Nowoczesna terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu - certyfikowane szkolenie online na żywo dla terapeutów zajęciowych
Nowoczesna terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu - certyfikowane szkolenie online na żywo dla terapeutów zajęciowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Specjalistyczne certyfikowane szkolenie dla terapeutów zajęciowych, którzy pragną wprowadzić w swojej pracy skuteczne metody wsparcia pacjentów z dysfunkcjami narządu ruchu. Szkolenie obejmuje ocenę funkcjonalną pacjenta, metody terapeutyczne oraz strategie terapeutyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb pacjentów.
Adresaci szkolenia:
- Terapeuci zajęciowi – szukający nowoczesnych metod pracy z pacjentami z dysfunkcjami ruchowymi.
- Fizjoterapeuci i rehabilitanci – chcący poszerzyć swoje kompetencje o aspekty terapii zajęciowej.
- Opiekunowie osób z niepełnosprawnościami – pragnący lepiej wspierać swoich podopiecznych w codziennym funkcjonowaniu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Nowoczesna terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu” przygotowuje uczestników do planowania i prowadzenia terapii zajęciowej z wykorzystaniem nowoczesnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami narządu ruchu. Uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do wspierania pacjentów w procesie rehabilitacji i zwiększania ich samodzielności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna nowoczesne założenia terapii zajęciowej w pracy z pacjentami z dysfunkcjami narządu ruchu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:• wskazuje cele terapii zajęciowej przy dysfunkcjach narządu ruchu, • rozróżnia tradycyjne i nowoczesne podejścia terapeutyczne, • wskazuje podstawowe kierunki rozwoju terapii zajęciowej w Polsce i za granicą. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zastosować narzędzia do oceny funkcjonalnej pacjenta. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:• dobiera odpowiednie narzędzia diagnostyczne do konkretnego przypadku pacjenta (np. COPM, ARAT, ACLS), • opisuje sposób ich zastosowania, • rozpoznaje sytuacje, w których dane narzędzie jest nieadekwatne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik umie zaplanować indywidualną terapię zajęciową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:• na podstawie analizy przypadku przygotowuje propozycję planu terapii, • plan zawiera cele krótko- i długoterminowe, • dobiera odpowiednie techniki terapeutyczne do zidentyfikowanych potrzeb pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki poprawy sprawności ruchowej oraz adaptacji środowiska. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:• wymienia i opisuje techniki poprawiające równowagę, koordynację oraz siłę, • proponuje konkretne zmiany w otoczeniu pacjenta, które wspierają terapię, • wskazuje cel terapeutyczny każdej z technik. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi motywować pacjenta do aktywnego udziału w terapii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:• wskazuje sprawdzone techniki motywacyjne, • potrafi zaplanować angażujące zajęcia terapeutyczne, • opisuje mechanizmy budowania zaangażowania u pacjentów z różnym poziomem funkcjonowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1
Kluczowe informacje dotyczące terapii zajęciowej w Polsce i na świecie
- Cele nowoczesnej terapii zajęciowej w pracy z pacjentem z dysfunkcją narządu ruchu – główne założenia i kierunki terapii zajęciowej, mające na celu poprawę funkcji motorycznych oraz jakości życia pacjentów z dysfunkcjami narządu ruchu.
- Podobieństwa i różnice w pracy terapeuty zajęciowego w Polsce i na świecie – analiza metod pracy oraz systemów terapeutycznych, które stosowane są w różnych krajach, z uwzględnieniem specyfiki polskiego systemu opieki zdrowotnej.
- Rola terapeuty zajęciowego w zespole interdyscyplinarnym – znaczenie współpracy terapeuty zajęciowego z innymi specjalistami w celu kompleksowej rehabilitacji pacjenta i poprawy jego funkcjonowania.
Moduł 2
Narzędzia diagnostyczne narządu ruchu w terapii zajęciowej
- Narzędzia i metody oceny funkcjonalnej pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu – wywiad, obserwacja, analiza aktywności oraz wykorzystanie skal, testów i kwestionariuszy do oceny zdolności funkcjonalnych pacjenta (m.in. COPM, ARAT, 9-Hole Peg, ACLS etc.).
- Metody oceny środowiska pacjenta – szczegółowa analiza barier architektonicznych oraz społecznych, które mogą wpływać na codzienne funkcjonowanie pacjenta.
Moduł 3
Tworzenie indywidualnego planu terapii
- Ćwiczenia poprawiające ruchomość i siłę – skuteczne techniki zwiększania zakresu ruchu oraz wzmacniania mięśni, z wykorzystaniem rozciągania, ćwiczeń wzmacniających i proprioceptywnych.
- Techniki wspierające równowagę i koordynację – sprawdzone metody poprawy stabilności ciała, które pomagają w redukcji ryzyka upadków i poprawiają ogólną sprawność motoryczną.
- Narzędzia i metody pracy terapeuty zajęciowego w dostosowywaniu środowiska pacjenta – dostosowanie otoczenia do indywidualnych potrzeb pacjenta, uwzględniając jego cele i postępy w terapii.
- Case study – przykłady zastosowanych rozwiązań terapeutycznych – konkretne przypadki, w których zastosowano skuteczne metody terapeutyczne, ilustrujące praktyczne podejście do pracy z pacjentem (m.in. pacjent geriatryczny z choroba Parkinsona, pacjent pediatryczny z MPD, pacjent reumatologiczny z RZS).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Kluczowe informacje dotyczące terapii zajęciowej w Polsce i na świecie | Prowadzący dr hab. Aneta Bac prof. AKF | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Narzędzia diagnostyczne narządu ruchu w terapii zajęciowej | Prowadzący dr hab. Aneta Bac prof. AKF | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Tworzenie indywidualnego planu terapii | Prowadzący dr hab. Aneta Bac prof. AKF | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto982,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto799,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto163,80 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr hab. Aneta Bac prof. AKF
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzyma:
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- prezentację w formie elektronicznej obejmującą omówione w trakcie szkolenia zagadnienia,
- materiały szkoleniowe przewidziane dla szkolenia.
Powyższe materiały zostaną udostępnione uczestnikowi na Koncie Klienta najpóźniej w ciągu 10 dni od daty szkolenia.
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Clickmeeting.
Warunki uczestnictwa
- Uczestnik zgłaszając się na nasze szkolenia poprzez Bazę Usług Rozwojowych, akceptuje jednocześnie Ogólne warunki świadczenia usług szkoleniowych Forum Media Polska Sp. z o.o.
- Pełna treść obowiązujących warunków uczestnictwa jest dostępna tutaj: https://e-forum.pl/warunki-swiadczenia-uslug-szkoleniowych.
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie Bazy Usług Rozwojowych, a następnie o dokonanie zgłoszenia na stronie Centrum Kompetencji w celu zawarcia umowy świadczenia usług i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Przy dokonywaniu zamówienia na stronie Centrum Kompetencji konieczne jest wpisanie ID WSPARCIA otrzymanego od OPERATORA.
- Informacje organizacyjne zostaną udostępnione uczestnikowi na Koncie Klienta w zakładce Moje wydarzenia na stronie Centrum Kompetencji oraz dodatkowo zostaną wysłane na podany w zamówieniu adres mailowy najpóźniej 5 dni przed planowaną datą szkolenia.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie odbywa się w godzinach 09:00-15:00. Czas trwania usługi to 6 godzin zegarowych.
- W trakcie szkolenia przewidziane są przerwy (30 minut) oraz proces walidacji (30 minut).
- Metoda weryfikacji obecności - raport z systemu weryfikujący logowanie i obecność uczestników na szkoleniu on-line oraz film nagrany podczas szkolenia.
- Informujemy możliwości rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi, a także na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
- Osoba walidująca jest zaangażowana jedynie na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników, nie uczestniczy w procesie tworzenia ani uzupełniania dokumentacji walidacyjnej.
- Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące szkolenia będą udostępnianie uczestnikom szkolenia w ramach standardowej komunikacji z uczestnikami.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie online odbędzie się za pośrednictwem internetu, dlatego niezbędne będą:
- komputer/laptop/tablet/smartfon ze stałym dostępem do Internetu,
- dowolna aktualna przeglądarka internetowa (IE 7 i nowsze, Firefox 3.x, Safari 4.x, Google Chrome);
- łącze internetowe o minimalnej przepustowości 1 mbps,
- głośniki lub słuchawki.
Podczas szkolenia uczestnicy mogą komunikować się z prelegentem oraz z innymi uczestnikami za pośrednictwem czatu.