Szkolenie "Psychologiczne aspekty pracy nauczyciela w świetle aktualnego prawa oświatowego"
Szkolenie "Psychologiczne aspekty pracy nauczyciela w świetle aktualnego prawa oświatowego"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych i przedszkolach. Uczestnik biorący udział w usłudze nie musi posiadać wiedzy i umiejętności z zakresu programu usługi - kształcimy od podstaw.
Grupę docelową stanowią osoby, które pracują z dziećmi lub planują rozpocząć pracę w zawodach związanych z dziećmi, edukacją specjalną lub terapią i chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z meteodologi Weroniki Sherborne i jej praktycznego zastosowania.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników29
- Data zakończenia rekrutacji01-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do efektywnego wykonywania zadań zawodowych zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym, z uwzględnieniem aspektów psychologicznych pracy nauczyciela. Uczestnicy nauczą się interpretować i stosować przepisy prawa oświatowego w codziennej praktyce zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem zadań psychologiczno-pedagogicznych nauczyciela, a także identyfikować i rozwiązywać konflikty w środowisku szkolnym z zastosowaniem technik psychologicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Interpretuje i stosuje aktualne przepisy prawa oświatowego w codziennej praktyce nauczyciela | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje najważniejsze akty prawne regulujące pracę nauczycielaWyjaśnia zakres odpowiedzialności prawnej nauczyciela i dyrektora Analizuje prawa i obowiązki nauczyciela w świetle aktualnych przepisów Stosuje przepisy prawa w typowych sytuacjach zawodowych Identyfikuje zmiany w prawie oświatowym mające wpływ na pracę nauczyciela | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedzę psychologiczną do efektywnej realizacji zadań zawodowych nauczyciela | Kryteria weryfikacji Identyfikuje psychologiczne potrzeby uczniów w różnych etapach rozwojuAnalizuje procesy grupowe zachodzące w klasie i społeczności szkolnej Stosuje techniki psychologiczne wspierające proces uczenia się Planuje działania uwzględniające indywidualne możliwości psychofizyczne uczniów Projektuje interwencje psychologiczne w sytuacjach trudnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty w środowisku szkolnym z zastosowaniem wiedzy psychologicznej i prawnej | Kryteria weryfikacji Diagnozuje źródła konfliktu w relacjach szkolnychDobiera strategie mediacyjne adekwatne do sytuacji konfliktowej Stosuje techniki komunikacji wspierające rozwiązywanie konfliktów Analizuje prawne aspekty sytuacji konfliktowych w środowisku szkolnym Dokumentuje działania podejmowane w sytuacjach konfliktowych zgodnie z wymogami prawnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża procedury prawne z uwzględnieniem aspektów psychologicznych | Kryteria weryfikacji Tworzy dokumentację szkolną zgodną z wymogami prawnymiKonstruuje wewnątrzszkolne regulaminy i procedury Realizuje procedury oceniania zgodne z przepisami prawa oświatowego Wdraża zasady ochrony danych osobowych w kontekście szkolnym Analizuje wpływ procedur prawnych na funkcjonowanie psychologiczne uczniów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęDĘBOWIEC sp zoo
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skils
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
7.1 Ramowy program usługi
Dzień 1: Psychologiczne aspekty pracy nauczyciela
Moduł I: Podstawy psychologii edukacyjnej w pracy nauczyciela
- Neuropsychologiczne mechanizmy uczenia się - implikacje dla praktyki szkolnej
- Psychologia rozwojowa a organizacja procesu edukacyjnego
- Teoria przywiązania i jej znaczenie w relacji nauczyciel-uczeń
- Psychologiczne aspekty motywowania uczniów
- Indywidualizacja nauczania z perspektywy psychologicznej
Moduł II: Komunikacja i budowanie relacji w środowisku szkolnym
- Psychologiczne podstawy efektywnej komunikacji w środowisku szkolnym
- Budowanie autorytetu nauczyciela w oparciu o kompetencje psychologiczne
- Techniki prowadzenia trudnych rozmów z uczniami i rodzicami
- Psychologia relacji w zespole nauczycielskim
- Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
Moduł III: Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Psychologiczne mechanizmy stresu w pracy nauczyciela
- Metody diagnozy poziomu stresu zawodowego
- Techniki radzenia sobie w sytuacjach stresowych
- Profilaktyka wypalenia zawodowego
- Budowanie odporności psychicznej w zawodzie nauczyciela
Dzień 2: Prawo oświatowe w praktyce
Moduł IV: Aktualne przepisy prawa oświatowego
- Zmiany w prawie oświatowym ze szczególnym uwzględnieniem zadań nauczycieli
- Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczycieli
- Ocena pracy dyrektora i nauczycieli
- Organy szkoły/placówki i ich kompetencje
- Stosunek pracy w szkołach/placówkach oświatowych
Moduł V: Dokumentacja i procedury szkolne
- Ocenianie zgodne z zapisami rozporządzenia o ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu
- Tworzenie i nowelizowanie prawa wewnątrzszkolnego
- Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej w wersji tradycyjnej i z zastosowaniem narzędzi elektronicznych
- Prawo pracy w zawodzie nauczyciela
- RODO w szkole i przedszkolu - prawdy i mity
Moduł VI: Prawne aspekty pracy z uczniem i rodzicami
- Jak postępować, żeby nie przekroczyć prawa
- Prawa i obowiązki ucznia w ujęciu praw człowieka
- Procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych
- Współpraca z rodzicami w świetle przepisów prawa
- Prawne aspekty udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Neuropsychologiczne mechanizmy uczenia się i psychologia rozwojowa w kontekście pracy nauczyciela | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Teoria przywiązania i jej znaczenie w relacji nauczyciel-uczeń. Psychologiczne aspekty motywowania uczniów | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Psychologiczne podstawy efektywnej komunikacji w środowisku szkolnym. | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Techniki prowadzenia trudnych rozmów. | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa 15 min | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Komunikacja w sytuacjach konfliktowych | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Budowanie autorytetu nauczyciela | Prowadzący Inga Musiał | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Zmiany w prawie oświatowym i odpowiedzialność prawna nauczycieli i dyrektorów | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Ocena pracy nauczycieli, organy szkoły i ich kompetencje. Stosunek pracy w placówkach oświatowych | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Ocenianie zgodne z przepisami prawa. | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Tworzenie i nowelizowanie prawa wewnątrzszkolnego | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa 15 min | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 RODO w szkole. | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Walidacja obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 19:25 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Prawa i obowiązki ucznia w ujęciu praw człowieka | Prowadzący mgr Renata Kukla | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzający: Nabycie kwalifikacji zawodowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto313,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto313,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto350,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto350,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto350,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto350,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Renata Kukla
Inga Musiał
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu szkolenia zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzający: Nabycie kwalifikacji zawodowej " „Konsultant aktualnego prawa oświatowego"
Jest to Fundacja będącą częścią prestiżowej sieci EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Uczestnik biorący udział w usłudze nie musi posiadać wiedzy i umiejętności z zakresu programu usługi - kształcimy od podstaw.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników: brak wymagań
Walidacja jest wliczona do procesu kształcenia.
Zajęcia praktyczne: 13 h
Zajęcia teoretyczne: 2 h
W trakcie realizacji usługi zaplanowane zostały przerwy, które wliczają się wliczają się do procesu kształcenia
Warunków organizacyjnych dla przeprowadzenia szkolenia: brak podziału na grupy
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych
Standard MY PERSONALITY SKILLS® wyróżnia się na rynku certyfikacji poprzez holistyczne podejście do oceny kompetencji. Proces walidacji nie ogranicza się do weryfikacji wiedzy teoretycznej, ale kładzie szczególny nacisk na praktyczne zastosowanie nabytych umiejętności w realnych sytuacjach zawodowych. Ta kompleksowa ocena gwarantuje, że posiadacze certyfikatu są w pełni przygotowani do wdrażania poznanych praktyk w swojej działalności zawodowej.
Uzyskany certyfikat stanowi znaczącą wartość dodaną dla uczestników, potwierdzając ich unikalne kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnącego zapotrzebowania na specjalistów posiadających potwierdzone umiejętności w zakresie edukacji ekologicznej i transformacji środowiskowej.
Organizator zapewnia materiały do prowadzenia części warsztatowej zgodnie z tematem szkolenia, tj. materiały zgodnie
ze wskazaniem przez trenera. Materiały niezbędne na użytek uczestników szkolenia trener każdorazowo dostosowuje do potrzeb.
Materiały wykorzystywane podczas szkolenia nie są przekazywane na użytek prywatny dla uczestników szkolenia
po jego zakończeniu. Uczestnicy szkolenia otrzymają skrypty szkoleniowe zapewniające utrwalenie wiedzy i dające możliwość w dowolnym momencie powrotu do zakresu teoretyczno-praktycznego przedmiotu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Zatem uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z uwagi na posiadaną niepełnosprawność powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi złość Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot. umożliwienia mu udziału w usłudze
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku braku dofinansowania lub dofinansowania na poziomie niższym niż 70% - do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.