Masaż w stomatologii - badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych w modelu holistycznym.
Masaż w stomatologii - badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych w modelu holistycznym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- fizjoterapeutów,
- techników fizjoterapii,
- studentów fizjoterapii,
- studentów medycyny i stomatologii,
- lekarzy dentystów,
- masażystów,
- terapeutów manualnych,
- logopedów,
- neurologopedów,
- uczniów szkół policealnych o kierunku technik masażysta.
Adresaci szkolenia to specjaliści i przyszli specjaliści, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje w pracy z pacjentami z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych, wykorzystując nowoczesne, prozdrowotne i przyjazne dla środowiska metody pracy.
Szkolenie jest również odpowiednie dla osób, które cenią podejście holistyczne, ergonomiczne i zrównoważone – zarówno w terapii, jak i w organizacji pracy gabinetu – i chcą świadomie budować swój rozwój zawodowy w oparciu o troskę o zdrowie pacjenta, swoje własne i środowiska.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji11-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia „Masaż w stomatologii- badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych w modelu holistycznym” jest przygotowanie uczestników do samodzielnego przeprowadzania badania i terapii stawów skroniowo-żuchwowych z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy nabędą umiejętności odpowiedzialnego stosowania technik terapeutycznych przy jednoczesnym ograniczaniu zużycia materiałów jednorazowych, wyborze ekologicznych preparatów oraz wdrażaniu proekologicznych rozwiązań w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i rozróżnia stawy skroniowo-żuchwowe, określa czym jest zdrowie człowieka w ujęciu holistycznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje, charakteryzuje i rozróżnia stawy skroniowo-żuchwowe, uwzględniając znaczenie zrównoważonej terapii manualnej jako alternatywy dla energochłonnych technologii diagnostycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje testy diagnostyczne i diagnozuje zniekształcenia twarzoczaszki, stosując techniki niewymagające użycia energii elektrycznej, sprzyjające niskoemisyjnej i odpowiedzialnej środowiskowo pracy terapeuty | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia techniki terapii stawów skroniowo-żuchwowych, z uwzględnieniem wyboru metod niskoenergetycznych, opartych na ręcznych technikach manualnych sprzyjających zrównoważonemu podejściu terapeutycznemu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje przyczyny i problemy funkcjonowania stawów skroniowo-żuchwowych oraz opisuje pozycję i płaszczyznę szczęki, uwzględniając wpływ stylu życia i środowiska (m.in. dieta, stres, chemia w kosmetykach) na występowanie dysfunkcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi badanie i terapię stawów skroniowo-żuchwowych, wykorzystując zrównoważone, manualne metody zgodne z zasadami ochrony środowiska i zielonej transformacji | Kryteria weryfikacji Stosuje manualne techniki masażu zamiast zabiegów wykonywanych przy użyciu urządzeń elektrycznych, ograniczając zużycie energii oraz emisję odpadów związanych z eksploatacją sprzętu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje testy różnicujące w sposób minimalizujący użycie nieekologicznych materiałów jednorazowych, promując odpowiedzialne wykorzystanie zasobów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie wykonuje terapię stawów skroniowo-żuchwowych, stosując metody manualne wspierające zdrowie pacjenta i ograniczające negatywny wpływ terapii na środowisko. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje właściwe sposoby komunikacji się z pacjentem, uwzględniając aspekty emocjonalne i fizyczne podczas zabiegu. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Buduje świadomość ekologiczną w pracy terapeutycznej i promuje postawy prośrodowiskowe wśród pacjentów | Kryteria weryfikacji Optymalizuje zużycie energii elektrycznej, wody i materiałów jednorazowych podczas wykonywania masażu i zabiegów terapeutycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady minimalizacji odpadów podczas terapii (np. ograniczenie ręczników papierowych, użycie ekologicznych środków do masażu) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Segreguje i właściwie utylizuje odpady higieniczne i medyczne w gabinecie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje preparaty do masażu i terapii (olejki, maści) pochodzenia naturalnego, biodegradowalne lub nietestowane na zwierzętach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje innowacyjne narzędzia diagnostyczne - w szczególności termografię medyczną - w obrębie twarzoczaszki, w tym stawów skroniowo-żuchwowych, w celu wsparcia terapii pacjentów z dysfunkcjami układu stomatognatycznego. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje termografie medyczną stosując innowacyjne technologie zwiększające efektywność energetyczną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wymienia wskazania i przeciwwskazania do zastosowania termografii w obrębie twarzoczaszki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki relaksacyjne i masaż w celu redukcji stresu oraz wspierania regeneracji organizmu, promując zrównoważony styl życia. | Kryteria weryfikacji Dobiera i wykonuje techniki masażu relaksacyjnego z uwzględnieniem wpływu na układ nerwowy i napięcie mięśniowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje łącznie 21 godzin. Przerwy są wliczane w czas trwania usługi. Godziny oraz czas trwania przerw są podane orientacyjnie - w zależności od dynamiki i tempa grupy - mogą ulec zmianie.
Szkolenie dzieli się na część teoretyczną prowadzoną w formie wykładu oraz część praktyczną. Ćwiczenia praktyczne podczas kursu odbywają się w parach, na kozetkach. Każdy uczestnik ma zapewnione: dostęp do stołu terapeutycznego, rękawice oraz materiały szkoleniowe.
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe oraz ci, którzy zrealizują szkolenie uzyskają dostęp do grupy zamkniętej na Facebooku dzięki której będą mieli dostęp do aktualnej wiedzy, wymianę doświadczeń oraz możliwość uzyskania odpowiedzi na nurtujące kwestie w codziennej pracy co pomoże w lepszym utrwaleniu wiedzy nabytej podczas szkolenia.
MODUŁ I
Budowanie świadomości ekologicznej w pracy terapeutycznej i promowanie postawy prośrodowiskowe wśród pacjentów.
- Optymalizacja zużycia energii elektrycznej, wody i materiałów jednorazowych podczas wykonywania masażu i zabiegów terapeutycznych
- Zmniejszenie zużycia odpadów podczas terapii (np. ograniczenie ręczników papierowych, użycie ekologicznych środków do masażu)
- Segregacja i właściwie utylizacja odpadów higienicznych i medycznych w gabinecie
- Wykorzystanie preparatów do masażu i terapii (olejki, maści) pochodzenia naturalnego, biodegradowalne lub nietestowane na zwierzętach
MODUŁ II
Anatomia funkcjonalna i biomechanika narządu żucia
- Budowa czaszki, stawów skroniowo-żuchwowych i mięśni żucia.
Płaszczyzny ciała i ich znaczenie w pracy z obszarem twarzoczaszki. Zniekształcenia twarzoczaszki.
- Stomatologiczne podstawy pracy ze stawem skroniowo-żuchwowym
MODUŁ III W jakich dolegliwościach może pomóc duet dentysta – technik masażysta, fizjoterapeuta, logopeda.
- Wskazania, przeciwskazania do terapii stawów skroniowo-żuchwowych
MODUŁ IV Badanie w obrębie głowy i ciała
- Wady zgryzu, wady postawy, wady stóp - jako czynniki powstawania bólu w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych
- Testy różnicujące na stawy skroniowo-żuchwowe oraz na postawę ciała
MODUŁ V Staw ramienny i staw skokowy - ich wpływ na płaszczyznę zgryzu.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
- jak kompensacje w obrębie barku i kończyny dolnej mogą zaburzać ustawienie żuchwy,
- jak staw skokowy wpływa na napięcia mięśni żucia poprzez łańcuchy mięśniowo-powięziowe,
- jak przeprowadzać obserwację i testy różnicujące,
- jak wykorzystać terapię barku i stopy jako element wspomagający pracę ze stawem skroniowo-żuchwowym.
MODUŁ VI Techniki zewnętrzne w obrębie twarzy i szyi - zajęcia praktyczne:
- Masaż tkanek głębokich
- Rozluźnianie mięśniowo-powięziowe
- Techniki Aktywnego rozluźniania
- Poizometryczna relaksacja mięśni (PIR)
- Postępowanie terapeutyczne w stanach ostrych i przewlekłych.
- Postępowanie przy szczękościsku
- Terapia na stawie skroniowo-żuchwowym, kości gnykowej, języku.
MODUŁ VII Techniki wewnątrzustne - zajęcia praktyczne:
- Bezpieczne wprowadzenie do terapii wewnątrzustnej
- Uciskowe punkty spustowe – mięsień żwacz, skrzydłowy boczny i przyśrodkowy, skroniowy, skroniowy, bródkowy
- Mobilizacje stawu skroniowo-żuchwowego
- Terapia tkanek głębokich w obrębie tułowia.
MODUŁ VIII Wywiad i podstawowe badanie pacjenta
- Wywiad pod kątem występowania dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych.
- Badanie w obrębie głowy oraz zgryzu.
- Badanie narządu ruchu : ogólnej postawy, kręgosłupa i miednicy, różnicowanie miednicy skośnej od skręconej, testy funkcjonalne, testy kinematyczne – test szpatułkowy.
- Palpacja napięć mięśniowych w obrębie szyi, twarzy i barków, narządu ruchu.
- Rozpoznawanie objawów stawów skroniowo-żuchwowych przez masażystę – na co zwracać uwagę.
MODUŁ IX Radiologia chiropraktyczna jako narzędzie wspierające diagnostykę
- Wprowadzenie do analizy obrazów RTG, cefalometrii w kontekście stawu skroniowo-żuchwowego i postawy.
MODUŁ X Różne rodzaje masażu stosowanych w celu redukcji stresu oraz wspierania regeneracji organizmu, promując zrównoważony styl życia.
- Masaże specjalistyczne wspierające terapię dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych
- Masaż poprzeczny mięśni twarzy i szyi
- Masaż miodem – wskazania, technika wykonania
- Masaż bańką chińską – zastosowanie w zaburzeniach mięśniowo-powięziowych
MODUŁ XI Termografia medyczna jako innowacyjne narzędzie diagnostyczne w obrębie twarzoczaszki, w tym stawów skroniowo-żuchwowych, w celu wsparcia terapii pacjentów z dysfunkcjami układu stomatognatycznego.
- wskazania i przeciwwskazania do zastosowania termografii w obrębie twarzoczaszki
- Interpretacja obrazów termograficznych w kontekście diagnostyki funkcjonalnej stawów skroniowo‑żuchwowych
- termografia medyczna - zajęcia praktyczne
MODUŁ XII Egzamin wewnętrzny
ZIELONE KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI:
- Świadomość i szacunek dla środowiska w pracy terapeutycznej w obrębie twarzoczaszki oraz promocja stylu życia zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju.
- Stosowanie innowacyjnych i przyjaznych środowisku technologii diagnostycznych – np. termografia medyczna jako bezpieczna metoda obserwacji stanu tkanek miękkich i skóry twarzy bez użycia promieniowania jonizującego.
- Wykonywanie czynności terapeutycznych i diagnostycznych w sposób przyjazny dla środowiska, z wykorzystaniem technik manualnych i naturalnych metod leczenia bez udziału energochłonnych urządzeń elektrycznych.
- Planowanie terapii w oparciu o efekty kliniczne i indywidualne potrzeby pacjenta, przy minimalnym zużyciu zasobów i materiałów.
- Wykorzystywanie naturalnych materiałów i metod wspomagających terapię, np. oleje roślinne do masażu, ciepłe kompresy, techniki relaksacyjne.
- Promowanie zielonej wiedzy wśród pacjentów – edukacja w zakresie profilaktyki zdrowotnej, stresu, ergonomii oraz wpływu stylu życia na zdrowie układu stomatognatycznego.
- Redukcja i odpowiedzialne zarządzanie odpadami medycznymi i materiałami zużywalnymi w codziennej pracy terapeutycznej.
- Umiejętność pracy zespołowej i interdyscyplinarnej – współpraca z dentystami, logopedami, ortodontami i innymi specjalistami w duchu zrównoważonego leczenia.
- Umiejętności komunikacyjne w pracy z pacjentem i zespołem – uważna komunikacja, ugruntowana w empatii i odpowiedzialności społecznej.
- Planowanie oparte na logicznym myśleniu i analizie potrzeb pacjenta, z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i zdrowotnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Moduł II | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł III | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł IV | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 przerwa | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Moduł V | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł VI | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł VII | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł VIII | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Moduł IX | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł X | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł XI | Prowadzący Karol Gorzechowski | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł XII | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 185,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 185,71 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karol Gorzechowski
- wykładowca Chiropractic School of Poland
- licencjonowany trener metody STRUCTOGRAM®
Uznany ekspert w dziedzinie stawów skroniowo-żuchwowych, który wykorzystuje swoją głęboką wiedzę i doświadczenie kliniczne, aby oferować zaawansowane metody terapii w tej specjalistycznej dziedzinie. Jest autorem dwóch znaczących publikacji:
- „Fizjoterapia stomatologiczna. Badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych”
- „Sekrety zdrowego ciała i umysłu”, które są cenione przez specjalistów z różnych dziedzin medycyny za ich praktyczne podejście i głęboką wiedzę.
Od 2016 roku prowadzi autorskie szkolenie „Zgrany duet dentysta i fizjoterapeuta w leczeniu dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych”, które zyskało uznanie wśród dentystów, fizjoterapeutów, masażystów, chiropraktyków i logopedów. Jego innowacyjne podejście do interdyscyplinarnej współpracy w leczeniu jest przykładem jego zaangażowania w zapewnianie holistycznej opieki Pacjentom.
Jako licencjonowany trener metody STRUCTOGRAM®, stworzył autorskie szkolenie w którym łączy tą metodę z medycyną. Oświadczam, że prowadzący ma doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymuja skrypt zawierający materiały kursowe.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka.
Informacje dodatkowe
Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych Rehabiis Clinic Sp. z o.o.
Osoby które otrzymały dofinansowanie w wysokości 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722).
Adres
Adres
ul. Harcerzy Września 1939 nr 5,
40-659 Katowice