Diagnostyka i leczenie stawów skroniowo-żuchwowych część podstawowa.
Diagnostyka i leczenie stawów skroniowo-żuchwowych część podstawowa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- fizjoterapeutów,
- techników fizjoterapii,
- studentów fizjoterapii,
- studentów medycyny,
- lekarzy dentystów,
- masażystów,
- terapeutów manualnych,
- logopedów,
- neurologopedów,
- asystentki i higienistki stomatologiczne.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Diagnostyka i leczenie stawów skroniowo-żuchwowych część podstawowa” przygotowuje do samodzielnego przeprowadzania diagnostyki i terapii stawów skroniowo-żuchwowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i rozróżnia stawy skroniowo-żuchwowe, określa czym jest zdrowie człowieka w ujęciu holistycznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje, charakteryzuje i rozróżniania stawy skroniowo-żuchwowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje testy diagnostyczne, diagnozuje zniekształcenia twarzoczaszki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia różne techniki w terapii stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje przyczyny oraz problemy funkcjonowania stawów skroniowo-żuchwowych, opisuje pozycje i płaszczyznę szczęki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi diagnostykę i leczenie stawów skroniowo-żuchwowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi diagnostykę stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje testy różnicujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie podejmuje i wykonuje terapię na stawach skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje właściwe sposoby komunikacji się z pacjentem, uwzględniając aspekty emocjonalne i fizyczne podczas zabiegu. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy praktycznej z zakresu stomatologii m.in. okluzja, centralna relacja, wady zgryzu, zniekształcenia twarzoczaszki, łuk twarzowy, artykulator, rodzaje aparatów ortodontycznych oraz fizjoterapii. Innym celem jest rozpoznawanie zniekształceń w całym układzie posturalnym pacjenta (wady stóp, wady postawy) i samodzielnie wykonać pacjentowi fizjoterapię stomatologiczną. Na szkoleniu mówimy o terapii na całym ciele. Dysfunkcji stawu skroniowo-żuchwowego nie należy leczyć skupiając się wyłącznie na chorym stawie, gdyż przyniesiemy pacjentowi krótkotrwałą ulgę. Chcąc uzyskać stabilne wyniki leczenia, dzięki szkoleniu uczestnik nabędzie umiejętności w zakresie rozpoznania i leczenia całego układu mięśniowo-szkieletowy człowieka.
Szkolenie dzieli się na część teoretyczną prowadzoną w formie wykładu oraz część praktyczną w formie ćwiczeń indywidualnych i grupowych oraz z wykorzystaniem modeli.
Szkolenie obejmuje łącznie 18 godzin dydaktycznych. 1 godzina dydaktyczna to 45 minut, co stanowi 14 godzin zegarowych.
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Godziny oraz czas trwania przerw są podane orientacyjnie - w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe oraz ci, którzy zrealizują szkolenie uzyskają dostęp do grupy zamkniętej na Facebooku dzięki której będą mieli dostęp do aktualnej wiedzy, wymianę doświadczeń oraz możliwość uzyskania odpowiedzi na nurtujące kwestie w codziennej pracy co pomoże w lepszym utrwaleniu wiedzy nabytej podczas szkolenia.
Program szkolenia:
Dzień Pierwszy
10.00-14.00
- Podstawowe założenia fizjoterapii stomatologicznej.
- Zdrowie biomechaniczne człowieka – najważniejsze, a bardzo często pomijane w leczeniu.
- Wady zgryzu – podział.
- Płaszczyzny i elementy strukturalne w narządzie ruchu i żucia.
- sprzężenia gładkie i niegładkie
- Pozycja szczęki i żuchwy, a postawa ciała.
- Pozycja szczęki i żuchwy, a funkcjonowanie stawu skroniowo-żuchwowego.
- Wady zgryzu zębowe i kostne – inne spojrzenie na problemy ortodontyczne.
- Wywiad pod kątem występowania dysfunkcji czaszkowo-żuchwowej i kręgosłupowej.
- Co wpływa na prawidłowy stan narządu ruchu i żucia człowieka od momentu narodzin do późnej starości, czynniki wstępujące i zstępujące.
14.00-14.40- Lunch
14.40-18.00
- Jak może pomóc duet dentysta – fizjoterapeuta w takich dolegliwościach jak:
- bóle i zawroty głowy, omdlenia,
- bóle kręgosłupa,
- szumy uszne,
- przewlekłe zapalenie ucha środkowego u dzieci
- wady postawy, skolioza,
- zgrzytanie i zaciskanie zębów,
- stany depresyjne spowodowane przewlekłym bólem
- zaburzenia pracy narządów wewnętrznych np., wątroby, śledziony, tarczycy itd.
- Badanie narządu ruchu : ogólnej postawy, kręgosłupa i miednicy, różnicowanie miednicy skośnej od skręconej, testy funkcjonalne, testy kinematyczne – test szpatułkowy.
- Badanie w obrębie głowy.
Dzień Drugi
9.00-13.00
- Prezentacja przypadków własnych pacjentów z dysfunkcją stawów skroniowo-żuchwowych.
- Szyna, aparat ortodontyczny, nadbudowa kompozytowa, protetyka – możliwości terapeutyczne stomatologa.
- Przyczyny psychogenne dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych
- Planowanie zespołowego leczenia.
- Badanie stomatologiczne i fizjoterapeutyczne. Prawidłowe oddychanie i żywienie – bardzo ważne elementy wpływające na ogólny stan zdrowia człowieka, również na zdrowie biomechaniczne.
- Praca w zespole terapeutycznym: stomatolog, fizjoterapeuta, ortopeda, logopeda, dietetyk, psycholog, ortoptysta, laryngolog, neurolog.
- Postępowanie terapeutyczne w stanach ostrych i przewlekłych.
- Mobilizacja skóry i tkanki podskórnej twarzy.
- Mobilizacje uciskowe wewnątrzustne i zewnątrzustne punktów spustowych.
- Masaż tkanek głębokich.
- Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, Techniki Aktywnego rozluźniania, Poizometryczna relaksacja mięśni.
13.00-13.40- Lunch
13.40-16.40
- Mobilizacje stawu skroniowo-żuchwowego.
- Postępowanie przy szczękościsku.
- Terapia na stawie skroniowo-żuchwowym, kości gnykowej, języku.
- Ćwiczenia w rehabilitacji stomatologicznej.
- Terapia ze szpatułką w pozycji leżącej, siedzącej, na piłce.
- Autoterapia.
16.40-17.00 Walidacja
Szkolenie podstawowe w zakresie diagnostyki i terapii dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych wpisuje się w obszar „Inteligentne systemy w przemyśle i infrastrukturze” poprzez nauczanie wykorzystania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych oraz innowacyjnych metod terapeutycznych. Uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności interdyscyplinarnej współpracy, usprawniającej procesy leczenia i zarządzania pacjentem. Efektem szkolenia będzie wzrost efektywności, bezpieczeństwa i innowacyjności gabinetów stomatologicznych i fizjoterapeutycznych, zgodnie z założeniami Regionalnej Strategii Innowacji.
Szkolenie podstawowe rozwija praktyczne umiejętności specjalistów w zakresie diagnozy i terapii dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych oraz zaburzeń postawy, co przekłada się na poprawę jakości życia pacjentów. Zwiększając kompetencje zawodowe uczestników, szkolenie podnosi standard opieki zdrowotnej w regionie oraz ułatwia dostęp do nowoczesnych metod leczenia. W efekcie szkolenie wspiera rozwój kapitału społecznego i ludzkiego oraz wzmacnia atrakcyjność województwa jako miejsca przyjaznego zdrowiu i rozwojowi mieszkańców, zgodnie z założeniami Regionalnej Strategii Innowacji.
Szkolenie podstawowe wspiera transformację cyfrową poprzez wdrażanie nowoczesnych narzędzi diagnostycznych i cyfrowych systemów analizy postawy oraz zarządzania dokumentacją medyczną. Uczestnicy uczą się korzystać z technologii cyfrowych, które usprawniają procesy diagnostyczne i terapeutyczne, podnosząc jakość oraz efektywność pracy w placówkach ochrony zdrowia.
Szkolenie podstawowe rozwija kompetencje zespołowej współpracy i komunikacji, co wspiera efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w placówkach medycznych. Uczestnicy zdobywają umiejętności budowania relacji, motywowania do rozwoju zawodowego i skutecznego współdziałania w interdyscyplinarnych zespołach.
Szkolenie podstawowe rozwija kompetencje zespołowej współpracy i komunikacji zarówno wewnątrz zespołu, jak i w kontakcie z pacjentem, co wspiera efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w placówkach medycznych. Uczestnicy zdobywają umiejętności budowania relacji, motywowania do rozwoju zawodowego i skutecznego współdziałania w interdyscyplinarnych zespołach oraz skutecznej komunikacji z pacjentami.
Szkolenie podstawowe obejmuje tematykę diagnozy i terapii zaburzeń układu stomatognatycznego oraz postawy, bezpośrednio wspierając rozwój kompetencji w sektorze gospodarki białej. Program szkolenia przyczynia się do podniesienia jakości usług zdrowotnych oraz poprawy opieki nad pacjentami, w tym osobami starszymi, odpowiadając na potrzeby starzejącego się społeczeństwa.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 1-5. | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 5-9 - w bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Iwona Iwanowicz | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkt 1 | Prowadzący Iwona Iwanowicz | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 2-3 - w bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 1-7. | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 7-11 - w bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Iwona Iwanowicz | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Iwona Iwanowicz | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkt 1-2 | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 2-6 - w bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Iwona Iwanowicz | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:40 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto172,22 PLN
- Koszt osobogodziny netto172,22 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Gorzechowski
- wykładowca Chiropractic School of Poland
- licencjonowany trener metody STRUCTOGRAM®
Uznany ekspert w dziedzinie stawów skroniowo-żuchwowych, który wykorzystuje swoją głęboką wiedzę i doświadczenie kliniczne, aby oferować zaawansowane metody terapii w tej specjalistycznej dziedzinie. Jest autorem dwóch znaczących publikacji:
- „Fizjoterapia stomatologiczna. Badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych”
- „Sekrety zdrowego ciała i umysłu”, które są cenione przez specjalistów z różnych dziedzin medycyny za ich praktyczne podejście i głęboką wiedzę.
Od 2016 roku prowadzi autorskie szkolenie „Zgrany duet dentysta i fizjoterapeuta w leczeniu dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych”, które zyskało uznanie wśród dentystów, fizjoterapeutów, masażystów, chiropraktyków i logopedów. Jego innowacyjne podejście do interdyscyplinarnej współpracy w leczeniu jest przykładem jego zaangażowania w zapewnianie holistycznej opieki Pacjentom.
Jako licencjonowany trener metody STRUCTOGRAM®, stworzył autorskie szkolenie w którym łączy tą metodę z medycyną.
Iwona Iwanowicz
Rozwój zawodowy to spełnienie jej marzeń. Stale poszerza swoją wiedzę i skutecznie ją wdraża w leczenie swoich Pacjentów.
Od kilku lat jest instruktorem autorskiego szkolenia „Diagnostyka i leczenie stawów skroniowo-żuchwowych”.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymuja skrypt zawierający materiały kursowe.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka.
Informacje dodatkowe
1 godzina edukacyjna to 45 minut.
Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych Rsedu Iwona Iwanowicz, Karol Gorzechowski s.c.
Osoby które otrzymały dofinansowanie w wysokości 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja