Teoria i praktyka funkcjonowania sieci komputerowych
Teoria i praktyka funkcjonowania sieci komputerowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w sektorze IT, spełniających poniższe wymagania:
- podstawową znajomość systemu operacyjnego Windows lub Linux
- znajomość podstaw obsługi przeglądarki internetowej.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie kompetencji z zakresu teorii i praktyki funkcjonowania sieci komputerowych, dzięki którym uczestnik będzie samodzielnie korzystał z możliwości komunikacji sieciowej, zarządzał usługami sieciowymi oraz usprawniał działanie sieci.Uczestnik po ukończonym szkoleniu nabędzie kompetencje społeczne takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Użytkownik potrafi Zidentyfikować i opisać podstawowe elementy budowy sieci komputerowych– zna składniki sieci, nośniki transmisji oraz różnice między rozwiązaniami przewodowymi i bezprzewodowymi. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje zadania praktyczne dotyczące adresacji IPv4 i IPv6– poprawnie wyznacza maski podsieci, rozpoznaje klasy adresów i stosuje adresację prywatną/publiczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zastosować podstawowe protokoły i modele sieciowe w praktyce– rozumie model ISO/OSI i TCP/IP, zna działanie protokołów TCP, IP, DNS, DHCP, NAT oraz analizować i diagnozować problemy w sieciach komputerowych – potrafi wykorzystać narzędzia takie jak Wireshark oraz zna metody wykrywania i rozwiązywania błędów konfiguracji. | Kryteria weryfikacji Poprawnie analizuje pakiety sieciowe za pomocą narzędzi diagnostycznych– potrafi korzystać z Wiresharka do identyfikacji błędów i analizy ruchu sieciowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie kompetencje społeczne, takie jak samokształcenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność w działaniu. | Kryteria weryfikacji Projektuje działania w oparciu o zasady empatii, budowania zaufania i efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 Podstawowe informacje, wielkości sieci - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Składniki sieci,nośniki transmisji danych, przewodowe i bezprzewodowe
Moduł 2 Model sieci ISO OSI oraz TCP/IP - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Protokoły warstw TCP/IP
- Nagłówek pakietu IPv4
Mouł 3 Adresacja IPv4, maski podsieci - zajęcia teoretyczne (ćwiczenia)
- Klasy adresów, zakresy prywatne, APIPA
- Adresacja IPv6, przyczyny powstania
Moduł 4 Adresy specjalne, zastosowanie - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Translacja adresów NAT
- Adres fizyczny MAC, Protokół ARP
Moduł 5 Protokół TCP - zajęcia teoretyczne (wykład)
- Usługa DNS i DHCP, działanie i zagrożenia
- Routery, Firewall, IDS/IPS, Proxy
Moduł 6 VPN, bezpieczeństwo sieci - zajęcia praktyczne (ćwiczenia)
- Chmura publiczna, prywatna
- Wirtualizacja środowiska produkcyjnego, sandbox
Godzinowy harmonogram usługi ma charakter orientacyjny - trener, w zależności od potrzeb uczestników, może zmienić długość poszczególnych modułów (przy zachowaniu łącznego wymiaru 18 godz. lekcyjnych). Podczas szkolenia, w zależności od potrzeb uczestników, będą robione krótkie przerwy. Trener ustali z uczestnikami konkretne godziny przerw.
Walidacja
Razem 18 godzin lekcyjnych, (13 godzin i 30 minut zegarowych).
· Walidacja jest wliczona w czas trwania szkolenia.
· Przerwy nie są wliczone w czas trwania szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 955,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 108,65 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 88,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
· materiały dydaktyczne w formie elektronicznej (link do materiałów producenta lub e-book, lub dostęp do materiałów autorskich, przygotowanych przez trenera, przesłane na adres e-mail uczestnika)
· dostęp do przygotowanego środowiska wirtualnego na czas szkolenia
Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapisanie się na szkolenie przez naszą stronę internetową https://szkolenia.dagma.eu/pl w celu rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
Informacje organizacyjne:
· Jedna godzina lekcyjna to 45 minut
· W cenę szkolenia nie wchodzą koszta związane z dojazdem, wyżywieniem oraz noclegiem.
· Uczestnik otrzyma zaświadczenie DAGMA Szkolenia IT o ukończeniu szkolenia
· Uczestnik ma możliwość złożenia reklamacji po zrealizowanej usłudze, sporządzając ją w formie pisemnej (na wniosku reklamacyjnym) i odsyłając na adres szkolenia@dagma.pl. Reklamacja zostaje rozpatrzona do 30 dni od dnia otrzymania dokumentu przez DAGMA Sp. z o.o.
· Podstawa zwolnienia z VAT: dofinansowanie w co najmniej 70% - zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKITECHNICZNE:
a) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa:
- ZOOM i/lub MS Teams
- w przypadku kilku uczestników przebywających w jednym pomieszczeniu, istnieją dwie możliwości udziału w szkoleniu:
1) każda osoba bierze udział w szkoleniu osobno (korzystając z oddzielnych komputerów), wówczas należy wyciszyć dźwięki z otoczenia by uniknąć sprzężeń;
2) otrzymujecie jedno zaproszenie, wówczas kilka osób uczestniczy w szkoleniu za pośrednictwem jednego komputera
- Można łatwo udostępniać sobie ekran, oglądać pliki, bazę handlową, XLS itd.
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Uczestnik potrzebuje komputer z przeglądarką Chrome lub Edge (NIE firefox), mikrofon, głośniki.
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- łącze internetowe o przepustowości minimum 10Mbit,
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- uczestnik na tydzień przed szkoleniem otrzyma maila organizacyjnego, ze szczegółową instrukcją pobrania darmowej platformy ZOOM.
- Z platformy MS Teams można korzystać za pośrednictwem przeglądarki, nie trzeba nic instalować.
e) okres ważności linku:
- link będzie aktywny od pierwszego dnia rozpoczęcia się szkolenia do ostatniego dnia trwania usługi (czyt. od 19 września do 20 września)
Szczegóły, związane z prowadzonymi przez nas szkoleniami online, znajdziesz na naszej stronie: https://szkolenia.dagma.eu/pl