KURS PRAWA JAZDY KAT. CE RAZEM Z OPŁATĄ ZA JEDEN EGZAMIN PAŃSTWOWY.
KURS PRAWA JAZDY KAT. CE RAZEM Z OPŁATĄ ZA JEDEN EGZAMIN PAŃSTWOWY.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby posiadające prawo jazdy kat C lub zdany państwowy egzamin w tej kategorii.
Osoby chcące podwyższyć swoje kwalifikacje zawodowe,
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńAM,A1,A2,A,B1,B,BE,C1,C1E,C,CE,D1,D1E,D,DE,T
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Osoba szkolona po odbyciu kursu uzyska umiejętności prowadzenia pojazdu w zakresie kat. CE.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykonuje bezpiecznie wszystkie zadania egzaminacyjne, przestrzega przepisów ruchu drogowego, co umożliwia uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu w WORD i zdobycie uprawnień kierowcy kategorii C+E. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się są weryfikowane po przeprowadzeniu egzaminu wewnętrznego praktycznego w OSK oraz praktycznego w WORD. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Miasta / Starostwo Powiatowe
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. Czas trwania i sposób organizacji szkolenia:
Szkolenia obejmuję część praktyczną w wymiarze 25 godzin zegarowych.
Spotkania będą ustalane indywidualnie z kursantami.
2. Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia:
Posiadanie nr PKK kat. CE, zdany egzamin państwowy praktyczny kat. C lub posiadanie prawa jazdy kat. C.
3. Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy,
umiejętności i kompetencji społecznych:
Szkolenie ma na celu przygotowanie teoretyczne i praktyczne uczestnika, który po ukończeniu szkolenia powinien posiadać zasób wiadomości i umiejętności niezbędnych do uzyskania pozytywnego wyniku z egzaminu państwowego na prawo jazdy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego oraz do pracy zgodnie z uzyskanymi kwalifikacjami.
PROGRAM SZKOLENIA PRAKTYCZNEGO (25 godzin + 1egzamin wewnętrzny praktyczny)
1. Plac manewrowy
1.1 Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
1.1.1 Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
a) poziom oleju w silniku,
b) poziom płynu chłodzącego,
c) poziom płynu hamulcowego,
d) obecność płynu w spryskiwaczach,
e) działanie sygnału dźwiękowego,
f) działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
g) działanie świateł mijania,
h) działanie świateł drogowych,
i) działanie świateł hamowania „STOP”,
j) działanie świateł cofania,
k) działanie świateł kierunkowskazów,
l) działanie świateł awaryjnych,
m) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych.
1.1.2 Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
1.1.5 Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku oraz podparcie pojazdu na podpórce
1.1.6 Sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem sposobu zabezpieczenia ładunku
1.1.7 Sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
1.2 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.1 Uruchamianie silnika pojazdu
1.2.2 Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym
1.2.3 Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania
zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
1.2.4 Płynne ruszanie
1.2.5 Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
1.2.6 Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem
pasa ruchu
1.3 Parkowanie skośne
1.4 Parkowanie prostopadłe
1.6 Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
2. Ruch drogowy
2.1 Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
2.2 Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.3 Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
2.4 Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych
i niewyznaczonych pasów ruchu
2.5 Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
2.6 Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
2.7 Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
2.8 Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
2.9 Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*)
2.10 Przejazd przez przejścia dla pieszych
2.14 Przejazd przez tunel*)
2.15 Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*)
2.16 Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
2.17 Wykonanie manewru wyprzedzania
2.18 Wykonanie manewru omijania
2.19 Wykonanie manewru wymijania
2.20 Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
2.21 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
2.22 Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
2.23 Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
2.25 Hamowanie od prędkości, co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
2.26 Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
2.27 Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
2.28 Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania
– stosowanie hamowania silnikiem.
Po zakończonym szkoleniu odbędzie się egzamin wewnętrzny praktyczny w OSK oraz egzamin praktyczny państwowy w WORD.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto192,31 PLN
- Koszt osobogodziny netto192,31 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Tomaszek
Tomasz Dyksa
Krzysztof Bobowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Brak zajęć teoretycznych.
Warunki uczestnictwa
Ukończone 21 lat
Prawo jazdy kat.C lub zdany egz. kat.C
Badania lekarskie i psychologiczne na kierowcę kat. CE
Profil Kandydata na Kierowcę na kat. CE
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe