Intensywny kurs języka angielskiego na potrzeby rynku pracy na poziomie B2
Intensywny kurs języka angielskiego na potrzeby rynku pracy na poziomie B2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe chcące podnosić swoje kompetencje językowe.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem kursu jest osiągnięcie przez uczącego się statusu "samodzielnego użytkownika wyższego poziomu" (upper independent user), który potrafi efektywnie komunikować się w większości sytuacji.Efekty uczenia się na tym poziomie dotyczą podstawowych sprawności:
- rozumienia ze słuchu wypowiedzi
- rozumienia prostych tekstów pisanych
- interakcji z rozmówcą
- budowania wypowiedzi
- pisania tekstów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozumie rozbudowane wypowiedzi i wykłady oraz złożoną argumentację pod warunkiem, że temat jest w miarę znany.Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów informacyjnych. Rozumie większość filmów w standardowym dialekcie | Kryteria weryfikacji 1. Rozumienie kontekstu i głównych idei 2. Rozpoznawanie szczegółów 3. Radzenie sobie z trudnościami 4. Aktywne strategie słuchania 5. Wymierne wskaźniki sukcesu - 80-90% rozumienia treści programów informacyjnych o standardowej szybkości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozumie artykuły i raporty dotyczące problemów współczesnego świata, w których autorzy przyjmują określone stanowiska.Rozumie współczesną prozę literacką. | Kryteria weryfikacji 1. Rozumienie głównych idei i intencji2. Analiza struktury tekstu 3. Radzenie sobie z trudnościami leksykalno-strukturalnymi 4. Strategie czytania 5. Wymierne wskaźniki sukcesu - 80-90% rozumienia tekstów o długości 250-300 słów w standardowym czasie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia Komunikuje się z pewnym stopniem płynności i spontaniczności, umożliwiającym regularną interakcję z rodzimymi użytkownikami języka. Aktywnie uczestniczy w dyskusjach na znane tematy, przedstawia i uzasadnia swoje poglądy.Utrzymuje własne stanowisko w dyskursie społecznym i szczegółowo rozumie to, co jest mówione w standardowym języku mówionym, nawet w hałaśliwym otoczeniu. Inicjuje, podtrzymuje i kończy rozmowy w odpowiednim momencie. | Kryteria weryfikacji 1. Płynność i spontaniczność2. Strategie interakcyjne 3. Złożoność językowa 4. Radzenie sobie w trudnych warunkach 5. Argumentacja i perswazja 6. Wymierne wskaźniki sukcesu - 5-7 minut płynnej monologowej wypowiedzi na znany temat bez przygotowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia przedstawia jasne, szczegółowe opisy na szeroki zakres tematów związanych z własnymi zainteresowaniami.Wyjaśnia punkt widzenia na aktualne zagadnienia, podając zalety i wady różnych opcji. Buduje łańcuchy logicznych argumentów. Spekuluje na temat przyczyn, konsekwencji i hipotetycznych sytuacji. | Kryteria weryfikacji 1. Precyzja i szczegółowość opisu2. Analiza zagadnień aktualnych 3. Logika argumentacji 4. Spekulacje hipotetyczne 5. Wymierne wskaźniki sukcesu - 10-minutowa monologowa prezentacja na specjalistyczny temat bez wsparcia wizualnego 6. Obszary wykluczające osiągnięcie efektu 7. Strategie kompensacyjne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia pisze jasne, szczegółowe teksty na szeroki zakres tematów związanych z własnymi zainteresowaniami.Pisze eseje lub raporty przekazujące informacje lub przedstawiające argumenty za lub przeciw określonemu punktowi widzenia. Pisze listy podkreślające osobiste znaczenie wydarzeń i doświadczeń. | Kryteria weryfikacji 1. Struktura i spójność tekstu2. Precyzja językowa 3. Rozwinięcie tematyczne 4. Ekspresja osobista 5. Wymierne wskaźniki sukcesu 6. Obszary wykluczające osiągnięcie efektu 7. Strategie redakcyjne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Struktura kursu: 48 godzin dydaktycznych, 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne, przy czym ostatnie spotkanie poświęcone walidacji osiągniętych efektów
- Metody i materiały:
- podręcznik wiodący „Speakout B2”
- podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne
- ćwiczenia praktyczne rozwijające wszystkie kompetencje językowe (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie)
- materiały dodatkowe, takie jak nagrania audio, platformy i aplikacje online
Rozumienie ze słuchu
- Zadania wyboru wielokrotnego na podstawie krótkich dialogów lub wypowiedzi (np. zaznacz poprawną odpowiedź po wysłuchaniu nagrania)
- Dopasowywanie wypowiedzi do ilustracji (np. połącz usłyszane informacje z odpowiednim obrazkiem)
- Prawda/fałsz – słuchanie tekstu i zaznaczanie, które zdania są zgodne z nagraniem
- Uzupełnianie luk – wpisywanie brakujących słów w tekście na podstawie wysłuchanego nagrania
- Zadania praktyczne – np. zaznaczenie trasy na mapie zgodnie z instrukcją z nagrania
Rozumienie tekstu pisanego
- Wyszukiwanie informacji – znajdowanie konkretnych danych w krótkich tekstach informacyjnych, ogłoszeniach, e-mailach
- Dopasowywanie nagłówków do akapitów – sprawdzanie rozumienia głównej myśli fragmentów tekstu
- Prawda/fałsz – ocenianie zgodności zdań z treścią tekstu
- Uzupełnianie luk – wybieranie właściwych słów lub fraz do tekstu
- Odpowiadanie na pytania otwarte dotyczące przeczytanego tekstu
Swobodne wypowiadanie się (mówienie) i wchodzenie w interakcję
- Wypowiedzi monologowe – opisywanie siebie, swoich zainteresowań, doświadczeń, planów, relacjonowanie wydarzeń, streszczanie artykułu z krótkim komentarzem
- Dialogi intencjonalne – odgrywanie scenek (np. propozycja, prośba, rada, rozmowa telefoniczna)
- Dialogi tematyczne – rozmowy na tematy codzienne, np. rodzina, praca, mieszkanie, podróże
- Dyskusje w małych grupach – wymiana opinii, uzasadnianie swojego zdania
- Ćwiczenia na kontrolę rozmowy – proszenie o powtórzenie, wyjaśnienie, upewnianie się, czy zostało się dobrze zrozumianym
- Symulacje sytuacyjne – odgrywanie codziennych sytuacji komunikacyjnych (np. zakupy, pytanie o drogę, umawianie się na spotkanie)
- Krótkie dialogi – ćwiczenie reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań, wyrażanie zgody/niezgody, prośby, sugestie
- Rozwiązywanie problemów w parach/grupach – wspólne podejmowanie decyzji, negocjacje
Pisanie krótkich i nieco dłuższych tekstów
- Krótkie formy użytkowe – życzenia, pozdrowienia, zaproszenia, zawiadomienia, ogłoszenia
- Listy prywatne i formalne – pisanie listów do znajomych lub instytucji, z zachowaniem odpowiedniej formy i stylu
- Opisy – osób, miejsc, przedmiotów
- Opowiadania i sprawozdania – relacjonowanie wydarzeń, wakacji, wycieczek
- Recenzje i krótkie eseje – wyrażanie opinii o książce, filmie, wydarzeniu
- Ćwiczenia na poprawność ortograficzną i interpunkcyjną – zadania na uzupełnianie luk, poprawianie błędów
Gramatyka i słownictwo
- Ćwiczenia transformacyjne – przekształcanie zdań, uzupełnianie luk odpowiednią formą gramatyczną
- Zadania na dobieranie synonimów/antonimów – poszerzanie zasobu słownictwa
- Tworzenie własnych zdań z nowymi wyrazami – aktywne użycie słownictwa
- Testy wyboru i uzupełnianie – sprawdzanie znajomości struktur gramatycznych i leksyki
Dodatkowe formy aktywności
- Zadania interaktywne i ćwiczenia online dostępne na platformach towarzyszących podręcznikom
- Powtarzanie i utrwalanie materiału za pomocą testów i powtórek zgodnie z krzywą zapominania
Tematyka zajęć
1.
Rozdział 1: Wprowadzenie. Moja tożsamość. Czasy Present Perfect Simple and Continuous. Składnia czasowników. Pamięć. Emocje i uczucia.
Słownictwo: cechy charakteru; słownictwo dotyczące umiejętności zapamiętywania;emocje i uczucia.
Gramatyka: czasy Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous;składnia czasowników.
2.
Rozdział 1: Jak wyrażać preferencje. Osobowość. List polecający.
Słownictwo: wyrażenia i zwroty używane do wyrażania preferencji
Gramatyka: while, whereas i whilst
Powtórzenie wiadomości – rozdział 1. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
3.
Rozdział 2: Nauka i technika. Prognozowanie przyszłości. Kwantyfikatory. Przyroda. Styl życia. Jak snuć przypuszczenia.
Słownictwo: nauka i technika; przyroda; styl życia; wyrażenia i zwroty używane do snucia przypuszczeń
Gramatyka: konstrukcje używane do wyrażania przyszłości: be going to, be due to, be certain to, be (un)likely to itp.;kwantyfikatory
4.
Rozdział 2: Podróżnik w czasie. Podróż w czasie.
Słownictwo: przymiotniki niestopniowalne
Powtórzenie wiadomości – rozdział 2. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 3: Festiwale.
Słownictwo: imprezy muzyczne
5.
Rozdział 3: Zdania względne. Potrzebna porada. Zdania rozszczepione. Film i telewizja. Jak stosować „vague language”. Meloman.
Słownictwo: czasowniki złożone; film i telewizja; „vague language”; gatunki muzyczne
Gramatyka: zdania względne; zdania rozszczepione
6.
Powtórzenie wiadomości – rozdział 3. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 4: Komentarz na forum internetowym. Zmiany w życiu. Czasy Future Continuous i Future Perfect.
Słownictwo: zdrowie, styl życia
Gramatyka: emfaza z do i did;czasy Future Continuous i Future Perfect.
7.
Rozdział 4: Sen. Strona bierna czasownika. Ćwiczenia na kondycję. Jak się zgadzać lub nie zgadzać. Starożytne tradycje. Style życia.
Słownictwo: słownictwo związane ze snem; zdrowy styl życia; zwroty; wyrażenia związane z czasem używane do wyrażania zgody lub odmowy
Gramatyka: strona bierna czasownika
8.
Powtórzenie wiadomości – rozdział 4. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 5: Pierwszy dzień. Wyrażenia czasowe. Kariera.
Słownictwo: praca, plany zawodowe
Gramatyka: czasy Past Perfect Simple i Past Perfect Continuous; wyrażenia czasowe; plany i zamiary w przeszłości
9.
Rozdział 5: Pisanie raportu. Wideokonferencje. Jak opisywać problemy i proponować rozwiązania. Wiadomość z podziękowaniem.
Słownictwo: słownictwo używane podczas wideokonferencji; zwroty i wyrażenia używane do opisywania problemów i proponowania rozwiązań
Gramatyka: zdania względne niedefiniujące
Powtórzenie wiadomości – rozdział 5.
10.
Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa.
Rozdział 6: Uważaj. Konieczność, zakaz, pozwolenie. Mowa zależna. Typy osobowości.
Słownictwo: przedrostki; czasowniki używane w mowie zależnej
Gramatyka: konstrukcje używane do wyrażenia konieczności, zakazu i pozwolenia; mowa zależna: rozkazy, prośby, porady
11.
Rozdział 6: Oto moja rada. Jak prosić o poradę. Czy mógłbym cię okłamać? Pisanie e-maila.
Słownictwo: kolokacje z get i take; wyrażenia i zwroty używane do proszenia o porady i udzielania porad w taktowny sposób w różnych sytuacjach życia codziennego; słowa-wypełniacze: well, so, OK, right
Powtórzenie wiadomości – rozdział 6. Sprawdzian wiadomości.
12.
Omówienie i poprawa sprawdzianu.
Rozdział 7: Pasje i zainteresowania. Czasowniki modalne. Życzyłbym sobie… Ubolewania. Pozwól, że wyjaśnię.
Słownictwo: przymiotniki złożone; słownictwo używane do wyrażania żalu, ubolewania; czasowniki złożone
Gramatyka: czasowniki modalne używane do snucia przypuszczeń i dedukcji na temat wydarzeń mających miejsce w przeszłości; wish, if only i should have
13.
Rozdział 7: Jak opisać sposób postępowania. Ciężka praca czy talent? Wpis w mediach społecznościowych.
Słownictwo: wyrażenia i zwroty stosowane do opisywania sposobu postępowania (np. przygotowanie posiłku, naprawianie sprzętu)
Gramatyka: zdania okolicznikowe przyzwolenia
Powtórzenie wiadomości – rozdział 7. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa sprawdzianu.
14.
Rozdział 8: Zdania okolicznikowe przyzwolenia.List motywacyjny. Problemy o zasięgu globalnym. Zdania okolicznikowe warunku. Społeczności internetowe. Jak wysuwać argumenty.
Słownictwo: kolokacje z go, have, make; problemy o zasięgu globalnym; wyrażenia przymiotnikowe; wyrażenia i zwroty używane do wysuwania argumentów
Gramatyka: zdania imiesłowowe;Zdania okolicznikowe warunku.
15.
Rozdział 8: Druga szansa. Misja organizacji.
Słownictwo: wyrażenia z get
Powtórzenie wiadomości – rozdział 8. Sprawdzian wiadomości. Omówienie i poprawa sprawdzianu.
Podsumowanie
16.
Spotkanie podsumowujące – walidacja i ewaluacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto100,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bożena Ziemniewicz
Coach (akredytacja Noble Manhattan Coaching Institute) i mentor z doświadczeniem zwłaszcza w zarządzaniu i w samorządzie gospodarczym (wiceprzewodnicząca Rady Gospodarczej Województwa Łódzkiego, wiceprezes Łódzkiej Izby Przemysłowo-Handlowej).
Ekonomistka, absolwentka Handlu Zagranicznego na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwentka Akademii Dyplomacji i Studium Doktoranckiego Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe – podręcznik SPEAKOUT B2 (materiały dydaktyczne książka i ćwiczenia oraz dostępy online) w cenie usługi.
Walidacja efektów w postaci testu teoretycznego i wywiadu swobodnego prowadzona na ostatnich zajęciach. Trener nie będzie ingerować w jakikolwiek sposób w ocenę wypowiedzi uczestnika, nie będzie obecny na spotkaniu walidacyjnym.
Osoba walidująca dokona oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestnika.
Zastrzegamy, że osoba prowadząca oraz osoba walidująca mogą ulec zmianie.
Warunki uczestnictwa
Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik rozwiązuje test diagnostyczny, pozwalający określić poziom wyjściowy.
Obowiązuje podpisanie umowy z BRITISH CENTRE Sp. z o.o.
Po obustronnym uzgodnieniu, istnieje możliwość zmiany terminu zajęć.
Po wykonanej usłudze zostanie przeprowadzona ankieta satysfakcji oraz analiza efektów.
Informacje dodatkowe
Usługa obejmuje 48 godzin dydaktycznych, realizowanych w czasie 16 spotkań po 3 godziny dydaktyczne. Szkolenie odbywa się wg harmonogramu ustalonego przed rozpoczęciem zajęć. Szkolenie prowadzone jest online na żywo z lektorem.
Wymagane jest aktywne uczestnictwo w minimum 85% zajęć czasu trwania usługi, tzn. w 41 godzinach dydaktycznych (30,6 godziny zegarowej).
Kolejność realizowanych zagadnień lub ich modyfikacja może ulec zmianie na życzenie kursantów. Przerwa w trakcie zajęć może zostać zrealizowana w innym momencie czasu ich trwania na życzenie kursantów lub prowadzącego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy LangLion połączonej z platformą Zoom.us.
Wymagany jest dostęp do komputera/laptopa lub innego urządzenia z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
Warunki minimalne łącza internetowego: prędkość pobierania – 1 Mb/s; prędkość wysyłania 1 Mb/s.