Projektowanie strategii komunikacji - szkolenie
Projektowanie strategii komunikacji - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby chcące pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w komunikacji marketingowej, z niewielkim doświadczeniem w marketingu.
Pracownicy działów strategii, kreacji oraz client service.
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wzmocnienia kompetencji strategicznych w marketingu, jaką jest tworzenie strategii komunikacji. W zakresie wiedzy nt. rewizji komunikacji zewnętrznej oraz wyróżników komunikacji. Analizy motywacji i potrzeb klienta a także określania punktów styku z produktem na jego ścieżce zakupowej, tworzenia wytycznych komunikacji z zachowaniem niezbędnych jej elementów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje pojęcia strategii komunikacji oraz jego znaczenia w kontekście celów biznesowych i marketingowych. | Kryteria weryfikacji definiuje strategie komunikacji, jej elementy składowe i znaczenie dla sukcesu marki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje etapy planowania strategii, w tym analizę trzech perspektyw: Było, Jest, Będzie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji definiuje kluczowe elementy wdrażania strategii, takie jak działania kreatywne, insight, główna idea, tonality, narracja oraz media (Paid/Owned/Earned/Shared) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Opracowuje i prowadzi strategie marketingowe dla klientów | Kryteria weryfikacji planuje i realizuje działania kreatywne, opracowuje główną ideę, tworzy brand hero oraz fazuje strategię komunikacyjną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozdziela pojęcie strategii na mniejsze cele i zadania oraz łączy cele biznesowe z marketingowymi, biorąc pod uwagę analizę produktu i konsumenta | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija zdolności analityczne i strategicznego myślenia oraz umiejętności komunikacyjne w kontekście pracy zespołowej | Kryteria weryfikacji opanuje kompetencję współpracy przy tworzeniu strategii i analizy rynkowej oraz zdolność do prezentacji i uzasadniania swoich wniosków | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czym jest strategia komunikacji? - 3 h (teoria)
- Wyjaśnienie pojęcia i rozbicie go na mniejsze cele i zadania.
- Wytłumaczenie skutecznej strategii komunikacji jako wyniku połączenia celów biznesowych i marketingowych z dobrym rozumieniem produktu i uwzględnieniem analizy konsumenta i jego potrzeb.
Planowanie strategii - 3 h (praktyka)
Podział prac na etapy, które są konieczne do opracowania skutecznej strategii i jej wdrożenia.
Trzy perspektywy:
Zaczynamy od nakreślenia trzech perspektyw dla wyprowadzenia strategii: Było/Jest/Będzie
Dla stworzenia unikalnych rozwiązań na przyszłość musimy poznać trzy perspektywy marki.
- Było - Analiza ostatnich trzech lat życia marki, jakie prowadziła działania, jaka była idea kreatywna, do jakiej grupy kierowana była komunikacja, jakie produkty uwzględniała i jakie cele zostały zrealizowane. Możliwość analizy na podstawie matrycy start/stop/continue.
- Jest - Obecna sytuacja marki i wyzwania jakie powoduje. Co działa w komunikacji, co nie działa i jakie cele stoją przed nami.
- Będzie - Gdzie chcemy być jako marka za rok, jakie możemy mieć w tym przeszkody i jakie bariery musimy przełamać.
Określenie celów biznesowych i marketingowych jakie stoją przed marką - 4 h (praktyka)
- Analiza konkurencji
- Wybieramy konkurencję – ważne, że mówimy nie tylko o konkurencji bezpośredniej ale również pośredniej. Analizujemy do jakiej grupy dociera, z jakim produktem i jakim komunikatem. Bierzemy pod uwagę perspektywę ostatniego roku – przy analizie komunikacji kreatywnej i ogólną perspektywę dla rozrumienia długofalowej strategii.
- Możemy podsumowywać na matrycy SWOT – gdzie mocne strony oznaczają to co w komunikacji konkurencji jest unikalne i dobre, słabe oznaczają to co może dla nas być szansą do wykorzystania, możliwości oznaczają nasze przewidywania w jakim kierunku marka może chcieć się rozwijać a zagrożenia definiujemy jako to te elementy, które w wyniku zmian na rynku mogą działać na jej niekorzyść.
- Analiza kategorii Jak rozwija się kategoria w której działamy, co jest w niej głównym driverem, jakie są bariery i jaki jest poziom dojrzałości kategorii. Jakie możemy znaleźć benchmarki w kategorii, które mogą nas zainspirować, success story innych marek oraz learningi z niepowodzeń.
- Analiza konsumenta:
i. Frameworki do analizy: Wykorzystanie zasady triage – definiujemy grupę, która jest z nami i nie wymaga działań, grupę, która mimo starań i tak nie będzie z nami i grupę, która wymaga naszych działań, żeby budować biznes.
ii. Określamy potrzeby i napięcia na dwóch płaszczyznach – życiowej i konsumenckiej.
iii. Określanie ścieżki zakupowej i momentów styku z produktem oraz momentów receptywności na komunikację.
iv. Wybieramy kluczowy segment i tworzymy segmenty taktyczne z określonym celem.
Wdrożenie strategii - 4h 50 min (praktyka)
- Działania kreatywne
- Insight i główna idea. Story i ewentualny brand hero. Pożądany take-out z komunikacji. Tonality i język narracji.
- Fazowanie strategii – jak rozwija się historia w czasie i jakie ma etapy oraz cele na poszczególnym z nich
- Media
- Spark/Sustain/Dialog
- Paid/Owned/Earned/Shared
Walidacja test - 10 min
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu lub znajomość tematu może być na poziomie minimalnym, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Rozliczeniu podlegają godziny dydaktyczne (45 min.)
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) przerwy nie są wliczone w harmonogram szkolenia, trener stosując przerwy odpowiednio wydłuża zajęcia.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Osób chcących pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w komunikacji marketingowej, z niewielkim doświadczeniem w marketingu.
- Pracowników działów strategii, kreacji oraz client service.
Szkolenie będzie prowadzone z wykorzystaniem :
- tworzenie template briefu do działań strategicznych
- desk research i analiza przydatności źródeł wiedzy
- tworzenie person do analiz strategicznych
- poszukiwanie insightów dotyczących grupy celowej
- tworzenie kwestionariusza wywiadu
- symulacja wywiadu
- debaty i prezentacje w podgrupach
- określanie KPI na bazie celów strategicznych klienta
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Czym jest strategia komunikacji? - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Planowanie strategii - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Określenie celów biznesowych i marketingowych jakie stoją przed marką - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Określenie celów biznesowych i marketingowych jakie stoją przed marką - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Wdrożenie strategii - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Wdrożenie strategii - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 02:50 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 952,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Paczyński
Ukończył studia wyższe na kierunku politologia Uniwersytet SWPS. Pracował m.in. dla Manpower Group, Dassault Systemes, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, 99 Rent, BNP Paribas, Centrum Nauki Kopernik, Axel Springer Polska, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski, Ministerstwo Finansów, Europejskie Centrum Konsumenckie, Almatur i wielu innych. Ostatnie 5 lat aktywnie działa w branży marketingowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- materiały autorskie, opracowane przez trenera, udostępniane uczestnikom drogą online, w formacie pdf.
- prezentację materiałów z internetu (serwisy www, infografiki, materiały multimedialne, filmy)
- bazę wiedzy: linki do serwisów i portali
- case study (najciekawsze przykłady z doświadczenia szkoleniowca)
- linki do publikacji branżowych IAB Polska
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 100% frekwencji.
Zalecana literatura:
- Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick, Digital marketing. Strategy, implementation and practice. Edinburgh 2016
- Simon Kingsnorth, Digital marketing strategy. An integrated approach to online marketing. London 2016
- Philip Kotler, Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, 2016
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Marketing 5.0. Technology for Humanity, New Jersey 2021
- Raport strategiczny IAB Polska
- Raport Adex
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams lub LiveWebinar. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wymagane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.