Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja
Możliwość dofinansowania
Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja
Numer usługi 2025/05/14/15540/2745941
850,00 PLN
brutto
850,00 PLNnetto
141,67 PLNbrutto/h
141,67 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Logopedów i neurologopedów,
Fizjoterapeutów,
Terapeutów zajęciowych,
Lekarzy - Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do przeprowadzania logopedycznej diagnozy niemowlęcia oraz wspierania jego rozwoju komunikacyjnego w okresie przedjęzykowym, ze szczególnym uwzględnieniem mechaniki ssania i strategii profilaktycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna etapy rozwoju komunikacji w pierwszym roku życia dziecka | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje etapy rozwoju komunikacyjnego u niemowląt | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przeprowadzić podstawową logopedyczną diagnozę niemowlęcia | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy oceny na podstawie autorskich kart diagnostycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna mechanizmy odruchów oralnych i potrafi je zidentyfikować | Kryteria weryfikacji Opisuje typowe reakcje oralne u zdrowego dziecka oraz ich zaburzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady wspierania karmienia piersią i butelką z punktu widzenia logopedycznego | Kryteria weryfikacji Wskazuje dobre praktyki i błędy w technice karmienia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie mechanikę ssania oraz różnice rozwojowe między dziećmi urodzonymi o czasie i wcześniakami | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać rytm ssania i różnice między ssaniem odżywczym i nieodżywczym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna kryteria oceny wędzidełka języka i ich zastosowanie w diagnozie niemowląt | Kryteria weryfikacji Identyfikuje elementy z kwestionariuszy i źródeł specjalistycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wskazać znaczenie logopedycznej profilaktyki we wczesnym okresie życia dziecka | Kryteria weryfikacji Wymienia działania wspierające rozwój komunikacji i profilaktykę dysfunkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Program szkolenia:
- Logopedyczna diagnoza niemowlęcia – autorskie karty oceny
- Ocena odruchowych reakcji oralnych
- Wspieranie karmienia piersią z perspektywy logopedycznej
- Wspieranie karmienia butelką – dobór butelki i smoczka
- Mechanika ssania – rytm, różnice u wcześniaków i dzieci urodzonych o czasie
- Ssanie odżywcze vs. ssanie nieodżywcze – rola centralnego generatora wzorca ssania
- Ocena wędzidełka języka u niemowląt (na podstawie źródeł polskich i anglojęzycznych)
- Opinie o używaniu smoczków – przegląd rekomendacji
- Logopedyczny kalendarz niemowlęcia – etapy i profilaktyka
- Praktyczne strategie wspierania wczesnej komunikacji z wykorzystaniem codziennych przedmiotów
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 11
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Logopedyczna diagnoza niemowlęcia – autorskie karty oceny | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Ocena odruchowych reakcji oralnych | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Wspieranie karmienia piersią z perspektywy logopedycznej | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Wspieranie karmienia butelką – dobór butelki i smoczka | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Mechanika ssania – rytm, różnice u wcześniaków i dzieci urodzonych o czasie | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Ssanie odżywcze vs. ssanie nieodżywcze – rola centralnego generatora wzorca ssania | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Ocena wędzidełka języka u niemowląt (na podstawie źródeł polskich i anglojęzycznych) | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Opinie o używaniu smoczków – przegląd rekomendacji | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Logopedyczny kalendarz niemowlęcia – etapy i profilaktyka | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Praktyczne strategie wspierania wczesnej komunikacji z wykorzystaniem codziennych przedmiotów | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 walidacja | Prowadzący dr Marzena Machoś | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto850,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto141,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto141,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
dr Marzena Machoś
Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku.
Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.
logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej.
od lat prowadzi szkolenia
Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.
logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej.
od lat prowadzi szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymują materiały w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
uczestników prosimy o zarejestrownie się również poprzez formularz zgłoszeniowy, w uwagach wpisując BUR oraz numer id wsparcia.
https://www.fundacjaincorpore.pl/edukacja/szkolenia/39-fundacja/szkolenia/1289-niemowlak-u-logopedy-diagnoza-profilaktyka-i-wczesna-stymulacja
Adres
Adres
ul. Bażantów 2
40-668 Katowice
woj. śląskie
Szkolenie odbędzie się w Personalnym Centrum Rozwoju In Corpore
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Patrycja Gołębiowska-Solecka
E-mail
info@fundacjaincorpore.pl
Telefon
(+48) 883 337 981