SZKOLENIE - EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
SZKOLENIE - EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy sektora – specjaliści, pracownicy biurowi, kierownicy liniowi, kadra zarządzająca,
pracownicy mający kontakt z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Dla osób, które pragną polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi oraz chcą
wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z
innymi, indywidualnie i w pracy zespołu.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem warsztatów będzie nabycie niezbędnej wiedzy z zakresu psychologii emocji, inteligencji emocjonalnej, źródeł powstawania konfliktów oraz wykształcenie praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość naszych relacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy procesu komunikowania się,Definiuje modele komunikacji interpersonalnej, Rozróżnia formy komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, Definiuje bariery oraz przyczyny zaburzeń w komunikacji interpersonalnej i stosuje techniki skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady efektywnej rozmowy interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i nazywa emocje w relacjachStosuje sposoby komunikacji w zależności od typu osobowości Definiuje potrzeby odbiorcy podczas komunikacji Stosuje techniki efektywnej komunikacji z nastawieniem na słuchanie, zrozumienie i umiejętne przekazanie informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania warsztatu to 1 dzień szkoleniowy.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Usługa trwa:
- 10 h dydaktycznych x 45 minut
- 45 minut przerwy x2
- 2 x 10 min test wiedzy- walidacja
Przerwy nie są wliczone są w czas trwania usługi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROGRAM SZKOLENIA
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PRETEST
MODUŁ 1: EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ ŹRÓDŁEM SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji
Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne
Komunikacja to nie tylko słowa, jak wykorzystać świadomie przekaz niewerbalny
Jak się porozumieć, gdy nie ma „chemii” Czym są style komunikowania? Ich znaczenie w efektywnej
współpracy zespołu
Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego. Macierz zachowań i reakcji a styl osobowościowy
MODUŁ 2: KOMUNIKACJA WERBALNA VS. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Anatomia wypowiedzi
Słowa niosą moc – co mówić, aby nas słuchano
Wykorzystanie języka wpływu i perswazji
MODUŁ 3: AKTYWNE SŁUCHANIE
Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem.
Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji.
Korzyści z zadawania pytań.
Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
Prowadzenie rozmów poprzez zadawanie pytań.
MODUŁ 4: ASERTYWNA KOMUNIKACJA W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH
Czym jest asertywność?
Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA.
Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych.
Metody mówienia NIE w ujęciu asertywnym
Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją.
Jak skutecznie kontrolować rozmowę?
Asertywna komunikacja bez nieporozumień. Informacja zwrotna i inne komunikaty asertywne .
POSTTEST
Na koniec szkolenia odbędzie się test teoretyczny sprawdzający wiedzę z zakresu nabytych kompetencji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 WALIDACJA - PRETEST - test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ ŹRÓDŁEM SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 KOMUNIKACJA WERBALNA VS. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:55 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 AKTYWNE SŁUCHANIE | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 ASERTYWNA KOMUNIKACJA W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:05 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 WALIDACJA - POSTTEST - test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:05 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 107,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Zygmunt Dolata
Absolwent podyplomowych studiów MBA ZZL w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych menedżerskich studiów polsko-niemieckich Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Centrum Doskonalenia Zarządzania we Wrocławiu, podyplomowych studiów Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych studiów Komunikacja i Promocja w Biznesie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz absolwent Politechniki
Warszawskiej w Warszawie.
Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku: Projektowanie procesu szkoleniowego dla Trenerów Biznesu.
Wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu na studiach podyplomowych: Menedżer Logistyki.
Posiada certyfikaty trenerskie Akademii Trenera grupy Hause of Skiils, dyplom ukończenia warsztatów trenerskich w Centrum Szkoleniowym JET Szymona Kudły oraz w firmie Nowe Motywacje.
Specjalizacja trenerska:
Negocjacje (zakupowe, biznesowe, handlowe i międzynarodowe),
Zarządzania (zespołem, zmianą, czasem, sprzedażą, kryzysem, projektami, szkoleniami),
Przywództwa,
Sprzedaż (techniki negocjacyjne, techniki sprzedażowe, obsługa klienta),
Kontrola zarządcza,
Mobbing,
Savoir vivre w biznesie,
HR (rekrutacja i selekcja, onboarding, offboarding, motywowanie,
Wystąpienia publiczne i prezentacje,
Komunikacja interpersonalna,
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji papierowej, teczki, notesy oraz długopisy dla każdego uczestnika. Po szkoleniu e-mail z
e-bookiem tematycznym.
Informacje dodatkowe
Szkolenia dofinansowane są zwolnione z podatku VAT. ZWOLNIENIE Z VAT przysługuje firmom, gdy: * jest w całości finansowane ze środków publicznych w myśl ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) powyższa usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
** jest w co najmniej 70% finansowane ze środków publicznych , zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2015 r. poz. 736 ze zm.)
FIRMY/ OSOBY NIE KORZYSTAJĄCE Z DOFINANSOWANIA OBJĘTE SĄ STAWKĄ VAT 23 %
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
Adres
Adres
Sala Barowa