobami ludzkimi (HRM)2. Kryterium weryfikacji: Uczestnik wskazuje różnice między ISO, EFQM, oraz innymi systemami jakości i określa ich zastosowanie w organizacji. 3. Uczestnik przedstawia elementy procesu rekrutacji, metod oceny i motywacji pracowników oraz dobiera odpowiednie techniki do sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza4. Słuchacz definiuje w sposób elementarny terminologię z zakresu asertywności, umiejętności kierowniczych 5. Słuchacz charakteryzuje podstawowe pojęcia w zakresie kształtowania strategii marketingowej firmy, budowania planu marketingowego 6. Słuchacz definiuje podstawowe zagadnienia w zakresie budowania zespołu | Kryteria weryfikacji 4. Kryterium weryfikacji: Uczestnik poprawnie wyjaśnia pojęcia „asertywność” oraz „umiejętności kierownicze” i potrafi je zastosować w przykładowych sytuacjach.5. Kryterium weryfikacji: Uczestnik wskazuje kluczowe elementy strategii marketingowej i tworzy uproszczony plan marketingowy. 6. Kryterium weryfikacji: Uczestnik opisuje zasady budowania zespołu oraz rozpoznaje najważniejsze role zespołowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI1. Słuchacz stosuje techniki negocjacyjne oraz zasady asertywności 2. Słuchacz organizuje i przeprowadza proces rekrutacji i selekcji personelu 2. Słuchacz stosuje zasady zarządzania ryzykiem 5. Słuchacz charakteryzuje podstawowe pojęcia rachunkowości finansowej i sprawozdawczości finansowej | Kryteria weryfikacji Umiejętności1. Kryterium weryfikacji: Uczestnik przeprowadza symulowane negocjacje z użyciem określonych technik oraz przestrzega zasad asertywności. 2. Kryterium weryfikacji: Uczestnik przygotowuje opis stanowiska, przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne i selekcjonuje kandydatów na podstawie ustalonych kryteriów. 3. Kryterium weryfikacji: Uczestnik opracowuje uproszczony plan zarządzania ryzykiem 5. Kryterium weryfikacji: Uczestnik wyjaśnia pojęcia takie jak bilans, rachunek zysków i strat oraz przepływy pieniężne i potrafi przeanalizować przykładowy raport. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:6. Słuchacz posługuje się strategiami negocjacyjnymi, technikami negocjacyjnymi, sposobami radzenia sobie ze stresem, technikami wizualizacyjnymi, pracy z ciałem 7. Słuchacz w stopniu podstawowym monitoruje i ocenia wyniki badań przy tworzeniu planu marketingowego oraz obsługuje MS Excel w zakresie tworzenia planów marketingowych 8. Słuchacz planuje systemy motywowania pracowników, ocen pracowniczych oraz kształtowania systemu wynagrodzeń 9. Słuchacz projektuje i wdraża procedury zgodne z zasadami ładu korporacyjnego | Kryteria weryfikacji 6. Kryterium weryfikacji: Uczestnik z powodzeniem przeprowadza ćwiczenia negocjacyjne oraz techniki zarządzania stresem w zadanych scenariuszach.7. Kryterium weryfikacji: Uczestnik analizuje wyniki badań rynkowych i tworzy uproszczony plan marketingowy w MS Excel. 8. Kryterium weryfikacji: Uczestnik przygotowuje plan motywacyjny oraz zasady ocen pracowniczych, uwzględniając różne metody wynagradzania. 9. Kryterium weryfikacji: Uczestnik opracowuje propozycje usprawnień procesów w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE1. Słuchacz uzasadnia potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; ocenia własne kompetencje i doskonali swoje umiejętności 2. Słuchacz uzasadnia sens prowadzenia polityki społecznej odpowiedzialności biznesu 3. Słuchacz ocenia swoje działania z perspektywy 4. Słuchacz definiuje role i ocenia efekty pracy zespołowej w grze symulacyjnej 5. Słuchacz podejmuje indywidualnie i zespołowo działania na rzecz podnoszenia jakości pracy | Kryteria weryfikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE1. Kryterium weryfikacji: Uczestnik przygotowuje plan rozwoju osobistego 2. Kryterium weryfikacji: Uczestnik opisuje elementy raportu dotyczącego korzyści społecznych wynikających z wdrożenia polityki CSR w firmie. 3. Kryterium weryfikacji: Uczestnik przedstawia analizę zgodności swoich działań z zasadami etyki. 4. Kryterium weryfikacji: Uczestnik analizuje efektywność współpracy zespołowej 5. Kryterium weryfikacji: Uczestnik tworzy plan działań mających na celu poprawę jakości pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
L.p. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
1. | Prawne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi | 7 | - | 0,5 |
2. | Rekrutacja i selekcja personelu | 2 | 4 | 0,5 |
3. | Warsztat komunikacji interpersonalnej i budowania zespołu | - | 6 | 0,5 |
4. | Outplacement, outsourcing, leasing pracowniczy | 6 | - | 0,5 |
5. | Systemy motywacji pracowników | - | 6 | 1 |
6. | Kształtowanie systemu wynagrodzeń w firmie | 4 | 4 | 1 |
7. | Sprawozdawczość finansowa | 4 | - | 1 |
8. | Rachunkowość finansowa | 4 | - | 1 |
9. | System ocen pracowniczych | - | 6 | 1 |
10. | Wybrane zagadnienia wdrażania systemów jakości, zgodnie z normami ISO serii 9000 | 8 | - | 2 |
11. | Narzędzia i metody ciągłego doskonalenia | 4 | 4 | 1 |
12. | Ekonomia menedżerska | - | 8 | 1 |
13. | Techniczne aspekty zapewnienia jakości. Auditowanie i certyfikacja | 4 | 4 | 2 |
14. | Coaching | - | 8 | 1 |
15. | Projekty inwestycyjne w Unii Europejskiej – zasady ubiegania się o dofinansowanie z UE | 4 | - | 1 |
16. | Psychologia klienta i zarządzanie relacjami z klientem | 4 | 4 | 1 |
17. | Kształtowanie strategii marketingowej firmy | - | 4 | 1 |
18. | Programy lojalnościowe | 4 | - | 1 |
19. | Symulacyjna gra menedżerska | - | 8 | 2 |
20. | Zarządzanie cenami i sprzedażą | 4 | - | 1 |
21. | Komunikacja marketingowa i PR przedsiębiorstwa | - | 2 | 0,5 |
22. | Trening asertywności | - | 6 | 0,5 |
23. | Auditing | 2 | 4 | 2 |
24. | Badania marketingowe i elementy planu marketingowego | 4 | 4 | 2 |
25. | Trening antystresowy | - | 4 | 1 |
26. | Warsztat negocjacji | - | 4 | 1 |
27. | Trening kierowniczy | - | 8 | 1 |
28. | Analiza ekonomiczno-finansowa – ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa | 3 | 4 | 2 |
29. | Planowanie finansowe i biznesplan | 2 | 4 | 2 |
30. | Praktyka innowacji | - | 8 | 1 |
31. | Zarządzanie talentami | - | 6 | 1 |
32. | Seminarium- projekt wdrożeniowy | - | 10 | 5 |
Razem: | 70 | 130 | 40 |
Ilość godzin: 200 dydaktycznych co odpowiada 150 godzinom zegarowym
Informacje dodatkowe:
- Czas trwania: 2 semestry
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
- Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki i/lub złożeniem pracy końcowej.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Menedżerskie studia podyplomowe - poziom MBA - głównym celem studiów studiów podyplomowych jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji menedżera w każdym typie organizacji
Czas trwania studiów: dwa semestry
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
Łączna liczba punktów ECTS: 40
Program studiów podyplomowych Menedżerskie studia podyplomowe - poziom MBA obejmuje 200 godzin dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna to 45 minut). Liczba godzin realizowanych zdalnie w czasie rzeczywistym: 200.
200 godzin dydaktycznych odpowiada 150 godzinom zegarowym
Zajęcia realizowane weekendowo w wybrane soboty i niedziele. Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Zajęcia na studiach prowadzone będą w formie ćwiczeń, wykładów, dyskusji, wymiany doświadczeń, rozmowy na żywo, chat, ćwiczeń w podgrupach oraz case study.
Studia realizowane w formie zdalnej poprzez platformy Teams ClickMeeting oraz Zoom.
Kandydaci chcący skorzystać z usługi powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie (minimum studia wyższe I stopnia).
Sposób walidacji: studia kończą się 2 egzaminami w formie testów pisemnych realizowanych zdalnie, po każdym semestrze studiów. Walidacja oddzielona od procesu kształcenia
Planowane przerwy wg standardowego planu zajęć, dla zajęć rozpoczynających się o godz.
1 | 8:00-8:45 |
2 | 8:45-9:30 |
Przerwa 10 min | |
3 | 9:40-10:25 |
4 | 10:25-11:10 |
Przerwa 10 min | |
5 | 11:20-12:05 |
6 | 12:05-12:50 |
Przerwa 15 min | |
7 | 13:05-13:50 |
8 | 13:50-14:35 |
Przerwa 10 min | |
9 | 14:45-15:30 |
10 | 15:30-16:15 |
Przerwa 10 min | |
11 | 16:25-17:10 |
12 | 17:10-17:55 |
Przerwa 10 min | |
13 | 18:05-18:50 |
14 | 18:50-19:35 |
Przerwa 10 min | |
15 | 19:45-20:30 |
16 | 20:30-21:15 |
Na wniosek uczestników lub prowadzącego przerwy o planowanej długości mogą odbyć się innych niż zaplanowano pierwotnie godzinach, może mieć to związek z tokiem zajęć lub różną intensywnością realizowanych zajęć. Łączny czas przerw nie może być większy od zaplanowanego. Przerwy nie wchodzą w czas zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis
Kwalifikacje i kompetencje zdobyte w ostatnich 5 latach:
Prorektor ds. Studenckich i Współpracy z Otoczeniem w Akademii WSB – funkcję tę pełni od 2016 roku do chwili obecnej. W tym okresie aktywnie uczestniczy w kształtowaniu programów nauczania, współpracując z otoczeniem gospodarczym i sektorem przedsiębiorstw.
Prezes Delegatury Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach (Dąbrowa Górnicza) – pełni tę funkcję od 2019 roku, zaangażowanie w rozwój przedsiębiorczości i transfer wiedzy z nauki do biznesu.
Członek międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM) – członkostwo a od 2020 roku, udział w międzynarodowych działaniach na rzecz rozwoju zarządzania i przedsiębiorczości.
Wiceprezes Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (Dąbrowa Górnicza) – pełni tę funkcję od 2020 roku, c doświadczenie w zarządzaniu i współpracy naukowo-biznesowej.
Członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego "Silesia Automotive & Advanced Manufacturing" – od 2020 roku
prof. nadzw. dr Anna Syrek-Kosowska
W ostatnich 5 latach:
Doświadczenie w pracy naukowej i dydaktycznej – Od wielu lat prowadzi wykłady i szkolenia na studiach podyplomowych i MBA, co zapewnia jej aktualne kompetencje w nauczaniu, szczególnie w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii organizacji i przywództwa.
Rozwój specjalistycznych szkoleń – W ciągu ostatnich pięciu lat rozwijała autorskie programy szkoleniowe dotyczące zarządzania zmianą, rozwoju kompetencji przywódczych oraz efektywnego komunikowania się w organizacjach. W ramach tych działań prowadziła liczne szkolenia dla menedżerów średniego i wyższego szczebla.
Udział w konferencjach naukowych i branżowych – Regularnie bierze udział w międzynarodowych konferencjach związanych z zarządzaniem, przywództwem i psychologią organizacyjną, co umożliwia jej ciągłe doskonalenie wiedzy i kompetencji.
Działalność doradcza – Przez ostatnie pięć lat Syrek-Kosowska pracowała jako doradca dla wielu firm, wspierając je w procesach transformacji kulturowej i rozwoju kompetencji zarządczych.
Nadal Partner zarządzający Centrum Szkoleń i Biznesu
dr inż. Adam Żabka
Uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych, specjalizując się w ekonomii oraz finansach samorządu terytorialnego. Jest autorem książki "Finanse w cyklu koniunkturalnym w Polsce", poświęconej analizie zmian sytuacji finansowej przedsiębiorstw i sektora publicznego w kontekście cyklu koniunkturalnego.
W ostatnich 5 latach dr inż. Żabka był autorem wielu publikacji naukowych z zakresu ekonomii i finansów, cytowanych w środowisku akademickim, jego zaangażowanie w działalność dydaktyczną i naukową przyczynia się do kształcenia przyszłych specjalistów w dziedzinie ekonomii i finansów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji np. prezentacje, skrypty, arkusze z danymi, kalkulacje.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy.
200 godzin zajęć
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Zrealizowane zostanie 200 godzin dydaktycznych co odpowiada 163 godzinom i 20 minutom zegarowym.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Wymagane 80% obecności na zajęciach.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Kierunek Kariera Zawodowa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting, Zoom oraz MS Teams.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h