Asertywność w Praktyce - Szkolenie
Asertywność w Praktyce - Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest tym, którzy chcą wzmocnić poczucie wartości oraz otwarcie wyrażać swoje zdanie.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji28-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie z asertywności ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji oraz wyrażania swoich potrzeb i emocji w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych. Uczestnicy poznają techniki, które pomogą im radzić sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych, a także nauczą się, jak stawiać granice. Dzięki temu uczestnicy zyskają większą pewność siebie oraz umiejętność komunikacji opartą na poszanowaniu praw swoich i innych, co pozytywnie wpłynie na ich relacje zawodowe i osobiste.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wie jakie postawy przyjmujemy w relacji z innymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje charakterystyki postaw jakie przyjmujemy w relacjach z innymi. Uczestnik wymienia przyczyny ich występowania. Uczestnik wskazuje zalety komunikacji asertywnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wie jak budować postawę asertywną | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi wspierający monolog wewnętrzny, identyfikuje swoje mocne strony i obszary do rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki komunikacyjne wspierające postawę asertywną | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje przebieg dialogu konstruktywnego. Uczestnik buduje komunikaty informacji zwrotnej z wykorzystaniem komunikatu JA i modelu FUKO. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w grupach od 7 do 12 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych.
W harmonogramie uwzględniono przerwy, które nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Wymiar przerw 2 x 15 min i 1x30min / 1 dzień szkoleniowy.
Walidacja wliczona jest do czasu trwania szkolenia.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną:
- Zajęcia teoretyczne trwają 3 godz. dydaktyczne
- Zajęcia praktyczne wynoszą 13 godz. dydaktycznych
- w tym walidacja 1 godz. dydaktyczna
przerwy 1 godz. zegarowa
MODUŁ I WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu
1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia
2. Postawy jakie przyjmuje w relacjach interpersonalnych
a. Charakterystyka postaw: agresywnej, uległej, manipulacyjnej i asertywnej
b. Źródła i przyczyny przyjmowania różnych postaw
3. Charakterystyka zachowań asertywnych
a. Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych
b. Typy problemów z przyjmowaniem postawy asertywnej
Celem tego modułu jest zebranie informacji o doświadczeniach uczestników związanych z przyjmowaniem różnych postaw w relacji z innymi osobami oraz integracja grupy. Nabycie wiedzy czym charakteryzują się te postawy oraz jakie są przyczyny ich występowania oraz poznanie zalet komunikacji asertywnej.
Formy i metody pracy: mini-wykład - prezentacja na forum, rundka, praca w parach, dyskusja moderowana, praca w grupie
MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ
- Budowanie poczucia własnej wartości
a. Świadomość własnego potencjału
b. Jak korzystać z praw osobistych przy budowaniu postawy asertywnej
c. Wszystko zaczyna się w głowie, czyli monolog wewnętrzny - komunikacja z samym sobą jako zagrożenie lub wzmocnienie
2. Budowanie i umacnianie głosu "Dorosłego" wspierające budowanie postawy asertywnej
a. Wewnętrzne siły, które kierują naszą aktywnością: siła osobistych potrzeb, siła norm i powinności oraz siła decyzji
b. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przez dominację
c. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przy użyciu głosu "Dorosłego"
Celem tego modułu jest nabycie wiedzy o sposobach budowania postawy asertywnej. Nabycie umiejętności prowadzenia wspierającego monologu wewnętrznego, identyfikowania swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju. Zbudowanie świadomości o wpływie rozstrzygania wewnętrznego sporu przy użyciu siły decyzji na budowanie postawy asetywnej.
Formy i metody pracy: mini – wykład - prezentacja na forum, praca indywidualna, dyskusja moderowana, praca w grupie
MODUŁ III
TECHNIKI KOMUNIKACYJNE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ
- Komunikacja
a. Dialog konstruktywny
b. Słuchanie reaktywne
c. Pozostałe techniki komunikacyjne pomocne w budowaniu postawy asertywnej: parafraza, pytania otwarte, klaryfikacja (podsumowania)
2.Informacja zwrotna
a. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej – Komunikat JA
b. Informacja zwrotna wg modelu FUKO
Celem tego modułu jest nabycie wiedzy o przebiegu dialogu konstruktywnego. Nabycie umiejętności budowania komunikatów informacji zwrotnej z wykorzystaniem komunikatu JA i modelu FUKO.
Formy i metody pracy: mini wykład, praca w grupie, dyskusja moderowana
MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE
1. Asertywna odmowa
a. Model asertywnej odmowy
b. Techniki wspierające asertywną odmowę: "zdarta płyta", "ugięcie się", "jestem słoniem"
2. Asertywne techniki obronne
a. Asertywna konfrontacja przekonań
b. Asertywne reagowanie na krytykę
Celem tego modułu nabycie umiejętności konstruowania asertywnej odmowy przy wykorzystaniu technik ją wspierających. Nabycie umiejętności stosowania technik obronnych w trudnych sytuacjach interpersonalnych wspierających utrzymywanie relacji dzięki rozpoznawaniu emocji, asertywnemu ich rozładowywaniu i radzeniu sobie z manipulacją .
Formy i metody pracy: mini-wykład - prezentacja na forum, rundka, praca w parach, dyskusja moderowana, praca w grupie
MODUŁ V WALIDACJA EFEKTÓW SZKOLENIA
- Test teoretyczny
2.Ankieta - KOS
3.Podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 MODUŁ I WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 MODUŁ I WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 ODUŁ III TECHNIKI KOMUNIKACYJNE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 MODUŁ V WALIDACJA EFEKTÓW SZKOLENIA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 062,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 191,42 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 155,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mazelanik
25 lat doświadczenia w
obszarze HR, jako specjalista i praktyk w zakresie czasu pracy, organizacji szkoleń, prowadzenia rekrutacji
oraz obsługi kadrowej i płacowej; w tym:
4 lata -
doradca w obszarze HR - praca na stanowisku HR Biznes Partnera
4 lata -
doświadczenie menedżerskie – praca na stanowisku kierownika w obszarze HR
22 lata doświadczenia
jako trener kompetencji menadżerskich i miękkich
17 lat doświadczenia jako wspólnik spółki jawnej zajmującej się szkoleniem i doradztwem w zakresie rozwoju pracowników
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
Informacje dodatkowe
Przed zapisem na usługę szkoleniową proszę o kontakt pod numerem: 608 052 658