Asertywność w Praktyce
Asertywność w Praktyce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest tym, którzy chcą wzmocnić poczucie wartości oraz otwarcie wyrażać swoje zdanie.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie z asertywności ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznej komunikacji oraz wyrażania swoich potrzeb i emocji w sposób szanujący zarówno siebie, jak i innych. Uczestnicy poznają techniki, które pomogą im radzić sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych, a także nauczą się, jak stawiać granice. Dzięki temu uczestnicy zyskają większą pewność siebie oraz umiejętność komunikacji opartą na poszanowaniu praw swoich i innych, co pozytywnie wpłynie na ich relacje zawodowe i osobiste.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wie jakie postawy przyjmujemy w relacji z innymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dokonać charakterystyki postaw jakie przyjmujemy w relacjach z innymi. Uczestnik potrafi wymienić przyczyny ich występowania. Uczestnik potrafi wskazać zalety komunikacji asertywnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wie jak budować postawę asertywną | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi prowadzić wspierający monolog wewnętrzny, identyfikować swoje mocne strony i obszary do rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki komunikacyjne wspierające postawę asertywną | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać przebieg dialogu konstruktywnego. Uczestnik potrafi budować komunikaty informacji zwrotnej z wykorzystaniem komunikatu JA i modelu FUKO. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I WPROWADZENIE DO GŁÓWNEGO TEMATU SZKOLENIA - osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu
1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia
2. Postawy jakie przyjmuje w relacjach interpersonalnych
a. Charakterystyka postaw: agresywnej, uległej, manipulacyjnej i asertywnej
b. Źródła i przyczyny przyjmowania różnych postaw
3. Charakterystyka zachowań asertywnych
a. Zalety komunikacji asertywnej, podstawy teoretyczne, istota komunikatów asertywnych
b. Typy problemów z przyjmowaniem postawy asertywnej
MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ
- Budowanie poczucia własnej wartości
a. Świadomość własnego potencjału
b. Jak korzystać z praw osobistych przy budowaniu postawy asertywnej
c. Wszystko zaczyna się w głowie, czyli monolog wewnętrzny - komunikacja z samym sobą jako zagrożenie lub wzmocnienie
2. Budowanie i umacnianie głosu "Dorosłego" wspierające budowanie postawy asertywnej
a. Wewnętrzne siły, które kierują naszą aktywnością: siła osobistych potrzeb, siła norm i powinności oraz siła decyzji
b. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przez dominację
c. Rozstrzyganie wewnętrznego sporu przy użyciu głosu "Dorosłego"
MODUŁ III
TECHNIKI KOMUNIKACYJNE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ
- Komunikacja
a. Dialog konstruktywny
b. Słuchanie reaktywne
c. Pozostałe techniki komunikacyjne pomocne w budowaniu postawy asertywnej: parafraza, pytania otwarte, klaryfikacja (podsumowania)
2.Informacja zwrotna
a. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej – Komunikat JA
b. Informacja zwrotna wg modelu FUKO
MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE
1. Asertywna odmowa
a. Model asertywnej odmowy
b. Techniki wspierające asertywną odmowę: "zdarta płyta", "ugięcie się", "jestem słoniem"
2. Asertywne techniki obronne
a. Asertywna konfrontacja przekonań
b. Asertywne reagowanie na krytykę
3.Ankieta - KOS
4.Podsumowanie szkolenia
MODUŁ V WALIDACJA EFEKTÓW SZKOLENIA
- Test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 MODUŁ I Wprowadzenie do głównego tematu szkolenia- osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 MODUŁ I Wprowadzenie do głównego tematu szkolenia- osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 MODUŁ I Wprowadzenie do głównego tematu szkolenia- osobiste doświadczenia uczestników związane z przyjmowaniem różnych postaw w życiu | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 MODUŁ II BUDOWANIE POSTAWY ASERTYYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 MODUŁ III TECHNIKI KOMUNIKACYJNE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 MODUŁ III TECHNIKI KOMUNIKACYJNE WSPIERAJĄCE BUDOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 MODUŁ IV ZACHOWANIA ASERTYWNE | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 MODUŁ V WALIDACJA EFEKTÓW SZKOLENIA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 062,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,16 PLN
- Koszt osobogodziny netto146,47 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mazelanik
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach - marketingowe zarządzanie firmą
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie -studia podyplomowe z zakresu prawa pracy
Uniwersytet Śląski w Katowicach – studia podyplomowe psychologia zachowań społecznych
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu zarządzania, motywowania pracowników, komunikacji w zespole, budowania zespołu, asertywności oraz czasu pracy i czasu pracy kierowców.
Kompetencje
wysokie kompetencje interpersonalne oraz umiejętności liderskie
innowacyjność przygotowywanych programów szkoleniowych, jak i sposobu prowadzenia szkoleń
otwartość na uczenie się procesów biznesowych, co pozwala zapewnić skuteczne łączenie prowadzonego szkolenia z codzienną praktyką biznesową szkolonych ludzi
doświadczenie w projektowaniu szkoleń stacjonarnych, szkoleń on-line oraz szkoleń e-learningowych
Doświadczenie zawodowe
25 lat doświadczenia w obszarze HR, jako specjalista i praktyk w zakresie czasu pracy, organizacji szkoleń, prowadzenia rekrutacji oraz obsługi kadrowej i płacowej; w tym:
4 lata - doradca w obszarze HR - praca na stanowisku HR Biznes Partnera
4 lata - doświadczenie menedżerskie – praca na stanowisku kierownika w obszarze HR - dział zajmujący się obsługą kierowców
22 lata doświadczenia jako trener kompetencji menadżerskich i miękkich
17 lat doświadczenia jako wspólnik spółki jawnej zajmującej się szkoleniem i doradztwem w zakresie rozwoju pracowników
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
Informacje dodatkowe
Przed zapisem na usługę szkoleniową proszę o kontakt pod numerem: 608 052 658