Szkolenie: Terapia manualna w pediatrii i neonatologii
Szkolenie: Terapia manualna w pediatrii i neonatologii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla:
- Fizjoterapeutów.
- Logopedów.
- Neurologopedów.
- Osteopatów.
- Studentów wyżej wymienionych kierunków.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego diagnozowania i leczenia zaburzeń somatycznych u noworodków, niemowląt i dzieci z wykorzystaniem metod terapii manualnej, łączących podejście fizjoterapeutyczne i osteopatyczne. Uczestnik nabędzie najnowszą wiedzę medyczno-naukową oraz praktyczne umiejętności wynikające z doświadczenia prowadzącego w pracy klinicznej w pediatrii i neonatologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Zna podstawy fizjologii i anatomii istotne dla terapii manualnej w pediatrii i neonatologii. Rozumie mechanizmy kompensacyjne organizmu dziecka, w tym biotensegrację i wpływ asymetrii pourodzeniowej na postawę. Zna embriologię czaszki oraz zasady oceny i terapii niesymetrycznych wad budowy czaszki (plagiocefalia, kraniosynostoza). Rozumie wpływ ciąży i porodu na rozwój dziecka oraz mechanizmy adaptacyjne noworodka. Posiada wiedzę na temat funkcji autonomicznego układu nerwowego i jego wpływu na regulację napięcia mięśniowego. Rozróżnia techniki bezpośrednie (fizjoterapeutyczne) i pośrednie (osteopatyczne) stosowane w terapii pediatrycznej. Zna podstawy terapii wisceralnej oraz mechanizmy powiązań między układem oddechowym, pokarmowym i moczowym a napięciem tkanek miękkich. Rozumie zasady EBM (Evidence-Based Medicine) w kontekście fizjoterapii i osteopatii pediatrycznej. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawy fizjologii oraz anatomii istotne dla terapii manualnej w pediatrii i neonatologii.Wyjaśnia mechanizmy powstawania asymetrii niemowlęcej oraz jej konsekwencje w późniejszym wieku. Opisuje różnice w budowie i funkcjonowaniu układu mięśniowo-szkieletowego u noworodków, niemowląt i małych dzieci. Analizuje wpływ ciąży i porodu na występowanie zaburzeń asymetrii i napięcia mięśniowego u niemowląt. Wymienia techniki terapeutyczne stosowane w pracy z plagiocefalią, kraniosynostozą i innymi zaburzeniami czaszki. Tłumaczy zasady działania terapii manualnej w kontekście biotensegracji i kompensacyjnych wzorców ruchowych. Wskazuje rolę autonomicznego układu nerwowego oraz przepony w terapii manualnej małych dzieci. Omawia wpływ terapii manualnej na funkcje układu oddechowego, pokarmowego, moczowego, przedsionkowego i stomatognatycznego. Opisuje zasady pracy manualnej z układem powięziowym i biomechaniczne kierunki przenoszenia sił w tkankach. Wykazuje znajomość aktualnych badań naukowych dotyczących terapii manualnej w neonatologii i pediatrii (EBM). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIPrawidłowo przeprowadza ocenę asymetrii niemowlęcej oraz jej konsekwencji w późniejszym wieku. Stosuje techniki manualne w terapii plagiocefalii i innych wad czaszki u niemowląt. Przeprowadza diagnostykę manualną układu mięśniowo-szkieletowego, w tym OAA (C0-C1-C2) oraz chrząstkozrostu klinowo-podstawnego. Wykonuje techniki membranowe, okostnowe i rozluźniające w terapii dzieci i niemowląt. Pracuje manualnie z przeponami ciała, układem oddechowym i narządami wewnętrznymi w kontekście terapii wisceralnej. Potrafi wykonać diagnostykę oraz terapię manualną dla zaburzeń napięcia mięśniowego u noworodków i niemowląt. Wdraża techniki manualne wspierające układ odpornościowy dziecka. Stosuje terapię manualną w celu poprawy funkcjonowania układu stomatognatycznego, wzrokowego i słuchowego. Potrafi pracować manualnie nad korekcją toru oddechowego, w tym u wcześniaków. Dobiera odpowiednie techniki terapeutyczne do wieku i stanu pacjent | Kryteria weryfikacji Wykonuje ocenę asymetrii niemowlęcej oraz jej wpływu na późniejsze etapy rozwoju dziecka.Rozpoznaje i diagnozuje niesymetryczne wady budowy czaszki, takie jak plagiocefalia i kraniosynostoza. Stosuje techniki manualne w terapii asymetrii, napięcia mięśniowego oraz kompensacyjnych wzorców ruchowych. Dobiera odpowiednie techniki fizjoterapeutyczne i osteopatyczne do pracy z niemowlętami i małymi dziećmi. Wykonuje techniki membranowe, okostnowe oraz terapię wisceralną dostosowaną do wieku dziecka. Analizuje biomechaniczne wzorce kompensacyjne i ich wpływ na rozwój motoryczny dziecka. Przeprowadza terapię manualną wspierającą funkcjonowanie układu oddechowego, pokarmowego i nerwowego. Wykonuje techniki manualne wspomagające pracę układu odpornościowego i terapię schorzeń takich jak refluks, wzdęcia czy asymetria przepony. Stosuje techniki percepcyjne i palpacyjne do oceny napięcia tkanek oraz rozpoznawania źródeł dysfunkcji. Prawidłowo przeprowadza wywiad oraz analizę anamnezy w kontekście terapii pediatrycznej i neonatologicznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne Rozumie odpowiedzialność wynikającą z pracy z noworodkami i dziećmi oraz konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa terapii. Potrafi nawiązać kontakt z małym pacjentem oraz jego opiekunami, budując atmosferę zaufania. Pracuje z empatią, uwzględniając specyficzne potrzeby i ograniczenia dziecka. Komunikuje się w sposób jasny i profesjonalny z rodzicami, tłumacząc istotę terapii oraz jej znaczenie dla zdrowia dziecka. Potrafi analizować przypadki kliniczne, wyciągać wnioski i samodzielnie podejmować decyzje terapeutyczne w oparciu o aktualną wiedzę medyczną. Jest otwarty na współpracę interdyscyplinarną, w tym z lekarzami, logopedami, neurologopedami i osteopatami. Rozwija swoje umiejętności i poszukuje nowych metod terapeutycznych w oparciu o badania naukowe i EBM. | Kryteria weryfikacji Ocena sposobu komunikacji i podejścia do pacjenta podczas symulacji terapeutycznej.Obserwacja umiejętności współpracy i pracy zespołowej w trakcie zajęć praktycznych. Analiza studium przypadku z naciskiem na podejście holistyczne i etyczne aspekty terapii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia Terapia manualna w pediatrii i neonatologii
Sposób realizacji zajęć:
Część teoretyczna zajęć będzie prowadzona z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej wyświetlonej za pomocą projektora multimedialnego. Do dyspozycji prowadzącego będzie flipchart. Uczestnicy będą korzystali ze skryptów. Sala wyposażona będzie w krzesła i sprzęt rehabilitacyjny – stoły, maty.
Zajęcia praktyczne odbywają się głównie na stołach rehabilitacyjnych, na jeden stół przypadają 2 osoby. Jeśli będzie nieparzysta liczba osób to będzie jedna trójka przy stole. Kursanci wykonują techniki na sobie nawzajem. Każdy uczestnik ma możliwość przećwiczenia każdej z technik. Cały sprzęt wykorzystywany do realizacji szkolenia zapewniony jest przez instytucję. W trakcie trwania szkolenia jest ogólnodostępny dla kursantów.
Czas trwania: 48 godzin zegarowych (w zakres godzinowy kursu są wliczane przerwy i walidacja)
Godziny kursu :
Moduł 1: termin termin 26-28 września 2025
- piątek (26.09) - 9-18
- sobota (27.09) - 9-18
- niedziela (28.09) - 9-15
Moduł 2: termin 21-23 listopada 2025
- piątek (21.11) - 9-18
- sobota (22.11) - 9-18
- niedziela (23.11) - 9-15
I moduł (3 dni)
- Weryfikacja dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – wzorce kompensacyjne, biotensegracja – lokalnie i globalnie
- Skuteczność leczenia asymetrii różnymi metodami – przegląd badań naukowych i własnych doświadczeń
- Analiza ciąży i porodu w kontekście asymetrii pourodzeniowej – manualne rozpoznanie pozycji płodowej
- Niesymetryczne wady budowy czaszki - manualne leczenie plagiocefalii
- Embriologia czaszki
- Model błony wzajemnego napięcia
- Przyczyny asymetrii (rozwój embrionalny, ciąża, poród, niemowlę) – dlaczego hipoteza przyczyny jest kluczowa?
- Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych pod kątem asymetrii
- Asymetria funkcji wisceralnej tj. układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowy, układ przedsionkowy, układ stomatognatyczny, wzrok, słuch – przenoszenie obciążeń
- Schemat anamnezy u noworodka, niemowlaka, małego dziecka w kontekście asymetrii
- Wprowadzenie do II modułu
Część praktyczna
- Ćwiczenia wprowadzające do palpacji poprzez percepcję
- Stretching powięziowy rejonu szyi
- Technika Jones’a dla mięśni szyi
- Praca na szwach czaszkowych
- Techniki membranowe na czaszce
- SSB – chrząstkozrost klinowo-podstawny
- OAA (C0-C1-C2), praca na pojedynczych kręgach szyjnych
- Test kompresyjny osi kręgosłupa
- Torsje przepon tułowia
- Staw krzyżowo-biodrowy
- Torsje międzykostne twarzoczaszki
- Techniki okostnowe dla miednicy i obojczyka
- Globalne uwolnienie napięć z obręczy barkowej
- Podstawy terapii wisceralnej
- Podstawy korekcji toru oddechowy
- Globalne rotacje obręczy
II moduł (3 dni)
- Patogeneza zaburzeń napięcia mięśniowego, napięcie tkanek pozamięśniowych
- Obalenie dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – obniżone centrum, wzmożony obwód???, rozwój teorii dysfunkcji somatycznej
- Autonomiczny układ nerwowy
- 4 okresy ryzyka zaburzeń rozwojowych: przed poczęciem, ciąża, poród, po narodzinach
- Anatomia i fizjologia
- Unerwienie kości
- Choroby górnych i dolnych dróg oddechowych
- Układ stomatognatyczny
- Droga od połknięcia do wypróżnienia
- Powięź i biomechaniczne kierunki przenoszenia sił w tkankach
- Dynamika ciśnień w jamach ciała
- Przepona noworodka i wcześniaka
- Tor oddechowy
- Problem spłaszczonej główki
- Przepukliny, rozejście kresy białej
- Kanaliki łzowe, zatoki, katar
- Wzdęcia, dyschezja, refluks
- Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych – obserwacja diagnostyczna
- EBM w fizjoterapii i osteopatii pediatrycznej
- Jak rozpoznać przyczynę oraz zdecydować o potrzebie i miejscu początku terapii?
- Kluczowe różnice w pracy z wcześniakiem i noworodkiem
- Psychologia pracy z małym dzieckiem (1-3 lata)
Część praktyczna
- Ćwiczenia wprowadzające do palpacji poprzez percepcję
- Diagnostyka i terapia osi kręgosłupa – mechanika, płyny
- Stretching powięziowy tkanek miękkich przykręgosłupowych
- Dekompresja potylicy
- Testy kompresyjne kości długich
- Techniki okostnowe dla kości krzyżowej, mostka i podudzi
- Pogłębienie percepcji przy pracy z przeponą i klatką piersiową
- Korekcja toru oddechowego
- Rozwinięcie terapii wisceralnej dla zaburzeń układu pokarmowego
- Praca z twarzoczaszką pod kątem drożności kanalików łzowych, zatok, jamy nosowej
- Manualna praca w dwóch obszarach jednocześnie
- Nauka manualnego przemieszczenia się po siłach działających na tkankę i odnajdywania źródła problemu
- Techniki bezpośrednie z czaszką – kość potyliczna, kość skroniowa
- Pogłębienie percepcji przy pracy z tkankami czaszki
- Techniki okulistyczne
- Techniki wspomagające pracę układu odpornościowego
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Weryfikacja dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – wzorce kompensacyjne, biotensegracja – lokalnie i globalnie | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Analiza ciąży i porodu w kontekście asymetrii pourodzeniowej – manualne rozpoznanie pozycji płodowej | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Ćwiczenia wprowadzające do palpacji poprzez percepcję. Skuteczność leczenia asymetrii różnymi metodami – przegląd badań naukowych i własnych doświadczeń | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Przyczyny asymetrii (rozwój embrionalny, ciąża, poród, niemowlę) – dlaczego hipoteza przyczyny jest kluczowa? | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Weryfikacja dawnych teorii, postawienie nowych hipotez w świetle nauki o fizjologii – wzorce kompensacyjne, biotensegracja – lokalnie i globalnie c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Analiza ciąży i porodu w kontekście asymetrii pourodzeniowej – manualne rozpoznanie pozycji płodowej c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Niesymetryczne wady budowy czaszki - manualne leczenie plagiocefalii. Embriologia czaszki | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Model błony wzajemnego napięcia | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Asymetria funkcji wisceralnej tj. układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowy, układ przedsionkowy, układ stomatognatyczny, wzrok, słuch – przenoszenie obciążeń | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych pod kątem asymetrii | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Asymetria funkcji wisceralnej tj. układ oddechowy, układ pokarmowy, układ moczowy, układ przedsionkowy, układ stomatognatyczny, wzrok, słuch – przenoszenie obciążeń c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Patogeneza zaburzeń napięcia mięśniowego, napięcie tkanek pozamięśniowych | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Obalenie dawnych teorii, nowe hipotezy nt. fizjologii, rozwój teorii dysfunkcji somatycznej, 4 okresy ryzyka zaburzeń: przed poczęciem, ciąża, poród, po narodzinach. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Autonomiczny układ nerwowy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Anatomia i fizjologia: unerwienie kości, układ oddechowy, stomatognatyczny, przewód pokarmowy, powięź, ciśnienia w jamach ciała, przepona, tor oddechowy noworodka i wcześniaka. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Problem spłaszczonej główki | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Problem spłaszczonej główki c.d. | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych – obserwacja diagnostyczna | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Unerwienie kości, układy: oddechowy i stomatognatyczny, przewód pokarmowy, powięź, ciśnienia w jamach ciała, przepona, tor oddechowy noworodka i wcześniaka | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 EBM w fizjoterapii i osteopatii pediatrycznej. Psychologia pracy z małym dzieckiem (1-3 lata). | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Przepukliny, rozejście kresy białej. Kanaliki łzowe, zatoki, katar. Wzdęcia, dyschezja, refluks | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Jak rozpoznać przyczynę oraz zdecydować o potrzebie i miejscu początku terapii? | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,80 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 87,80 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Morel
Ukończone uczelnie
AWF Katowice – studia licencjackie i magisterskie na kierunku Fizjoterapia.
Akademia WSB – Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe.
ICOM Malta – Osteopatia Pediatryczna – w trakcie.
Ukończone szkolenia
Koncept biodynamiczny w nauce osteopatii – w trakcie.
Osteopatia w pediatrii: dzieci 0-14 miesięcy.
Osteopatyczna diagnostyka i leczenie narządów trzewnych.
Podejście osteopatyczne w pediatrii – okres niemowlęcy.
Wykorzystanie metody Developmental Neuro-Motor Stimulation (DENEMS) w terapii osób z zaburzonym napięciem mięśniowym.
Przygotowanie do pionizacji i chodu dzieci od 0 do 24 miesięcy.
Analiza rozwoju ruchowego dziecka w pierwszym roku życia.
Teoretyczne i praktyczne zastosowanie kinesiotapingu i tapingu sportowego w fizjoterapii.
Pozostałe osiągnięcia
współpracuje ze sportowcami najwyższej klasy sportowej,
organizator akcji charytatywnych dla potrzebujących dzieci,
partner stowarzyszenia Równe Babki,
podczas studiów fizjoterapii aktywność w Studenckim Kole Naukowym (publikacje, konferencje).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy w wersjii papierowej
Warunki uczestnictwa
Szkolenie skierowane jest dla:
- fizjoterapeutów/osteopatów/masażystów/terapeutów manualnych/lekarzy,
- studentów powyższych kierunków,
- uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę o anatomii ciała ludzkiego,
- Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, lub zaświadczenia jeśli kursant jest w trakcie nauki.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest w języku polskim.
- Przed zapisaniem się prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy: szkolenia@szkoleniauryzaj.pl.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi