Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji10-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi29
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi wykorzystuje potencjał pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Uczestnik zapewnia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju, jak również dążyć do przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje procesy demograficzne w Polsce i Europie związane z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. w kontekście funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia rodzaje działań pozwalających na racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje się znajomością wpływu różnic pokoleniowych i wiekowych na styl i nieporozumienia w pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia regulacje prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje i przetwarza kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans u różnych grup pokoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje metody identyfikacji potrzeb różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia identyfikację oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia metody i kryteria oceny potencjału zróżnicowanych wiekowo grup pracowniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia sposoby inicjacji i wpierania efektywnej pracy wśród różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia rozwiązania kooperacji doświadczeń i kompetencji w zespole pracowników o znacznej różnicy wiekowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia rozwiązania oparte na wiedzy, doświadczeniach i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się technikami wprowadzania rozwiązań pozwalających włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki aktywnego zapobiegania wypaleniu zawodowemu u różnych grup wiekowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia metody tworzenia zespołów zróżnicowanych wiekowo i pokoleniowo. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia metody tworzenia warunków sprzyjających budowaniu kultury pracy wśród różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki rozwiązywania konfliktów w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje się tworząc przyjazne środowisko pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Pre-test
Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy.
Charakterystyka działań pozwalająca na bardziej racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń.
Wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.
Akty prawne - regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
Kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” - charakterystyka, różnice, skuteczność.
Charakterystyka potrzeb (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników.
Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników.
Ocena potencjału różnych wiekowo grup pracowników.
Efektywna praca zróżnicowanych wiekowo zespołów - inicjowanie, wspieranie, budowanie.
Rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia
Opis i charakterystyka rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
Rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał.
Wypalenie zawodowe – szczególnie „starszych” pracowników.
Budowanie zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie.
Kultura pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia.
Atmosfera sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę.
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Pre-test | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych ze:starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Charakterystyka działań pozwalająca na bardziej racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Wpływ różnic grup wiekowych na styl pracy i ewentualne nieporozumienia - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Akty prawne - regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” - charakterystyka, różnice, skuteczność - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Charakterystyka potrzeb (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Efektywna praca zróżnicowanych wiekowo zespołów - inicjowanie, wspieranie, budowanie – wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Wypalenie zawodowe – szczególnie „starszych” pracowników - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Budowanie zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Kultura pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Przerwa lunchowa | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Ocena potencjału różnych wiekowo grup pracowników - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Atmosfera sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę - wykład | Prowadzący Natalia Wojtalik | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 205,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 205,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Wojtalik
Doświadczony konsultant i szkoleniowiec w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015, a także ochrony danych osobowych. Posiada certyfikację audytora wewnętrznego oraz wiodącego ISO 9001 IRCA i ISO 14001 IRCA.
W ciągu ostatnich lat przeprowadziła:
10 analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w zakresie kompetencji cyfrowych,
10 usług szkoleniowych z tego obszaru, obejmujących ponad 400 godzin dydaktycznych i 60 uczestników.
Posiada ponad 110 godzin doświadczenia coachingowego, wspierając rozwój 35 uczestników. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, w tym:
Mentoring, czyli przekazywanie wiedzy poprzez siłę autorytetu,
Mentoring wywierający wpływ: Jak skutecznie prowadzić mentoring,
Coaching i Mentoring: Niezbędne umiejętności dla osiągnięcia sukcesu,
Coaching i Mentoring.
W ciągu ostatniego roku prowadziła szkolenia dla pracowników i pracodawców w zakresie:
wdrażania mentoringu 4.0 – wsparcia środowiska międzypokoleniowego,
zarządzania potencjałem pracowników,
"zielonych kompetencji" związanych ze zrównoważonym rozwojem,
szeroko rozumianej dostępności, w tym dostosowywania środowiska pracy do osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Absolwentka studiów stacjonarnych na Wydziale Prawa w Szkole Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni oraz studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują:
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie o udziale w szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest Zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej - szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o jej ukończeniu, pod warunkiem obecności na poziomie 90%.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i dojazdu.
Informacje dodatkowe
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia:
Szkolenie stacjonarne - trwa 29 godzin dydaktycznych 1h=45min
Przerwy są wliczane w czas trwania szkolenia.
Proces przeprowadzenia walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbędzie się na podstawie testu online - walidator jest autorem testu, dokonuje weryfikacji testu, ale nie jest fizycznie obecny na szkoleniu podczas testu