" ODDECH TERAPEUTYCZNY - KLUCZ DO ZDROWIA I RÓWNOWAGI"
Możliwość dofinansowania
" ODDECH TERAPEUTYCZNY - KLUCZ DO ZDROWIA I RÓWNOWAGI"
Numer usługi 2025/05/08/147720/2734157
1 400,00 PLN
brutto
1 138,21 PLNnetto
175,00 PLNbrutto/h
142,28 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Dla każdego
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy na temat technik oddechowych, poprawnego oddechu oraz zdobycie umiejętności praktycznych - nauka ćwiczeń .Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy na temat anatomii i fizjologia oddychania | Kryteria weryfikacji Potrafi zdefiniować oraz opisać jak działają przepona, płuca i drogi oddechowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nabycie wiedzy o metodach oddechowych oraz ich zastosowaniu | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić poznane techniki oddechowe oraz ich zastosowania, rozpoznaje również symptomy nieprawidłowego oddechu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie Teorii Metody Butejki | Kryteria weryfikacji Potrafi zdefiniować Metodę Butejki, jej założenia oraz zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie praktycznych ćwiczeń Metody Butejki | Kryteria weryfikacji Zna ćwiczenia Metody Butejki. Wie jak zastosować je w życiu codziennym i w pracy z innymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie Teorii Mindfulness | Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest Mindfulness. Potrafi tworzyć scenariusze medytacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje metody oddechowe | Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować metody oddechowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobywa wiedzę na temat dodatkowych narzędzi: Trenażer, pikflometr i inne | Kryteria weryfikacji Potrafi zdefiniować przeznaczenie dodatkowych narzędzi oraz umie je zastosować | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zdobywa umiejętność regulowania emocji w relacjach społecznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać techniki oddechowe wspierające regulację emocji w sytuacjach społecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zdobywa wiedzę na temat świadomego komunikowania się z innymi z uwzględnieniem własnych emocji i stanu psychofizycznego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dzielić się własnymi odczuciami związanymi ze świadomością ciała i refleksjami dotyczącymi własnych emocji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zdobywa umiejętność współpracy z innymi w atmosferze uważności i wzajemnego zrozumienia | Kryteria weryfikacji Potrafi wykazać otwartość na współpracę i zdolność do uważnego słuchania innych ludzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija postawę prospołeczną, opartą na empatii i wsparciu wobec innych | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki oddechowe i inne w celu poprawy komunikacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA ODDECHOWEGO DLA DOROSŁYCH
I. Wprowadzenie
- Zrozumienie roli oddechu w funkcjonowaniu organizmu i jego wpływu na zdrowie.
- Podstawowe informacje o fizjologii oddychania.
- Znaczenie świadomego oddechu w codziennym życiu.
- Krótki test: Jak teraz oddychasz? (autoanaliza oddechu uczestników).
II. Anatomia i fizjologia oddechu
- Poznanie mechanizmów oddychania, roli przepony i wpływu postawy na oddech.
- Praca przepony i różnica między oddychaniem piersiowym a przeponowym.
- Hiperwentylacja – jak wpływa na organizm?
- Oddychanie a poziom tlenu i dwutlenku węgla we krwi.
III. Techniki oddechowe na co dzień
- Nauka różnych technik oddechowych poprawiających zdrowie i koncentrację.
- Oddech koherentny – oddychanie w rytmie 5-6 oddechów na minutę.
- Oddychanie 4-7-8 – technika relaksacyjna.
- Oddech pudełkowy – metoda stosowana przez sportowców i żołnierzy.
- Metoda Butejki – nauka minimalizacji hiperwentylacji.
IV. Oddech a stres i emocje
- Zrozumienie wpływu oddechu na system nerwowy i regulację emocji
- Jak oddech wpływa na układ nerwowy?
- Oddychanie w sytuacjach stresowych.
- Oddech jako narzędzie do zarządzania emocjami.
V. Metoda Butejki
- Teoria metody Butejki:
- Kim był Konstantin Butejko, na jakich podstawach oparta jest jego metoda
- Zasada "kontrolowanego oddychania" – jak redukcja hiperwentylacji poprawia zdrowie.
- Techniki Butejki:
- Test kontrolny pauzy oddechowej (CP - Control Pause)
- Ćwiczenia oddechowe mające na celu uspokojenie oddechu i zrównoważenie poziomu CO2
- Praktyczne zastosowanie
- Ćwiczenia Metody Butejki
VI. Praktyka uważnego oddychania
- Integracja technik oddechowych z uważnością i relaksem.
- Połączenie oddechu z ruchem.
- Uważne oddychanie podczas codziennych czynności.
- Medytacja oddechowa.
VII. Ćwiczenia praktyczne
- Uważność
- Oddychanie z ruchem
- Oddychanie w spokoju, medytacje
- Ćwiczenia somatyczne aktywujące układ przywspółczulny
VIII. Wykorzystanie dodatkowych narzędzi
· Trenażery
· Pikflometr
· Metoda Gopex
- Podumowanie
- Test
Usługa liczona jest w godzinach zegarowych,
Przerwy wliczone są w czas usługi,
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 12
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie - teoria | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Anatomia i fizjologia oddechu - teoria | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Oddech a stres i emocje- teoria | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Techniki oddechowe -teoria | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Metoda Butejki - ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Uważne oddychanie, medytacje, ćwiczenia w ruchu - praktyka | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Dodatkowe narzędzia i metody (pikflometr, treneżer, Metoda Gopex, aromaterapia)cv teoria | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Podsumowanie, rozdanie certyfikatów | Prowadzący Monika Madej | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 138,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 142,28 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Monika Madej
Coach, Trener Biofeedback EEG II stopnia, Trener Biofeedback Verim, Trener Oddechu Metody Butejki, Praktyk Mindfulness, podążająca w nurcie Psychologii Pozytywnej. Autorka programu „STOP STRES”, realizowanego w prywatnych firmach, Instytucjach Publicznych. Prowadząca warsztaty z zakresu Treningu Biofeedback i Świadomego Oddychania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Materiały szkoleniowe w postaci plików oraz papierowe w postaci podręcznika.
- Trenażer kulkowy
Adres
Adres
ul. Skarbowców 23a
53-025 Wrocław
woj. dolnośląskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Monika Madej
E-mail
mm@endlessmind.pl
Telefon
(+48) 603 386 068