Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie " Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR" skierowane jest do:
- właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
- zespoły HR;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR przygotowuje uczestnika do skutecznego pozyskiwania (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników, dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ zmian na rynku pracy na ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie | Kryteria weryfikacji Wymienia metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady wykorzystania metod oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Wymienia przykładowe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia przykładowe potrzeby, jakie mogą pojawić się w firmie dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia jakie korzyści dla firmy wynikają z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia jakie korzyści dla firmy wynikają z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie onboarding | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia elementy programu rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników pozwalającego pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia HR pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia procesy HR pozwalające na dostosowanie kompetencji pracowników do zmieniających się wyzwań organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia HR pozwalające na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia narzędzia HR pozwalające na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań społecznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady programów rozwoju i ścieżek kariery opartych o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia elementy skutecznego programu ścieżki kariery opartego o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy identyfikacji potencjału wynikającego z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia sposoby pozytywnego wykorzystania potencjału wynikającego z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy skutecznego programu wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami , pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń oraz tzw. wiedzy ukrytej w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (reskilling). | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie reskilling | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia elementy budowania wśród pracowników gotowości do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie kultura Learning Agility | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia metody aktywnego kształtowania wartości i kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa „Szkolenie Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR” jest skierowana do osób, u których przeprowadzane w ramach projektu Menadżer HR testy kompetencyjne, wykazały potrzebę edukacyjną w tym obszarze.
Szkolenie Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Menadżer HR przygotowuje uczestnika do skutecznego pozyskiwania (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystania zróżnicowanego potencjału / talentów / doświadczeń pracowników, dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji.
Szkolenie będzie się składało z części teoretycznej i części praktycznej z wykorzystaniem następujących metod aktywizacyjnych uczestników:
- mini wykład
- ćwiczenia indywidualne
- case study
- burza mózgów
- praca w grupach
Program szkolenia:
Ramowy program usługi: 07.05.2025, osoba prowadząca Katarzyna Chwała
Moduł 1: Zmiany na rynku pracy a pozyskiwanie i utrzymanie pracowników
Aktualne trendy na rynku pracy (digitalizacja, automatyzacja, praca zdalna, globalizacja).
Jak zmieniają się potrzeby pracodawców i kandydatów?
Praktyczne przykłady z rynku: sukcesy i porażki firm w adaptacji do zmian.
Moduł 2: Ocena potencjału zawodowego kandydatów i pracowników
Metody oceny potencjału: testy psychometryczne, assessment center, wywiady kompetencyjne, portfolio, testy praktyczne.
Kiedy i jak stosować różne metody oceny?
Case study: dobór metod oceny do różnych stanowisk.
Moduł 3: Ocena potrzeb firmy w zakresie potencjału pracowników
Analiza kompetencji, doświadczeń i talentów potrzebnych firmie teraz i w przyszłości.
Praktyczne narzędzia do identyfikacji potrzeb (analiza SWOT, planowanie strategiczne, ocena kompetencji).
Moduł 4: Zróżnicowanie zespołu jako klucz do sukcesu
Definicja i korzyści wynikające z wewnętrznego zróżnicowania zespołu.
Jak stworzyć inkluzywne środowisko pracy? Przykłady z firm na świecie.
Case study: firmy, które odniosły sukces dzięki zróżnicowaniu.
Moduł 5: Budowanie programów rekrutacji, selekcji i onboarding
Etapy procesu rekrutacji i selekcji - od analizy potrzeb po finalne zatrudnienie.
Rola onboardingu w efektywnej adaptacji nowych pracowników.
Strategie pozyskiwania różnorodnych talentów (np. employer branding, współpraca z uczelniami, programy stażowe).
Ramowy program usługi: 08.05.2025, osoba prowadząca Katarzyna Chwała
Moduł 6: Monitoring i rozwój kompetencji pracowników
Narzędzia monitorowania rozwoju kompetencji: oceny okresowe, rozmowy feedbackowe, plany rozwoju.
Przykłady efektywnych strategii rozwojowych (reskilling, upskilling).
Case study: firmy z sukcesem wdrażające kompleksowe programy rozwoju.
Moduł 7: Programy rozwoju i ścieżek kariery
Strategie budowania ścieżek kariery: mentoring, coaching, szkolenia, rotacja stanowisk.
Przykłady firm, które skutecznie rozwijają talenty wewnętrzne.
Moduł 8: Kultura Learning Agility i jej wpływ na rozwój organizacji
Definicja Learning Agility: co to jest i dlaczego jest ważna?
Praktyczne metody budowania kultury Learning Agility w organizacji.
Case study: firmy, które przekształciły kulturę pracy dzięki Learning Agility.
Moduł 9: Wymiana wiedzy i doświadczeń między pracownikami
Narzędzia do dzielenia się wiedzą: platformy komunikacji, grupy eksperckie, programy mentoringowe.
Przykłady inicjatyw typu "job shadowing", warsztaty wewnętrzne, grupy projektowe.
Moduł 10: Test wiedzy - walidacja
- 1 godzina rozliczeniowa = 60 minut
- Szkolenie składa się z 16 godzin zegarowych
- Przerwy wliczają się do czasu trwania usługi.
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Usługa walidacji zostanie przeprowadzona w dniu 08.05.2025, w godzinach 15.45-16.00. Będzie polegała na przeprowadzeniu pisemnego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (abc). Test został opracowany we współpracy trenera prowadzącego z walidatorem, bazując na zamierzonych efektach usługi. Testy (w formie papierowej) zostaną rozdane uczestnikom przez trenera prowadzącego usługę. Wyniki testu będą oceniane przez walidatora zgodnie z kluczem odpowiedzi przygotowanym przez trenera prowadzącego usługę dnia następnego po zakończonej usłudze rozwojowej.
Zostanie zachowania rozdzielność pomiędzy szkoleniem a walidacją usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1: Zmiany na rynku pracy a pozyskiwanie i utrzymanie pracowników | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Moduł 2: Ocena potencjału zawodowego kandydatów i pracowników | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Moduł 3: Ocena potrzeb firmy w zakresie potencjału pracowników Moduł 4: Zróżnicowanie zespołu jako klucz do sukcesu | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 5: Budowanie programów rekrutacji, selekcji i onboarding | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Moduł 6: Monitoring i rozwój kompetencji pracowników | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł 7: Programy rozwoju i ścieżek kariery | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Moduł 8: Kultura Learning Agility i jej wpływ na rozwój organizacji | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł 9: Wymiana wiedzy i doświadczeń między pracownikami | Prowadzący Katarzyna Chwała | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Moduł 10: Test wiedzy - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto143,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto143,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Chwała
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- scenariusz szkolenia,
- materiały szkoleniowe (notes, długopis)
- skrypt podsumowujący wiedzę zdobytą na szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi