Excel - poziom średniozaawansowany
Excel - poziom średniozaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które posiadają podstawową znajomość programu Microsoft Excel i chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie bardziej zaawansowanego wykorzystania tego narzędzia w pracy zawodowej.
Adresatami szkolenia są w szczególności:
- pracownicy administracyjni i biurowi,
- specjaliści ds. HR, controllingu, księgowości i finansów,
- analitycy danych i pracownicy działów sprzedaży,
- osoby zajmujące się raportowaniem, analizą danych lub przygotowywaniem zestawień,
- osoby przygotowujące się do zmiany stanowiska lub awansu zawodowego, które chcą podnieść swoją efektywność i samodzielność w pracy z danymi.
Szkolenie ma charakter uniwersalny i może być realizowane zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Program został opracowany z myślą o uczestnikach, którzy chcą:
- lepiej organizować dane i informacje,
- szybciej analizować i wizualizować dane,
- automatyzować powtarzalne czynności,
- wykorzystywać Excela jako skuteczne narzędzie wspierające podejmowanie
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie praktycznych kompetencji uczestników w zakresie efektywnego wykorzystywania programu Microsoft Excel do pracy z danymi, analizy, raportowania i automatyzacji zadań. Uczestnicy rozwiną umiejętności w zakresie stosowania funkcji, tworzenia formuł, przekształcania danych, wykorzystywania tabel przestawnych oraz wizualizacji informacji, co umożliwi im zwiększenie efektywności i samodzielności w codziennej pracy biurowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 🔧 WiedzaZna możliwości Excela w zakresie analizy i wizualizacji danych. Rozumie różnice między typami funkcji: tekstowymi, logicznymi, statystycznymi, datami i wyszukiwaniem. Wie, jak działają tabele przestawne i Power Query oraz kiedy warto je stosować. Zna podstawy automatyzacji pracy w Excelu (makra, VBA, dynamiczne zakresy, konsolidacja danych). Umiejętności Potrafi stosować funkcje zagnieżdżone i adresowanie względne/bezwzględne w złożonych formułach. Umie samodzielnie tworzyć i modyfikować tabele przestawne, segmentatory i wykresy. Potrafi czyścić i przekształcać dane przy użyciu Power Query. Tworzy mini-dashboardy z wykorzystaniem tabel, wykresów i formatowania warunkowego. Umie automatyzować powtarzalne czynności przy użyciu nagrywanych makr i prostych procedur VBA. Kompetencje społeczne Potrafi efektywnie współpracować z zespołem przy wspólnej analizie danych. Wykazuje chęć dalszego rozwijania umiejętności pracy z narzędziami analitycznymi. Potrafi świadomie dobrać odpowiednie narzędzia Excela do konkretnego problemu w pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi poprawnie wskazać zastosowanie wybranych funkcji Excela (np. JEŻELI, XLOOKUP, SUMA.JEŻELI).Uczestnik umie opisać różnice między tabelą a tabelą przestawną. Uczestnik potrafi wyjaśnić, jak działa Power Query i do czego można go użyć. 🧪 Umiejętności: Uczestnik potrafi samodzielnie stworzyć formułę z funkcją warunkową i funkcją zagnieżdżoną. Uczestnik przygotowuje poprawnie działającą tabelę przestawną z segmentatorem. Uczestnik tworzy wykres z danych liczbowych i właściwie go formatuje. Uczestnik wykonuje podstawowe operacje w Power Query: import danych i przekształcenie kolumny. Uczestnik nagrywa i uruchamia proste makro. Kompetencje społeczne: Uczestnik aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach grupowych i dzieli się rozwiązaniami. Uczestnik potrafi ocenić, które narzędzia Excela będą najbardziej przydatne w konkretnych zadaniach zawodowych. Uczestnik wykazuje samodzielność w rozwiązywaniu zadań praktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Powtórka podstaw + praca z danymi
- Szybka powtórka podstaw Excela (dla wyrównania poziomu)
- Formatowanie komórek (warunkowe, niestandardowe, skróty)
- Praca z dużymi arkuszami – filtrowanie, sortowanie, blokowanie okien
- Wstęp do tabel Excelowych – zalety i zastosowania
- Tajniki kopiowania (transpozycja, wklej specjalnie, łączenie danych)
Dzień 2 – Formuły i funkcje cz. 1
- Operacje na danych: łączenie, dzielenie, czyszczenie (funkcje tekstowe)
- Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB, ZLICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI
- Funkcje statystyczne i daty: ŚREDNIA, MAX, MIN, DZIŚ, TERAZ, DNI
- Tworzenie formuł zagnieżdżonych
- Pułapki i błędy – jak unikać #NAZWA?, #DZIEL/0!, #ARG!
Dzień 3 – Formuły i funkcje cz. 2 + wyszukiwanie
- Wyszukiwanie danych: WYSZUKAJ.PIONOWO, XLOOKUP, INDEKS + PODAJ.POZYCJĘ
- Względne i bezwzględne adresowanie komórek – jak to ogarnąć
- Dynamiczne zakresy – PRZESUNIĘCIE, ADR.POŚR
- Funkcje tablicowe i przeliczanie danych z różnych arkuszy
- Ćwiczenia praktyczne – scenariusze biurowe
Dzień 4 – Tabele przestawne i analiza danych
- Tabele przestawne – od podstaw do zaawansowanych filtrów
- Segmentatory i oś czasu – dynamiczna analiza danych
- Grupowanie danych, pola obliczeniowe
- Analiza danych – przykłady z życia (sprzedaż, wyniki, zestawienia)
- Wizualizacje i przygotowanie do raportowania
Dzień 5 – Wykresy, dashboardy i wizualizacja
- Wykresy podstawowe i zaawansowane (kombinowane, z osią pomocniczą)
- Formatowanie wykresów – triki i dobre praktyki
- Tworzenie mini dashboardów w Excelu
- Wstęp do Power Query – import danych z różnych źródeł
- Power Query – czyszczenie i przekształcanie danych (praktycznie)
Dzień 6 – Automatyzacja i praca na poziomie PRO
- Tworzenie prostych makr – nagrywanie i przypisywanie
- Wstęp do VBA – logika, obiekty, procedury (dla chętnych)
- Scenariusze i menedżer nazw
- Konsolidacja danych z wielu arkuszy
- Egzamin końcowy / quiz + konsultacje i podsumowanie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do szkolenia, poziomowanie wiedzy grupy | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Powtórka kluczowych podstaw: formatowanie, skróty, widok | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Tabele Excelowe: tworzenie, zalety, filtrowanie, sortowanie | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Praca z dużymi arkuszami, blokowanie, łączenie danych | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Funkcje tekstowe: LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, ZŁĄCZ.TEKSTY | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB, ZLICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Funkcje daty i czasu: DZIŚ, TERAZ, DNI, DATA, MIESIĄC | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Formuły zagnieżdżone, rozwiązywanie błędów (#NAZWA?, #DZIEL/0!) | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 WYSZUKAJ.PIONOWO vs. XLOOKUP – kiedy, jak, różnice | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 INDEKS + PODAJ.POZYCJĘ – elastyczne wyszukiwanie danych | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Adresowanie komórek: względne, bezwzględne, mieszane | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Funkcje tablicowe, zakresy dynamiczne, przeliczanie danych | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Tworzenie tabel przestawnych – krok po kroku | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Segmentatory, oś czasu, grupowanie danych | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Pola obliczeniowe i niestandardowe układy tabel | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przykłady analizy danych – case study: sprzedaż, budżet | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Tworzenie i modyfikowanie wykresów (słupkowe, liniowe, combo) | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Wykresy zaawansowane: oś pomocnicza, wykresy warunkowe | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Dashboardy – koncepcja i tworzenie mini-pulpitów | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Power Query – wprowadzenie, import danych, czyszczenie | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Wstęp do VBA – co to jest i kiedy warto zacząć | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Tworzenie makr: nagrywanie, przypisywanie do przycisków | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Konsolidacja danych z wielu arkuszy i plików | Prowadzący Przemysław Czywczyński | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Test końcowy, quiz, omówienie wyników, sesja Q&A | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 280,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 280,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Przemysław Czywczyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają na własność materiał szkoleniowy, notes, długopis
Warunki uczestnictwa
- Ukończone 18 lat
- Wypełnienie karty zgłoszenia na szkolenie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Bufet kawowy