Język niemiecki B1 / kurs indywidualny / Małopolski Pociąg do Kariery
Możliwość dofinansowania
Język niemiecki B1 / kurs indywidualny / Małopolski Pociąg do Kariery
Numer usługi 2025/05/06/12338/2727123
4 920,00 PLN
brutto
4 920,00 PLNnetto
120,00 PLNbrutto/h
120,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
osoby znające język na poziomie A2
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Dalsze rozwijanie kompetencji komunikacyjnej;• Systematyzowanie wiedzy i motywowanie do samodzielnej pracy;
• Doskonalenie i dalszy rozwój wszystkich sprawności językowych z naciskiem na
tworzenie bardziej złożonych tekstów ustnych i pisemnych;
• Poszerzanie znajomości słownictwa;
• Zdobywanie wiedzy o kulturze i cywilizacji krajów niemieckojęzycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIE:Uczestnik rozumie: • rozmowy na tematy codzienne, np. przy jedzeniu • wypowiedzi osób o swoich doświadczeniach i przeżyciach osobistych i zawodowych • proste informacje na temat projektu i prowadzenia firmy • prostą prezentację na znany temat, np. hobby, uniwersytet, firma • informacje dotyczące opisu diagramu • proste polecenia • najważniejsze informacje w opowiadaniach • podstawowe informacje w wiadomościach radiowych lub telewizyjnych • argumenty za i przeciw • ton i nastawienie mówiącego • typowe polecenia, potrzeby lub zakazy | Kryteria weryfikacji Rozumie i prawidłowo reaguje na zagadnienia dotyczące środowiska pracy, rodziny, czasu wolnego, wydarzeń kulturalnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • informacje na temat miejsca, osób, czynności, przeżyć i doświadczeń • główne informacje dotyczące porad lub poleceń zawartych w listach i e-mailach • informacje na temat działalności organizacji, instytucji, firmy oraz danych statystycznych; szczegółowe informacje w ogłoszeniach prasowych o pracy • ważne informacje w tekstach i umiem je porównać • argumenty za i przeciw • krótki fachowy tekst dotyczący jakiegoś projektu | Kryteria weryfikacji Czyta wiadomości mailowe o tematyce służbowej, podczytuje informacje w wiadomościach, raportach, sprawozdaniach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • opisać w liście wrażenia i przeżycia • streścić dłuższy tekst • napisać zaproszenie, opisać swoje stanowisko w jakiejś sprawie • napisać tekst biograficzny • krótko opisać daną osobę • napisać list z reklamacja • sformułować list lub e-mail, aby dokonać rezerwacji • opisać wydarzenia, wypadek • opisać strukturę instytucji, organizacji • opisać projekt na podstawie krótkiego fachowego tekstu | Kryteria weryfikacji Poprawnie formułuje pisma o tematyce zawodowej, prawidłowo prowadzi korespondencję biurową w formie mailowej oraz pisemnej, opracowuje protokoły zdarzeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • zaproponować wspólne spotkanie, wspólne spędzenie czasu • ustalić i omówić program spotkania • poinformować o swojej sytuacji osobistej • dyskutować o sposobach spędzania wolnego czasu • mówić o pogodzie, modzie, współczesnych zjawiskach • opowiedzieć o doświadczeniach z podróży, wakacji • mówić o problemach emigracji • opisać wypadek i przeprowadzić rozmowę w szpitalu • mówić o związkach, uczuciach, doświadczeniach życiowych • opisywać własne doświadczenia życiowe • wyrazić pogląd na aktualny temat • przekazywać informacje • opisać stanowisko pracy • wyrażać zażalenie • przedstawić krótką prezentację na podstawie wybranego tekstu • wygłosić krótki referat na wybrany temat związany z bliskim otoczeniem • opisywać rysunki, zdjęcia, obrazy • wyrażać i uzasadniać swoje stanowisko, opinię, pogląd | Kryteria weryfikacji Prowadzi swobodne rozmowy na tematy osobiste i zawodowe. Prawidłowo zadaje pytania związane ze spędzaniem czasu wolnego, w sytuacjach problemowych. Reaguje na pytania zadawane w urzędach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
tak
Program
Program
Tematyka kursu :
- Dom, rodzina, stosunki międzyludzkie;
- Praca; Studia; Uczelnia.
- Czas wolny; Hobby.
- Rozrywka;
- Sztuka, teatr, kino, muzyka, literatura;
- Sport, turystyka, podróże;
- Pogoda, zjawiska związane z pogodą i klimatem; Środowisko, zjawiska przyrody;
- Miasto, wieś; Wydarzenia, aktualności społeczne i polityczne;
- Media (prasa, radio, TV);
- Uczenie się języków: powody, oczekiwania, sposoby, doświadczenia.
Wprowadzane funkcje językowe :
- Składanie zażaleń i reklamacji;
- Gratulowanie; życzenie powodzenia;
- Proponowanie toastu;
- Sygnalizowanie braku zrozumienia;
- Wyrażanie prośby o powtórzenie zdania, frazy, słowa;
- Prośba o potwierdzenie i wyjaśnienie;
- Wyrażanie niewiedzy;
- Korygowanie wypowiedzi. Poprawianie się;
- Parafrazowanie;
- Formułowanie definicji;
- Relacjonowanie wydarzeń; opis, narracja;
- Udzielanie wskazówek;
- Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi;
- Wyrażanie czasu i ilości;
- Wyrażanie jakości;
- Charakterystyka i ocena osób, miejsc i rzeczy;
- Przedstawianie czynności lub stanów mających charakter stały lub powtarzających się w teraźniejszości;
- Przedstawianie jednorazowych czynności teraźniejszych;
- Przedstawianie wydarzeń, sytuacji i zwyczajowych czynności w przeszłości;
- Przedstawianie dokonanych i niedokonanych czynności przeszłych;
- Wyrażanie radości, niezadowolenia, smutku, zdziwienia, obawy;
- Wyrażanie pragnień, preferencji i oczekiwań, sądów i opinii;
- Wyrażanie zgody/ braku zgody;
- Wyrażanie przypuszczenia; dedukcja;
- Wyrażanie obowiązku i konieczności;
- Udzielanie, nie udzielanie pozwolenia;
- Wyrażanie propozycji, sugestii, oferty, zaproszenia;.
- Sugerowanie przebiegu akcji;
- Oferowanie pomocy. Udzielanie rad;
- Rozkazywanie / nakazywanie;
- Argumentowanie. Podawanie przykładów;
- Zmiana tematu;
- Podsumowywanie;
- Zabieranie głosu w dyskusji.
Materiał leksykalno-gramatyczny :
- Wyrażenia i zwroty: Hals und Beinbruch! Ich drücke die Daumen für dich!
- Użycie czasownika lassen: Lassen Sie mich ausreden. Lassen Się mich deutlich machen;
- Użycie rodzajnika;
- Zdania przydawkowe i rozszerzona przydawka: Unter einem Exilanten verstehe ich eine Person, die.... . Eine sich ausserhalb ihres Heimatlandes befindende Person ist ein Ausländer;
- Tryb przypuszczający: Könnten/Würden Sie das an einem Beispiel illustrieren?
- Zdania podrzędne złożone: czasowe, porównawcze, modalne i okolicznikowe sposobu: Während er auf dem Lande lebt, wohnt sie in der Stadt. Wenn ich an meine Reise nach Italien zurückdenke,... ;
- Przymiotnik i rzeczownik odprzymiotnikowy: ein Reisender, der Vermisste, viele Kranke;
- Wyrażenia i zwroty: Im voraus denkend, ..., mit freundlichen Grüssen., Mit herzlichen Grüssen, Lass von dir hören;
- Tryb przypuszczający: Das würde ich aber anders sehen. Käme er doch! Hätte ich das bloss gewusst! / Wenn ich das bloss gewusst hätte!
- Zdania warunkowe z użyciem trybu przypuszczającego: Es hätte einige Vorteile, wenn... ;
- Zwroty i wyrażenia używane w dyskusjach: Dazu kommt noch, dass ... . Man muss auch berücksichtigen, dass... . Lassen Sie mich zu diesem Thema folgendes sagen ... .
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 22
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 18-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 język niemiecki | Prowadzący Monika Burnagiel | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 język niemiecki - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Monika Burnagiel
- 16 lat doświadczenia w nauczaniu języka niemieckiego
- Ukończona filologia germańska na Uniwersytecie Jagiellońskim
- magister filologii germańskiej oraz metodyk nauczania języka niemieckiego
- egzaminator ETS oraz LanguageCert
- terapeuta osób z ADHD
- Ukończona filologia germańska na Uniwersytecie Jagiellońskim
- magister filologii germańskiej oraz metodyk nauczania języka niemieckiego
- egzaminator ETS oraz LanguageCert
- terapeuta osób z ADHD
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręczniki + autorskie materiały dydaktyczne.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest znajomość języka niemieckiego na poziomie A2 oraz wypełnienie testu określającego stopień znajomości języka niemieckiego na stronie: https://scola.pl/interaktywny-test-z-jezyka-niemieckiego/
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Małopolksi Pociąg do Kariery"
Adres
Adres
al. Aleje Wolności 6
33-300 Nowy Sącz
woj. małopolskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Monika Burnagiel
E-mail
info@scola.pl
Telefon
(+48) 185 477 017