Szybki start w MS Excel - kurs podstawowy.
Szybki start w MS Excel - kurs podstawowy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób, które posługują się komputerem przynajmniej w stopniu podstawowym (swobodnie posługują się myszką i klawiaturą, uruchamiają aplikacje), natomiast nie pracowały w ogóle lub w bardzo ograniczonym zakresie z arkuszem kalkulacyjnym MS Excel, a chcą usprawnić swoją pracę poprzez automatyzację prostych obliczeń oraz wizualizacją, zdobywając równocześnie solidne podstawy do wykorzystania w kolejnym kroku - bardziej zaawansowanych opcji programu.
Usługa adresowana jest między innymi do osób, które mają przyznane dofinansowania do szkoleń, w tym dla uczestników projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", Projekt „Kierunek – Rozwój” oraz Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji27-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego tworzenia zestawień w arkuszu kalkulacyjnym na poziomie podstawowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Omawia podstawy teoretyczne dotyczące arkusza kalkulacyjnego. | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia podstawowe możliwości arkusza kalkulacyjnego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji 2. Rozróżnia podstawowe pojęcia związane z arkuszem. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Sporządza proste zestawienia w arkuszu. | Kryteria weryfikacji 1. Porusza się sprawnie po arkuszu i skoroszycie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji 2. Wprowadza i formatuje dane różnego typu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3. Używa wyrażeń oraz podstawowych funkcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 4. Tworzy i formatuje wykresy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji 5. Wykorzystuje arkusz do automatyzacji pracy w wybranych branżach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6. Kontroluje sposób i miejsce zapisu dokumentu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się 3. Filtruje i analizuje dane przy pomocy prostych narzędzi | Kryteria weryfikacji 1. Analizuje dane przy pomocy scenariusza | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2. Stosuje autofiltry proste i zaawansowane | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą nauczyć się od podstaw programu MS Excel.
Program zajęć:
- Omówienie czym jest arkusz kalkulacyjny i możliwości jego praktycznego wykorzystania.
- Omówienie podstawowych elementów środowiska Excel.
- Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane.
- Wprowadzanie danych różnego typu.
- Formatowanie danych w arkuszu.
- Tworzenie praktycznych zestawień.
- Wykorzystanie gotowych funkcji do automatyzacji zadań.
- Sporządzanie i formatowanie wykresów.
- Omówienie różnicy między zakresem a tabelą.
- Tworzenie sum częściowych.
- Usuwanie duplikatów.
- Formatowanie warunkowe.
- Sortowanie i filtrowanie danych.
- Autofiltry proste i zaawansowane
- Analiza danych przy pomocy scenariuszy.
- Ćwiczenia praktyczne.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min., na każde 4 godz. zajęć przewidziano 15 min. przerwy (nie wliczane w czas usługi rozwojowej) oraz 45 min. walidacji po ostatnich zajęciach (wliczane w czas usługi rozwojowej).
Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera. W trakcie zajęć trener omawia zagadnienie, wykonuje ćwiczenia (przy udostępnionym ekranie), które następnie wykonuje uczestnik (w razie pytań również udostępnia ekran, a trener pomaga ćwiczenie wykonać). Materiały ćwiczeniowe wysyłane są na czacie.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i publikowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera oraz czas przeznaczony na walidację.
Zajęcia będą odbywać się w godzinach dopołudniowych.
Jest możliwość ustalenia godzin popołudniowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zajęcia 1 - Omówienie czym jest arkusz kalkulacyjny i możliwości jego praktycznego wykorzystania, omówienie środowiska Excel | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Zajęcia 2 - Wprowadzanie danych różnego typu, adresowanie względne, bezwględne i mieszane, formatowanie danych w arkuszu. | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Zajęcia 3 - Omówienie dostępnych w arkuszu funkcji, ćwiczenia z posługiwania się podstawowymi funkcjami. | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Zajęcia 4 - Tworzenie praktycznych zestawień, wykorzystanie formuł i funkcji do automatyzacji zadań | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Zajęcia 5 - Sporządzanie i formatowanie wykresów | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zajęcia 6 - Omówienie różnicy miedzy zakresem a tabelą. Sortowanie i filtrowanie danych. Sumy częściowe | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Zajęcia 7 - Formatowanie warunkowe. Usuwanie duplikatów. | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Zajęcia 8 - Scenariusze. Autofiltry proste i zaawansowane | Prowadzący Beata Gilska | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Pistelok
Beata Gilska
Prowadzi własną Agencję Reklamową, w której zajmuje się zarówno opracowaniem graficznym reklam, jak i ich drukiem (w pełnym zakresie wielkoformatowym). Projektuje i tworzy strony www (w tym sklepy internetowe, portale społecznościowe), wizytówki i gadżety reklamowe. Przygotowanie teoretyczne połączone z doświadczeniem zawodowym gwarantuje, że prowadzone szkolenie będzie miało bardzo praktyczny wymiar. Specjalizuje się w szkoleniach z takiej tematyki jak: grafika komputerowa. Od 2019 prowadziła także szkolenia z programów użytkowych, takich jak MS Office, MS Excel, MS Word i PowerPoint. Od początku pracy zawodowej stosuje te programy również na co dzień, w pracy zawodowej i szkoleniowej, przekazując swoje doświadczenie podczas szkoleń z tej tematyki.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują pliki i materiały niezbędne do wykonania ćwiczeń. Materiały wysyłane są w trakcie zajęć, w formie elektronicznej, zgodnie z tematyką poruszaną na aktualnych zajęciach.
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera i systemu Windows.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku zgodnie z Regulaminem Organizacji Usług Szkoleniowych SAI sp. z o.o. oraz regulaminów instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowy z WUP w Krakowie w ramach Projektów: „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i „Nowy start w Małopolsce z EURESem", WUP w Toruniu w ramach Projektu „Kierunek – Rozwój” oraz WUP w Szczecinie w ramach projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia z innego zakresu, według indywidualnych potrzeb uczestnika/ów, również w trybie stacjonarnym, w dniach i godzinach dostosowanych do potrzeb i możliwości osoby zgłaszającej się.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- szkolenie prowadzone będzie przy użyciu komunikatora internetowego ZOOM,
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika: Intel Core2 Duo CPU 2. XX GHz, 4 GB RAM,,
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - 1Mb/s,
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające udział w szkoleniu: Windows 7, 8, 10, przeglądarka internetowa,
- zainstalowany program MS Excel,
W przypadku konieczności dokumentowania realizacji szkolenia poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika, musi on dysponować sprzętem (np. kamerką internetową, smartfonem), który pozwoli prawidłowo (zgodnie z regulaminami instytucji nadzorujących i monitorujących szkolenia dofinansowane) dokumentować fakt realizacji szkolenia przez Uczestnika.
Istnieje możliwość sprawdzenia online płynności połączenia przed szkoleniem.
Połączenie zdalne nastąpi bezpośrednio przez komunikator lub po kliknięciu w przesłany przez Trenera link z dostępem do połączenia online.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu jest dostępny przez cały okres szkolenia.