Protetyka, korony cyrkonowe - kurs napalania ceramiki na podbudowę cyrkonową od podstaw, most 3punktowy- KIERUNEK ROZWÓJ
Protetyka, korony cyrkonowe - kurs napalania ceramiki na podbudowę cyrkonową od podstaw, most 3punktowy- KIERUNEK ROZWÓJ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób związanych z branżą stomatologiczną, które chcą zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie napalania ceramiki na struktury metalowe, szczególnie w kontekście protetyki stomatologicznej. Kurs jest przeznaczony dla:
- Protetyków stomatologicznych – Osób zajmujących się tworzeniem i dopasowywaniem protez, mostów, koron i innych elementów protetycznych, które chcą nauczyć się, jak właściwie napalać ceramikę na metalowe struktury.
- Stomatologów specjalizujących się w protetyce – Lekarzy stomatologów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o nowoczesne metody wykonywania koron i mostów protetycznych, szczególnie w zakresie napalania ceramiki na elementy metalowe.
- Techników dentystycznych – Specjalistów pracujących w laboratoriach dentystycznych, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności w zakresie obróbki materiałów protetycznych, w tym łączenia ceramiki z metalami.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji08-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do samodzielnego i prawidłowego wykonania ceramicznych koron i mostów 3-punktowych na podbudowie cyrkonowej, zgodnie z obowiązującymi standardami techniki dentystycznej.Szkolenie wspiera uczenie się przez całe życie i umożliwia osiągnięcie efektów uczenia się, które prowadzą do rozwoju kompetencji zawodowych w obszarze nowoczesnej protetyki stomatologicznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat właściwości cyrkonu, etapów przygotowania podbudowy i napalania ceramiki oraz zasad tworzenia mostów 3-punktowych z uwzględnieniem prawidłowej anatomii zębów. | Kryteria weryfikacji Zna właściwości cyrkonu jako materiału protetycznego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Rozumie etapy przygotowania podbudowy i proces napalania ceramiki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Zna zasady tworzenia mostów 3-punktowych i prawidłowej anatomii zębów w pracach protetycznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykonuje napalanie ceramiki na podbudowie cyrkonowej, dobierając odpowiednie masy oraz modelując kształt anatomiczny korony i mostu z zachowaniem estetyki, kolorystyki i funkcjonalności pracy protetycznej. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie wykonuje napalanie ceramiki na cyrkonową podbudowę. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Potrafi kontrolować estetykę, kolorystykę i funkcjonalność pracy protetycznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie masy ceramiczne oraz modeluje kształt anatomiczny korony i mostu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Pracuje z zachowaniem precyzji, odpowiedzialności i estetyki, otwarty na konstruktywną krytykę, dążąc do samodoskonalenia oraz efektywnie współpracując z zespołem techniczno-stomatologicznym w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. | Kryteria weryfikacji Działa zgodnie z zasadami precyzji, odpowiedzialności i estetyki w pracy laboratoryjnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Potrafi przyjmować konstruktywną krytykę i dążyć do samodoskonalenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Współpracuje z zespołem techniczno-stomatologicznym w celu zapewnienia wysokiej jakości usług. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w formule godzin dydaktycznych, każdego dnia przewidziano dwie przerwy kawowe oraz przerwę obiadową (niewliczone w czas trwania szkolenia)
Dzień 1 – Teoria i przygotowanie modeli
Godzina Temat bloku
08:00 – 10:30 Wprowadzenie: cele, organizacja pracy, zasady BHP, komunikacja technik–lekarz
10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 13:15 Materiały na podbudowy: właściwości, zastosowania, analiza modeli i preparacji
13:15 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 16:15 Odlewanie modeli, systemy modeli dzielonych, artykulacja
16:15 – 16:30 Przerwa kawowa
16:30 – 18:30 Walidacja: podsumowanie wiedzy teoretycznej i ocena przygotowanych modeli
Dzień 2 – Przygotowanie konstrukcji i pierwsze napalanie
Godzina Temat bloku
08:00 – 10:30 Przygotowanie konstrukcji do napalania: dobór narzędzi i procedur
10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 13:15 Nakładanie pierwszych warstw ceramiki: opaker, zębina
13:15 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 16:15 Modelowanie warstwy zębinowej i szkliwnej
16:15 – 16:30 Przerwa kawowa
16:30 – 18:30 Walidacja: ocena przygotowanych konstrukcji i prawidłowości nakładania ceramiki
Dzień 3 – Korekty, estetyka i charakteryzacja
Godzina Temat bloku
08:00 – 10:30 Korekty anatomiczne: obróbka i kontrola kształtu
10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 13:15 Charakteryzacja: indywidualizacja estetyczna pracy
13:15 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 16:15 Glazurowanie i finalne wypalanie ceramiki
16:15 – 16:30 Przerwa kawowa
16:30 – 18:30 Walidacja: ocena efektów estetycznych i funkcjonalnych wykonanych prac
Dzień 4 – Zakończenie, test końcowy i planowanie rozwoju
Godzina Temat bloku
08:00 – 10:30 Ocena przylegania koron i mostu, kontrola okluzji
10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
10:45 – 13:15 Eliminacja typowych błędów, optymalizacja procesów
13:15 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 – 16:15 Praca końcowa: wykonanie pełnej pracy protetycznej
16:15 – 16:30 Przerwa kawowa
16:30 – 19:30 Walidacja końcowa: prezentacja wykonanych prac, ocena efektów uczenia się, rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Część teoretyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Przerwa obiadowa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Część praktyczna | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Przerwa | Prowadzący Łucja Skowrońska | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,52 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,52 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łucja Skowrońska
doświadczeniem, które zdobywała zarówno na licznych
kursach, jak i prowadząc własne laboratorium protetyczne. Jej kursy to połączenie solidnej teorii z intensywną praktyką, co pozwala uczestnikom zdobyć realne umiejętności, gotowe do wykorzystania w
codziennej pracy. Dba o to, aby każdy czuł się na kursach komfortowo i swobodnie. Po zakończeniu szkoleń zawsze oferuje dalsza pomoc i wsparcie, aby uczestnicy mogli z sukcesem rozwijać swoje kompetencje. W ciągu ostatnich dwóch lat przeprowadziła około 20 szkoleń z zakresu napalania ceramiki na podbudowę cyrkonową.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu kursanci otrzymują materiały szkoleniowe w postaci skryptu oraz pracę wykonaną podczas szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Kompleksowo i profesjonalnie wyposażone laboratorium z dostępem do niezbędnych materiałów.