SJO BeSTi@ - sprawozdawczość jednostek organizacyjnych jako dokument elektroniczny, plany finansowe
SJO BeSTi@ - sprawozdawczość jednostek organizacyjnych jako dokument elektroniczny, plany finansowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do głównych księgowych oraz pracowników komórek finansowo-księgowych jednostek organizacyjnych JST, w szczególności zajmujących się sporządzaniem i przekazywaniem obowiązującej sprawozdawczości budżetowej i finansowej a także przygotowywaniem planów finansowych.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji27-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do pracy w systemie SJOBeSTI@, sporządzania i przekazywania sprawozdań budżetowych i finansowych i planów finansowych jednostek organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi samodzielnie pracować w systemie SJOBeSTI@. Sporządza w systemie i przekazuje do JST sprawozdania budżetowe i finansowe a także plan finansowy jednostki. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie pracuje w systemie SJOBeSTI@. Potrafi sporządzać w systemie i przekazuje do JST sprawozdania budżetowe i finansowe a także plan finansowy jednostki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Budowa okna programu, omówienie podstawowych funkcji.
2. Aktualizacja danych o jednostce.
3. Czy obsługując wiele jednostek musisz dla każdej instalować program?
4. Przeglądanie słownika klasyfikacji budżetowej oraz słownika reguł kontrolnych - aktualizacja klasyfikacji budżetowej i reguł kontrolnych.
5. Sprawozdawczość jednostki budżetowej, samorządowego zakładu budżetowego oraz rachunków, o którym mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych:
a) otwarcie okresów sprawozdawczych,
b) obsługa sprawozdań budżetowych · Rb-27S, Rb-28S, Rb-30S, Rb-34S,
c) obsługa sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych Rb-Z, Rb-N,
d) obsługa pozostałych sprawozdań (Rb-27ZZ, Rb-50, Rb-ZN),
e) import sprawozdań z programów finansowo - księgowych,
f) uzupełnianie druków sprawozdań po dodaniu nowej jednostki lub przypadkowym usunięciu
g) podglądy wydruków i różna prezentacja danych, m.in. porównanie planu
z planem finansowym, wykazanie zmian wprowadzonych korektą,
h) statusy – roboczy, zaakceptowany, zatwierdzony – ich wpływ na przygotowanie do przekazania do JST,
i) przygotowanie pliku dla JST :z kompletem sprawozdań budżetowych,
z wybranymi sprawozdaniami (np. wyłącznie Rb-Z i Rb-N).
WSZYSTKIE SPRAWOZDANIA W SYSTEMIE SJO BESTI@ POSIADAJĄ MOŻLIWOŚĆ ZŁOŻENIA KWALIFIKOWANEGO PODPISU ELEKTRONICZNEGO przez kierownika jednostki, księgowego lub osoby upoważnionej (w zastępstwie).
6. Plany finansowe w jednostce budżetowej:
a) szczegółowość planów finansowych,
b) otwarcie roku budżetowego,
c) zmiana planu finansowego jednostki budżetowej,
d) Informator wyliczający automatycznie dochody, wydatki, nadwyżkę/deficyt,
e) wydruki – m.in. przedstawiający historię zmian w oznaczonym czasie, pokazujący np. same wynagrodzenia lub środki zewnętrzne,
f) statusy – czy któryś jest wymagany?
g) wymiana plików z planami finansowymi z Urzędem (system SJO BeSTi@ - BeSTi@).
7. Sprawozdawczość finansowa:
a) sporządzenie bilansu jednostkowego, zestawienia zmian w funduszu oraz rachunku zysków i strat – z pliku XML, kreatorem przenoszącym stan na początek roku,
b) przygotowanie pliku XML do przekazana jednostce nadrzędnej..
8. Funkcje przyspieszające pracę – np. grupowanie danych, szybka weryfikacja, jednoczesna zmiana statusów, podpisy bez konieczności przygotowywania osobno dla każdego sprawozdania. Inna prezentacja danych niż z poziomu podglądów wydruku.
9. Pytania i odpowiedzi.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
Przerwy w usłudze nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Walidacja efektów uczenia się odbywa się w sposób zautomatyzowany. W dniu szkolenia uczestnicy rozwiązują test wiedzy udostępniony przez osobę prowadzącą usługę. Sprawdzenie poprawności odpowiedzi następuje w sposób automatyczny w systemie. Uczestnik otrzymuje informację o wyniku testu bezpośrednio po jego wypełnieniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Budowa okna programu, omówienie podstawowych funkcji, aktualizacja danych o jednostce, obsługa wielu jednostek, aktualizacja słownika klasyfikacji budżetowej oraz słownika reguł kontrolnych | Prowadzący Agnieszka Oponowicz | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Oponowicz | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Sprawozdawczość budżetowa, plany finansowe w jednostce budżetowej, sprawozdawczość finansowa, funkcje przyspieszające pracę | Prowadzący Agnieszka Oponowicz | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:55 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Agnieszka Oponowicz | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:55 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:05 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto490,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto122,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto122,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Oponowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie prezentacji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone na platformie ClickMeeting.
Wymagania techniczne potrzebne do wzięcia udziału w szkoleniu:
Rodzaj połączenia | Uczestnik (prędkość pobierania) |
Dźwięk | 512 kbps |
Dźwięk + obraz SD | 512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD | 512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) | 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) | 2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) | 1 – 4 Mbps |
Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 10, Mac OS wersja 13 (zalecana najnowsza wersja), Linux,, Chrome OS.
W przypadku korzystania z dofinansowania ze środków Unii Europejskiej może być również wymagana kamera internetowa - należy zapoznać się z regulaminem projektu.