Akademia Sprzedaży - studia podyplomowe
Akademia Sprzedaży - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Akademia Sprzedaży to nowoczesne studia podyplomowe stworzone z myślą o osobach, które chcą rozwijać swoje kompetencje sprzedażowe, negocjacyjne i menedżerskie. Studia skierowane są do osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje w sprzedaży i zarządzaniu zespołem, niezależnie od poziomu doświadczenia. To idealna propozycja dla:
- Handlowców i doradców klienta, którzy chcą zwiększyć skuteczność sprzedaży i przygotować się do awansu.
- Menedżerów sprzedaży i liderów zespołów, pragnących lepiej zarządzać ludźmi, celami i wynikami.
- Przedsiębiorców, którzy budują lub optymalizują strategię sprzedaży w swojej firmie.
- Osób rozpoczynających karierę w sprzedaży, które szukają solidnych podstaw, sprawdzonych narzędzi i praktycznego przygotowania do pracy w dynamicznym środowisku.
Program został zaprojektowany tak, by każdy uczestnik – niezależnie od swojego punktu wyjścia – mógł od razu przełożyć zdobytą wiedzę na realne działania biznesowe.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi186
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa Akademia Sprzedaży – studia podyplomowe potwierdza przygotowanie do stosowania zaawansowanych technik sprzedaży B2B i B2C, prowadzenia efektywnych negocjacji handlowych, zarządzania zespołem sprzedażowym, w tym motywowania i delegowania zadań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZADefiniuje etapy procesu sprzedaży i mechanizmy podejmowania decyzji przez klienta. | Kryteria weryfikacji • wymienia i opisuje 5 kluczowych etapów procesu sprzedaży (np. nawiązanie kontaktu, diagnoza potrzeb). | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji • wyjaśnia wpływ czynników psychologicznych na decyzje zakupowe klienta. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji • porównuje różnice w procesie sprzedaży B2B i B2C. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się WIEDZAAnalizuje role i wyzwania lidera zespołu sprzedażowego. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje 3 kluczowe obowiązki lidera sprzedaży (np. wyznaczanie celów, motywowanie zespołu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Opisuje metody rozwiązywania konfliktów w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji • Projektuje plan rozwoju kompetencji dla zespołu sprzedażowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIStosuje techniki sprzedaży consultative w rozmowie z klientem. | Kryteria weryfikacji • Przeprowadza rozmowę sprzedażową z wykorzystaniem pytań SPIN (Sytuacja, Problem, Implikacja, Potrzeba). | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji • Dostosowuje argumentację do typu klienta (np. analityk vs. intuicjonista). | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji • Pracuje z obiekcjami klienta, stosując techniki przekształcania zastrzeżeń w korzyści. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIProwadzi negocjacje handlowe z wykorzystaniem strategii win-win. | Kryteria weryfikacji • Określa strefy negocjacyjne (BATNA, WATNA, ZOPA). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji • Stosuje techniki aktywnego słuchania i perswazji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji • Przygotowuje pisemne podsumowanie uzgodnień po negocjacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEWspółpracuje w zespole sprzedażowym, uwzględniając różnice osobowościowe. | Kryteria weryfikacji • Rozpoznaje style komunikacji członków zespołu (np. wg modelu FRIS®). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • Proponuje rozwiązania wspierające synergię zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji • Udział w zadaniu grupowym z oceną efektów (np. wspólny projekt sprzedażowy). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEDemonstruje etyczne postawy w sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje i analizuje dylematy etyczne w scenariuszach sprzedażowych (np. presja na klienta, ukrywanie wad produktu). | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji • Stosuje zasady transparentnej komunikacji, unikając manipulacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji • Projektuje kodeks etyczny dla zespołu sprzedażowego, uwzględniający standardy branżowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Organizacja studiów (niestacjonarne / online / hybrydowe): Hybrydowe (40% stacjonarnie / 60% online)
Liczba punktów ECTS: 31
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 186
Język wykładowy: Polski
Ilość semestrów: 2 semestry
Opiekun merytoryczny studiów: Monika Bruska
Zajęcia odbywają się około raz w miesiącu, w godzinach od 9:00 do 17:15.
Przewidziane terminy zajęć:
- 18.10.2025 - 19.10.2025
- 22.11.2025 - 23.11.2025
- 13.12.2026 - 14.12.2026
- 17.01.2026 - 18.01.2026
- 14.02.2026 - 15.02.2026
- 21.03.2026 - 22.03.2026
- 11.04.2026 - 12.04.2026
- 09.05.2026 - 10.05.2026
- 27.06.2026 - 28.06.2026
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Wykładowcami studiów podyplomowych są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami sprzedaży. Aktywizująca Uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Program studiów:
1. Podstawy sprzedaży i psychologia klienta
- Znaczenie sprzedaży w życiu i biznesie
- Jak myśli klient – psychologia decyzji zakupowych
- Emocje i logika w sprzedaży B2B i B2C
- Rola sprzedawcy jako doradcy
- Pierwsze wrażenie i budowanie zaufania
2. Samoświadomość – wstęp do roli sprzedawcy i menedżera
- Diagnoza stylu działania (test FRIS®)
- Wpływ stylu myślenia na relacje i decyzje
- Komunikacja z różnymi typami osobowości
- Moja rola w zespole – pracownik vs. lider
- Talenty i potencjał rozwojowy
3. Wyzwania lidera zespołu sprzedaży
- Wyznaczanie i rozliczanie celów (OKR, MBO)
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności
- Prowadzenie trudnych rozmów
- Jasne komunikowanie oczekiwań
- Efektywne spotkania zespołowe
4. Techniki sprzedaży
- Dopasowanie technik do typu klienta
- Proces sprzedaży – krok po kroku
- Badanie potrzeb, prezentacja oferty, praca z obiekcjami
- Finalizacja i zamykanie sprzedaży
- Nowoczesne koncepcje: SPIN, storytelling, KAM
5. Motywowanie i angażowanie zespołu
- Różnice pokoleniowe i zespołowa różnorodność
- Motywacja w praktyce – od teorii do narzędzi
- Praca z osobami zdemotywowanymi
- Długofalowe strategie motywacyjne
6. Efektywność osobista
- Zarządzanie sobą w czasie i energii
- Ustalanie celów i samodyscyplina
- Praca ze stresem i regeneracja
- Techniki poprawiające efektywność
7. Negocjacje – fundamenty skutecznych rozmów
- Modele i etapy negocjacji
- Negocjacje indywidualne i zespołowe
- Typologie negocjacji – branżowe różnice
- Symulacje i studia przypadków
8. Marketing i personal branding w sprzedaży
- Rola marketingu w pozyskiwaniu klientów
- Social selling – LinkedIn, Facebook, content
- Budowanie marki osobistej i zaufania
- Storytelling jako narzędzie sprzedaży
9. Zaliczenie końcowe
Liczba godzin wykładowych i punktów ECTS | |||
Tematyka poszczególnych przedmiotów | Liczba godzin wykładowych | Wykładowca (Imię, Nazwisko) | Liczba punktów ECTS |
Podstawy sprzedaży i psychologia klienta | 18 | Monika Bruska | 3 |
Samoświadomość i styl myślenia FRIS® | 18 | Monika Bruska | 3 |
Wyzwania lidera zespołu sprzedaży | 18 | Marcin Chydziński | 3 |
Techniki sprzedaży | 48 | Dorota Kabat | 8 |
Motywowanie i angażowanie zespołu | 18 | Monika Księżak | 3 |
Efektywność osobista | 18 | Marcin Chydziński | 3 |
Negocjacje | 24 | Dorota Kabat | 4 |
Marketing i personal branding | 24 | Karolina Kociołek | 4 |
Zaliczenie końcowe (projekt i prezentacja) | Monika Bruska | ||
RAZEM: | 186 | 31 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 36,56 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 36,56 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Monika Bruska
Trenerka, ekspertka ds. rozwoju, konsultantka biznesowa i certyfikowana coach/mentor EMCC, trenerka Action Learning, certyfikowana trenerka FRIS®, absolwentka studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie, które zdobywała w organizacjach międzynarodowych (Unilever Polska S.A.), jak i polskich firmach (Kamis Przyprawy S.A, Vectra S.A.). Dzięki pracy w różnych sektorach FMCG, farmaceutyczny i telekomunikacyjny dziś wspiera firmy w rozwijaniu skutecznych zespołów handlowych i strategii sprzedażowych. Wspiera organizacje w obszarach związanych z rozwojem, współpracą zespołów, zarządzaniem, mentoringiem i zmianą. Na co dzień prowadzi warsztaty i projekty doradcze, a także szkoli handlowców i menedżerów sprzedaży.
Pracując w grupie docenia unikalność każdej napotkanej osoby, dążąc do rozwijania indywidualnego potencjału. Jej zajęcia są intensywne, praktyczne i pełne dobrej energii.
mgr Monika Księżak
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe. Pracowała w Telekomunikacji Polskiej i Orange, gdzie uczestniczyła w strategicznych projektach Pionu Sieci i Platform Usługowych. Tworzyła dokumentację procesową w obszarze strategii i rozwoju sieci oraz koordynowała działania mające na celu zapewnienie spójności procesów PSiPU z innymi procesami biznesowymi.
Dodatkowo doświadczenie zawodowe zdobywała w różnych sektorach biznesowych, w tym w branżach motoryzacyjnej i produkcyjnej, współpracując z firmami takimi jak Bispol, Skanska, Volvo, Volkswagen, Asseco, IKEA, Główny Urząd Statystyczny (GUS) oraz Centrum Organizacji Informacji (COI). Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji dedykowanych programów rozwojowych dla kadry menedżerskiej.
mgr Dorota Kabat
Od 2009 roku prowadzi szkolenia, coaching i konsultacje dla firm z branż takich jak motoryzacja, telekomunikacja, IT, FMCG czy produkcja. Współpracowała m.in. z Jafra Cosmetics Poland i Avon Cosmetics Polska, gdzie odpowiadała za rozwój struktur sprzedażowych, zarządzanie zespołami oraz optymalizację procesów sprzedażowych.
W pracy trenerskiej koncentruje się na zwiększaniu efektywności działań handlowych, rozwijaniu kompetencji negocjacyjnych oraz wspieraniu liderów w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi. Posiada również doświadczenie jako asesor AC/DC oraz facylitator procesów strategicznych w organizacjach.
mgr Marcin Chydziński
Wieloletnia praktyka menedżerska oraz doświadczenie sceniczne – zdobywane m.in. podczas prowadzenia pokazów i wystąpień w całej Europie – pozwala mu skutecznie wspierać zarówno osoby pracujące z zespołami, jak i tych, którzy chcą doskonalić autoprezentację i umiejętność komunikowania się w sposób jasny i inspirujący.
Prowadzi szkolenia od 2007 roku, coachingi od 2011, a od 2017 pracuje również jako HRBP. Jednym z jego kluczowych obszarów jest rozwój trenerów – zrealizował liczne projekty typu „Train the trainers”, bazując na swoim doświadczeniu w prowadzeniu ponad stuosobowego zespołu szkoleniowego.
mgr Karolina Kociołek
technologii. Skupiona na poszukiwaniu rozwiązań, które realnie wpływają na rozwiązywanie problemów i
poprawie wyników klientów. Przeprowadziła ponad 1500 godzin szkoleń i warsztatów z zakresu social media
marketingu, AI w marketingu, reklamy w mediach społecznościowych, personal i employer brandingu,
planowania strategii social media i content marketingowej oraz warsztatów kreatywnych wykorzystujących
podejście design thinking.
Od 2016 związana z marketingiem internetowym. Przeprowadza audyty, współtworzy strategie, doradza i
szkoli. Prowadzi zajęcia z content marketingu, mediów społecznościowych, SEO i strategii digital
marketingowej w ramach certyfikowanego kursu Digital Marketing prowadzonego na licencji Digital Marketing
Institute. Doświadczenie zdobywała w agencjach socialmediowych, PR-owych i digtalowych, zajmując
stanowiska od specjalistki i trenerki po team leaderkę. Pracowała z klientami B2B i B2C - zarówno przy
opracowywaniu strategii, jak i egzekucji działań marketingowych. Współpracowała z klientami o bardzo
szerokim profilu - od IT i branży budowlanej, poprzez branżę fashion, beauty i outdoor, aż po instytucje
publiczne i NGO.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują materiały dydaktyczne w trakcie trwania zajęć. Po ich zakończeniu materiały te są udostępniane na platformie e-learningowej Moodle, co umożliwia łatwy dostęp i powtórkę treści w dogodnym czasie.
Materiały dydaktyczne przygotowywane są przez wykładowców poszczególnych przedmiotów i dostosowywane do potrzeb uczestników oraz specyfiki danego tematu. Obejmują one różnorodne formaty, które wspierają efektywną naukę, takie jak:
- skrypty w formacie PDF,
- e-podręczniki z zakresu sprzedaży,
- konspekty i ćwiczenia do samodzielnej pracy,
- oraz dostęp do platformy Moodle z pełnym zestawem materiałów po zakończeniu zajęć.
Warunki uczestnictwa
Studia adresowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, posiadających co najmniej dyplom na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Ważna informacja: W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń, Uczelnia (Dostawca Usług) zastrzega sobie prawo do odwołania edycji studiów.
Informacje dodatkowe
W ramach oferowanych studiów, uczestnicy mają możliwość skorzystania z diagnozy FRIS®, co stanowi wartościowy element wsparcia w procesie rozwoju osobistego i zawodowego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia stacjonarne
Zjazdy odbywają się w siedzibie Uczelni. Sale są wyposażone w:
- rzutniki multimedialne
- nowoczesne ekrany projekcyjne
- komputery
- dostęp do Wi-Fi
Zajęcia online
Zalecenia techniczne do udziału w zajęciach online
Zajęcia prowadzone są na platformie Microsoft Teams. Można z niej korzystać:
- poprzez zainstalowaną aplikację (na komputerze, laptopie, smartfonie lub tablecie)
- przez aktualną wersję przeglądarki internetowej (np. Chrome, Edge, Firefox, Safari)
Zalecany sprzęt
- Komputer / laptop:
- Procesor: minimum dwurdzeniowy 1,6 GHz (np. Intel Core i3 lub AMD Ryzen 3)
- RAM: co najmniej 4 GB (zalecane 8 GB)
- System operacyjny: Windows 10 lub nowszy, macOS 11 lub nowszy, Linux z aktualną przeglądarką
- Karta graficzna: kompatybilna z DirectX 9 lub nowszym (dla Windows: WDDM 2.0)
- Kamera internetowa: minimum 720p (HD) – opcjonalna, ale zalecana
- Mikrofon i głośniki: wbudowane lub zestaw słuchawkowy
- Smartfon / tablet (alternatywnie):
- System: Android 10 lub nowszy, iOS 13 lub nowszy
- RAM: minimum 2 GB
- Kamera przednia: co najmniej HD (720p)
- Stabilne połączenie internetowe
Połączenie internetowe
- Minimalna prędkość pobierania (download): 1,5 Mbps
- Minimalna prędkość wysyłania (upload): 1,5 Mbps
- Zalecana prędkość: minimum 3 Mbps w każdą stronę, jeśli z sieci korzysta kilka osób
- Stabilność: najlepiej połączenie przewodowe (Ethernet) lub Wi-Fi 5 GHz
- Opóźnienia (ping): najlepiej poniżej 100 ms
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Nowoczesny kampus dostosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami