Inwentaryzacja w jednostkach samorządu terytorialnego za 2025 r. w ujęciu praktycznym
Inwentaryzacja w jednostkach samorządu terytorialnego za 2025 r. w ujęciu praktycznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do skarbników, głównych księgowych oraz pozostałych pracowników jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych, odpowiedzialnych za przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji a także członków komisji inwentaryzacyjnych i zespołów spisowych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego przeprowadzenia i rozliczenia w księgach rachunkowych inwentaryzacji za 2025 r.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznał metody i terminy inwentaryzacji. Potrafi samodzielnie przeprowadzić czynności inwentaryzacyjne za 2025 rok a także prawidłowo ująć ich wyniki w księgach rachunkowych. | Kryteria weryfikacji Zna metody i terminy inwentaryzacji. Samodzielnie przeprowadza czynności inwentaryzacyjne za 2025 rok a także prawidłowo ujmuje ich wyniki w księgach rachunkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do tematu szkolenia (pojęcie inwentaryzacji, cele inwentaryzacji i metody inwentaryzacji).
2. Odpowiedzialność z tytułu nadzoru, a odpowiedzialność materialna za mienie powierzone.
3. Przekazanie majątku jednostkom organizacyjnym sektora finansów publicznych (której instytucji - jaka forma) - błędy w przekazywaniu majątku: trwały zarząd, użytkowanie, umowa najmu i dzierżawy, użyczenie.
4. KSR nr 11 „ŚRODKI TRWAŁE” - jak go wykorzystać w jednostkach sektora finansów publicznych.
5. Wycena środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych: określenie ceny nabycia, kosztu wytworzenia, wartości godziwej oraz trwałej utraty wartości.
6. Likwidacja środków trwałych.
7. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji - rodzaje, terminy, metody, organizacja i dokumentacja
8. Inwentaryzacja drogą spisu z natury,
a) zespoły spisowe – zadania i odpowiedzialność,
b) prace organizacyjne przed spisem,
c) przeprowadzanie spisu,
d) spis przy oznakowaniu majątku kodami kreskowymi,
e) spis w zakresie składników nietypowych majątku,
f) kontrola spisu,
g) arkusze spisowe i sprawozdanie opisowe ze spisu,
h) wycena inwentaryzowanych składników majątku jednostki,
i) rozliczenie spisu z natury.
9. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald,
10. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji:
a) wartości niematerialnych i prawnych,
b) gruntów i środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony,
c) środków trwałych w budowie,
d) gruntów,
e) należności spornych i wątpliwych,
f) rozrachunków publicznoprawnych.
11. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych,
a) istota i podział różnic: ubytki naturalne, niedobory, szkody zawinione i niezawinione, nadwyżki,
b) ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych.
12. Najczęściej popełniane błędy w przeprowadzanej inwentaryzacji.
13. Czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie inwentaryzacji.
14. Wzory dokumentów inwentaryzacyjnych.
15. Pytania i odpowiedzi.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Przerwy w usłudze są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Walidacja efektów uczenia się odbywa się w sposób zautomatyzowany. W dniu szkolenia uczestnicy rozwiązują test wiedzy udostępniony przez osobę prowadzącą usługę. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi następuje w sposób automatyczny w systemie. Uczestnik otrzymuje informację o wyniku testu bezpośrednio po jego wypełnieniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Inwentaryzacja w jednostkach samorządu terytorialnego za 2025 r. w ujęciu praktycznym | Prowadzący Justyna Kisielewska | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Przerwa | Prowadzący Justyna Kisielewska | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Inwentaryzacja w jednostkach samorządu terytorialnego za 2024 r. w ujęciu praktycznym | Prowadzący Justyna Kisielewska | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:55 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Justyna Kisielewska | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:55 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:05 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto81,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Kisielewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie prezentacji oraz szablony druków inwentaryzacyjnych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone na platformie ClickMeeting.
Wymagania techniczne potrzebne do wzięcia udziału w szkoleniu:
Rodzaj połączenia | Uczestnik (prędkość pobierania) |
Dźwięk | 512 kbps |
Dźwięk + obraz SD | 512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD | 512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) | 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) | 2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) | 1 – 4 Mbps |
Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 10, Mac OS wersja 13 (zalecana najnowsza wersja), Linux,, Chrome OS.
W przypadku korzystania z dofinansowania ze środków Unii Europejskiej może być również wymagana kamera internetowa - należy zapoznać się z regulaminem projektu.