Techniki Obrony Ceny _szkolenie
Techniki Obrony Ceny _szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone dla:
- Handlowców
- Sprzedawców
- KAM
- Pracowników BOK z zadaniami sprzedaży
- Marketing Managerów i Product Managerów
- Dyrektorów Handlowych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Na szkoleniu:Nauczysz się bronić ceny „w procesie”
Będziesz wiedział jak reagować na obiekcję cenową
Będziesz odpowiadać na zarzut „tańszej konkurencji”
Zdobędziesz umiejętność budowania wartości oferty
Będzie potrafił radzić sobie z grami klienta
Będziesz wiedział od czego zależy możliwość obrony ceny
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuję ujęcie marketingowe czterech pozycji oferty | Kryteria weryfikacji Charakteryzuję wytyczne które spełnia produkt typu A | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia strategię produktów Add Ons | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuję technikę impro | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prowadzi prezentację oferty metodą value selling | Kryteria weryfikacji definiuję technikę vallue selling CKO | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji obrazuję | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuję meta program unikania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wie jak reagować na „straszenie konkurencją” | Kryteria weryfikacji definiuję na czym polega technika stanowiska wyjścia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji buduję incepcję | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuję podnoszenie słów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji konstruuję pytanie z hipotezą | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki obrony ceny | Kryteria weryfikacji charakteryzuję czym jest obiekcja cenowa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuję technikę Aikido | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuję technikę impro | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Potrafi finalizować | Kryteria weryfikacji stosuję dyrektywne przejście do decyzji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji konstruuję kontrast | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji konstruuję podział opcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie z grami klienckimi | Kryteria weryfikacji odpowiada na grę „prześpię się z tym” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji konstruuję sms w przypadku braku odzewu klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji planuję procedurę przejścia po stanowiskach do intersu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Aspekt ceny i strategia sterowania uwagą
Obrona wartości oferty to mozolne budowanie muru z cegieł. Pozbądźmy się złudzeń – nie ma magicznych zaklęć, które sprawią, że klient przestanie nagle patrzeć na cenę. Są za to zasady działania mózgu i psychologia dzięki, którym wiemy dlaczego klient działa w ten sposób i potrafimy wpłynąć na jego spojrzenie. Do tego dołożymy zrozumienie pozycji własnej oferty w ujęciu marketingu ceny i będziemy wiedzieli co robić. Wszystko jest dziełem dobrze zaplanowanej strategii, którą zbudujemy i dobrych reakcji na dość przewidywalne zagrywki klienta. Dobre przygotowanie daje przewagę rynkową. Mocny początek rozmów o cenie.
- Strategia mentalności
- Obronisz cenę w 3 pozycjach
- Jak sprzedać drożej gdy nie ma przewag?
- Budowanie strategi rozmowy handlowej pod obronę ceny
- Gra startowa „cena jest najważniejsza”
- Gra startowa „po ile macie – bo nie gadam”
2. Technika prezentacji oferty Vallue Selling
Często bywa tak, że mamy dobrą ofertę i najlepsze jakościowo produkty ale klient tego nie dostrzega lub nie docenia. Niby używamy języka korzyści a klient dalej nie widzi różnicy. Kluczem jest dodatkowy element zwany „obrazowaniem”. Tylko wtedy gdy klient zobaczy zasadność niektórych cech naszej propozycji w „swojej rzeczywistości” pobudzą się jego emocje a te pchną do decyzji. Kluczem jest wypracowanie odpowiedniej komunikacji. Na tym etapie trener będzie pracował z uczestnikami na ich ofercie handlowej.
- Technika prezentacji oferty CKO
- Metaprogram unikania
- Warsztat
- Prezentacja ceny w doświadczeniach czyli zadbaj o atrakcyjność (%, 12, 3)
- Jak podawać cenę
- „Zastanowię się” – jak zabezpieczyć się przed odejściem klienta z powodu tańszej oferty?
3. Techniki Obrony Ceny
Na tym etapie uczestnicy zostaną wyposażeni w świadomość dot. gry, która właśnie się odbywa i będą umieli na nią odpowiedzieć. Dostaną konkretne techniki, które sprzyjają uruchamianiu racjonalizacji w głowie klienta.
- Istota obiekcji jako zainteresowania dalszą rozmową
- Zachowania wzmacniające racjonalizację
- Technika Impro
- Technika Aikido
- Technika podziału
- Technika pytań
4. Straszenie konkurencją
Wszystko zależy od kontekstu. Czasami klient w zaufaniu mówi nam jaką ma ofertę prosząc byśmy mu pomogli znaleźć argumenty do współpracy z nami a czasami podejmuje grę gdzie konkurencyjna oferta ma po prostu posłużyć do negocjacji naszej ceny – tą właśnie sytuacją się zajmiemy
- Technika stanowiska wyjścia
- Incepcja
5. Skuteczne Techniki Finalizacji
Finalizacja powinna wychodzić sama. Po dobrym procesie klient sam się dopytuje co dalej. Czasami jednak trzeba mu trochę pomóc. Najważniejsza jest inicjatywa.
- Kontrast
- Opcja
- Pozorne pytanie
- Reality
- Oddanie piłki
6. Gry klienckie
Czasami kluczem jest by klient po prostu rozmawiał a on właśnie mówi coś co ucina rozmowę. To są trudne chwile handlowe ale jak je zrozumiemy to i kilka prostych rozwiązań pomoże przywrócić klienta do gry
- Zastanowię się/prześpię się z tym – 3 techniki reakcji
- Klient się nie odzywa – dwie techniki reakcji
- Niczego nie chcę – omówienie jak to zmienić i reakcja
- Chcę czego innego niż macie – szybka reakcja zmiany
- Ja już mam dostawcę – reakcja wejścia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 845,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto230,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Szaran
Na codzień prowadzi autorski program o rozwoju osobistym i sprzedaży na ogólnopolskiej antenie telewizji BIZNES24.
Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP.
Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania szkoleniowo doradcze dla największych marek jak i firm MŚP. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w Polsce i zagranicą w tym w USA, Czechach, Grecji czy Niemczech. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży. Występuje również z wykładami typu Power Speech na konferencjach i wydarzeniach firmowych.
Specjalizacje:
Techniki Obrony Ceny
Efektywna Rozmowa Handlowa
Perswazyjne Wystąpienia Publiczne
Efektywne Techniki Sprzedaży
Techniki Szybkiego Budowania Relacji
Przejmowanie Klienta Konkurencji
Sprzedaż Telefoniczna
Profesjonalna Obsługa Klienta
Train The Trainers
Lider Zespołu Handlowego
Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Marketer+”, „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!).
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadził liczne szkolenia z obszaru sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W pakiecie szkolenia:
- materiały piśmiennicze
- skrypt
- książka
- obiad i przerwy kawowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi