Język angielski - kurs języka angielskiego na poziomie A2 w formie hybrydowej - Kwalifikacje.
Język angielski - kurs języka angielskiego na poziomie A2 w formie hybrydowej - Kwalifikacje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych (powyżej 18 roku życia), które chcą rozwijać swoje umiejętności językowe w języku angielskim na poziomie A2, zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do posługiwania się językiem angielskim na poziomie A2. Uczestnicy opanują podstawowe struktury gramatyczne oraz zwiększą zasób słownictwa niezbędnego w codziennych sytuacjach, a także poszerzą słownictwo z zakresu zielonych kompetencji. Dzięki ćwiczeniom komunikacyjnym rozwiną płynność w prowadzeniu rozmów oraz nabędą kompetencje społeczne, takie jak skuteczna komunikacja i współpraca w grupie. Kurs kończy się międzynarodowym egzaminem językowym TELC.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się w codziennych sytuacjach, stosując często używane zwroty oraz podstawowe słownictwo, co jest charakterystyczne dla poziomu A2.Wykorzystuje proste struktury językowe w typowych kontekstach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje w stopniu podstawowym system fonetyczny języka angielskiego, podstawowego słownictwa oraz struktur gramatycznych w kontekście codziennych sytuacji życiowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje wyrażenia oraz zwroty używane w codziennych sytuacjach, takich jak przedstawianie się, pytanie o drogę czy robienie zakupów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi proste rozmowy na tematy znane i rutynowe, wymagające bezpośredniej wymiany informacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje nabyte kompetencje społeczne - praca i komunikacja w grupie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik współpracuje w grupie, komunikując się w podstawowym zakresie w języku angielskim. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje inicjatywę w nawiązywaniu kontaktów i uczestniczeniu w prostych interakcjach społecznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik redaguje prostą formę pisemną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie redaguje korespondencję elektroniczną lub prostą notatkę w oparciu o usłyszane nagranie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęTELC gmbh
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoTELC gmbh
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych (powyżej 18 roku życia), które chcą rozwijać swoje umiejętności językowe w języku angielskim na poziomie A2, zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
Cele kształcenia:
- Rozwijanie kompetencji językowych w zakresie mówienia, pisania, słuchania i czytania,
- Poszerzenie zakresu słownictwa i wyrażeń codziennego użytku,
- Zwiększenie poprawności gramatycznej w podstawowych strukturach językowych,
- Umiejętność prowadzenia prostych rozmów, zadawania pytań i reagowania w typowych sytuacjach życiowych,
- Umiejętność wypełniania prostych formularzy oraz pisania krótkich e-maili i notatek,
- Kształtowanie zielonych kompetencji, tj. rozwijanie świadomości ekologicznej poprzez wprowadzanie tematyki ochrony środowiska do treści językowych (np. słownictwo związane z ekologią, zrównoważonym rozwojem, recyklingiem, transportem ekologicznym), co sprzyja budowaniu odpowiedzialnych postaw w życiu codziennym i zawodowym.
Metody realizacji celów:
- Studium przypadku,
- Ćwiczenia konwersacyjne,
- Zadania gramatyczne,
- Ćwiczenia ze słuchu,
- Czytanie ze zrozumieniem,
Program szkolenia – poziom A2 (z rozszerzeniem o zielone kompetencje):
- Powtórka z poziomu A1:
- kolory, alfabet, liczby 1–100, kraje i narodowości, przedstawianie się, podstawowe czasowniki (być, mieć), rzeczowniki, zaimki, przymiotniki dzierżawcze.
- Podstawowe sytuacje komunikacyjne:
- podróżowanie, meldowanie się, pytania o drogę, wypełnianie formularzy.
- Czas teraźniejszy prosty (Present Simple):
- czynności codzienne, zawody, pytania o informacje,
- opis ekologicznych nawyków (np. segregacja śmieci, oszczędzanie wody, transport rowerowy).
- Pisanie e-maili i wiadomości:
- krótkie teksty użytkowe, zaproszenia, e-maile,
- tworzenie wiadomości i zaproszeń promujących ekologiczne inicjatywy.
- Rodzina i życie codzienne:
- słownictwo związane z rodziną, przysłówki częstotliwości, opisywanie osób,
- rozmowa o codziennych czynnościach proekologicznych w gospodarstwie domowym (np. recykling, oszczędzanie energii).
- Czasownik "can":
- mówienie o umiejętnościach i możliwościach,
- opis możliwości ekologicznych działań (np. „You can recycle glass.”).
- Miasto i zakupy:
- miejsca w mieście, dialogi w sklepie, pytanie o ceny i produkty,
- zakupy przyjazne środowisku: produkty lokalne, wielorazowe torby, unikanie plastiku.
- Dom i otoczenie:
- opisywanie mieszkania, meble, przyimki miejsca,
- opisywanie rozwiązań ekologicznych w domu (np. panele słoneczne, segregacja odpadów).
- Jedzenie i picie:
- nazwy produktów, pojemniki, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, pytania „ile?”, zamawianie jedzenia w restauracji,
- rozmowa o zdrowej i ekologicznej żywności (np. organic food, local markets).
- Czas przeszły prosty (Past Simple):
- czasownik „być”, regularne i nieregularne czasowniki, opisywanie przeszłych wydarzeń,
- opis własnych doświadczeń związanych z ekologicznymi wydarzeniami lub akcjami (np. Dzień Ziemi).
- Podróżowanie:
- przymiotniki do opisu miejsc, porównania (stopień wyższy i najwyższy), podawanie kierunków,
- rozmowa o ekologicznych formach podróżowania (np. carpooling, transport publiczny).
- Zaimki i czasowniki z przyimkami:
- struktury gramatyczne typowe dla poziomu A2.
- Porównanie czasów teraźniejszych:
- Present Simple i Present Continuous – zastosowanie,
- opis bieżących działań ekologicznych w lokalnej społeczności.
- Słownictwo ekologiczne (Green Vocabulary):
- podstawowe wyrażenia i zwroty związane z ochroną środowiska (np. recycling, pollution, renewable energy, reduce waste),
- tworzenie mini-projektów językowych na temat ekologii (np. prezentacja "My eco-friendly habits").
- Zastosowanie języka w praktyce:
- tworzenie profilu osobistego, przeprowadzanie wywiadu, pisanie artykułu podróżniczego,
- tworzenie krótkiego artykułu promującego eko-turystykę lub działania proekologiczne.
- Powtórzenie materiału i przygotowanie do egzaminu zewnętrznego TELC A2.
Organizacja szkolenia:
- Zajęcia zdalne: 18 godziny
- Zajęcia stacjonarne: 2 godziny
- Łącznie: 20 godzin zegarowych
- Godziny praktyczne: 15
- Godziny teoretyczne: 5
- Harmonogram: ustalany indywidualnie z każdą grupą
- Forma zajęć: zajęcia bez przerw w trakcie jednostki lekcyjnej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Powtórka z poziomu A1: kolory, alfabet, liczby 1–100, kraje i narodowości, przedstawiani e się, podstawowe czasowniki (być, mieć), rzeczowniki, zaimki, przymiotniki dzierżawcze - ćwiczenia część I | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 11-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Powtórka z poziomu A1: kolory, alfabet, liczby 1–100, kraje i narodowości, przedstawiani e się, podstawowe czasowniki (być, mieć), rzeczowniki, zaimki, przymiotniki dzierżawcze - ćwiczenia część II | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Podstawowe sytuacje komunikacyjn e: podróżowa nie, meldowanie się - rozmowa na żywo. | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Podstawowe sytuacje komunikacyjn e: pytania o drogę, wypełnianie formularzy - rozmowa na żywo. | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Czas teraźniejszy prosty (Present Simple): czyn ności codzienne, zawody, pytania o informacje - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Czas teraźniejszy prosty (Present Simple): opis ekologicznych nawyków (np. segregacja śmieci, oszczędzanie wody, transport rowerowy) - ćwiczenia | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Pisanie e-maili i wiadomości: krótkie teksty użytkowe, zaproszenia, e-maile - prezentacja | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Pisanie e-maili i wiadomości: tworzenie wiadomości i zaproszeń promujących ekologiczne inicjatywy - ćwiczenia. | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Rodzina i życie codzienne: słownictwo związane z rodziną, przysłówki częstotliwości, opisywanie osób - rozmowa na żywo | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Rodzina i życie codzienne: rozmowa o codziennych czynnościach proekologicznych w gospodarstwie domowym (np. recykling, oszczędzanie energii). -rozmowa na żywo | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Powtórzenie wiadomości: powtórzenie struktur gramatycznych i słownictwa | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Czasownik "can": mówien ie o umiejętnościa ch i możliwościach, opis możliwości ekologicznych działań (np. „You can recycle glass.”). | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Miasto i zakupy: miejsca w mieście - prezentacja/w prowadzenie słownictwa | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Miasto i zakupy: zakupy przyjazne środowisku: produkty lokalne, wielorazowe torby, unikanie plastiku - rozmowa na żywo/ ćwiczenia | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Dom i otoczenie: meble, przyimki miejsca - prezentacja/w prowadzenie słownictwa. | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Dom i otoczenie: opisywanie rozwiązań ekologicznych w domu (np. panele słoneczne, segregacja odpadów). - ćwiczenia z pisania. | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Jedzenie i picie: nazwy produktów, pojemniki, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, pytania „ile?”, rozmowa o zdrowej i ekologicznej żywności (np. organic food, local markets). | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Porównanie czasów teraźniejszych: Present Simple i Present Continuous – zastosowanie, opis bieżących działań ekologicznych w lokalnej społeczności. | Prowadzący Szymon Bukal | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Egzamin. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto200,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto500,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto500,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Bukal
Wykształcenie
* Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, kierunek język angielski z polskim, specjalizacja nauczycielska 2006-2009.
* Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, kierunek język angielski z niemieckim 2009-2011
* Centrum Szkoleń Tłumaczeniowych w Sosnowcu, Technika, Medycyna 2011-2012
* Centrum Szkoleń Tłumaczeniowych specjalizacja Ekonomiczno-techniczna 2012-2013
Kursy omawiające tematykę niezbędna do prowadzenia specjalistycznych kursów językowych (ESP) oraz wykonywania tłumaczeń pisemnych oraz ustnych.
Komponent Technika: Motoryzacja, Zielona Infrastruktura, Gospodarka Ekologiczna, Górnictwo, Energetyka Odnawialna.
Komponent Medycyna: Anatomia, Biochemiczne Podstawy Życia, Ewolucja, Genetyka.
Doświadczenie
* Prowadzenie kursów z zakresu języka specjalistycznego ESP–Technologia (2019-24 - 200 h), Motoryzacja (2019-24 - 120 h), Chemia, Inżynieria Środowiskowa (2019-24 - 80 h), SmartCity 2012-do teraz
* Współpraca w zakresie projektów prośrodowiskowych z następującymi instytucjami:
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia wniosek o dofinansowanie do instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), tematyka wniosku: transport 2023
Związek Transportu Publicznego w Krakowie projekt “Dynaxibility4CE” realizowany w ramach programu Interreg Central Europe 2021
Urząd Miasta Skawina w Skawinie projekt LOW-CARB. Capacity building for integrated low-carbon mobility planning in functional urban areas 2020
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Koszt materiałów szkoleniowych jest wliczony w cenę - usługa opierać się będzie na serii podręczników do nauki języka angielskiego New Enterprise.
Informacje dodatkowe
Przed zapisaniem na usługę prosimy o kontakt telefoniczny: 786-218-880
Zajęcia, trwają pełną godzinę zegarową (60 minut).
Zwolnienie z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia, trwające pełną godzinę zegarową (60 minut), będą odbywać się zdalnie na platformie Google Meet. Przepustowość sieci we wszystkich sytuacjach musi wynosić co najmniej 3,2 Mb/s. W celu połączenia się na zajęcia uczestnik powinien mieć urządzenie z połączeniem do internetu oraz kamerą. Kursant będzie otrzymywał, na podany wcześniej adres e-mail, link do spotkania przed każdą zaplanowaną lekcją.