Instagram, CapCut i AI – Zielone Kompetencje dla Nowoczesnych Twórców
Instagram, CapCut i AI – Zielone Kompetencje dla Nowoczesnych Twórców
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy na szkolenie:
- Osoby zainteresowane rozwijaniem kompetencji cyfrowych i medialnych w duchu zielonej transformacji,
- Początkujących i średniozaawansowanych twórców treści na Instagramie,
- Edukatorów, aktywistówi ekologicznychi przedstawicieli organizacji społecznych, którzy chcą skuteczniej komunikować swoje działania,
- Osoby chcące nauczyć się tworzyć atrakcyjne, ekologicznie, świadome treści wideo w CapCut,
- Freelancerów, marketerów, właścicieli małych firm, i inne osoby stawiające na zrównoważony rozwój,
- Osoby zainteresowane wykorzystaniem narzędzi AI w tworzeniu treści promujących wartości środowiskowe i społeczne.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu wprowadzenie uczestników w zagadnienia związane z zielonym marketingiem i komunikacją proekologiczną, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, takich jak Instagram, CapCut i sztuczna inteligencja. Uczestnicy zdobędą umiejętności tworzenia angażujących treści proekologicznych oraz nauczą się wykorzystywać nowoczesne technologie do promocji zrównoważonego rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie zielonego marketingu i komunikacji proekologicznej | Kryteria weryfikacji Poprawnie wyjaśnia pojęcia związanych z zielonym marketingiem oraz komunikacji proekologicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady promowania produktów i usług proekologicznych w mediach społecznościowych | Kryteria weryfikacji definiuje kluczowe zasady zielonego marketingu w kontekście mediów społecznościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji podaj przynajmniej dwa przykłady działań treści zgodny z zasadami promowania produktów proekologicznych na Instagramie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji proponuje własny przykład posta | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wymienia przykłady skutecznych kampanii ekologicznych na Instagramie | Kryteria weryfikacji wymienia co najmniej dwie kampanie ekologiczne prowadzone na Instagramie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji potrafi wskazać główny cel kampanii, stosowane formy komunikacji, kluczowy przekaz i hasło | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Opisuje wykorzystanie narzędzi CapCut i AI w tworzeniu treści proekologicznych | Kryteria weryfikacji wyjaśnia czym jest CapCut i do czego służy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wskazuje przynajmniej 3 funkcjonalności CapCut przydatne w kampaniach ekologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia czym jest AI w kontekście tworzenia treści ekologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wymienia co najmniejj 2 narzędzia wykorzystywane w zielononym marketingu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Podaje przykład wygenerowanej treści proekologicznej za pomocą AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji przedstawia własny prosty projekt połączenia efektów wykorzystania AI (treść) z CapCut (Video) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Tworzy angażujące treści edukacyjne o tematyce ekologicznej na Instagram | Kryteria weryfikacji potrafi zaplanować posty edukacyjne, które angażują odbiorców i promują świadomość ekologiczną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji tworzy treści spójne z zasadami zielonego marketingu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji tworzy treści na Instagram używając , intrografiki i Reels do przekazania wiedzy ekologicznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje krótkie filmy o tematyce ekologicznej z wykorzystaniem CapCut | Kryteria weryfikacji podaje przykłady funkcji CatCup, które umożliwiają edycję krótkich filmów o tematyce ekologicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji umiejętnie łączy wideo z odpowiednią muzyką, efektami i tekstami, by podkreślić przekaz ekologiczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Generuje proekologiczne treści marketingowe za pomocą narzędzi AI | Kryteria weryfikacji Tworzy zapytania do AI pozwalające na uzyskanie skutecznych odpowiedzi dotyczących zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opracowuje strategię długoterminowego zielonego marketingu na Instagramie | Kryteria weryfikacji Potrafi zdefiniować długofalowe cele dla wybranej strategii działań ekologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przygotowywyje projekt strategii na Instagramie dotyczący wybranego zagadnienia ekologicznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Aktywnie uczestniczy w działaniach promujących zrównoważony rozwój | Kryteria weryfikacji Proponuje dwa działania promujące zrównoważony rozwój | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Samodzielnie tworzy i publikuje treści ekologiczne zgodnie z zasadami etycznej komunikacji | Kryteria weryfikacji Tworzy i publikuje na swoim kanale Instagram swój projekt zielonego marketingu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do Zielonego Marketingu i Komunikacji Proekologicznej
- Wprowadzenie do szkolenia. Prezentacja celu szkolenia, omówienie harmonogramu.
- Omówienie indywidualnych projektów uczestników
- Krótkie omówienie wyzwań związanych z promowaniem zrównoważonego rozwoju przez media społecznościowe.
Podstawy zielonego marketingu
- Wprowadzenie do zielonego marketingu i jego znaczenia w obecnych czasach.
- Zasady promowania produktów i usług proekologicznych.
- Przykłady: Kampanie proekologiczne w mediach społecznościowych (TrashTag Challenge - światowa kampania zbierania śmieci w przestrzeni publicznej, GreenIsTheNewBlack - odpowiedzialne podejście do mody
- Kluczowe wyzwania i korzyści z zielonego marketingu w branży digital (cyfrowej)
Przerwa
Komunikacja Proekologiczna na Instagramie
- Wprowadzenie do komunikacji proekologicznej: jak budować świadome i angażujące komunikaty.
- Rola platformy Instagram, w promowaniu działań proekologicznych.
- Jakie treści są skuteczne w zielonym marketingu (infografiki, filmy, posty edukacyjne).
- Przykład skutecznej kampanii proekologicznych w social media: SaveTheBees - Kampania społeczna mająca na celu zwiększenie świadomości o zagrożeniu dla pszczół, które odgrywają kluczową rolę w zapylaniu roślin i ekosystemie"
Przerwa lunch
Zielony marketing na Instagramie
- Jak wykorzystać Instagram do zielonych incjatyw? - "Tworzenie angażujących postów edukacyjnych: Infografiki (w przystępny sposób wyjaśniają tematy związane z ochroną środowiska, takie jak zasady recyklingu, zmniejszanie śladu węglowego, oszczędzanie wody)
- Poradniki, które zawierają porady dotyczące ekologicznych wyborów w codziennym życiu, np. jak zmniejszyć ilość odpadów, jak wybierać produkty przyjazne środowisku, czy jak zminimalizować zużycie energii"
- Wykorzystanie Instagram Stories i Reels:
Warsztaty: tworzenie krótkiego filmu (Reels), który prezentuje zielone inicjatywy w kreatywny sposób. (nawyki proekologiczne) i Instagram Stories (Forma do szybkiego przekazywania informacji. Promowanie codziennych zielonych inicjatyw, takich jak przypomnienia o wyłączaniu świateł, Przygotowanie quizu - promującego kampanię: Napraw, nie wyrzucaj)
Przerwa
Tworzenie Proekologicznych treści za pomocą CAPCut
- Jak tworzyć efektywne wideo promujące ekologię za pomocą CapCut?
- Podstawy montażu wideo: jak edytować materiał wideo, aby był atrakcyjny i edukacyjny.
Przykłady kreatywnych i angażujących treści wideo o tematyce ekologicznej.
- Proces recyklingu: od odpadów do nowych przedmiotów, "Zielony" dzień w życiu – proekologiczne nawyki codzienne, Kreatywne porady na temat ograniczania zużycia plastiku"
Warsztat: Stworzenie krótkiego wideo promującego zrównoważony rozwój - temat wybiera uczestnik szkolenia
Sztuczna Inteligencja w Zielonym Marketingu
- Wprowadzenie do roli sztucznej inteligencji w tworzeniu treści marketingowych.
- Jak AI może pomóc w analizie danych i dostosowywaniu kampanii do potrzeb odbiorców. (Automatyczne generowanie raportów z danych ekologicznych)
Przykłady narzędzi AI wspierających tworzenie treści proekologicznych (ChatGPT; Gemini)
Warsztat: Użycie narzędzi AI do generowania treści proekologicznych (kampania reklamowa dotycząca opakowań ekologicznych, jedzenie roślinne, ubrania z odzysku - daj 2 szansę)
Przerwa
Strategia Zielonego Marketingu na Instagramie
- "Jak zaplanować długoterminową strategię zielonego marketingu w social mediach? Przyklady: Patagonia (#BetterThanNew
Patagonia to marka, która od lat angażuje się w działania proekologiczne i zrównoważony rozwój. Kampania #BetterThanNew to przykład skutecznej długoterminowej kampanii marketingowej na Instagramie, która nie tylko promuje produkty, ale także wspiera misję ochrony środowiska),
Lush (produkcja ręcznie robionych kosmetyków, jest doskonałym przykładem długoterminowej inicjatywy proekologicznej na Instagramie. Lush wykorzystuje swoją platformę do promowania świadomości ekologicznej, walki z testowaniem na zwierzętach i propagowania idei zero waste.)"
Analizowanie efektywności kampanii i optymalizacji działania
Przykład: kampania dotycząca zmniejszenia śladu węglowego"
Przerwa lunch
- Praktyczne warsztaty tworzenia treści ekologicznych na Instagramie, tematy wybrane i realizowane przez uczestników
Przerwa
- Omówienie wykonanych projektów warsztatowych. Publikowanie na Instagramie
- Podsumowanie szkolenia. Test końcowy
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 2 dni - 16 godz. lekcyjnych (1 godzina = 45 min zajęć), w podziale 8 godzin lekcyjnych dziennie. Dodatkowo doliczone są przerwy: w ciagu dnia: 2 przerwy 15 minutowe + 30 minutowa przerwa lunchowa.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzeniedo ZielonegoMarketingu iKomunikacjiProekologicznej | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Zielonymarketing.Podstawy iznaczenie.Promowanieusługproekologicznych. Kluczowewyzwania ikorzyści zzielonegomaretingu wbranży digital | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Komunikacjaproekologicznana Instagramie. | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwalunch | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Zielonymarketing naInstagramie, JakwykorzystaćInstagram dozielonychincjatyw? | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 TworzenieProekologicznych treści zapomocą CAPCut | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 SztucznaInteligencja w ZielonymMarketingu | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 StrategiaZielonegoMarketingu naInstagramie | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwalunch | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Praktyczmewarsztatytworzenia treściekologicznych naInstagramie,tematy wybrane irealizowaneprzezuczestników | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Omówieniewykonanychprojektówwarsztatowych.Publikowanie naInstagramie | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanieszkolenia. Test końcowy | Prowadzący Mateusz Paszek | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 850,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto303,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto303,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Paszek
Jego doświadczenie opiera się na wieloletniej współpracy z małymi i dużymi firmami, dla których realizował działania medialne, PR, a także produkcję contentu w ramach agencji Wizerunkuj. Posiada bogate portfolio szkoleń i certyfikatów, które pogłębiają jego wiedzę, w tym kursy z zakresu obróbki grafiki, fotografii i tworzenia video, potwierdzone certyfikatami, m.in. Certyfikat Google Ads.
Realizował także projekty z zakresu doradztwa medialnego, PR i produkcji treści dla fundacji, firm oraz organizacji artystycznych. Jego szkolenia skupiają się na praktycznych ćwiczeniach, które zapewniają realne rezultaty w promocji online.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują podczas szkolenia:
- E-book „9 wskazówek jak robić lepsze zdjęcia" autor Mateusz Paszek,
- E-book: „Sprzęt do nagrywania wideo telefonem",
- Gotowe prompty do pracy z AI.
Warunki uczestnictwa
Przed szkoleniem uczestnik powinien posiadać:
- Smartfon z dostępem do internetu
- Podstawową znajomość obsługi smartfona
- Zainstalowaną aplikację Instagram
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku. Usługa realizowana w formie stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgdnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO.
Tematyka szkolenia jest zgodna z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 w obszarze Technologie telekomunikacyjne i informacyjne, w szczególności z Obszarem 3: Technologie zrównoważonego rozwoju i zielona gospodarka cyfrowa oraz 4.1 TECHNOLOGIE TELEKOMUNIKACYJNE F8: SZTUCZNA INTELIGENCJA I UCZENIE MASZYNOWE
Adres
Adres
klimatyzowane sale
nowoczesne zaplecze szkoleniowe
duży parking
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi