Pomoc nauczyciela przedszkola
Pomoc nauczyciela przedszkola
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dla osób, które chcą:
- Dowiedzieć się jak pomagać dzieciom przy codziennej higienie oraz ubieraniu, a także spożywaniu posiłków
- Nauczyć się opieki nad podopiecznymi podczas zabawy, spacerów, wycieczek i odpoczynku
- Zdobyć wiedzę, dzięki której będziesz w stanie wspierać nauczyciela w jego codziennych obowiązkach
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji01-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi42
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Na tym kierunku dowiesz się jak pomagać dzieciom przy codziennej higienie oraz ubieraniu, a także spożywaniu posiłków. Nauczysz się opieki nad podopiecznymi podczas zabawy, spacerów, wycieczek i odpoczynku.Zdobędziesz również wiedzę, dzięki której wesprzesz nauczyciela w jego codziennych obowiązkach
(przygotowanie zabaw i zajęć, pomocy dydaktycznych oraz zabawek).
Aby zostać zatrudnionym w zawodzie Pomoc nauczyciela przedszkola niezbędne jest wykształcenie średnie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje sygmatyzm oraz jego przyczyny | Kryteria weryfikacji Definiuje i opisuje sygmatyzm interdentalny, boczny i dorsalny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza diagnozę | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiedni kwestionariusz diagnostyczny do oceny sygmatyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna podstawy teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu psychologii dziecka oraz pedagogiki przedszkolnej | Kryteria weryfikacji ćwiczenia praktyczne i dyskusje podsumowujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się posiada wiedzę niezbędną do wsparcia nauczyciela w jego codziennych obowiązkach | Kryteria weryfikacji ćwiczenia praktyczne i dyskusje podsumowujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się potrafi rozpoznawać potrzeby fizyczne i psychiczne dziecka w wieku przedszkolnym | Kryteria weryfikacji ćwiczenia praktyczne i dyskusje podsumowujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się zna zasady pomocy dzieciom przy codziennej higienie oraz ubieraniu, a także spożywaniu posiłków | Kryteria weryfikacji ćwiczenia praktyczne i dyskusje podsumowujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się wie w jaki sposób zastosować w praktyce nabyte umiejętności z zakresu muzyki, plastyki, techniki, tańca, literatury dla dzieci oraz metody pracy z dziećmi w grupach zintegrowanych | Kryteria weryfikacji ćwiczenia praktyczne i dyskusje podsumowujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęSkleton
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoTak
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Usługa o charakterze zawodowym
- Kształcenie KKZZ.11. - Świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka
Program
Program
Dzień 1: Podstawy psychologii rozwoju dziecka
10:00 - 12:00
Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym
- Omówienie etapów rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dzieci.
- Czynniki wpływające na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Rodzaje rozwoju dziecka
- Analiza rozwoju fizycznego, motorycznego, językowego i poznawczego.
- Znaczenie wspierania rozwoju dziecka przez pomoc nauczyciela.
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 16:00
Zadania opiekuńczo-wychowawcze pomocy nauczyciela
- Wsparcie dziecka w codziennych czynnościach.
- Współpraca z nauczycielem i rodzicami.
- Wspieranie samodzielności i rozwoju kompetencji społecznych dzieci.
16:00 - 18:00
Metody pracy z dziećmi w przedszkolu
- Przegląd metod dydaktycznych.
- Techniki aktywizujące dzieci w codziennej pracy przedszkolnej.
- Obserwacja i reagowanie na potrzeby dzieci.
Dzień 2: Zabawa jako kluczowy element rozwoju dziecka
10:00 - 12:00
Znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej
- Rola zabawy w rozwoju społecznym, emocjonalnym i poznawczym dzieci.
- Rodzaje zabaw i ich wpływ na rozwój dziecka.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Organizacja aktywności ruchowych, plastycznych i teatralnych
- Planowanie zajęć zgodnie z wiekiem i potrzebami dzieci.
- Wspieranie ekspresji i kreatywności dzieci.
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 16:00
Zabawy edukacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych
- Dobór zabaw wspierających rozwój poznawczy i emocjonalny.
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych.
16:00 - 18:00
Pedagogika twórczości w pracy dydaktyczno-wychowawczej
- Tworzenie kreatywnych scenariuszy zajęć.
- Wdrażanie metod rozwijających wyobraźnię dzieci.
Dzień 3: Organizacja wychowania przedszkolnego i pierwsza pomoc
10:00 - 12:00
Zadania, funkcje i metody wychowania przedszkolnego
- Cele wychowania przedszkolnego.
- Rola pomocy nauczyciela w procesie wychowawczym.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Pierwsza pomoc przedmedyczna dla dzieci w wieku przedszkolnym
- Podstawowe procedury udzielania pierwszej pomocy.
- Ćwiczenia praktyczne: reakcja na urazy i sytuacje awaryjne.
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 16:00
Przepisy BHP w przedszkolach
- Normy bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Organizacja przestrzeni sprzyjającej bezpieczeństwu dzieci.
16:00 - 18:00
Organizacja zabawy w przedszkolu
- Znaczenie zabawy ruchowej w życiu dziecka.
- Tworzenie harmonogramu zajęć i aktywności.
Dzień 4: Komunikacja i współpraca w przedszkolu
10:00 - 12:00
Efektywne techniki komunikacyjne w pracy z rodzicami i personelem
- Aktywne słuchanie i udzielanie informacji zwrotnej.
- Budowanie relacji z dziećmi i współpracownikami.
12:00 - 12:15
Przerwa
12:15 - 14:00
Budowanie relacji z rodzicami
- Strategie współpracy z rodzicami.
- Angażowanie rodziców w życie przedszkola.
14:00 - 14:15
Przerwa
14:15 - 17:30
Prawne aspekty pracy w przedszkolu
- Przepisy dotyczące opieki nad dziećmi.
- Obowiązki i odpowiedzialność pomocy nauczyciela.
17:30 - 18:00
Egzamin – Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 1 z 24 Charakterystyka rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 2 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 3 z 24 Rodzaje rozwoju dziecka w kontekście edukacji (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 4 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 5 z 24 Zadania opiekuńczo-wychowawcze asystenta nauczyciela w kontekściei (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 6 z 24 Metody pracy z dziećmi w kontekście edukacji (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 7 z 24 Znaczenie zabawy w edukacji przedszkolnej z naciskiem na tematykę rozwojową (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 8 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 9 z 24 Organizacja aktywności ruchowych, plastycznych i teatralnych (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 10 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 11 z 24 Zabawy edukacyjne dostosowane do różnych grup wiekowych (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 12 z 24 Pedagogika twórczości w pracy dydaktyczno-wychowawczej (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 13 z 24 Zadania, funkcje i metody wychowania przedszkolnego w kontekście edukacji (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 14 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 15 z 24 Pierwsza pomoc przedmedyczna dla dzieci w wieku przedszkolnym (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 16 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 17 z 24 Przepisy BHP w przedszkolach z uwzględnieniem proekologicznych zasad (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 18 z 24 Organizacja zabawy w przedszkolu (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 19 z 24 Efektywne techniki komunikacyjne w pracy z rodzicami i personelem (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 20 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 21 z 24 Budowanie relacji z rodzicami dziecka (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 22 z 24 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 23 z 24 Prawne aspekty pracy w przedszkolu w kontekście zrównoważonego rozwoju (wykład, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 24 z 24 Egzamin – walidacja z uwzględnieniem wiedzy ekologicznej (test, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto42,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto42,86 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Informacje dodatkowe
Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia
Usługa realizowana jest w ramach działalności - podmiot wpisasy do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych
Numer RSPO : 274552
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym Organizator nie pokrywa kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – CLICKMEETING
- Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na minimum 2 dni przed rozpoczęciem usługi
- Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja CLICKMEETING
- Linki do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej
CLICKMEETING:
Wymagania systemowe:
- Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
- Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
- Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
- Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 10 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
- Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce internetowej, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera oraz Yandex. e. Aby móc korzystać z serwisu (włączając w to udział w konferencjach online) na wybranych urządzeniach mobilnych, wymagane jest pobranie odpowiedniej aplikacji ze sklepu internetowego iTunes lub Google Play. Do korzystania z serwisu w pełnym zakresie audiowideo niezbędne jest podłączenie w czasie konferencji prawidłowo działających słuchawek lub głośników, kamery oraz mikrofonu. Urządzenia te nie powinny być jednocześnie używane przez jakiekolwiek inne aplikacje.
Adres
Adres
Zajęcie stacjonarne będą odbywały się w siedzibie firmy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi