Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie nieruchomościami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo budowlane
- Grupa docelowa usługi
Studia są adresowane do wszystkich osób z wyższym wykształceniem pragnących zdobyć wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami. Kierowane są również do osób zajmujących się już dziedziną nieruchomości i pragnących poszerzyć swoją wiedzę.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników32
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi244
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest nabycie przez Ciebie teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania nieruchomościami. Zajęcia realizowane są w aktywnej formie, a przekazywane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki gospodarczej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza1. Zna aspekty prawne zarządzania nieruchomościami 2. Posiada wiedzę z gospodarki przestrzennej i ekonomii 3. Zna systemy zarządzania nieruchomościami | Kryteria weryfikacji - Rozróżnia podstawowe zagadnienia prawa cywilnego i rzeczowego związanych z zarządzaniem nieruchomościami.- Stosuje zasady gospodarki przestrzennej oraz ekonomiczne aspekty zarządzania nieruchomościami. - Opisuje nowoczesne systemy zarządzania nieruchomościami, zarówno mieszkalnymi, jak i komercyjnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności1. Potrafi rozwiązywać problemy eksploatacyjne 2. Optymalizuje koszty utrzymania nieruchomości 3. Zarządza różnymi typami nieruchomości | Kryteria weryfikacji - Diagnozuje problemy związane z bieżącą eksploatacją nieruchomości oraz projektuje efektywne rozwiązania- Stosuje strategie mające na celu obniżenie kosztów utrzymania nieruchomości oraz osiąganie z niej zysków. - Prowadzi działania związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i komercyjnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne1. Posiada kompetencje interpersonalne zarządcy nieruchomości 2. Rozwiązuje konflikty 3. Kieruje się etyką w zarządzaniu nieruchomościami | Kryteria weryfikacji - Prowadzi efektywną komunikację oraz buduje relacje interpersonalne z klientami i współpracownikami.- Organizuje działania mające na celu rozwiązywanie konfliktów związanych z zarządzaniem nieruchomościami. Promuje zasady etyczne w zarządzaniu nieruchomościami i ich wpływ na jakość świadczonych usług. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa przedmiotu | ŁĄCZNA LICZBA GODZIN ZAJĘĆ | PUNKTY ECTS | w tym liczba godzin kształtujących umiejętności praktyczne | PUNKTY ECTS |
PODSTAWY WIEDZY Z ZAKRESUPRAWA |
|
|
|
|
Część ogólna prawa cywilnego | 6 | 0,5 |
|
|
Podstawy prawa rzeczowego | 10 | 1 |
|
|
Podstawy prawa zobowiązań | 6 | 0,5 |
|
|
Podstawy prawa i postępowania administracyjnego | 4 | 0,5 |
|
|
Źródła informacji o nieruchomościach | 10 | 1,5 |
|
|
Systemy geoinformacyjne | 4 | 0,5 |
|
|
Gospodarka przestrzenna | 8 | 1 |
|
|
Gospodarka nieruchomościami | 16 | 1,5 |
|
|
Gospodarka mieszkaniowa | 6 | 1 |
|
|
Gospodarka gruntami rolnymi, leśnymi i gruntami pod wodami | 6 | 0,5 |
|
|
Ochrona danych osobowych | 2 | 0,5 |
|
|
Zamówienia publiczne | 2 | 0,5 |
|
|
PODSTAWY WIEDZY EKONOMICZNEJ |
|
|
|
|
Podstawy ekonomii | 6 | 0,5 |
|
|
Ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości | 10 | 1 |
|
|
Podstawy matematyki finansowej | 8 | 1 | 4 | 0,5 |
Elementy finansów i bankowości | 4 | 0,5 |
|
|
Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji | 8 | 1 |
|
|
Podstawy statystyki i ekonometrii | 8 | 1 |
|
|
Elementy rachunkowości | 4 | 0,5 |
|
|
PODSTAWY BUDOWNICTWA |
|
|
|
|
Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych | 8 | 1 |
|
|
Przegląd technologii w budownictwie | 8 | 1 |
|
|
Proces inwestycyjny w budownictwie | 6 | 1 |
|
|
Ocena stanu technicznego budynków | 4 | 0,5 |
|
|
Podstawy kosztorysowania | 4 | 0,5 |
|
|
ZARZĄDCA NIERUCHOMOŚCI |
|
|
|
|
Status prawny zarządcy nieruchomości | 2 |
|
|
|
Organizacje zawodowe zarządców nieruchomości | 1 |
|
|
|
Standardy zawodowe i etyka zawodowa zarządcy nieruchomości | 1 |
|
|
|
ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI |
|
|
|
|
Wprowadzenie do problematyki zarządzania nieruchomościami | 2 |
|
|
|
Umowa o zarządzanie nieruchomością | 4 |
| 4 |
|
Plan zarządzania nieruchomością | 14 | 2 | 14 | 2 |
Procedury w zarządzaniu nieruchomościami | 8 | 1 | 8 | 1 |
Podatki i opłaty związane z nieruchomościami | 4 |
| 4 |
|
Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi | 16 | 3 | 16 | 3 |
Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi | 16 | 3 | 16 | 3 |
Zarządzanie zasobami nieruchomościowymi | 8 | 1 | 8 | 1 |
Elementy marketingu i obsługi klienta | 8 | 1 | 8 | 1 |
EGZAMIN | 2 | 1 | 2 | 1 |
Liczba godzin/ECTS | 244 | 31 | 84 | 12,5 |
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 31 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 244 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Test semestralny i końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć. W harmonogramie zajęć nie ma podziału na zajęcia teoretyczne (wykłady) i praktyczne (ćwiczenia).
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 244 godzin dydaktycznych = 183 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 21,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 21,11 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr inż. Adam Bartyzel
mgr inż. Jolanta Józefowicz
Mec. Tomasz Cygan
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Robert Orpych
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
mgr Włodzimierz Żak
Od 2010 roku Burmistrz Miasta Myszkowa. I chociaż sprawowanie tak ważnego urzędu zabiera dużo czasu, to praca dydaktyczna jest równie ważna.
Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Radosław Cyran
Interesuje się zagadnieniami z zakresu gospodarki i polityki mieszkaniowej, inwestowania w nieruchomości czy zarządzaniem nieruchomościami mieszkaniowymi i komercyjnymi. Swoje doświadczenie zdobywał dzięki realizacji projektów w ramach Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, współpracy z ekspertami Instytutu Rozwoju Miast i Regionów w Warszawie, sporządzając w zespołach dokumenty strategiczne z zakresu programowania rozwoju mieszkalnictwa w gminach oraz z obszaru analiz ekonomicznych dla podmiotu mającego zarządzać procesem rewitalizacyjnym.
Na Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie prowadzi zajęcia m.in. z zarządzania nieruchomościami, ekonomiki czy organizacji procesu inwestycyjnego. Doświadczenie zawodowe wykładowca zdobywał także w ciągu ostatnich 5 lat
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego zjazdu uczestnicy programu otrzymują zestaw materiałów dydaktycznych (skrypty, prezentacje Power Point, Ustawy i Rozporządzenia), udostępnionych na platformie Microsoft Teams. Treści te są przygotowywane przez wykładowców i dostosowywane do tematyki prowadzonych zajęć.
Platforma Microsoft Teams stanowi główne narzędzie komunikacji Uczelni WSB Merito. Jej celem jest uproszczenie formalności oraz usprawnienie przepływu informacji między studentami a uczelnią. Dzięki niej uczestnicy studiów mają całodobowy dostęp – z dowolnego miejsca na świecie – do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji o zmianach w planie zajęć, ogłoszeń i bieżących aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).