"Eko-Programowanie: Tworzenie Zrównoważonych Projektów z wykorzystaniem C Sharp Desktop"
"Eko-Programowanie: Tworzenie Zrównoważonych Projektów z wykorzystaniem C Sharp Desktop"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na szkolenie zapraszamy: programistów, testerów aplikacji, kierowników projektów IT, jak i inne osoby pragnące poznać podejście do programowania skupiające się na tworzeniu aplikacji i systemów informatycznych, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, minimalizującymi ich negatywny wpływ na środowisko naturalne.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do programowania aplikacji "ECO" w technologii C Sharp Desktop, minimalizujących wpływ na środowisko. Uczestnicy nauczą się optymalizować zużycie zasobów systemowych (RAM, CPU), ograniczać zużycie energii oraz projektować zrównoważone aplikacje desktopowe. Szkolenie obejmuje także wykorzystanie narzędzi do analizy wydajności oraz praktyki wspierające zrównoważony rozwój oprogramowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie wpływ tworzenia oprogramowania desktopowego na środowisko naturalne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać co najmniej trzy czynniki, w których aplikacje desktopowe wpływają na środowisko (np. zużycie energii, czas życia sprzętu, ślad węglowy serwerów wspierających aktualizacje).Uczestnik wyjaśnia, czym jest ślad węglowy oprogramowania i jak może być ograniczany. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Potrafi projektować aplikacje C Sharp Desktop w sposób minimalizujący zużycie zasobów systemowych (RAM, CPU). | Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wybór technologii i metod implementacji w kontekście minimalizacji zużycia zasobów RAM i CPU.W kodzie aplikacji unika zbędnych zasobów graficznych, komponentów lub złożonych struktur danych nieuzasadnionych funkcjonalnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Analizuje i ocenia wydajność istniejących aplikacji desktopowych pod kątem ekologii. | Kryteria weryfikacji Na podstawie analizy uczestnik przedstawia minimum trzy konkretne rekomendacje dotyczące optymalizacji aplikacji pod kątem ekologii (np. ograniczenie operacji w tle, lepsze zarządzanie pamięcią, zastosowanie lazy loadingu). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy prototypy lekkich, zrównoważonych aplikacji desktopowych w C Sharp Desktop | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostarcza krótką dokumentację opisującą:Strukturalne decyzje projektowe. Strategie zastosowane w celu ograniczenia zużycia zasobów. Wskazanie obszarów potencjalnej dalszej optymalizacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Posługuje się narzędziami do monitorowania wydajności i zużycia zasobów przez aplikacje. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać co najmniej jedno narzędzie do monitorowania wydajności aplikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 16 godzin lekcyjnych w podziale:
teoria 4 godziny lekcyjne
praktyka 11 godzin lekcyjnych
egzamin 1 godzina lekcyjna
Jedna godzina zajęć to jedna godzina lekcyjna rozumiana jako 45 min.
W czas trwania szkolenia nie są wliczane przerwy.
Dodatkowo w każdym dniu szkolenia przewidziana jest jedna przerwa 15-to minutowa
Wprowadzenie do programowania
- Dlaczego zrównoważone programowanie jest ważne
- Ślad węglowy oprogramowania
- Wpływa aplikacji desktopowych na zasoby sprzętowe - przykład
- Struktura kodu
Zrównoważone projektowanie aplikacji w C Sharp Desktop
- Minimalizacja zużycia zasobów RAM i CPU
- Tworzenie lekkich i responsywnych interfejsów
- Efektywne zarządzanie zdarzeniami i pamięcią
Wzorce projektowe wspierajace ekologię
- Wzorzec lazy loading
- Dependency Injection i jego wpływ na optymalizację
- Projektowanie modularne i skalowalne
Warsztat: Audyt istniejacego projektu
- Analiza wydajności aplikacji desktopowej
- Identyfikacja „ciężkich” fragmentów kodu
Optymalizacja aplikacji desktopowej
- Zarządzanie cyklem życia aplikacji
- Ograniczenie niepotrzebnych operacji
- Efektywne operacje na plikach i bazach
Narzędzia wspierające ECO programowanie w C Sharp Desktop
- Narzędzia do analizy wydajności
- Monitorowanie zużycia RAM, CPU, IO
- Continuous Improvement i refaktoryzacja ekologiczna
Warsztat: Tworzenie nowej aplikacji desktopowej "Eco-Frendly"
- Projekt i implementacja prostego, wydajnego projektu
- Dokumentacja i plan rozwoju ekologicznego projektu
Stworzenie Check listy programisty z eco zasadami
Test końcowy i podsumowanie szkolenia
Szkolenie trwa 16 godz. lekcyjnych (1 godzina = 45 min zajęć), w podziale na 4 godzin lekcyjnych dziennie (cztery dni). Dodatkowo doliczone są przerwy: w ciągu dnia: 1 przerwa 15 minutowa
Zakres tematyczny usługi, dotyczący tworzenia "ECO" aplikacji przy użyciu technologii C Sharp Desktop, jest powiązany z obszarami technologicznymi wskazanymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, szczególnie w kontekście zielonej i cyfrowej gospodarki.
Szkolenie obejmuje aspekty związane z:
- Zieloną gospodarką - poprzez naukę tworzenia oprogramowania, które minimalizuje negatywny wpływ na środowisko naturalne, w tym zmniejszenie zużycia energii, optymalizację zużycia zasobów (RAM, CPU) oraz ograniczenie śladu węglowego aplikacji i systemów informatycznych. Podejście to wspiera zrównoważony rozwój i wpływa na poprawę efektywności energetycznej w branży IT.
- Cyfrową gospodarką - poprzez rozwój umiejętności związanych z tworzeniem aplikacji desktopowych i wykorzystaniem nowoczesnych technologii programowania, które są kluczowe w cyfryzacji procesów i rozwoju innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Kurs wspiera również rozwój kompetencji w zakresie analizy wydajności aplikacji oraz wykorzystania narzędzi cyfrowych wspierających zrównoważony rozwój.
Szkolenie przyczynia się do realizacji celów związanych z rozwojem nowoczesnych, ekologicznych technologii oraz ich zastosowaniem w kontekście przemiany cyfrowej regionu, wspierając zarówno rozwój sektora IT, jak i dbałość o środowisko naturalne.
Tematyka szkolenia jest zgodna z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 w obszarze Technologie telekomunikacyjne i informacyjne, w szczególności z Obszarem 3: Technologie zrównoważonego rozwoju i zielona gospodarka cyfrowa.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do programowania. Dlaczego zrównoważone programowanie jest ważne. Ślad węglowy oprogramowania. Przykład - wpływ aplikacji desktopowych na zasoby sprzętowe. Struktura kodu | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Zrównoważone projektowanie aplikacji w C Sharp Desktop. Minimalizacja zużycia RAM i CPU. Tworzenie lekkich i responsywnych interfejsów. Efektywne zarządzanie zdarzeniami i pamięcią | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Wzorce projektowe wspierające ekologię. Wzorzec "Lazy loading". Dependency Injection i jego wpływ na optymalizację. Projektowanie modularne i skalowalne. | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Warsztat: Audyt istniejącego projektu. Analiza wydajności aplikacji desktopowej. Identyfikacja ciężkich fragmentów kodu. | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Optymalizacja aplikacji desktopowej w C Sharp Desktop. Zarządzanie cyklem życia aplikacji. Ograniczenie niepotrzebnych operacji. Efektywne operacje na plikach i bazach. | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Przerwa | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Narzędzia wspierające "ECO" programowanie w C Sharp Desktop. Analiza wydajności. Monitorowanie zużycia RAM , CPU IO. Continuous Improvement i refaktoryzacja ekologiczna | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Warsztat: Tworzenie nowej aplikacji desktopowej "ECO-FRENDLY". Projekt i implementacja prostego, wydajnego projektu. Dokumentacja i plan rozwoju ekologicznego projektu. | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Check lista programisty - "ECO" zasady zielonej aplikacji desktopowej | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Test końcowy i podsumowanie szkolenia | Prowadzący Dariusz Pieter | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Pieter
nowych technologii w biznesie, w tym narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI). Posiada
wykształcenie wyższe techniczno-społeczne – ukończył studia magisterskie na kierunku inżynieria
materiałowa i metalurgia (1999), studia podyplomowe z zakresu informatyki (2001) oraz studia
pedagogiczne (2006). Od 2007 roku prowadzi własną działalność gospodarczą związaną ze
szkoleniami, wdrożeniami i konsultingiem technologicznym.
Trener, programista, analityk, certyfikowany specjalista Microsoft (m.in. MCT, Excel Expert, SQL
Server Developer, Web Developer). Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu programowania, analizy
danych, raportowania (Power BI, MS Project), a także w zastosowaniu aplikacji MS Office w pracy
projektowej. Od lat aktywnie uczestniczy jako koordynator i trener w projektach szkoleniowych,
także współfinansowanych ze środków UE.
W obszarze sztucznej inteligencji wykazuje się praktyczną znajomością popularnych narzędzi AI,
takich jak ChatGPT, Copilot, DeepSeek. Posiada doświadczenie w pracy z dużymi modelami
językowymi, a także w zakresie prompt engineeringu – w tym tworzenia proekologicznych promptów
wspierających zasady zrównoważonego rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały w wersji elektronicznej:
- Skrypt szkoleniowy (podsumowanie treści)
- Przykłady kodu "przed" i "po" optymalizacji
- Listę narzędzi i bibliotek rekomendowanych do pracy
- Listę kontrolą: "10 "ECO" zasad programisty
- MIni słowniczek pojęć: ślad węglowy, Lazy loading, Memory leak, profilowanie wydajności, green IT
- Wzór raportu analizy wydajności
Warunki uczestnictwa
Szkolenie realizowane jest w formule on-line w czasie rzeczywistym, w którym można wziąć udział z każdego miejsca na świecie.
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams lub ZOOM, w zależności od możliwości i preferencji uczestników. Uczestnik, który potwierdzi swój udział w szkoleniu, przed szkoleniem zostanie poinformowany o platformie na której zostanie zrealizowane szkolenie oraz otrzyma przed rozpoczęciem szkolenia, drogą mailową, link do spotkania wraz z hasłami dostępu.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się odpodatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznychoraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe po stronie uczestnika szkolenia
- komputer z dostępem do Internetu
- wbudowane lub peryferyjne urządzenia do obsługi audio - słuchawki/głośniki oraz mikrofon
- zainstalowana przeglądarka internetowa
- zainstalowana aplikacja Visual Studio z modułem: Aplikacje Klasyczne