„Integracja sensoryczna z elementami pozytywnej dyscypliny: Skuteczne metody wspierania rozwoju dziecka”
„Integracja sensoryczna z elementami pozytywnej dyscypliny: Skuteczne metody wspierania rozwoju dziecka”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do wszystkich pracowników, którzy zajmują się bezpośrednim kontaktem z dziećmi, opieką i zapewnieniem zajęć rozwijanych ich wrażliwość i umiejętności poznawcze.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji27-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie to ma na celu połączenie teorii i praktyki z zakresu integracji sensorycznej oraz pozytywnej dyscypliny, oferując uczestnikom narzędzia i techniki wspierające rozwój dzieci, szczególnie tych z trudnościami sensorycznymi i emocjonalnymi. Uczestnicy nauczą się, jak zastosować zasady pozytywnej dyscypliny w codziennej pracy z dziećmi, uwzględniając jednocześnie potrzeby sensoryczne oraz emocjonalne najmłodszychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą anatomii ręki | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje elementy anatomiczne ręki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Konstruuje i kontroluje diagnozę i program terapii ręki u dzieci | Kryteria weryfikacji Omawia i dobiera oraz wykonuje ćwiczenia ręki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Konstruuje i dopasowuje pomoce niezbędne do terapii ręki | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiedni program terapii ręki do deficytów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Konstruuje diagnozę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie pomoce do terapii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik nabył wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą rozpoznawania zaburzeń oraz metod i technik diagnostycznych integracji sensorycznej u dzieci | Kryteria weryfikacji uczestnik potrafi opisać i rozpoznać zaburzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zna zabawy i ćwiczenia wykorzystywane w terapii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji stosuje metod i techniki diagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Godz. 9:00 – 9:30 | Wprowadzenie do szkolenia
- Powitanie uczestników i omówienie celów szkolenia.
- Przedstawienie programu i metod pracy.
Godz. 9:30 – 11:00 | Wprowadzenie do integracji sensorycznej
- Definicja integracji sensorycznej – co to jest i dlaczego jest istotna w rozwoju dziecka.
- Rozpoznawanie i ocena problemów sensorycznych u dzieci.
- Zaburzenia integracji sensorycznej i ich wpływ na zachowanie i rozwój dziecka.
Godz. 11:00 – 11:15 | Przerwa
Godz. 11:15 – 12:45 | Elementy integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem
- Techniki wspomagające rozwój sensoryczny.
- Ćwiczenia i zabawy wspierające rozwój zmysłów.
- Przykłady ćwiczeń i zabaw w kontekście różnych zaburzeń sensorycznych (np. nadwrażliwość, niedowrażliwość).
Godz. 12:45 – 15:15 | Wprowadzenie do pozytywnej dyscypliny
- Podstawy pozytywnej dyscypliny – co to jest, zasady i korzyści.
- Różnica między dyscypliną pozytywną a karaniem.
- Techniki pozytywnej dyscypliny – jak wyznaczać granice, rozwiązywać konflikty i budować odpowiedzialność u dzieci.
Godz. 15:15 – 17:15 | Pozytywna dyscyplina w praktyce – jak reagować na trudne zachowania
- Zastosowanie pozytywnej dyscypliny w codziennej pracy z dziećmi.
- Techniki: aktywne słuchanie, rozwiązywanie problemów, negocjowanie rozwiązań.
- Jak unikać typowych błędów w stosowaniu pozytywnej dyscypliny i jakie techniki są najbardziej efektywne.
Dzień 2:
Godz. 9:00 – 9:30 | Podsumowanie dnia pierwszego i pytania
- Krótkie przypomnienie najważniejszych punktów z dnia pierwszego.
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
Godz. 9:30 – 11:00 | Integracja sensoryczna i pozytywna dyscyplina w połączeniu
- Jak łączyć integrację sensoryczną i pozytywną dyscyplinę.
- Przykłady skutecznego łączenia obu podejść w pracy z dziećmi.
- Dostosowanie metod w zależności od potrzeb dziecka (np. dzieci nadwrażliwe na bodźce, z deficytami w zakresie samoobserwacji).
Godz. 11:00 – 11:15 | Przerwa
Godz. 11:15 – 12:45 | Praktyczne ćwiczenia integrujące oba podejścia
- Przykłady ćwiczeń i zabaw rozwijających sensorykę i wspierających zastosowanie pozytywnej dyscypliny.
- Praca w grupach nad scenariuszami sytuacji, w których można zastosować zarówno integrację sensoryczną, jak i pozytywną dyscyplinę.
Godz. 12:45 – 15:15 | Tworzenie planu indywidualnej pracy z dzieckiem
- Jak tworzyć indywidualny plan wspierania dziecka z zaburzeniami sensorycznymi i trudnymi zachowaniami.
- Przykłady planów pracy z dziećmi – planowanie działań wspomagających rozwój sensoryczny i stosowanie pozytywnej dyscypliny.
- Narzędzia i materiały wspierające proces integracji sensorycznej i pozytywnej dyscypliny.
Godz. 15:15 – 17:15 | Dyskusja i podsumowanie szkolenia
- Omówienie praktycznych przykładów zastosowania materiału w pracy z dziećmi.
- Dzielimy się doświadczeniami i rozwiązaniami konkretnych przypadków.
- Wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk uczestników.
- Ostateczne podsumowanie oraz pytania i odpowiedzi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Wprowadzenie do integracji sensorycznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Elementy integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Wprowadzenie do pozytywnej dyscypliny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Pozytywna dyscyplina w praktyce – jak reagować na trudne zachowania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Podsumowanie dnia pierwszego i pytania | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Integracja sensoryczna i pozytywna dyscyplina w połączeniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Praktyczne ćwiczenia integrujące oba podejścia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Tworzenie planu indywidualnej pracy z dzieckiem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Dyskusja i podsumowanie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto56,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto56,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
wykształcenie minimum średnie
ukończone 18 lat
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s