Mentoring z ILM72: Nowoczesne Przywództwo i Innowacje
Mentoring z ILM72: Nowoczesne Przywództwo i Innowacje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa mentoringowa jest dla osób, które są otwarte na osobisty i zawodowy rozwój oraz gotowe na aktywne uczestnictwo w procesie wymiany doświadczeń i pomysłów. Kluczowymi cechami uczestników mentoringu są:
- Otwartość na rozwój - Uczestnicy, którzy są skłonni do nauki i wprowadzania zmian, mają największe szanse na uzyskanie korzyści z procesu mentoringu. Skuteczny mentoring opiera się na wzajemnym zaufaniu oraz chęci dzielenia się doświadczeniem.
- Współpraca i dzielenie się rozwiązaniami - Mentoring to proces, w którym zarówno mentor, jak i mentee mają możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami.
- Postawa nieoceniająca - Kluczowym elementem jest stworzenie atmosfery, w której obie strony czują się swobodnie.
Usługa jest skierowana do liderów, managerów, HR managerów, właścicieli firm, zarządzających zespołem.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem programu „Mentoring Liderski z Innowacją” jest rozwijanie umiejętności przywódczych przyszłych liderów, aby efektywnie zarządzali zespołami w zmieniającym się środowisku biznesowym. Program koncentruje się na rozwijaniu kompetencji przywódczych, innowacyjnym myśleniu oraz umiejętności zarządzania różnorodnością. Uczestnicy nauczą się skutecznej komunikacji i budowania relacji interpersonalnych, co zwiększy efektywność współpracy jak również zarządzania zmianą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie swoje dominujące style zachowań, przywódcze i potrafi wskazać ich wpływ na efektywność przywództwa | Kryteria weryfikacji Osobisty raport z badania ILM 72 oraz prezentacja wyników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zidentyfikować swój styl przywództwa i ocenić jego oddziaływanie na zespół. | Kryteria weryfikacji Złożenie i omówienie ćwiczenia dotyczącego analizy stylu prowadzenia zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznać swoje emocje oraz potrzeby w sytuacjach stresowych i zna techniki radzenia sobie z nimi. | Kryteria weryfikacji autorefleksja na temat wyzwań w obszarze inteligencji emocjonalnej w pracy z ludźmi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi docenić różnorodność w zespole i zweryfikować, jak różnice wpływają na współpracę. | Kryteria weryfikacji Analiza wyników badania FRIS oraz dyskusja na temat ich znaczenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki aktywnego słuchania i potrafi je zastosować w praktyce. | Kryteria weryfikacji Przeprowadzenie ćwiczeń z aktywnego słuchania oraz autorefleksja | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi sformułować swoją role jako lider i zrozumieć znaczenie otwartości w roli lidera w zarządzaniu zmiana | Kryteria weryfikacji umiejętność nazwania etapów zarządzania zmianą i rola lidera w poszczególnych etapach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przeprowadzać trudne rozmowy w sposób konstruktywny oraz udzielać i przyjmować feedback w sposób odpowiedni do sytuacji | Kryteria weryfikacji Przeprowadzenie symulacji trudnej rozmowy oraz ocena skuteczności zastosowanych technik | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Wspieranie rozwoju kompetencji liderskich w organizacji ma w celu zwiększenia efektywności zarządzania, innowacyjności oraz satysfakcji pracowników, co przyczyni się do osiągania strategicznych celów biznesowych.Cele szczegółowe:
1. Rozwój umiejętności liderskich : Zwiększenie umiejętności zarządzania i przywództwa wśród uczestników programu mentoringowego, poprzez dostosowane sesje i wsparcie mentorskie.
2. Kultura innowacji : Promowanie oraz wdrażanie innowacyjnych podejść i rozwiązań w zespole, co wspiera rozwój kultury innowacji w całej organizacji.
3. Wzmacnianie zaangażowania pracowników: Zwiększenie poziomu zaangażowania i satysfakcji pracowników poprzez rozwój umiejętności miękkich liderów i efektywną komunikację w zespole.
4. Przyspieszenie rozwoju kariery: Umożliwienie pracownikom szybszego i efektywniejszego rozwijania swojej kariery zawodowej poprzez dostęp do doświadczeń i wiedzy bardziej doświadczonych liderów.
5. Dostosowanie do zmieniającego się rynku Przygotowanie liderów do szybkiej adaptacji w zmiennym środowisku biznesowym poprzez rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia oraz elastyczności w zarządzaniu.
6. Budowanie sieci w organizacji: Tworzenie silnych relacji i sieci współdziałania w obrębie organizacji oraz pomiędzy różnymi działami, co sprzyja lepszemu dzieleniu się wiedzą.
Efekt usługi
Realizacja celów biznesowych mentoringu liderskiego ma na celu nie tylko rozwój indywidualnych uczestników, ale również wzmocnienie całej organizacji, co przekłada się na poprawę wyników biznesowych, efektywności operacyjnej oraz pozycji rynkowej. Oto kluczowe efekty, które można osiągnąć:
- Zwiększona efektywność operacyjna: Liderzy są w stanie lepiej zarządzać swoimi zespołami, co prowadzi do wyższej efektywności w realizacji projektów i codziennych zadań.
- Innowacyjność: Liderzy, którzy korzystają z mentoringu, są bardziej skłonni do wprowadzania nowych pomysłów i usprawnień, co sprzyja kulturze innowacji w organizacji.
- Lepsze wyniki finansowe: Dzięki poprawie umiejętności zarządzania i większemu zaangażowaniu pracowników, organizacje mogą osiągać lepsze wyniki finansowe i zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku.
- Zwiększona satysfakcja pracowników: Rekomendacje skutecznych stylów przywództwa, które odpowiadają na potrzeby zespołów oraz organizacji i rozwój umiejętności interpersonalnych, liderzy mogą zwiększyć zaangażowanie i satysfakcję swoich członków zespołu, co przekłada się na mniejszą rotację kadry.
- Przyspieszenie rozwoju kariery: Uczestnicy mentoringu mają większe szanse na awanse i rozwój kariery, ponieważ nabywają umiejętności i wiedzę, które są cenione w organizacji
- Budowanie silnych relacji i sieci: Mentoring sprzyja nawiązywaniu wartościowych relacji, które mogą przynieść korzyści w przyszłości, zarówno w kontekście wymiany wiedzy, jak i wsparcia przy realizacji projektów.
- Zarządzanie zmianą: Liderzy lepiej radzą sobie z przemianami i wyzwaniami, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku biznesowym. Mentoring pomaga w rozwijaniu elastyczności i umiejętności dostosowania się do zmieniających się warunków, kompetencji w obszarze zarządzania zmianą.
- Wzrost Innowacyjności: Nabycie umiejętności kreatywnego myślenia oraz podejmowania ryzyka wprowadzania innowacji, co sprzyja rozwoju nowych rozwiązań i technologii w organizacji.
- Lepsza Komunikacja i Współpraca w Zespole: Zdarzają się poprawy w umiejętnościach komunikacyjnych, co przekłada się na lepsze relacje w zespole i efektywniejszą współpracę między działami.
Dzięki tym efektom mentoring liderski staje się nie tylko narzędziem do rozwoju indywidualnych liderów, ale także istotnym elementem strategii organizacyjnej, mającym na celu budowanie silniejszej, bardziej innowacyjnej i zwinnej organizacji.
Kryteria Weryfikacji Osiągania Celów Biznesowych
- Ankiety Satysfakcji Pracowników
- Regularne przeprowadzanie ankiet wewnętrznych w celu oceny poziomu satysfakcji pracowników oraz ich zaangażowania w prace zespołowe.
- Feedback od Mentee
- Zbieranie opinii i uwag uczestników programu mentoringowego na temat ich doświadczeń wzrostu oraz wpływu na ich kariery i zdolności liderów.
- Ocena Umiejętności Liderskich
- Przeprowadzanie oceny rozwoju stylu przywództwa przy wykorzystaniu kwestionariusza ILM72, który umożliwia uzyskanie holistycznego widoku na umiejętności i style przywódcze uczestników programu.
- Monitorowanie Innowacji i Ulepszeń
- Równoległe śledzenie liczby nowych inicjatyw, projektów innowacyjnych oraz ich wpływu na organizację w odniesieniu do wprowadzenia nowych praktyk.
Dzięki tym efektom i kryteriom weryfikacji, organizacja ma możliwość ścisłego monitorowania oraz oceny wartości inwestycji w program mentoringu liderskiego, co pozwala na kompleksowe podejście do rozwoju przywództwa w firmie.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą weryfikacji efektu usługi jest przygotowanie autorefleksji lidera na temat procesu mentoringowego oraz raport składający się z pytań:
- Jakie są główne cele programu mentoringu liderskiego?
- Jakie konkretne cele zostały zdefiniowane na początku programu?
- W jakim stopniu uczestnicy zrealizowali postawione sobie cele rozwojowe?
- Czy uczestnicy zakończyli program z osiągniętymi celami? Jeśli tak, to jakie to były cele?
- Jakie konkretne umiejętności i kompetencje zostały rozwinięte w ramach mentoringu?
- Które z umiejętności liderskich zostały najbardziej docenione przez Mentee?
- Jakie różnice zauważono w efektywności pracy liderów przed i po programie?
- Jakie konkretne dane lub wskaźniki pokazują wzrost efektywności zespołów?
- Jak program wpłynął na innowacyjność w organizacji?
- Czy Mentee zgłosił nowe inicjatywy lub pomysły w związku z programem?
- Jakie były opinie Mentee o programie mentoringowym?
- Jakie były najczęściej wskazywane zalety i obszary do poprawy programu?
- Jak program mentoringowy wpłynął na podejście liderów do zarządzania zmianami?
- Czy Mentee czuje się lepiej przygotowani do radzenia sobie z wyzwaniami rynkowymi?
- Jakie konkretne przykłady zmian w działaniu liderów można podać?
- Czy można wskazać konkretne sytuacje, w których uczestnicy zastosowali nowo nabyte umiejętności?
- Jakie rekomendacje można sformułować na podstawie zebranych danych i opinii Mentee? wskazanie kierunku rozwoju dalszych działań w zakresie mentoringu liderskiego
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W ramach procesu mentoringowego wykorzystuje narzędzia psychometryczne FRIS i ILM72, są to narzędzia do pracy w ramach analizy indywidualnej i zespołowej. Proces tematycznie realizowany jest w ramach modułów.
MODUŁ I: Ja w roli lidera. 3 procesy mentoringowe
Cel : Zwiększenie samoświadomości w kontekście przywództwa oraz zrozumienie własnych potrzeb i emocji.
Zakres tematyczny :
- Zmapowanie preferowanych zachowań : Mentee poznają swoje dominujące style zachowań oraz preferencje w kontekście liderowania. (ILM 72 badanie psychometryczne)
- Styl przywództwa : Analiza indywidualnych stylów przywództwa i ich wpływu na zespół.
- Emocje i potrzeby : Identyfikacja emocji i potrzeb psychologicznych, które wpływają na reakcje w sytuacjach stresowych.
- Schematy działania : Odkrywanie, jak osobiste wartości i nawyki kształtują relacje z innymi oraz podejmowane decyzje.
- Wewnętrzny styl pracy : Zrozumienie, jak indywidualne podejście do pracy wpływa na sposób zarządzania zespołem.
- Życiowy skrypt : Analiza transakcyjna w komunikacji i strategii działań wywodzących się z dotychczasowych doświadczeń życiowych.
MODUŁ II: Jak wspieram budowanie autonomii w zespole? 2 spotkania
Cel : Rozwój umiejętności skutecznej komunikacji i budowania relacji z innymi.
Zakres tematyczny :
- Różnorodność w zespole : Zrozumienie, jak indywidualne różnice wpływają na interakcje w zespole. Z wykorzystaniem badania psychometrycznego FRIS ( badanie psychometryczne Stylu Myślenia i Działania)
- Reprezentacje Stanów Ja : Przegląd psychologicznych stanów, które wpływają na komunikację z innymi.
- Uważność w relacjach i słuchanie innych : Analiza własnych sposobów słuchania oraz sposobów ich poprawy.
- Zarządzanie przez cele : Łączenie realizacji celów biznesowych z budowaniem pozytywnych relacji w zespole.
- Zarządzanie energia : Techniki budowania swojej odpornosci i życiu w zgodzie z wartościami
- Wzmocnienie w roli lidera : Pewność siebie w roli lidera
- Osobowość i preferencje : Zrozumienie własnej struktury osobowości oraz preferencji zachowań w kontekście przywództwa.
MODUŁ III: Jakim Chcę być Liderem? 3 procesy mentoringowe
Cel : Wykorzystanie wiedzy o sobie i o relacjach do budowania efektywnych zespołów.
Zakres tematyczny :
- Postawa i rola Lidera : Definiowanie osobistej filozofii i podejścia do przywództwa na podstawie ILM72 ( badanie psychometryczne stylu przywództwa) i rola otwartości w przywództwie
- Proces grupowy : Czym się charakteryzuje. Zrozumienie etapów budowania zespołu, zarządzania w konflikcie i ich wpływu na efektywność działań lidera.
- Odważne rozmowy i praktyka feedbacku : Techniki prowadzenia trudnych rozmów i udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Równowaga : Rownowaga między zadaniami, relacjami a osobistą efektywnością.
- Narzędzia coachingowe : Poznanie technik, które można stosować w pracy z zespołem.
- Mindfulness i Zarządzanie stresem .
- Docenianie innych : Techniki doceniania członków zespołu.
- Czas na autorefleksje : Mentee ma przestrzeń na budowanie swojej samoświadomości w kontekście swojej drogi liderskiej i wniosków z dotychczasowej pracy.
- Narządzenia do implementacji : Mentee otrzymają narzędzia i materiały do wdrażania nowo zdobytej wiedzy w trakcie i tuż po zakończeniu procesu
Każdy z modułów ma na celu budowanie samoświadomości liderów, którzy nie tylko skutecznie zarządzają swoimi zespołami, ale także inspirują swoich pracowników do wzrostu i innowacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Proces Mentoringowy1: Zmapowanie preferowanych zachowań | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Proces Mentoringowy 2: Styl przywództwa | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Proces Mentoringowy 3: Emocje i potrzeby. | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Proces mentoringowy 4: Uważność w relacjach i słuchanie innych | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 roces Mentoringowy 5: Postawa i rola Lidera w zarządzaniu zmiana | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 roces Mentoringowy 7: Uważne rozmowy z FRIS i praktyka feedbacku | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący Paulina Sawa-Oponowicz | Data realizacji zajęć 29-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 936,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto492,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto400,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Sawa-Oponowicz
Specjalizuje się w budowaniu indywidualnych, zespołowych strategii odporności psychicznej na podstawie badania MTQPlus, a także rozwijaniu umiejętności stylów przywództwa liderów za pomocą narzędzia ILM72. Jako certyfikowany coach prowokatywny stosuje metody stymulujące refleksję i zmianę myślenia.
Ceni innowacyjne podejścia, pracując w metodologii design thinking oraz wykorzystując elementy analizy transakcyjnej i terapii strategicznej. Jej oferta obejmuje także mentoring rodzicielski oraz szkolenia dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.
Wspiera liderów i zespoły w zarządzaniu przez cele i budowaniu odporności psychicznej, realizując programy rozwojowe dla organizacji
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Materiały:
- Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w formie pdf.które zawierają kluczowe informacje, schematy i notatki dotyczące omawianych tematów.
- Uczestnik otrzyma token do zrealizowania badania FRIS
- Uczestnik otrzyma token do zrealizowania badania ILM72
- Uczestnicy będą mieli dostęp do materiałów w wersji elektronicznej, które ułatwią im przyswajanie wiedzy oraz stanowią doskonałe wsparcie w późniejszym samodzielnym kształceniu.
- Zaświadczenie dla Uczestników: Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział oraz nabycie kompetencji w zakresie omawianych tematów.
Uczestnik otrzymuje materiały (formularze ćwiczeń, testy, ankiety, zadania, prezentacje itp.) wykorzystywane podczas spotkań doradczych.
Prezentacja zostanie dostarczona do uczestnika w formacie PDF online.
Ćwiczenia w formie dokumentu PDF do wydruku, lub Word do uzupełnienia.
Usługa doradcza objęta jest podatkiem VAT, stawka 23 % niezależnie od % dofinansowania
Warunki uczestnictwa
- Zgłoszenie Uczestnictwa:
- Aby wziąć udział w mentoringu, uczestnik musi wypełnić i przesłać formularz zgłoszeniowy w terminie określonym w ogłoszeniu o usłudze.
- Opłata za usługę
- Opłacenie kosztu uczestnictwa w usłudze jest niezbędne. Uczestnicy zobowiązani są do dokonania płatności w zadeklarowanych terminach, aby zapewnić sobie miejsce na szkoleniu.
- Dostęp do Sprzętu i Internetu:
- Uczestnicy muszą mieć zapewniony dostęp do internetu oraz sprzętu (komputer, tablet, smartfon) z działającym mikrofonem i kamerą. Urządzenia powinny obsługiwać popularne przeglądarki internetowe, takie jak Microsoft Edge, Google Chrome czy Opera.
- Uczestnictwo w Całym Programie:
- Uczestnicy są zobowiązani do aktywnego udziału w całym programie mentoringowym, aby w pełni skorzystać z oferowanych materiałów i ćwiczeń.
Informacje dodatkowe
Uczestnik otrzymuje materiały (formularze ćwiczeń, testy, ankiety, zadania, prezentacje itp.) wykorzystywane podczas spotkań doradczych.
Prezentacja zostanie dostarczona do uczestnika w formacie PDF online.
Ćwiczenia w formie dokumentu PDF do wydruku, lub Word do uzupełnienia. Jeśli jakieś ćwiczenia będą mogły być wykonane online na tablicy wspólnej online, to uczestnik otrzyma link zdostępem do platformy np MIRO podczas wydarzenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy ZOOM lub TEAMS.
Ważne by Uczestnik posiadał urządzenie spełniającym minimalne wymagania sprzętowe:
komputer stacjonarny, laptop z systemem Windows 10 lub nowszym lub iOS
głośnik i mikrofon: wbudowane, podłączane przez USB lub bezprzewodowe,
kamerę: wbudowaną, podłączaną przez USB lub bezprzewodową,
parametry: co najmniej 2 GB pamięci RAM,
łącze sieciowe o prędkości min. 5 MB/s,
dowolna przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Google Chrome lub inna,
niezbędne oprogramowanie z dostępem odczytu dokumentów zapisanych w formie: pdf, Word.
Ćwiczenia w formie interaktywnej są realizowane na aplikacji MIRO ( www.miro.com)