Specjalistyczny kurs Trenera Medycznego - poziom I
Specjalistyczny kurs Trenera Medycznego - poziom I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs trenera medycznego to specjalistyczne szkolenie skierowane do osób, które chcą pracować z klientami wymagającymi szczególnej uwagi ze względu na ich stan zdrowia, rehabilitację lub prewencję urazów. Tego rodzaju kurs łączy wiedzę z zakresu medycyny, rehabilitacji, fizjoterapii i treningu, umożliwiając prowadzenie zajęć fizycznych z osobami w różnym wieku i z różnymi problemami zdrowotnymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny kursu trenera personalnego polega na przygotowaniu uczestników do pełnienia roli profesjonalnego trenera, który potrafi skutecznie i bezpiecznie prowadzić treningi fizyczne dla klientów o różnych celach i poziomach zaawansowania. Uczestnicy kursu zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczną niezbędną do pracy z indywidualnymi klientami, w tym znajomość technik treningowych, zasad żywienia, motywowania oraz zapobiegania urazom.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaUczestnik zna budowę i funkcje układów ciała (mięśniowego, kostnego, nerwowego) oraz ich rolę w ruchu i rehabilitacji. Rozumie wpływ chorób i urazów na funkcjonowanie organizmu oraz podstawowe zasady rehabilitacji. Zna metody dostosowania treningu do osób z różnymi schorzeniami (np. choroby kręgosłupa, serca, cukrzyca, otyłość). Posiada wiedzę na temat zasad żywienia i suplementacji wspierających proces rehabilitacji. Rozumie psychologiczne aspekty pracy z pacjentami oraz zasady budowania motywacji i zaufania. Zna przepisy prawne i etyczne dotyczące pracy trenera medycznego. | Kryteria weryfikacji Prawidłowe rozpoznanie i nazwanie głównych układów ciała oraz ich funkcjiPoprawne wyjaśnienie zasad działania mięśni, stawów i więzadeł Umiejętność określenia wpływu chorób na funkcjonowanie organizmu Wskazanie zasad rehabilitacji i leczenia urazów Identyfikacja problemów zdrowotnych, takich jak ból pleców, stawów czy osteoporoza Poprawne omówienie zasad współpracy z lekarzami i fizjoterapeutami Wyjaśnienie procedur postępowania w stanach pooperacyjnych Znajomość zasad prawidłowego nawodnienia organizmu Opracowanie planu diety wspierającej regenerację i zdrowie Poprawny dobór suplementacji w procesie rehabilitacji Znajomość praw i obowiązków trenera medycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UmiejętnościPotrafi analizować stan zdrowia pacjenta i dostosować program treningowy do jego potrzeb. Dobiera odpowiednie techniki mobilizacji, stabilizacji i prewencji urazów. Monitoruje postępy i dostosowuje intensywność ćwiczeń w trakcie procesu rehabilitacji. Tworzy indywidualne plany treningowe i rehabilitacyjne. Prowadzi profesjonalną komunikację z pacjentami i zespołem medycznym. Potrafi zarządzać sesjami treningowymi zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i etyki zawodowej. | Kryteria weryfikacji Właściwe zastosowanie metod prewencji urazów i treningu funkcjonalnegoPrawidłowy dobór ćwiczeń w zależności od stanu zdrowia pacjenta Umiejętność stosowania technik rozciągania, mobilizacji i stabilizacji Monitorowanie postępów pacjenta i dostosowywanie obciążeń treningowych Rozpoznanie czynników ryzyka kontuzji i wdrażanie działań prewencyjnych Opracowanie treningu dla osób z chorobami kręgosłupa, serca i układu krążenia Dostosowanie programu treningowego dla osób z nadwagą i otyłością Wskazanie odpowiednich ćwiczeń wspierających zdrowie stawów i kości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczneDziała zgodnie z zasadami etyki zawodowej, dbając o bezpieczeństwo pacjenta. Świadomie podejmuje decyzje dotyczące planowania treningu i rehabilitacji. Potrafi budować relacje oparte na zaufaniu i wspierać pacjentów w procesie zdrowienia. Efektywnie współpracuje z zespołem medycznym w celu zapewnienia kompleksowej opieki. | Kryteria weryfikacji Umiejętność motywowania pacjentów w procesie rehabilitacyjnymSkuteczna komunikacja z osobami cierpiącymi na przewlekłe schorzenia Stosowanie zasad budowania zaufania i pewności siebie u klientów Właściwa współpraca z zespołem medycznym (lekarze, fizjoterapeuci) Przestrzeganie zasad etyki w pracy z pacjentami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do tematu treningu medycznego
- Rola trenera medycznego w procesie rehabilitacji i profilaktyki
2. Anatomia i biomechanika
- Anatomia palpacyjna oraz biomechanika kręgosłupa szyjnego i piersiowego
3. Praca z klientem z problemami w obrębie kręgosłupa szyjnego i piersiowego
a) Ocena postawy i diagnostyka
- Testy kliniczne i najczęstsze problemy (teoria)
b) Dobór ćwiczeń i progresja
- Prezentacja oraz dostosowanie ćwiczeń (część praktyczna)
c) Klient po zabiegu operacyjnym
- Najczęstsze procedury operacyjne, ich założenia oraz dobór ćwiczeń
d) Czerwone flagi
- Kiedy skierować klienta na badania lub do innego specjalisty
4. Anatomia i biomechanika kończyny górnej
- Anatomia palpacyjna oraz biomechanika obręczy barkowej i stawów kończyny górnej
5. Praca z klientem z problemami w obrębie obręczy barkowej oraz stawów
a) Ocena postawy i diagnostyka
- Zakresy ruchomości, podstawowe testy kliniczne i najczęstsze problemy (teoria)
- b) Dobór ćwiczeń i progresja
- Dopasowanie ćwiczeń do danej jednostki w oparciu o biomechanikę stawów i najczęstsze problemy (część praktyczna)
- c) Klient po zabiegu operacyjnym
- Przegląd najczęstszych procedur operacyjnych w obrębie obręczy barkowej i stawów obwodowych
- d) Czerwone flagi
- Kiedy skierować klienta na badania lub do innego specjalisty
6. Wywiad jako fundament budowania zaufania u klienta
- Teoria i praktyka przeprowadzania skutecznego wywiadu
7. Pozyskiwanie i utrzymanie klientów
- Strategie zdobywania klientów i budowania długotrwałej współpracy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto164,58 PLN
- Koszt osobogodziny netto164,58 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Kopko
Certyfikowany terepeuta metody Manipulacji Powięzi wg Stecco.
Uczestnik licznych konferencji , w tym wystąpienia na międzynarodowych konferencjach (2015r. National Strength and Conditioning Association (NSCA), Orlando, USA ; 2023r. Winter School Fascial anatomy , Padwa, Włochy). Trener Personalny, Trener Medyczny. Od 2015 roku prowadzi Centrum Specjalistycznej Rehabilitacji, gdzie stanowi główny filar zespołu codziennie prowadząc zajęcia terapeutyczne oraz treningi medyczne.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materialy szkoleniowe zgodnie z tematyka usługi.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych z Funduszy Europejskich, warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych , zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora, udzielającego dofinansowanie.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą prowadzone metodami:
Metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja
Metody aktywizujące: burza mózgów, obserwacja, dyskusja
Metody interaktywne: nauczanie oparte o problem, mapę myśli
Absolwent szkolenia otrzymuje po pozytywnie zdanym post-teście (min.70 % punktów) oraz stwierdzeniu obecnośći na minimum 80% zajęć - zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.
harmonogram moze ulec zmianie - bedzie dopasowany do wiekszej czesci grupy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi