Prawo jazdy kat. CE
Prawo jazdy kat. CE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby chcące podnieść swoje kwalifikacje i mieć możliwość podjęcia pracy w zawodzie kierowcy samochodu ciężarowego z przyczepą
Wymagania dla uczestników szkolenia:
- posiadanie prawa jazdy KAT. C - wiek 21 lat lub ukończone 18 lat , jeżeli została ukończona Kwalifikacja Wstępna 280 h
- orzeczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami
- orzeczenie psychologiczne o braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami
- Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) dla KAT. C+E
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji15-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńA1, A, B, BE, C, CE, D, T
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do egzaminu państwowego w WORD tj. do poruszania się samochodem ciężarowym powyżej 3,5 tony DMC z przyczepą/naczepą.Wiedza: posiadanie wiedzy w zakresie przepisów ruchu drogowego i ustawy o transporcie drogowym.
Umiejętności: umiejętność bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ciężarówki z uwzględnieniem zasad ekologicznej i ekonomicznej jazdy.
Kompetencje społeczne: wyrobienie dojrzałości społecznej i umiejętności odnalezienia się w stresujących sytuacjach na drodze
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą przepisów ruchu drogowego i zasad poruszania się pojazdem ciężarowym z naczepą/przyczepą | Kryteria weryfikacji omawia zasady poruszania się pojazdem ciężarowym w ruchu drogowym z naczepą/przyczepą, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji omawia przepisy ruchu drogowego, w tym odnoszące się do pojazdów ciężarowych z naczepą/przyczepą, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje czynniki ryzyka w ruchu drogowym, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji omawia zasady bezpieczeństwa związane z załadunkiem, rozmieszczeniem i zamocowaniem ładunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kieruje i manewruje pojazdem ciężarowym z przyczepą/naczepą w ruchu drogowym | Kryteria weryfikacji opisuje niezbędne czynności kontrolno-obsługowe mające wpływ na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji opisuje czynności niezbędne do przygotowania się do jazdy, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji zachowuje ostrożność i właściwą postawę w stosunku do innych uczestników ruchu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przewiduje zagrożenia związane z innymi uczestnikami i warunkami, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji skutecznie reaguje w przypadku zagrożenia, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji kieruje pojazdem z zachowaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia buduje świadomość proekologiczną | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia stosuje w teorii i praktyce zasady ochrony środowiska w trakcie jak i po zakończeniu pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik jeździ samochodem ciężarowym z przyczepą zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego | Kryteria weryfikacji rozróżnia i właściwie definiuje przepisy ruchu drogowego, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji stosuje się do znaków drogowych i przepisów podczas jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik posiada kompetencje społeczne w zakresie samodzielnego podejmowania decyzji w trakcie jazdy | Kryteria weryfikacji indywidualnie decyduje jak prawidłowo zareagować w określonej sytuacji na drodze | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się posiada kompetencje społeczne oznaczające rozwiniętą w toku uczenia się zdolność kształtowania własnego rozwoju oraz zdolność autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Kryteria weryfikacji umiejętnie komunikuje i współpracuje z innymi, rozwiązuje konflikty, jest empatyczny, charakteryzuje się asertywnością oraz umiejętnością podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów w kontekście społecznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Miasta/ Starosta/ Prezydent Miasta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kurs nauki jazdy na prawo jazdy kat. C+E –25 godzin zajęć praktycznych
Przygotowanie do jazdy; Manewry na placu manewrowym; Jazda w ruchu drogowym.
Egzamin państwowy praktyczny w WORD - 2 godziny
RAMOWY PROGRAM KAT. C+E
• Jazda na placu manewrowym:
- Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
- Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
- Parkowanie skośne - Parkowanie prostopadłe
- Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
• - Jazda w ruchu drogowy:
- Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
- Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone
- Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości - Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
- Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
- Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
- Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
- Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe
- Przejazd przez przejścia dla pieszych
- Przejazd przez tunel
- Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
- Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego
- Wykonanie manewru wyprzedzania
- Wykonanie manewru omijania
- Wykonanie manewru wymijania
- Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
- Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
- Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
- Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
- Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
- Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
- Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
- Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania - stosowanie hamowania silnikiem
Suma godzin: 27
Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługi Rozwojowe Tomasz Szymański Prywatna Szkoła Jazdy.
Zajęcia praktyczne zostaną ustalone indywidualnie z uczestnikiem kursu, po dokonaniu zapisu na usługę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto148,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto148,15 PLN
- W tym koszt walidacji brutto245,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto245,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto100,50 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto100,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Szymański
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Książka z dostępem do aplikacji.
Warunki uczestnictwa
Wymagania dla uczestników szkolenia:
- posiadanie prawa jazdy KAT. C - wiek 21 lat lub ukończone 18 lat , jeżeli została ukończona Kwalifikacja Wstępna 280 h
- Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) dla KAT. C+E
Informacje dodatkowe
Harmonogram z zakresu części praktycznej brak ponieważ kursant umawia się indywidualnie na jazdy. Każda zmiana w harmonogramie zostanie naniesiona w karcie usługi.
Termin egzaminu państwowego w WORD również jest terminem poglądowym i może ulec zmianie.
Termin ramowego zakończenia usługi uwzględnia czas niezbędny na ukończenie kursu kat. C+E w pełnym zakresie wraz z jednokrotnym podejściem do egzaminu w WORD.
Kwota 4000 PLN brutto obejmuje:
- koszt kursu (przygotowanie w zakresie wiedzy praktycznej do egzaminu w WORD, który ma na celu uzyskanie uprawnień prawa jazdy kat. C+E).
- koszt pierwszego egzaminu państwowego w WORD - 278 zł
Koszty badań niezbędnych do uzyskania Profilu Kandydata na Kierowcę i rozpoczęcia kursu prawa jazdy kat. C+E ponosi we własnym zakresie kandydat na kierowcę.
Kurs trwa 25 godzin zegarowych, egzamin w WORD trwa 2 godz.
Szkolenia zwolnione są z podatku VAT.
Sprzedaż zwolniona z podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 Ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi