Mediacje w relacjach z rodzicami i podopiecznymi – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Mediacje w relacjach z rodzicami i podopiecznymi – zielone kompetencje GreenComp – szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa kierowana jest do jest do kadry specjalistów, kierowników, pracowników dps, pracowników biurowych, techników, do pracowników opieki nad osobami z niepełnosprawnościami, jak również do osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach i instytucjach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest osobom odpowiedzialnym lub planującym wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez wdrażanie praktyk i technologii oszczędzających zasoby oraz poprawiających efektywność energetyczną, szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego prowadzenia mediacji z rodzicami i podopiecznymi w firmach i instytucjach z potencjałem tworzenia zielonych miejsc pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje i wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z mediacją oraz zielonymi kompetencjami (GreenComp). | Kryteria weryfikacji Omawia czym jest mediacja, jakie są jej cele i kluczowe zasady (dobrowolność, bezstronność, poufność). Wymienia i opisuje główne elementy procesu mediacyjnego, takie jak: strony sporu, mediator, fazy mediacji (otwarcie, identyfikacja problemów, generowanie rozwiązań, porozumienie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia myślenie systemowe w kontekście promowania zrównoważonego rozwoju i ekologicznych strategii zarządzania zasobami. | Kryteria weryfikacji Omawia zależności między środowiskiem, gospodarką i społeczeństwem, wskazując na konieczność holistycznego podejścia do zarządzania zasobami. Wskazuje zasady zrównoważonego gospodarowania zasobami, takie jak gospodarka obiegu zamkniętego, efektywność energetyczna czy minimalizacja odpadów.Analizuje praktyczne przykłady myślenia systemowego w ekologicznych strategiach zarządzania (np. obieg zamknięty w produkcji, inteligentne systemy zarządzania energią, zero waste w firmach). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje technologie oszczędzania energii i analizuje zużycie zasobów za pomocą cyfrowych narzędzi monitorowania. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady efektywnego gospodarowania energią w kontekście zrównoważonego rozwoju. Wskazuje korzyści wynikające z monitorowania zużycia zasobów, np. redukcja kosztów, zmniejszenie śladu węglowego, optymalizacja procesów w firmie. Analizuje dane dotyczące zużycia energii i na ich podstawie proponuje działania optymalizacyjne (np. zmiana ustawień oświetlenia, harmonogram pracy urządzeń, zastosowanie magazynowania energii). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przeprowadza analizę śladu węglowego w miejscu pracy i wdraża strategie zmniejszające emisję CO₂. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie śladu węglowego oraz rozumie, jakie działania i procesy w miejscu pracy przyczyniają się do jego powstawania. Wskazuje obszary działalności firmy, które mają największy wpływ na emisję CO₂, takie jak zużycie energii elektrycznej, ogrzewanie, transport pracowników czy procesy produkcyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosuje techniki empatii i aktywnego słuchania w kontekście mediacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje uczucia i intencje drugiej strony podczas symulacji mediacyjnej, formułuje pytania wspierające dialog i wydobywające ważne informacje z szacunkiem dla rozmówcy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła konfliktów i analizuje ich wpływ na jednostkę i społeczność. | Kryteria weryfikacji Omawia przyczyny konfliktów, takie jak: różnice wartości, brak komunikacji, stres, brak zrozumienia potrzeb, opisuje skutki emocjonalne, psychologiczne i społeczne konfliktu (np. stres, wycofanie, agresja). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje konkretne techniki mediacyjne (fazy, narzędzia, strategie) w relacjach z rodzicami i podopiecznymi. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje strategię mediacyjną do charakteru relacji (rodzic/podopieczny) – uwzględnia hierarchię, emocjonalność relacji, asymetrię pozycji i wiek uczestników. Posługuje się narzędziami mediacyjnymi – wykorzystuje np. karta potrzeb i interesów, tablica stanowisk, arkusze analizy „win-win”. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Analizuje przebieg rozmowy mediacyjnej z perspektywy wartości zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji Wskazuje, które elementy rozmowy mediacyjnej odzwierciedlają wartości zrównoważonego rozwoju, takie jak empatia, odpowiedzialność, równość, współpraca, poszanowanie różnorodności. Analizuje postawy stron w kontekście wpływu ich działań na relacje społeczne i dobro wspólne – potrafi rozpoznać, czy dążą do porozumienia w sposób wspierający trwałość relacji i spójność grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program szkolenia:
Dzień 1:
1)Wprowadzenie do mediacji i zielonych kompetencji GreenComp
- Definicja i cele mediacji w relacjach społecznych.
- Wprowadzenie do ramy kompetencji GreenComp.
- Wartości wspólne: zrównoważony rozwój, empatia, odpowiedzialność.
- Zielone kompetencje jako fundament komunikacji i mediacji.
- Definicja i znaczenie zielonych kompetencji w kontekście dobrostanu psychicznego
- Myślenie systemowe i jego rola w promowaniu zrównoważonego rozwoju
- Wprowadzenie technik oszczędzania energii (np. aplikacje do monitorowania zużycia prądu i wody).
- Praktyczne aspekty redukcji zużycia wody, instalacja oszczędnych kranów, stosowanie zamkniętych systemów wodnych.
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
2)Kompetencje emocjonalne i społeczne w mediacji
- Empatia i rozumienie perspektyw w konflikcie.
- Rozpoznawanie emocji i potrzeb drugiej strony.
- Asertywność a zrównoważony dialog.
- Budowanie mostów między pokoleniami (rodzic – dziecko).
Dzień 2:
1)Kompetencje interpersonalne i emocjonalne w mediacjach
- Empatia w relacji rodzic–dziecko/podopieczny.
- Asertywna komunikacja i aktywne słuchanie.
- Rozpoznawanie emocji i potrzeb – jako element dialogu pro-środowiskowego (społeczna ekologia relacji).
2)Konflikt w kontekście złożoności społecznej
- Źródła konfliktów i ich wpływ na wspólnotę (rodzinę, placówkę, społeczność).
- Krytyczne myślenie i analiza sytuacji spornych.
- Podejmowanie decyzji uwzględniających różnorodność i dobro wspólne.
Dzień 3:
1)Techniki mediacyjne z elementami GreenComp
- Praktyczne techniki mediacji: fazy, narzędzia, styl prowadzenia.
- Ćwiczenia mediacyjne – symulacje z rodzicami i podopiecznymi.
- Wartości zielonych kompetencji w rozmowie mediacyjnej – wdrażanie w praktyce.
2)Zarządzanie energią i regeneracja
- Znaczenie snu i regeneracji dla efektywności i dobrostanu
- Ekologiczna dieta wspierająca odporność na stres
- Zielone strategie poprawy koncentracji i efektywności
Dzień 4:
1)Ćwiczenia praktyczne: Studium przypadku: analiza konfliktu z uwzględnieniem zielonych kompetencji, case study, konsultacje.
2)Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach
- Transport, energetyka, budownictwo, produkcja
- Inteligentne systemy monitorowania zasobów w miejscu pracy
- Gospodarka obiegu zamkniętego: recykling, ponowne wykorzystanie zasobów
- Rola odnawialnych źródeł energii, takich jak panele solarne, które mogą zasilać placówkę.
- Ocena skutków działań organizacyjnych na środowisko- strategie minimalizacji negatywnego wpływu na ekosystem.
- Zarządzanie zasobami w kontekście zielonej energii
3)Egzamin końcowy.
Warunki organizacyjne:
- przerwy wliczone w czas trwania usługi,
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje.
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 2.1 "Myślenie Systemowe" w zawodzie: Specjalista ds. mediacji z elementami zrównoważonego rozwoju
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju.
Zakres kompetencji 2. Myślenie systemowe w ramach GreenComp obejmuje podejście do problemu związanego ze zrównoważonym rozwojem ze wszystkich stron uwzględnienie czasu, przestrzeni i kontekstu w celu zrozumienia, jak elementy oddziałują na siebie w ramach systemów i pomiędzy nimi.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie metody dobrego startu w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp. Program obejmuje m.in. zrozumienie złożoności systemów zrównoważonego rozwoju, myślenie eksploracyjne i krytyczne oraz działania na rzecz ochrony środowiska.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®
potwierdzający:
1. Nabycie kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. mediacji z elementami zrównoważonego rozwoju
2. Nabycie zielonej kompetencji: 2.1 Myślenie systemowe w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, koncentrując się na rozwoju zielonych kompetencji i dostosowywaniu umiejętności do zmian na rynku pracy związanych z transformacją ekologiczną regionu.
Zakres szkolenia jest również powiązany z priorytetami zawartymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, ze szczególnym uwzględnieniem zielonej i cyfrowej gospodarki. Szkolenie wspiera rozwój kompetencji zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji województwa śląskiego, poprzez promowanie technologii oszczędzających energię i zasoby. Wprowadzone rozwiązania i wiedza zdobyta przez uczestników umożliwiają efektywniejsze zarządzanie zasobami, redukcję emisji CO₂ oraz zmniejszenie kosztów operacyjnych, co przyczynia się do realizacji celów zrównoważonego rozwoju regionu. Uczestnicy poznają podczas szkolenia systemy monitorowania zużycia energii i instalacje odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z priorytetowymi technologiami wspierającymi zrównoważony rozwój w regionie, zgodnie z RIS.
Zielone umiejętności zdobyte podczas szkolenia, takie jak zarządzanie zasobami energetycznymi i wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w placówkach opieki, przyczyniają się do realizacji celów Europejskiej Ramy Kompetencji GreenComp, co wspiera transformację w kierunku bardziej zrównoważonej gospodarki. Kompetencje te umożliwiają uczestnikom nie tylko stosowanie ekologicznych praktyk, ale także promowanie ich wśród współpracowników i społeczności lokalnej.
Szkolenie wspiera wdrażanie priorytetowych technologii i strategii z zakresu zrównoważonego rozwoju wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji województwa śląskiego, poprzez nauczanie praktycznych umiejętności obsługi technologii oszczędzających zasoby, promowanie zielonych polityk oraz rozwijanie kompetencji związanych z efektywnym zarządzaniem zasobami i odpadami.
- Uczestnicy zdobywają umiejętności związane z inteligentnymi systemami monitorowania zużycia energii i instalacją odnawialnych źródeł energii, co jest zgodne z technologiami priorytetowymi RIS. Ponadto kurs umożliwia im wdrażanie polityk proekologicznych w placówkach, co wspiera transformację regionu w kierunku zrównoważonego rozwoju.
- Program szkolenia wspiera cele RIS, rozwijając kompetencje techniczne i organizacyjne niezbędne do wdrażania technologii zgodnych z priorytetami zrównoważonego rozwoju regionu, jak również zachęca uczestników do tworzenia kultury proekologicznej w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do mediacji i zielonych kompetencji GreenComp | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Kompetencje emocjonalne i społeczne w mediacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Kompetencje interpersonalne i emocjonalne w mediacjach | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Konflikt w kontekście złożoności społecznej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Techniki mediacyjne z elementami GreenComp | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zarządzanie energią i regeneracja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Nowoczesne technologie ekologiczne w różnych sektorach | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Egzamin końcowy | Prowadzący Danuta Maślanik | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 263,16 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 263,16 PLN
- Koszt osobogodziny brutto328,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto328,95 PLN
- W tym koszt walidacji brutto307,50 PLN
- W tym koszt walidacji netto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto307,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto307,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Danuta Maślanik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 16 godzin zegarowych. W czasie szkolenia zostanie zweryfikowana lista obecności. Frekwencja wymagana na poziomie co najmniej 80%. Cena usługi zawiera koszt walidacji i certyfikacji. Zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS®. Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi. Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy: Librantowa 142, 33-300 Librantowa. W przypadku uczestnictwa w usłudze osób z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do ich potrzeb. Każdy etap realizacji projektu będzie prowadzony z poszanowaniem zasady równości dla wszystkich Uczestniczek i Uczestników projektu, w sposób niedyskryminujący ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, poglądy polityczne, majątek, urodzenie, itp. Usługa zwolniona z VAT-u (art.113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT).