Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową- szkolenie
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową” jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji; zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju; budowania rozwiązań opartych o intermentoring oraz przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji • Interpretuje konsekwencje demograficznych zmian społecznych dla strategii biznesowych firmy, wskazując na potencjalne wyzwania i możliwości wynikające ze starzenia się społeczeństwa i zmiany pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji • Analizuje wpływ działań dostosowanych do wieku pracowników na poprawę ich zaangażowania, satysfakcji oraz na obniżenie rotacji pracowników w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji • Opisuje potencjalne korzyści oraz wyzwania wynikające z różnorodności pokoleniowej w miejscu pracy, wskazując, jak mogą one wpływać na dynamikę zespołu oraz efektywność pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji • Analizuje wpływ regulacji prawnych na decyzje przedsiębiorstw dotyczące zatrudniania osób starszych, uwzględniając korzyści i wyzwania związane z ich wdrażaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji • Charakteryzuje kluczowe potrzeby osób „50+” w zakresie zatrudnienia, takie jak dostęp do szkoleń, wsparcie w adaptacji technologicznej oraz możliwości rozwoju zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje różnice w oczekiwaniach i aspiracjach rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych, uwzględniając ich priorytety, np. stabilność zatrudnienia, rozwój zawodowy, równowaga między pracą a życiem prywatnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje potencjalne wyzwania wynikające z różnic wiekowych, proponując konkretne strategie ich minimalizacji, np. poprzez dostosowanie stylu zarządzania do różnorodnych potrzeb pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji • Motywuje członków zespołu do aktywnego udziału w projektach oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami i pomysłami, tworząc atmosferę sprzyjającą otwartości i wzajemnemu wsparciu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji • Promuje kulturę otwartości i wzajemnego szacunku w zespole, w której różnice pokoleniowe są postrzegane jako atut, a nie jako przeszkoda w wymianie kompetencji i doświadczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji • Wprowadza programy dokumentowania wiedzy, takie jak bazy danych, które umożliwiają pracownikom w wieku przedemerytalnym dzielenie się swoimi doświadczeniami i najlepszymi praktykami z młodszymi pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje i ocenia efektywność zróżnicowanych zespołów, aby identyfikować najlepsze praktyki oraz obszary do poprawy, co pozwala na ciągłe doskonalenie strategii włączania pracowników z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji • Wdraża programy wsparcia psychologicznego i doradczego, które są skierowane do starszych pracowników, pomagając im radzić sobie ze stresem i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji • Projektuje proces rekrutacji i selekcji, który uwzględnia różnorodność wiekową i pokoleniową, aby tworzyć zróżnicowane zespoły o różnych perspektywach i umiejętnościach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji • Monitoruje atmosferę w miejscu pracy oraz poziom zaangażowania pracowników, przeprowadzając regularne badania satysfakcji, aby identyfikować obszary wymagające poprawy w kontekście kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji • Wprowadza procedury zgłaszania i rozwiązywania konfliktów, które są jasne i dostępne dla wszystkich pracowników, zapewniając, że każdy ma możliwość wypowiedzenia się w sytuacjach problemowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji • Organizuje regularne sesje feedbackowe, które umożliwiają pracownikom dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat atmosfery pracy oraz proponowanie usprawnień, co wpływa na ich zaangażowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1. RÓŻNICE MIĘDZYPOKOLENIOWE W ZESPOŁACH.
- Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje.
- Skąd to całe „zamieszanie”, czyli geneza tematu.
- Pokolenia w zespole - czym się różnią i dlaczego?
- Zespół wielopokoleniowy - szanse i zagrożenia.
- Wpływ nowoczesnych technologii na różnice międzypokoleniowe.
- Baby Boomers i pokolenie X.
- Charakterystyka pokoleń „przedtechnologicznych”.
- Wartości oraz tradycje i ich rola w życiu pokoleń BB i X.
- Stosunek BB i X do sfery zawodowej i biznesu.
- Preferencje komunikacyjne.
- Pokolenia BB i X a zarządzanie.
- BB i X w zespole.
- Pokolenie Y.
- Język młodych – slang czy forma komunikacji?
- Życie online – ważniejsze niż „w realu”?
- Potrzeby i motywatory milenialsów.
- Skuteczna komunikacja i rozwiązywanie problemów.
- Domisie, regrety, itd…– grupy milenialsów.
- Pokolenie Y w zespole.
- Pokolenie Z.
- Kolejne pokolenie technologiczne – czy to już nie przerost formy nad treścią?
- Charakterystyka pokolenia Z.
- Podobieństwa do poprzednich generacji.
- Pokolenie Z – co ich wyróżnia.
- Skuteczna komunikacja z pokoleniem Z.
- Pokolenie Z w zespole.
DZIEŃ 2. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM WIELOPOKOLENIOWYM.
- Misz-masz, czyli komunikacja w zespołach wielopokoleniowych.
- Komunikacja międzypokoleniowa a potrzeby poszczególnych generacji.
- Inni czy tacy sami? Podobieństwa i różnice w sposobie komunikacji.
- Te same potrzeby, tylko w inny sposób! Klucz do skutecznej komunikacji między generacjami
- Gdzie rodzą się konflikty i jak ich unikać.
- Narzędzia efektywnej komunikacji międzypokoleniowej (technika SWW, technika unikania oporu).
- Rola nowoczesnych technologii w skutecznej komunikacji.
- Zarządzanie międzypokoleniowe.
- Potencjał przedstawicieli poszczególnych pokoleń i jak go wyzwalać?
- Efekt synergii w zespole wielopokoleniowym – narzędzia i techniki.
- Reguły i zasady – jak podchodzą do nich generacje.
- Motywowanie przedstawicieli pokolenia BB, X, Y, Z.
- Wypalenie zawodowe, lojalność i utrzymanie pracownika.
- Przepaść międzypokoleniowa a relacja szef – pracownik
- Wyzwania stojące przed liderem zespołu wielopokoleniowego.
- Pigułka pokoleniowa.
- WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 1. Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 2. Baby Boomers i pokolenie X. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 3. Pokolenie Y. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 4. Pokolenie Z. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 1. Misz-masz, czyli komunikacja w zespołach wielopokoleniowych. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 2. Zarządzanie międzypokoleniowe. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 2. Zarządzanie międzypokoleniowe. cd | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 3. Pigułka pokoleniowa. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Musiałowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi