Szkolenie w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej do celów transformacji cyfrowej i obrazowania ziemi do realizacji misji z wyk. BSP do poszukiwania i ratownictwa, Kurs z upr. EU do STS-01 (Pilot drona ciężkiego VLOS MR DO 25kg) i Państwowym egzaminem ULC.
Szkolenie w ramach zielonych kompetencji do wykorzystania dronowej technologii lotniczej do celów transformacji cyfrowej i obrazowania ziemi do realizacji misji z wyk. BSP do poszukiwania i ratownictwa, Kurs z upr. EU do STS-01 (Pilot drona ciężkiego VLOS MR DO 25kg) i Państwowym egzaminem ULC.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób chcących zdobyć teoretyczne i praktyczne umiejętności w zakresie operacji lotniczych z użyciem dronów typu wielowirnikowiec oraz podnieść swoje kwalifikacje w życiu prywatnym i zawodowym, rozwijając zielone kompetencje. Szkolenie jest dedykowane osobom pragnącym wspierać transformację cyfrową i zeroemisyjność, wykorzystując drony do misji poszukiwawczo-ratowniczych z zastosowaniem specjalistycznego oprogramowania i m.in kamer termowizyjnych montowanych do BSP. Kurs skierowany jest do osób, które ukończyły 18 rż. zarówno do tych stawiających pierwsze kroki wśród bezzałogowych statków powietrznych, jak i do osób posiadających wiedzę w zakresie pilotażu dronów, a chcących podnieść swoje kwalifikacje. Uczestnicy kursu powinni dostarczyć potwierdzenie ukończenia bezpłatnego szkolenie A1/A3, które należy zrealizować na stronie ULC (
https://elearning.uav.pansa.pl/catalog)
najpóźniej pierwszego dnia szkolenia. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi31
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do profesjonalnego zastosowania dronów w misjach poszukiwawczo-ratowniczych, geoinformacji i inżynierii, wspierając procesy cyfryzacji, transformację ekologiczną i działania na rzecz zeroemisyjności. Po ukończeniu kursu oraz zdaniu egzaminu uczestnik uzyska uprawnienia pilota drona w kategorii STS-01 VLOS MR25kg oraz opanuje samodzielne wykorzystanie dronów w misjach SAR z użyciem specjalistycznego oprogramowania i kamer termowizyjnych montowanych na BSP.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posługuje sie wiedzą teoretyczną o podstawach obsługi dronów. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zasady fizyki i aerodynamiki lotu dronów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant rozróżnia rodzaje BSP, ich komponenty oraz systemy sterowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą o zasadach BHP w operacjach dronowych. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje, jakie środki bezpieczeństwa należy stosować w trakcie przygotowania i prowadzenia lotu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant wskazuje regulacje dotyczące operacji bezzałogowych statków powietrznych, w tym przepisy dotyczące stref lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje możliwe ryzyka i omawia ich konsekwencje w kontekście bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant organizuje loty bezzałogowym statkiem powietrznym | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje drona, manewruje, startuje, lądowuje oraz nawiguje w różnych warunkach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant utrzymuje stabilną pozycję i wykonuje kontrolowane ruchy dronem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wybiera właściwy bezzałogowy statek powietrzny (BSP) odpowiednio do specyfiki misji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wybiera właściwy rodzaj kamery dostosowany do specyfiki realizowanej operacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant obsługuje specjalistyczne urządzenia i kamery | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje różnego rodzaju sensory i kamery (termowizyjne, rgb itp.) do celów poszukiwawczo-ratowniczych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant integruje dane z kamer i sensorów z oprogramowaniem analitycznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant przeprowadza misję poszukiwawczą w oparciu m.in. o kamerę termowizyjnąoraz fotografuje proces wykonywania misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje sie wiedza z zakresu przepisów prawa i regulacji ULC. | Kryteria weryfikacji Pozyskuje wiedzę o regulacjach i wymogach prawnych związanych z lotami BSP w Polsce, zgodnie z wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant planuje i realizuje misje dronowe. | Kryteria weryfikacji Kursant planuje trasy lotu, ustala cele misji oraz analizuje otoczenie aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i skuteczność operacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje misje w różnych warunkach pogodowych i terenowych, z uwzględnieniem ograniczeń technicznych i przepisów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje właściwy tryb lotu (ręczny lub autonomiczny) w zależności od potrzeb. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą z zakresu technologii dronowej w kontekście zielonych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zeroemisyjność i wspiera realizację celów związanych z redukcją emisji CO₂. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant definiuje wiedzę o zastosowaniach bezzałogowców w monitoringu środowiskowym, np. analiza zanieczyszczeń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant wykorzystuje drony do realizacji misji poszukiwawczo-ratowniczych | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje techniki z zakresu termowizji i inspekcji z powietrza. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant identyfikuje kluczowe zasady prowadzenia misji SAR dostosowane do specyficznych warunków topograficznych danego terenu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje znajomość programów wspierających efektywność działań poszukiwawczo-ratowiczych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się zwiększonymi kompetencjami społecznymi. | Kryteria weryfikacji Kursant kształtuje świadomość oraz rozwija umiejętności podwalające na dostosowanie się do trendów zielonej gospodarki, co podnosi jego wartość na rynku pracy i umożliwia rozwój w nowych branżach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant opisuje odpowiedzialność jaka ciąży na pilocie i operatorze BSP za wykonywanie zadań w obszarze operacji dronowych | Kryteria weryfikacji Kursant charakteryzuje znaczenie bezpieczeństwa i odpowiedzialności w operacjach lotniczych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant ma świadomość wpływu swojej pracy na środowisko oraz społeczeństwo poprzez zrozumienie ,,zielonych umiejętności''. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwija świadomość ekologiczną i odpowiedzialność środowiskową | Kryteria weryfikacji Kursant promuje działania zeroemisyjne oraz zrównoważonego wykorzystywania technologii dronowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje zdobytą wiedzę do stosowaniaBSP w kontekście działań związanych z ochroną środowiska oraz działań zeroemisyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant kształtuje postawy otwartości na innowacyjne i transformację cyfrową | Kryteria weryfikacji Kursant podejmuje gotowość wdrażania nowych technologii w codziennej pracy i życiu zawodowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rolę dronów w procesach digitalizacji oraz inspekcji infrastruktury. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwija swoje umiejętności w temacie BSP w kontekścieniskoemisyjności. Umiejętność ta ma zarówno wymiar zawodowy, jak i ogólny, wpisując się w koncepcję „zielonych kompetencji”. Jest wykorzystywana w obszarze zrównoważonej gospodarki, bazującej na nowoczesnych technologiach wspierających redukcję emisji, efektywne wykorzystanie zasobów oraz ochronę środowiska. | Kryteria weryfikacji Kursant rozwija umiejętnościoperowania dronami i aktualizuje wiedzę o BSP , uwzględniając ich rolę w ekoinnowacjach. Jego kompetencje wpisują się w „zieloną gospodarkę”, wspierając niskoemisyjne technologie, oszczędność zasobów i ochronę środowiska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant stosuje BSP do działań proekologicznych i ekoinnowacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant opisuje zasady działaniadronów do pomiaru zanieczyszczeń jako narzędzie ekoinnowacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje kamerę z zoomem w dronie do monitoringuzwierzyny i ludzi na terenach zielonych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje wiedzę i umiejętnościdronowe w zapobieganiu kryzysom ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia skutecznie współpracuje w zespole, komunikować się jasno i odpowiedzialnie działać w sytuacjach wymagających koordynacji oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Wykazuje aktywny udział w pracy zespołowej podczas zadań praktycznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Komunikuje się jasno i rzeczowo z instruktorem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant przestrzega procedur bezpieczeństwa i reaguje odpowiednio w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje odpowiedzialność za powierzone zadania i sprzęt. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Ukończenie szkolenia pozwoli na zdobycie kompetencji dronowych oraz umiejętności i wiedzy pozwalającej zdać egzamin niezależnie od posiadanego doświadczenia w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych.
Szkolenie obejmuje tematykę wykorzystania dronów w kontekście gospodarki ekologicznej, zielonej transformacji oraz zielonych kompetencji, jak również transformacji cyfrowej. Celem naszych działań jest kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą rozwijać swoje umiejętności lub zdobywać nowe kwalifikacje. Dokładamy wszelkich starań, aby uczestnicy szkolenia mogli rozwinąć swoje kompetencje zawodowe i cyfrowe, które są kluczowe dla pracy w sektorze zielonej gospodarki. Szkolenie uwzględnia również rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych, szczególnie ważnych z perspektywy regionalnych i lokalnych specjalizacji dla Śląska RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30.06.2021 r.) oraz PRT (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21.08.2019 r.).
Nasze szkolenia dronowe rozwijają umiejętności, kompetencje i kwalifikacje w obszarze technologii dronowych.
Kryterium powiązana z RIS i PRT:
- 4.3 Geoinformacja i jej zastosowanie
- 7.2 Sensory i roboty
- 9.3 Technologie lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych
Program szkolenia został stworzony z uwzględnieniem listy "zielonych kompetencji" opracowanej przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Lista zielonych kompetencji oraz potwierdzenie ich zdobycia obejmuje:
- promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie dronów jako narzędzia wspierającego ekologiczną pracę,
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą i aktywnościami ekologicznymi poprzez obserwację środowiska naturalnego przy pomocy dronów.
- Wykorzystanie technologii lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych przy wykorzystaniu BSP do misji poszukiwawczo-ratowniczych
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe, online w czasie rzeczywistym) - łącznie 23 godziny dydaktyczne:
co w przeliczeniu daje 17 godzin zegarowych, w tym: 8 godzin teoretycznych zajęć dronowych, 8 godzin zajęć specjalistycznych, 1 godzina egzaminu z wiedzy teoretycznej
Szkolenie teoretyczne, część dronowa STS-01 (szkolenie grupowe)
Szkolenie jest realizowane w formie wykładów on-line, prowadzonych w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu platformy ZOOM. Podczas tej części szkolenia, zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Ograniczenia możliwości człowieka
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi
- Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu
- Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych
- Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie
- Przepisy lotnicze
- Meteorologia
- Procedury operacyjne
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, oraz dwie krótsze, po 10 min, które są wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie teoretyczne, część specjalistyczna (misje poszukiwawczo-ratownicze w tym zobrazowanie ziemi z lotu BSP)
Szkolenie realizowane zdalnie przy wykorzystaniu platformy ZOOM, w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym - realizowane w sposób teoretyczno-warsztatowy z wykorzystaniem programów informatycznych do przetwarzania danych zebranych przy pomocy drona i z współdzieleniem ekranu. Podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:
- Rodzaje operacji SAR i ich wpływ na środowisko.
- Dobór sprzętu, nowe technologie, aspekty prawne.
- Profilowanie osób, użycie kamer i dronów.
- Wczesne wykrywanie zagrożeń, monitoring przyrody.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, oraz dwie krótsze, po 10 min, które są wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych (egzamin praktyczny) - łącznie 8 godzin dydaktycznych, co w przeliczeniu na godziny zegarowe daje 6 godzin indywidualnych zajęć praktycznych dronowych realizowanych stacjonarnie.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od rozpoczęcia usługi rozwojowej do zakończenia. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Szkolenie praktyczne i ocena umiejętności praktycznych jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem (jeden instruktor - jeden kursant) i swoim zakresem obejmuje:
- Czynności przed lotem (w tym m.in. sprawdzenie drona i sensorów, stref lotniczych)
- Procedury w trakcie lotu (nauka praktyczego i bezpiecznego pilotażu BSP, planowanie lotów automatycznych m.in. do inwentaryzacji i/lub inspekcji energetycznych, przygotowujących do głównych celów jakimi są zdanie egzaminu ULC oraz realizacja zadań firmy)
- Czynności po zakończeniu lotu
- Realizacje lotów specjalistycznych z programowaniem misji i analizą danych
Kursant/ka po szkoleniu, nabędzie umiejętności pilotowania bezzałogowego statku powietrznego, płynnego operowania drążkami sterującymi, umiejętności związane z podstawowymi zagadnieniami filmowania z drona, zdobędzie wiedzę dot. praktycznego sprawdzania warunków meteorologicznych i dostosowania lotu do panującej pogody oraz wykonania czynności przedstartowych związanych z aktualnymi przepisami prawa.
Sposób walidacji:
- Ocena umiejętności praktycznych - ocena umiejętności praktycznych na potrzeby operacji wykonywanych w ramach danego scenariusza standardowego obejmuje tematy uwzględnione w ramach szkolenia praktycznego.
Ocena umiejętności praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią. Za przeprowadzenie oceny umiejętności praktycznych odpowiada instruktor prowadzący szkolenie praktyczne.
Podana w harmonogramie data oceny umiejętności praktycznych jest datą orientacyjną i jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej - 1 godzina zegarowa - obejmuje pytania jednokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy pilota bezzałogowego statku powietrznego na temat technicznych i operacyjnych środków ograniczających ryzyko.
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Podana w harmonogramie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą orientacyjną i jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Termin egzaminu z wiedzy teoretycznej uwzględniony w harmonogramie ma charakter wyłącznie poglądowy. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Ośrodek Szkolenia, organizuje termin egzamin w podmiocie egzaminującym wyznaczonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Egzamin przeprowadzony zostanie przez instytucję zewnętrznej (link do listy podmiotów wyznaczonych do egzaminowania przez ULC: https://www.ulc.gov.pl/pl/drony/prowadzenie-szkolen/5826-lista-podmiotow-egzaminujacych), w celu zachowania niezależności, zgodnie z wytycznymi ULC (cyt. "nie można egzaminować osób, które się szkoliło.")
Wskazana osoba z ośrodka szkolenia, za zgodą egzaminatora, może być obecna podczas trwania egzaminu.
Czas oczekiwania na uzyskanie uprawnień z ULC wynosi do 30 dni. Na indywidualnym koncie kursanta w systemie KSID (pod adresem drony.gov.pl) użytkownik otrzymuje powiadomienie o nadaniu nowych uprawnień. Operator po upływie 30 dni, na podstawie indywidualnego numeru pilota każdego z Kursantów na stronie (pod adresem: https://drony.gov.pl/pilot-operator-search) może sprawdzić czy Kursantowi faktycznie zostały nadane uprawnienia Kursantowi przez ULC.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej,
- dostępność oraz stan techniczny infrastruktury,
- zdawalność Uczestnika.
W przypadku sprzyjających czynników zakończenie usługi może nastąpić przed planowanym terminem.
___________________________________________________________________________________________________
Forma świadczenia usługi:
Usługę mieszana (usługa stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym).
Czas trwania szkolenia to łącznie 31 godziny dydaktyczne, co w przeliczeniu daje 23 godziny zegarowe:
- usługa stacjonarna: 8 godzin dydaktycznych = 6 godzin zegarowych (szkolenie praktyczne, stacjonarne, indywidualne)
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym: 23 godzin dydaktycznych = 17 godzin zegarowych (szkolenie teoretyczne, zdalne w czasie rzeczywistym, w tym egzamin)
UWAGI:
W Harmonogramie usługi przedmioty i tematy podano skrótowo, pomijając aspekty zielone, z uwagi na ograniczenie znaków.
*Czas trwania usługi szkoleniowej podany w godzinach dydaktycznych, ze względu na ustandaryzowanie wszystkich kart ośrodka EDURISE i różnic wynikających z programów dofinansowujących u różnych operatorów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Szkolenie teoretyczne - Ogólna wiedza o systemach BSP , Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi + Meteorologia (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Szkolenie teoretyczne - Osiągi systemu bezzałogowe go statku powietrznego w locie i Budowa BSP (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Szkolenie teoretyczne - Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu + ogólna wiedza o BSP (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Szkolenie teoretyczne - Przepisy lotnicze + Procedury operacyjne (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Mateusz Ćwiek | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Rodzaje operacji SAR i ich wpływ na środowisko (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Dobór sprzętu, nowe technologie, aspekty prawne (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Profilowanie osób, użycie kamer i dronów. (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Szkolenie teoretyczne, moduł poszukiwanie i ratownictwo - Wczesne wykrywanie zagrożeń, monitoring przyrody. (wykład w czasie rzeczywistym z współdzieleniem ekranu, testy) | Prowadzący Lubomir Wójcicki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin teoretyczny (lokalizacja: online na platformie ZOOM) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 160,97 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 160,97 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 20,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 20,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Matela
Artur Brzęk
Mateusz Ćwiek
Od 2017 roku aktywnie rozwija swoje kompetencje w lotnictwie bezzałogowym, łącząc praktykę z zaawansowaną wiedzą techniczną. Posiada wieloletnie doświadczenie w szkoleniu pilotów BSP oraz realizacji zaawansowanych usług dronowych, takich jak inspekcje termowizyjne budynków, monitoring infrastruktury krytycznej, wsparcie służb ratunkowych oraz precyzyjna dokumentacja terenowa. W latach 2023-2024 przeszkolił blisko 100 pilotów, przekazując zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. W przeciągu ostatnich 5 lat zaangażowany w rozwój ekoinnowacyjnych zastosowań technologii bezzałogowych, w tym w projekty związane z monitoringiem środowiska, odnawialnymi źródłami energii oraz wspieraniem zielonej transformacji. Jako ekspert w dziedzinie BSP posiada zaawansowane kompetencje w ocenie umiejętności praktycznych przyszłych operatorów dronów, a jego wiedza i doświadczenie pozwalają mu na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w branży bezzałogowego lotnictwa. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Nina Matela
Autorka pracy magisterskiej, na temat innowacyjnego wykorzystaniu dronów w logistyce. Posiada doświadczenie zarówno w prowadzeniu szkoleń (przeszkolonych, ponad 200 kursantów), jak i realizacji usługach z wykorzystaniem BSP. W 2020 roku założyła własny ośrodek szkolenia i egzaminowania EDURISE, w którym poprowadziła szkolenia dla blisko 150 osób. W przeciągu ostatnich 5 lat rozwija również projekty związane z ekologicznymi zastosowaniami dronów, wspierając zieloną logistykę, monitoring środowiskowy oraz innowacyjne rozwiązania proekologiczne. mail: kontakt@edurise.pl
Dominik Kozok
Jest licencjonowanym operatorem dronów, nauczycielem i praktykiem z dużym doświadczeniem – przeprowadził setki godzin warsztatów i szkoleń, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników. Łączy wiedzę techniczną z artystyczną wrażliwością, inspirując innych do twórczego wykorzystywania nowych technologii. W przeciągu ostatnich 5 lat wykorzystuje drony do realizacji projektów związanych z monitorowaniem środowiska, dokumentacją terenową oraz wspieraniem działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Łukasz Oparczyk
materiałów wizualnych z powietrza, od ujęć reklamowych po dokumentację techniczną. W pracy instruktorskiej skupia się na szkoleniu praktycznym pilotów dronów, przygotowując ich do profesjonalnego wykonywania lotów inspekcyjnych i kreatywnych. W latach 2024-2025 przeszkolił z wiedzy praktycznej 40 pilotów dronów. W przeciągu ostatnich 5 lat realizował projekty związane z wykorzystaniem dronów do monitoringu środowiskowego, wspierania zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania technologii proekologicznych. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Barankiewicz
wykorzystania BSP do realizacji zadań inżynieryjnych. W przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty wykorzystujące BSP w działaniach na rzecz ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania innowacyjnych technologii wspierających zieloną gospodarkę. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Arkadiusz Piwowarczyk
Posiada bogate doświadczenie w wykorzystaniu bezzałogowych statków powietrznych zarówno w szkoleniach nowych pilotów dronów, jak i w realizacji usług inspekcyjnych. Zajmuje się m.in. diagnostyką termowizyjną oraz kontrolą infrastruktury technicznej z wykorzystaniem BSP. W przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty związane z zastosowaniem dronów do monitoringu środowiskowego, wspierania efektywności energetycznej oraz realizacji działań proekologicznych. W latach 2024-2025 przeszkolił z wiedzy praktycznej ponad 30 pilotów dronów. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Radosław Nobis
roku 2023 poszerzył swoje uprawnienia o STS-01 oraz zaczął szkolić Pilotów BSP do wykorzystania FPV. Od 2023 roku aktywnie angażuje się w projekty z zakresu zielonej gospodarki, wykorzystując drony do monitoringu środowiska, dokumentacji terenowej oraz promocji ekoinnowacyjnych rozwiązań. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Andrzej Sowa
praktycznej. Ponad 400 wyszkolonych pilotów dronów, z czego ponad 100 w przeciągu ostatnich dwóch lat. Drony wykorzystuje do fotografii oraz filmowania ujęć na potrzeby reklamy, archiwizacji nieruchomości czy postępów prac budowlanych. W przeciągu ostatnich 5 lat wykorzystuje technologie dronowe do wspierania projektów związanych z monitoringiem środowiskowym, ochroną zasobów naturalnych oraz wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w zakresie zielonej gospodarki. Doświadczony operator pracujący przy relacjach z imprez sportowych, jak również przy akcjach poszukiwawczych SAR.Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Bąk
Dawid Bujoczek
Lubomir Wójcicki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym, wraz ze współdzieleniem ekrany. Linki dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej aktywne są na czas trwania wykładów w części teoretycznej, zgodnie z harmonogramem. Podczas wykładów, uczestnikom udostępniamy jest ekran z materiałami szkoleniowymi, a wszystkie jego slajdy są w czasie rzeczywistym omawiane. Uczestnicy szkolenia mogą na bieżąco zadawać pytania i prowadzić z instruktorem prowadzącym dyskusję. Ośrodek szkolenie nie przewiduje udostępniania wyżej wymienionych materiałów w formie papierowej. Dodatkowo kursanci otrzymują dostęp do platformy e-learningowej Ośrodka Szkolenia, gdzie znajdują się testy wiedzy, wspomagające proces przyswajania zdobytej wiedzy oraz przygotowującego do egzaminu końcowego.
Koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia, uczestnik ponosi we własnym zakresie.
WAŻNE! Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności praktycznych odbędą się na terenie województwa Śląskiego wedle preferencji uczestnika w jednej z poniżej wymienionych lokalizacji:
Świętochłowice, ul. Bytomska 40, 41-600 Świętochłowice, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni Stadionu Skałka (link do parkingu:https://maps.app.goo.gl/4Xgb8o3N6fiNRtFE6?g_st=com.google.maps.preview.copy),
Bielsko-Biała, ul. Portowa 73, 43-300 Bielsko-Biała, woj. Śląskie - w okolicach "Trzech Lipek"(https://maps.app.goo.gl/wJjcnjHegNs74HdC9),
Rybnik, ul. Żorska 332, 44-200 Rybnik, pow. Rybnik, woj. Śląskie - na otwartej przestrzeni. (Aeroklub - link w google maps: https://maps.app.goo.gl/1YfNMjo8KjPhxCxY8),
Olsztyn, ul. Kazimierza Wielkiego 2, 42-256 Olsztyn, pow. częstochowski, woj. Śląskie – na otwartej przestrzeni w okolicach restauracji Spichrzerz (link w google maps:https://maps.app.goo.gl/qYZSr1A8rW3apyn4A).
Terminy zajęć praktycznych ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem a nami jako organizatorem szkolenia. Po ustaleniu szczegółów, prosimy Kursanta o przekazanie informacji dotyczących miejsca i terminu szkolenia Osobie koordynującej jego/jej dofinansowanie po stronie Operatora, aby możliwa była wizytacja kontrolna/monitoringowa w trakcie zajęć.
Z uwagi na zmienne warunki pogodowe oraz dostępność przestrzeni powietrznej, lokalizacja szkolenia może ulec zmianie. W przypadku takiej sytuacji Kursant zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo i ma obowiązek niezwłocznie przekazać zaktualizowane informacje swojemu Opiekunowi.
Wszyscy prowadzący zajęcia, posiadają doświadczenie lub kwalifikacje uzyskane nie wcześniej niż 5 lat od momentu wprowadzenia usługi do BUR.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 24.08.2025r. do 21.09.2025r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 15.09.2025r. do 21.09.2025r. Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
WAŻNE! Szkolenie do scenariusza STS-01 nie obejmuje szkolenia do STS-02. W ramach STS-01 zajęcia praktyczne prowadzone są z wykorzystaniem dronów innej klasy niż w przypadku STS-02. Jeśli są Państwo zainteresowani szkoleniem do STS-02, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i zapisania się na odpowiednie kursy. Rozpoczęcie szkolenia praktycznego w locie do uprawnień STS-02, wymaga wcześniejszego zakończenia szkolenia praktycznego do uprawnień STS-01. Przed zapisem się na szkolenie konieczny jest wcześniejszy kontakt z Ośrodkiem EDURISE.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rż.
- Ukończenie darmowego szkolenia w kategorii "otwartej" A1/A3 na stronie https://register.uav.pansa.pl
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
Informacje szkoleniowe:
- Szkolenie praktyczne realizowane jest na dronach należących do ośrodka szkolenia
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
WAŻNE!
Szkolenie do scenariusza STS-01 (europejskiego VLOS dla MR do25 kg) nie obejmuje szkolenia STS-02 (europejskiego BVLOS dla MR do 25 kg). W ramach STS-01 zajęcia praktyczne prowadzone są z wykorzystaniem dronów innej klasy niż w przypadku STS-02. Przed zapisem się na szkolenie konieczny jest wcześniejszy kontakt z Ośrodkiem EDURISE.
Informacje dodatkowe
Aby zaliczyć szkolenie niezbędne jest spełnienie następujących wymagań: obecność na zajęciach realizowanych zgodnie z programem szkolenia, aktywny udział w zajęciach, pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego poziom uzyskanej wiedzy teoretycznej zgodnie z programem szkolenia, pozytywna ocena nabytych umiejętności praktycznych na podstawie sposobu przygotowania i wykonywania BSP do zadań specjalistycznych.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od rozpoczęcia usługi rozwojowej do zakończenia. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Usługi edukacyjne które są realizowane przez firmę EDURISE Nina Matela są zwolnione z podatku VAT od towarów i usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego EDURISE Nina Matela.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon, głośniki oraz kamerę z dostępem do Internetu oraz telefon/tablet z dostępem do Internetu, mikrofonu, głośnika i kamery.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi