Asertywność – tego można się nauczyć - online
Asertywność – tego można się nauczyć - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie „Asertywność – tego można się nauczyć” skierowane jest do:
- Pracowników i menedżerów – osób, które chcą skuteczniej komunikować się w pracy, ustalać granice i asertywnie wyrażać swoje oczekiwania.
- Kierowników zespołów – osób, które potrzebują wzmocnić swoje umiejętności w zarządzaniu ludźmi, komunikacji i rozwiązywaniu konfliktów.
- Specjalistów i ekspertów– osób, które chcą umiejętnie bronić swoich opinii i pomysłów w spotkaniach zespołowych lub negocjacjach.
- Osób, które borykają się z trudnościami w mówieniu „nie” – które często czują się przytłoczone oczekiwaniami innych i chciałyby nauczyć się stawiać granice.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”, Wektor, Projekt „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1”.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest zadbanie o to, aby każdy uczestnik szkolenia skoncentrował się na kluczowych dla siebie aspektach i trenował nowe, asertywne reakcje w symulowanych sytuacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zwiększenie świadomości siebie i innych – zrozumienie różnorodności komunikacyjnej i budowanie relacji opartych na szacunku.Rozpoznanie różnych typów reakcji – agresja, uległość, asertywność – ich cechy i konsekwencje w codziennej komunikacji. Zbudowanie własnej definicji asertywności – określenie, jak asertywność przejawia się w myślach, emocjach, przekonaniach i zachowaniach. Diagnoza własnych nawyków komunikacyjnych – analiza dominujących wzorców zachowań oraz identyfikacja obszarów do zmiany. Opanowanie technik asertywnych – nauka skutecznego wyrażania swoich myśli, emocji i potrzeb, asertywnej odmowy oraz przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej. Rozwijanie umiejętności obrony własnych granic – nauka reagowania w sytuacjach wymagających stanowczości i pewności siebie. | Kryteria weryfikacji Potrafi rozpoznać różnorodne style komunikacji i wyjaśnić ich wpływ na relacje międzyludzkie a tym samym - określić własny styl komunikacji i wskazać jego mocne strony oraz obszary do rozwoju.Potrafi odróżnić reakcje agresywne, uległe i asertywne oraz wskazać ich konsekwencje. Przeprowadza autodiagnozę swoich reakcji w trudnych sytuacjach oraz identyfikuje w ten sposób konkretne bariery, które powstrzymują go przed asertywnym zachowaniem. Umie zastosować techniki asertywnej komunikacji (np. asertywna odmowa, wyrażanie opinii, przyjmowanie krytyki), a także skonstruować asertywne komunikaty dostosowane do różnych sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Asertywność - w jakim obszarze chcę rozwijać asertywność? Co powstrzymuje mnie przed asertywnymi zachowaniami?
- Trzy typy reakcji: agresja, uległość, asertywność. Analiza indywidualna.
- Czym naprawdę jest asertywność - zbudowanie definicji. Wyznaczniki asertywności na poziomie myśli - przekonań - emocji - zachowań - języka.
- Prawa asertywne - stworzenie osobistej listy praw. Proces zmiany w rozwijaniu w sobie asertywnej postawy.
- Techniki asertywne: wyrażanie własnych opinii, intencji i potrzeb. Asertywna odmowa. Wyrażanie i przyjmowanie pochwał i krytyki.
- Reagowanie w sytuacjach konfliktowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Asertywność – tego można się nauczyć - online | Prowadzący Joanna Tomicka–Siemborska | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Asertywność – tego można się nauczyć - online | Prowadzący Joanna Tomicka–Siemborska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 07:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 93,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 93,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Tomicka–Siemborska
MÓJ OBSZAR EKSPERCKI
Jej obszarem specjalizacji są szkolenia menadżerskie.
W pracy ważne jest dla niej, by metody, które proponuje były sprawdzone i użyteczne. Dostrzega wiele analogi pomiędzy pracą trenera a lekarza, więc nigdy "nie aplikuje uczestnikom szkoleń antybiotyku, bez wykonania antybiogramu".
Pracuje głównie z menadżerami średniego i wyższego szczebla. Prowadzi warsztaty, szkolenia (w tym w formule online), a także kompleksowe procesy rozwojowe, na które składają się: diagnoza, szkolenia oraz działania wdrożeniowe. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z wdrażaniem zmian oraz wpływaniem na zaangażowanie głównie poprzez docenianie.
Jej większe projekty rozwojowe obejmują:
projekty transformacji kultury organizacyjnej w bankach - realizowane dla obszarów biznesowych na poziomie N-1,
projekt odświeżenia kierunku strategicznego i poprawy współpracy w ramach SCM,
zaprojektowanie oraz przeprowadzenie "szytych na miarę" działań rozwojowych dla kadry menadżerskiej w obszarze przywództwa, delegowania i angażowania.
Ma doświadczenie w zarządzaniu projektami szkoleniowo-rozwojowymi dofinansowanymi z funduszy unijnych. Jako project manager zrealizowała pięć projektów o łącznej wartości ponad 10 mln PLN. Dzięki temu dobrze rozumie codzienność pracy w tej roli i decyzje, przed którymi stają menadżerowie.
Jest licencjonowanym facylitatorem metodologii N.E.W.S.® oraz licencjonowanym trenerem 'Manager as a Team Navigator' w metodologii N.E.W.S.®
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają materiały - skrypt szkoleniowy z zakresu szkolenia w formie pdf.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest zwolnione z VAT, jeśli jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
„Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój”.
"Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie w ramach projektu - Małopolski Pociąg do Kariery"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom.
Wymagania:
Komputer z dostępem do Internetu i kamerą, słuchawki lub system audio w laptopie. Pomieszczenie, które umożliwia udział w działaniu online bez bycia rozpraszanym i głośnych dźwięków, które mogą przeszkadzać innym uczestnikom. Posiadanie podczas działań online kartek A4 papieru i/lub notesu. Flamastry/ pisaki do wykonywania ćwiczeń i ich prezentacji via video.