Poznaj siebie - co sprawia, że "chce mi się chcieć" - Szkolenie
Poznaj siebie - co sprawia, że "chce mi się chcieć" - Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zainteresowanych rozwojem osobistym, które chcą lepiej poznać siebie, zrozumieć swoje potrzeby, wartości i źródła motywacji.
Adresatami są zarówno osoby aktywne zawodowo, jak i poszukujące nowych dróg rozwoju, które odczuwają spadek energii, trudność w utrzymaniu zaangażowania lub chcą nauczyć się skuteczniej motywować do działania w życiu osobistym i zawodowym.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje Uczestnika do rozpoznawania własnych źródeł motywacji, analizy czynników wpływających na jego zaangażowanie oraz projektowania działań wspierających utrzymanie motywacji wewnętrznej w życiu zawodowym i osobistym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcia związane z motywacją, potrzebami, wartościami i zaangażowaniem. | Kryteria weryfikacji poprawnie definiuje wskazane pojęcia w teście wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje właściwe terminy w odniesieniu do sytuacji życiowych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną | Kryteria weryfikacji wskazuje cechy motywacji wewnętrznej i zewnętrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wpływ rodzaju motywacji na skuteczność działania | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Identyfikuje czynniki wzmacniające i osłabiające motywację | Kryteria weryfikacji wymienia i klasyfikuje czynniki motywujące i demotywujące | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji odnosi je do własnych doświadczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Analizuje własne wartości, potrzeby i cele w kontekście źródeł motywacji | Kryteria weryfikacji opracowuje zestawienie własnych wartości i potrzeb | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji określa ich znaczenie dla poziomu motywacji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Projektuje indywidualny plan działań wspierający utrzymanie motywacji | Kryteria weryfikacji opracowuje plan działań zawierający konkretne kroki i terminy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji plan jest spójny z celami i wartościami uczestnika | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Dobiera techniki i strategie wspierające motywację do określonych sytuacji | Kryteria weryfikacji wskazuje adekwatne techniki wspierania motywacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji uzasadnia ich wybór w odniesieniu do własnych celów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Ocenia własne reakcje emocjonalne w sytuacjach spadku motywacji | Kryteria weryfikacji dokonuje refleksji nad swoimi reakcjami | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji formułuje wnioski dotyczące rozwoju postawy proaktywnej | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Formułuje wnioski dotyczące sposobów utrzymywania motywacji w codziennym funkcjonowaniu | Kryteria weryfikacji określa konkretne strategie i sposoby wdrożenia | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji wskazuje sposób monitorowania rezultatów | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie „Poznaj siebie, czyli co sprawia, że chce mi się chcieć” to warsztat rozwojowy ukierunkowany na odkrywanie indywidualnych źródeł motywacji i sposobów ich wzmacniania.
Uczestnicy w trakcie zajęć analizują swoje wartości, potrzeby i cele, uczą się rozpoznawać czynniki wpływające na zaangażowanie oraz projektują osobisty plan działań wspierających utrzymanie motywacji.
Program łączy elementy psychoedukacji, refleksji własnej i praktycznych ćwiczeń, które pomagają budować trwałą, wewnętrzną chęć do działania i rozwoju.
Szkolenie odbywa się w grupach od 7 do 12 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
Szkolenie trwa 8 godzin zegarowych.
W harmonogramie uwzględniono przerwy, które nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Wymiar przerw 2 x 15 min i 1x30min / 1 dzień szkoleniowy.
Walidacja wliczona jest do czasu trwania szkolenia.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną:
- Zajęcia teoretyczne trwają 1 h 30 min
- Zajęcia praktyczne wynoszą 6 h 30 min
- w tym walidacja 1 h
- przerwy 1 h
MODUŁ I – Wprowadzenie do tematyki szkolenia i motywacji do działania
Czas trwania: 75 minut
Cele modułu:
- Wprowadzenie uczestników w tematykę szkolenia.
- Uświadomienie własnych doświadczeń związanych z motywacją i demotywacją.
- Integracja grupy i stworzenie bezpiecznej atmosfery pracy.
Efekty uczenia się:
Wiedza: Uczestnik zna podstawowe pojęcia dotyczące motywacji.
Umiejętności: Potrafi opisać własne doświadczenia związane z motywacją.
Kompetencje społeczne: Potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji grupowej.
Zakres treści:
- Otwarcie szkolenia, przedstawienie trenera i uczestników.
- Przedstawienie celów i agendy szkolenia.
- Ćwiczenie: „Moje doświadczenia z motywacją”.
Formy i metody pracy:
Mini-wykład, prezentacja na forum, praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja moderowana.
Walidacja efektów uczenia się (metody):
- Obserwacja w warunkach symulowanych – aktywność w ćwiczeniu „Moje doświadczenia z motywacją”.
- Analiza dowodów i deklaracji – wypowiedzi uczestników w odniesieniu do ich doświadczeń.
MODUŁ II – Motywacja: wybrane teorie i podejścia
Czas trwania: 165 minut
Cele modułu:
- Przekazanie wiedzy o wybranych teoriach motywacji.
- Zrozumienie różnic między czynnikami motywującymi i higienicznymi.
- Rozwijanie umiejętności identyfikowania czynników własnej automotywacji.
Efekty uczenia się:
Wiedza: Zna podstawowe teorie motywacji (Maslow, Herzberg, Dilts, Frankl).
Umiejętności: Potrafi odnieść teorie motywacji do własnych doświadczeń zawodowych.
Kompetencje społeczne: Potrafi analizować postawy wobec pracy i współdziałać w dyskusji.
Zakres treści:
- Piramida potrzeb Maslowa.
- Piramida poziomów Diltsa.
- Teoria dwuczynnikowa Herzberga.
- Podejście Viktora E. Frankla – motywacja przez sens.
Formy i metody pracy:
Mini-wykład, prezentacja, analiza przypadków, praca indywidualna, dyskusja moderowana.
Walidacja efektów uczenia się (metody):
- Test teoretyczny (częściowy – wiedza cząstkowa) – pytania sprawdzające znajomość teorii.
- Debata ustrukturyzowana – dyskusja grupowa na temat czynników motywujących i demotywujących.
- Obserwacja – analiza sposobu udziału w dyskusji.
MODUŁ III – Autodiagnoza: moje źródła motywacji i obszary rozwoju
Czas trwania: 180 minut
Cele modułu:
- Rozpoznanie obszarów życia ważnych dla uczestnika.
- Identyfikacja czynników motywujących i demotywujących.
- Określenie kierunków osobistego i zawodowego rozwoju.
Efekty uczenia się:
Wiedza: Zna narzędzia do autodiagnozy (Koło życia, Matryca aktywności, Subiektywna mapa myśli).
Umiejętności: Potrafi samodzielnie analizować swoje motywatory i obszary wymagające zmiany.
Kompetencje społeczne: Potrafi omawiać swoje wnioski w grupie z zachowaniem zasad poufności.
Zakres treści:
- Ćwiczenie: Koło życia.
- Matryca aktywności.
- Subiektywna mapa myśli.
- Podsumowanie i wnioski.
Formy i metody pracy:
Mini-wykład, praca indywidualna, analiza własnych wyników, dyskusja moderowana.
Walidacja efektów uczenia się (metody):
- Analiza dowodów i deklaracji – omówienie wypełnionych narzędzi (Koło życia, Matryca aktywności, Subiektywna mapa myśli).
- Prezentacja – przedstawienie własnego planu działań wspierających motywację.
- Obserwacja w warunkach symulowanych – analiza sposobu prezentacji i komunikacji.
MODUŁ IV – Walidacja efektów szkolenia
Czas trwania: 60 minut
Cele modułu:
- Sprawdzenie wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkolenia.
Efekty uczenia się:
Wiedza: Uczestnik potrafi wskazać czynniki wpływające na motywację i automotywację.
Umiejętności: Potrafi rozróżnić czynniki motywujące od demotywujących.
Zakres treści:
- Test teoretyczny i omówienie wyników.
Formy i metody pracy:
Test pisemny – praca indywidualna.
Metody pracy: Test, rozmowa końcowa, dyskusja.
Walidacja efektów uczenia się (metody):
- Test teoretyczny – ocena wiedzy o motywacji.
- Rozmowa końcowa (wywiad ustrukturyzowany) – omówienie wyników, refleksja uczestnika.
- Analiza dowodów i deklaracji – weryfikacja opracowanych planów działań.
- Debata ustrukturyzowana – wymiana doświadczeń i podsumowanie szkolenia.
Sposób walidacji efektów uczenia się: walidacja efektów uczenia się odbywa się z wykorzystaniem testu teoretycznego, rozmowy końcowej, analizy dowodów i deklaracji, obserwacji w warunkach symulowanych, prezentacji oraz debaty ustrukturyzowanej – zgodnie z przypisaniem do poszczególnych efektów uczenia się.
Zestawienie metod walidacji w harmonogramie:
Metoda walidacji | Moduł(y), w których występuje |
Test teoretyczny | II, IV |
Rozmowa końcowa (wywiad ustrukturyzowany) | IV |
Analiza dowodów i deklaracji | I, III, IV |
Obserwacja w warunkach symulowanych | I, II, III |
Prezentacja | III |
Debata ustrukturyzowana | II, IV |
Podsumowanie szkolenia
- Ewaluacja szkolenia (ankieta uczestników).
- Wręczenie zaświadczeń o ukończeniu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 MODUŁ I Wprowadzenie do głównego tematu szkolenia- osobiste doświadczenia uczestników związane z motywacją do działania | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 MODUŁ II MOTYWACJA WYBRANE TEORIE cz.1 | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 MODUŁ II MOTYWACJA WYBRANE TEORIE cz.2 | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 MODUŁ III AUTODIAGNOZA cz.1 | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 MODUŁ III AUTODIAGNOZA cz.2 | Prowadzący Iwona Mazelanik | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 MODUŁ IV WALIDACJA EFEKTÓW SZKOLENIA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 586,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 290,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 198,34 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 161,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Mazelanik
Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach - marketingowe zarządzanie firmą
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie -studia podyplomowe z zakresu prawa pracy
Uniwersytet Śląski w Katowicach – studia podyplomowe psychologia zachowań społecznych
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu zarządzania, motywowania pracowników, komunikacji w zespole, budowania zespołu, asertywności oraz czasu pracy i czasu pracy kierowców.
Kompetencje
wysokie kompetencje interpersonalne oraz umiejętności liderskie
innowacyjność przygotowywanych programów szkoleniowych, jak i sposobu prowadzenia szkoleń
otwartość na uczenie się procesów biznesowych, co pozwala zapewnić skuteczne łączenie prowadzonego szkolenia z codzienną praktyką biznesową szkolonych ludzi
doświadczenie w projektowaniu szkoleń stacjonarnych, szkoleń on-line oraz szkoleń e-learningowych
Doświadczenie zawodowe
25 lat doświadczenia w obszarze HR, jako specjalista i praktyk w zakresie czasu pracy, organizacji szkoleń, prowadzenia rekrutacji oraz obsługi kadrowej i płacowej; w tym:
4 lata - doradca w obszarze HR - praca na stanowisku HR Biznes Partnera
4 lata - doświadczenie menedżerskie – praca na stanowisku kierownika w obszarze HR - dział zajmujący się obsługą kierowców
22 lata doświadczenia jako trener kompetencji menadżerskich i miękkich
17 lat doświadczenia jako wspólnik spółki jawnej zajmującej się szkoleniem i doradztwem w zakresie rozwoju pracowników
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
PO SZKOLENIU UCZESTNICY:
1. otrzymują do wykonania zadanie praktyczne w formie poszkoleniowego planu wdrożenia
2. mogą skorzystać z jednego spotkania grupowego on-line z trenerem do miesiąca od zakończenia szkolenia mającego na celu zebranie informacji zwrotnych o wdrożeniu zadania indywidualnego, sukcesach/trudnościach we wdrożeniu zadania
3. mogą skorzystać z jednego spotkania indywidualnego on-line z trenerem do miesiąca od ukończenia szkolenia dającego możliwość uzyskania wsparcia indywidualnego w formie mentoringu w obszarze zadania wdrożeniowego
Informacje dodatkowe
Przed zapisem na usługę szkoleniową proszę o kontakt pod numerem: 608 052 658