Podstawy programowania
Podstawy programowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Ten kierunek studiów podyplomowych jest idealnie skrojony dla szerokiego grona odbiorców, którzy pragną zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę oraz umiejętności w dziedzinie programowania.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi142
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują do tworzenia oprogramowania w Python i C++ z wykorzystaniem programowania obiektowego, projektowania algorytmów, baz danych i zapytań SQL, a także pracy z systemami kontroli wersji (Git). Absolwenci poznają zasady zarządzania projektami IT, projektowania interfejsów użytkownika oraz techniki testowania oprogramowania (TDD). Program łączy teorię z praktyką, odpowiadając na potrzeby współczesnego rynku IT.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Podstawy teoretyczne programowania 2. Algorytmy i struktury danych 3. Programowanie proceduralne i obiektowe 4. Bazy danych i zarządzanie danymi 5. Testowanie oprogramowania | Kryteria weryfikacji - Uczestnik posiada wiedzę o architekturze systemów komputerowych i operacyjnych, paradygmatach programowania oraz działaniach kompilatorów i interpreterów. Rozumie zasadę działania systemu dwójkowego oraz algebry Boole’a w kontekście operacji na liczbach dwójkowych,- Uczestnik ma wiedzę dotyczącą analizy, projektowania i oceny algorytmów oraz podstawowych struktur danych, uwzględniając ich złożoność obliczeniową i zastosowanie, - Uczestnik zna zasady programowania w językach Python i C++, w tym budowę klas, enkapsulację, dziedziczenie, polimorfizm oraz techniki zaawansowanego zarządzania pamięcią, - Uczestnik dysponuje wiedzą na temat projektowania baz danych oraz budowy zapytań SQL, uwzględniając ich optymalizację, sortowanie i grupowanie danych, - Uczestnik ma wiedzę na temat technik testowania, w tym testowania manualnego, jednostkowego oraz podejścia Test Driven Development. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Tworzenie i rozwój aplikacji, 2. Analiza i implementacja algorytmów, 3. Zarządzanie wersjami i pracą zespołową, 4. Tworzenie i optymalizacja baz danych, 5. Budowa interfejsów graficznych, 6. Testowanie oprogramowania. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik stosuje zasady programowania proceduralnego i obiektowego w językach Python i C++, projektując aplikacje modułowe oraz implementując wzorce projektowe,- Uczestnik opracowuje algorytmy o różnym stopniu złożoności oraz wykorzystuje podstawowe struktury danych do efektywnego rozwiązywania problemów programistycznych, - Uczestnik wykorzystuje systemy kontroli wersji (np. Git) do organizacji pracy zespołowej, rozwiązywania konfliktów kodu oraz skutecznego prowadzenia projektów, - Uczestnik projektuje i implementuje relacyjne bazy danych, tworzy i optymalizuje zapytania SQL oraz analizuje ich wydajność, - Uczestnik projektuje i implementuje intuicyjne interfejsy graficzne przy użyciu narzędzi takich jak PyQT, uwzględniając zasady obsługi zdarzeń i ergonomii użytkownika, - Uczestnik przeprowadza testy manualne i jednostkowe oraz stosuje podejście Test Driven Development w celu zapewnienia jakości i niezawodności kodu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Współpraca w zespole programistycznym, 2. Kreatywność i innowacyjność, 3. Samodzielność i odpowiedzialność. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik efektywnie współdziała w zespole, korzystając z narzędzi takich jak Git, i przyczynia się do realizacji celów projektowych, stosując techniki zwinnego zarządzania projektami,- Uczestnik aktywnie poszukuje rozwiązań programistycznych, wykorzystując zdobytą wiedzę w praktyce oraz dostosowując się do dynamicznych zmian w branży IT, - Uczestnik planuje i realizuje zadania związane z programowaniem, optymalizując procesy tworzenia oprogramowania oraz dbając o jego jakość. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH:
- Systemy kontroli wersji (5 godz.)
- Algorytmy i struktury danych (10 godz.)
- Podstawy programowania (35 godz.)
- Programowanie obiektowe (30 godz.)
- Programowanie C++ (10 godz.)
- Bazy Danych (10 godz.)
- GUI (20 godz.)
- Testowanie (10 godz.)
- Projekt programistyczny (10 godz.)
- Zaliczenie (2 godz.)
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 142 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Test semestralny i końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 142 godzin dydaktycznych = 99 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 40,49 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 40,49 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Więckowski
dr inż. Wojciech Sałabun
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams.
Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uniwersytetu WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).