SMED – skracanie czasów przezbrojeń (POZIOM 1)
SMED – skracanie czasów przezbrojeń (POZIOM 1)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby związane z przezbrojeniami w przedsiębiorstwie: główni operatorzy, ustawiacze, mechanicy, pracownicy działu utrzymania ruchu, inżynierowie procesu, technolodzy, mistrzowie, kierownicy i brygadziści działów produkcyjnych oraz planiści.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji22-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do identyfikacji marnotrawstw w procesach przezbrajania i ich eliminacji z wykorzystaniem metody ECRS, właściwego zebrania materiałów do analiz SMED,sporządzania karty przebiegu przezbrojenia, diagramów „spaghetti” oraz wykresów Yamazumi,
tworzenia planów wprowadzania zmian doskonalących przezbrojenie
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje techniki i narzędzia SMED do skracania czasów przezbrojeń | Kryteria weryfikacji identyfikuje marnotrawstwa w procesach przezbrajania maszyn i urządzeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji nagrywa filmy z przezbrojeń, sporządza Karty przebiegu przezbrojenia, diagramy spaghetti oraz diagramy Yama-zumi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji tworzy plany wprowadzania zmian doskonalących przezbrojenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W pierwszym dniu nagrywamy, analizujemy i przygotowujemy listę usprawnień dla wybranego przezbrojenia odbywającego się w fabryce Gospodarzy. W drugim dniu wdrażamy możliwe do realizacji usprawnienia oraz ponownie nagrywamy i analizujemy przezbrojenie, tworząc scenariusz działań długoterminowych. Dwa dni warsztatowe dają także możliwość dokładnego poznania rozwiązań i dobrych praktyk zastosowanych w firmie partnerskiej oraz wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami warsztatów.
Jeśli Twoja firma boryka się z problemem klientów niecierpliwie czekających na zamówione produkty w czasie kiedy Wy walczycie ze zbyt długimi przezbrojeniami, to warsztaty SMED są właśnie dla Ciebie. Jeśli Wasze przezbrojenia są nie tylko długie, ale ich jakość pozostawia wiele do życzenia, SMED będzie z pewnością najlepszym rozwiązaniem. Metodyka SMED (Single Minute Exchange of Die) jest zbiorem technik oraz narzędzi umożliwiających skracanie czasów przezbrojeń maszyn i urządzeń do jednocyfrowej liczby minut (poniżej 10 minut). Aspekty, na które zwracamy szczególną uwagę podczas naszych warsztatów to nie tylko skrócenie czasu przezbrojenia, ale także jego jakość – właściwa kolejność wykonywanych czynności, wizualizacja połączeń czy ograniczenie czasu regulacji. Wszystko po to, aby po uruchomieniu procesu produkcyjnego ilość braków i problemów w procesie była jak najmniejsza.
Przerwy wliczane są w czas trwania szkolenia.
LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 4h
DZIEŃ PIERWSZY
- Wprowadzenie: czym jest a czym nie jest SMED, ile naprawdę powinno trwać krótkie przezbrojenie, najważniejsze cechy dobrze zorganizowanych przezbrojeń
- Kolejne etapy SMED, zasady i dobra realizacja kroku zerowego
- Analiza przykładowych filmów z przezbrojeń z różnych branż przemysłu -ćwiczenia w grupach
- Jak nakręcić dobry film z przezbrojenia
- Przydzielenie zadań przy nakręcaniu filmu i obserwacji przezbrojeń
- Materiały i formularze wykorzystywane w trakcie analizy przezbrojenia
- Gemba-obserwacja przezbrojenia wybranych maszyn i urządzeń na hali produkcyjnej, nakręcanie filmów, obserwacje, notatki z obserwacji wykonywane przez uczestników▪Przejście po hali produkcyjnej z naciskiem na rozwiązania SMED(przykłady usprawnień, standaryzacja, monitorowanie czasów)
- Etapy SMED 1, 2 i 3. Przykłady rozwiązań z różnych branż przemysłu
- Analiza filmu z pierwszego przezbrojenia, wykonanie diagramu spaghetti, Yamazumi, karty kontrolnej do przezbrojeń
- Identyfikacja i przygotowanie listy usprawnień organizacyjnych i technicznych
- Dokończenie propozycji usprawnień przezbrojenia
- Przygotowanie scenariusza przezbrojenia na dzień drugi. Wybór usprawnień możliwych do wprowadzenia
DZIEŃ DRUGI
- Przygotowanie niezbędnych materiałów i narzędzi do drugiego przebiegu przezbrojenia.
- Reorganizacja pracy osób i stanowiska pracy
- Przeprowadzenie przezbrojenia wg nowego scenariusza -nagranie przezbrojenia (drugi przebieg)
- Analiza filmu z drugiego przezbrojenia, wykonanie diagramu spaghetti, Yamazumi, karty kontrolnej do przezbrojeń
- Opracowanie pomysłów doskonalących przezbrojenie oraz planów dalszych działań
- Porównanie czasów pierwszego i drugiego przebiegu przezbrojenia. Oszacowanie dalszych możliwości skrócenia czasu przezbrojenia
- Standaryzacja przezbrojenia. Przykłady standardów z różnych firm.
- Przygotowanie standardu przezbrojenia
- Audyty i monitorowanie czasów przezbrojeń jako element ciągłego doskonalenia
- Jak przejść od pojedynczych warsztatów do systemu SMED -ćwiczenie w grupach
- Podsumowanie warsztatów
- Weryfikacja zdobytych umiejętności w formie wywiadu swobodnego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 DZIEŃ1. MODUŁ 1 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 DZIEŃ1. MODUŁ 2 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lunch | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 DZIEŃ1. MODUŁ 3 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 DZIEŃ1. MODUŁ 4 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 DZIEŃ2. MODUŁ 1 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 DZIEŃ2. MODUŁ 2 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Lunch | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 DZIEŃ2. MODUŁ 3 | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Fonfara | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 DZIEŃ2. MODUŁ 4 (w tym walidacja zdobytych umiejętności) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 305,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto287,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto233,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Fonfara
Kilkanaście lat pracowała w przedsiębiorstwach sektora spożywczego takich jak: Terravita, Lisner i Nestle Polska. Doświadczenie zdobywała w działach jakości, BHP, HR i ciągłego doskonalenia. Współtworzyła strategię organizacji, strukturę celów, system audytów i rozwiązywania problemów. Odpowiedzialna była za wdrożenie struktury spotkań operacyjnych, TPM ora wielu standardów i narzędzi korporacyjnych. Zarządzała portfelem projektów dbając o to, aby każdy z nich przebiegał zgodnie z ustalonym planem i nadanymi priorytetami. Przez kilka lat koordynowała wdrożenie Nestle Continuous Excellence dla dziewięciu fabryk koncernu, będąc jednocześnie członkiem europejskiego zespołu wdrożeniowego. To co najbardziej ją interesuje to zintegrowane doskonalenie uwzględniające wzajemne relacje pomiędzy narzędziami ciągłego doskonalenia a systemami zapewnienia jakości i bezpieczeństwa pracowników.
Specjalizuje się w szczególności w: skracaniu czasów przezbrojeń z wykorzystaniem metody SMED, rozwiązywaniu problemów w relacjach z pracownikami wg TWI, budowaniu systemu codziennego rozwiązywania problemów, TPM, Gemba Walk.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Electrolux, ZF Automotive Systems, Tauron Ciepło, Japan Tobacco International, Bridgestone, Kompania Piwowarska, Coroplast, Diehl, Nidec, Neapco, Mayr, Filplast, Fabryka Mebli Forte, MEYN, Georg Utz, JMP Flowers, System-Barosz Gwimet.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje drukowane materiały:
- podręcznik
Informacje dodatkowe
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności wolnych miejsc.