Testowanie użyteczności / Usability Testing. Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych.
Testowanie użyteczności / Usability Testing. Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla testerów oprogramowania, projektantów UX/UI, osób zajmujących się optymalizacją witryn oraz wszystkich, dla których użyteczność aplikacji nie jest bez znaczenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji25-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji w zakresie profesjonalnego planowania, projektowania i przeprowadzania testów użyteczności interfejsów, a także analizy i interpretacji ich wyników, co umożliwi skuteczne wdrażanie zasad projektowania zorientowanego na użytkownika (User-Centered Design) w procesach rozwoju oprogramowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza - uczestnik po szkoleniu:• definiuje pojęcia użyteczności i doświadczenia użytkownika (UX) • identyfikuje kluczowe elementy procesu User-Centered Design • charakteryzuje specyfikę interfejsów aplikacji internetowych, desktopowych i mobilnych • opisuje heurystyki Jakoba Nielsena i standardy ISO związane z użytecznością • rozróżnia metody testowania użyteczności w zależności od etapu rozwoju produktu • wymienia narzędzia stosowane w testowaniu użyteczności | Kryteria weryfikacji Wiedza:• wyjaśnia podczas dyskusji grupowych kluczowe pojęcia z dziedziny użyteczności • klasyfikuje problemy użyteczności według heurystyk Nielsena • porównuje różne podejścia do testowania użyteczności w konkretnych przypadkach • rozwiązuje quiz sprawdzający znajomość terminologii i metodologii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności - uczestnik po szkoleniu:• formułuje wymagania użytecznościowe dla różnych typów interfejsów • projektuje scenariusze testowe dostosowane do celów badania użyteczności • przeprowadza ocenę ekspercką interfejsu w oparciu o uznane standardy • moderuje sesje testowe z użytkownikami • analizuje i interpretuje wyniki testów użyteczności • dobiera odpowiednie narzędzia do testowania w zależności od potrzeb i dostępnych zasobów • opracowuje rekomendacje zmian w interfejsie na podstawie wyników testów | Kryteria weryfikacji Umiejętności:• tworzy listę wymagań użytecznościowych dla wybranego typu interfejsu • planuje proces testowania użyteczności dla przykładowej aplikacji • przeprowadza uproszczoną ocenę ekspercką wskazanego interfejsu • demonstruje techniki moderacji sesji testowej • analizuje nagrania z sesji testowych i formułuje wnioski • prezentuje raport z wynikami testów użyteczności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne - uczestnik po szkoleniu:• współpracuje w zespole projektowym w zakresie testowania użyteczności • argumentuje znaczenie testowania użyteczności w procesie rozwoju oprogramowania • komunikuje wyniki testów użyteczności w sposób zrozumiały dla różnych interesariuszy • wykazuje empatię wobec użytkowników końcowych podczas projektowania i testowania • inicjuje działania związane z poprawą użyteczności produktów | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:• uczestniczy aktywnie w symulacji zespołu projektowego • uzasadnia decyzje projektowe w oparciu o wyniki testów • ocenia prace innych uczestników, udzielając konstruktywnej informacji zwrotnej • adaptuje podejście do testowania w zależności od potrzeb różnych interesariuszy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach 9.00-17.00 w formie online w czasie rzeczywistym. W trakcie szkolenia przewidziane są przerwy ( 1h dziennie), które nie są wliczone w czas trwania usługi.
Zakres tematyczny
- Czym jest użyteczność?
- Definicja użyteczności i UX
- Użyteczność jest inwestycją
- Czynnik ludzki
- Interfejs
- Aplikacja internetowa
- Aplikacja desktopowa
- Aplikacja mobilna
- Proces użyteczności w oparciu o User-Centered Design
- Analizy użyteczności
- Wymagania użytecznościowe
- Relacja użyteczność a wymagania funkcjonalne
- Metody zbierania wymagań
- Projektowanie użyteczności
- Prototypy
- Projektowanie zespołowe
- Testowanie użyteczności
- Błędy użyteczności
- Planowanie testów
- Miary w testowaniu
- Testowanie prototypu
- Ocena ekspercka w oparciu o standardy (heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy)
- Testowanie z nieświadomym użytkownikiem
- Testowanie z użytkownikiem
- Projektowanie scenariuszy
- Moderacja spotkania
- Laboratorium użyteczności (pomieszczenia testowe, sprzęt do testów, eye tracking itd.
- Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne)
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 770,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 770,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto126,43 PLN
- Koszt osobogodziny netto126,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Mościbrodzki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują komplet materiałów:
1. Prezentacja szkoleniowa
2. Usabiliy Body of Knowledge [EN]
3. "Kurs Usability" Tomasz Karwatka
4. Research-Based Web Design & Usability Guidelines
Warunki uczestnictwa
Wymaganiem dla uczestników szkolenia jest znajomość podstawowych informacji o interfejsie aplikacji lub urządzeń.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy MS Teams/Zoom/Meet.
Uczestnicy proszeni są przygotowanie własnych laptopów ze stabilnym łączem internetowym, przeglądarką internetową oraz edytorem tekstu, zgodnie z instrukcją przygotowaną przez trenera szkolenia.